iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   iPhone 3G - Cydia vragen betreft multitasking (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/111691-iphone-3g-cydia-vragen-betreft-multitasking.html)

rubens116 08-02-12 15:11

iPhone 3G - Cydia vragen betreft multitasking
 
Hallo allemaal,

Zoals u allicht ziet heb ik me zojuist hier aangemeld en kan dus bij deze meteen kennis met jullie website maken.

Ik ben nu ongeveer 1 jaar (gok ik) gebruiker van een iPhone 3G 14GB (kan dit kloppen?) maar ben in er zeker nog niet ervaren mee.
Ik gebruik het voornamelijk voor de noodzakelijk dingen, bellen, smsen, legale apps en weet dus nog niet veel van het "Cydia wereldje" af.
Hierin en op deze website ben ik voornamelijk geraakt gekomen wegens de slechte GPS-signaal van mijn iPhone en uiteraard omdat het geen multi-tasking bevat.

Ik heb daarvoor de onderstaande topic(s) gelezen hierover:
Handleiding: wallpaper en multitasken op de iPhone 3G op OS 4.0 (jailbreak) - iPhone - iPhoneclub.nl

Er was nog een topic betreft het GPS-signaal van de 3G op deze website, maar die kan ik niet meer weer vinden.

Ik weet niet of ik precies hier gericht een aantal vragen over de iPhone 3G mag vragen, maar ik waag toch een poging:

1) Multitasken is niet standaard inbegrepen in de iPhone 3G versie 4.2.1 (8C148), de bovenstaande link hierboven vermeld dat dit wél mogelijk is.
Ik ben zoals ik al gemeld had, geen ervaren gebruiker en ook al staat het er nog heel duidelijk vermeld alles.. Ik durf niet de poging te nemen het te doen uit mijzelf, aangezien ik bang ben dat er iets mis gaat.
Er zijn hier een aantal Cydia apps voor, maar ik weet niet of deze aan te raden zijn. Het lijkt me in ieder geval erg fijn om gebruik te maken van multi-tasking.

2) Een achtergrond op het scherm (SpringBoard) lijkt me mooi. Momenteel gebruik ik dat al, maar dan via Winterboard. Wanneer ik dan bijv. een mapje aantik via mijn iPhone, is de achtergrond weg, en daarna als ik weer terug ga is het weer normaal. Wat ik hiermee bedoel te zeggen, ik wil graag de mogelijkheid hebben om het op een makkelijke en goede manier te gebruiken.

3) Ik heb geen idee of dit de nieuwste jailbraked versie is van mijn iPhone 3G. Wel weet ik dat hij ontiegelijk traag is, maar ik heb momenteel geen mogelijkheid een nieuwe te kopen. De GPS Signaal werkt wél, maar alleen na een halfuur laden komt hij erachter dat ik gewoon thuis zit. Dit was alleen mogelijk via Google Maps.. Is het mogelijk het GPS signaal te verbeteren en gebruik te kunnen maken van navigatie applicaties?

4) Mijn lockscreen is erg kaal. Ik heb al rondgeneusd in de Cydia store, waarbij ik jaloers werd op de tweak "LockInfo" en "IntelliScreenX". Helaas zijn dit betaalde tweaks en ik ben niet van plan ervoor te betalen, aldus geen mogelijkheid. Is er een gratis tweak die je lock screen kan opvrolijken, naast Cydget?

5) Ik heb het topic over de top 5 applicaties/tweaks van Cydia op deze website gelezen en kwam de tweaks "SBSettings" en "Bossprefs". Deze lijken hetzelfde, maar wat zijn de echte verschillen? En welke is beter?

Laatste) Zijn er nog grote must-have's voor mijn iPhone 3G, aan applicaties, tweaks uit zoal Cydia en de App Store?

Alvast bedankt voor jullie hulp en een fijne dag verder. :)
Mvg.

WDS001 08-02-12 15:44

Ik vermoed dat je een iPhone 3G 16GB hebt, een 14GB versie bestaat namelijk niet. Om meteen te antwoorden op je vragen: ik raad je niet aan om te jailbreaken om en background wallpaper in te schakelen. De iPhone 3G is sowieso al ergerlijk traag en door de jailbreak maak je hem nog een stuk trager. Erg gebruiksvriendelijk is het dus allemaal niet. Het zou bovendien wel eens kunnen dat de jailbreak de GPS problemen veroorzaakt.

Ik zou de iPhone dus opnieuw naar de originele toestand brengen, maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Wat de Cydia-tweaks betreft: Sbsettings is de gemakkelijkste en handigste.

rubens116 08-02-12 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 769615)
Ik vermoed dat je een iPhone 3G 16GB hebt, een 14GB versie bestaat namelijk niet. Om meteen te antwoorden op je vragen: ik raad je niet aan om te jailbreaken om en background wallpaper in te schakelen. De iPhone 3G is sowieso al ergerlijk traag en door de jailbreak maak je hem nog een stuk trager. Erg gebruiksvriendelijk is het dus allemaal niet. Het zou bovendien wel eens kunnen dat de jailbreak de GPS problemen veroorzaakt.

Ik zou de iPhone dus opnieuw naar de originele toestand brengen, maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Wat de Cydia-tweaks betreft: Sbsettings is de gemakkelijkste en handigste.


Mijn iPhone inderdaad al gejailbreaked en het liefst behoud ik dat zo.
Sneller dan dit (met jailbreak) ken ik dus niet eens.
Dat hij sneller kan worden is mooi meegenomen, maar ik hou hem liever gekraakt.

In ieder geval bedankt voor uw reactie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:18.