iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   tip: No Update (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/111874-tip-no-update.html)

Geert1976 11-02-12 08:20

tip: No Update
 
Geen idee of men hier al bekend is met de tweak No Update. Ik heb 'm gister geinstalleerd.


Apple komt binnenkort met een nieuwe software update;
wat deze tweak doet is, als je in Algemeen / software-update gaat in je iPhone, je continue de loading circle zal zien met na een paar seconden een pop up dat de nieuwste update NIET installed zal worden. Deze tweak zal dus constant zoeken naar een update, maar die word dus als het ware geblocked door deze tweak. Dus ook geen irritante badge bij je Instellingen App!
Ik heb het meerdere keren uitgetest gisteravond en telkens als ik dus zocht naar een software-update, blocked de tweak deze update met een mededeling in een pop-up

Lijkt me reuze handig dus als je per ongeluk daar op drukt of iemand anders zit ff met je iPhone te spelen.
Mocht je toch die update willen hebben, delete je eerst de tweak, No Update, weer in Cydia....daarna kan je gewoon updaten

dutchduc 11-02-12 10:38

Hé bedankt, die ga ik er meteen opzetten. Was al bang dat ik bij de komende iOS update per ongeluk zal updaten

kuotje 11-02-12 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 770326)
Geen idee of men hier al bekend is met de tweak No Update. Ik heb 'm gister geinstalleerd.


Apple komt binnenkort met een nieuwe software update;
wat deze tweak doet is, als je in Algemeen / software-update gaat in je iPhone, je continue de loading circle zal zien met na een paar seconden een pop up dat de nieuwste update NIET installed zal worden. Deze tweak zal dus constant zoeken naar een update, maar die word dus als het ware geblocked door deze tweak. Dus ook geen irritante badge bij je Instellingen App!
Ik heb het meerdere keren uitgetest gisteravond en telkens als ik dus zocht naar een software-update, blocked de tweak deze update met een mededeling in een pop-up

Lijkt me reuze handig dus als je per ongeluk daar op drukt of iemand anders zit ff met je iPhone te spelen.
Mocht je toch die update willen hebben, delete je eerst de tweak, No Update, weer in Cydia....daarna kan je gewoon updaten

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dutchduc (Bericht 770338)
Hé bedankt, die ga ik er meteen opzetten. Was al bang dat ik bij de komende iOS update per ongeluk zal updaten


inderdaad een handige tweak, alhoewel per ongeluk updaten wel heel lastig zal gaan...

dutchduc 11-02-12 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 770379)
inderdaad een handige tweak, alhoewel per ongeluk updaten wel heel lastig zal gaan...

Eens, maar hiermee sluit je het helemaal uit hoop ik :D

Geert1976 11-02-12 15:36

@ dutchduc;

dat doe je dus met deze tweak. Het zoeken naar een update blijft als het ware in een 'loop' hangen, waardoor er geen nieuwe update word herkend, ook al is er dus wel een update

Bomans 11-02-12 18:35

Ja kan geen OTA update uitvoeren als je een jailbreak hebt.
Iemand die dus "voor het spelen" je iPhone update is niet mogelijk. Tenzij hij die aan iTunes gaat koppelen natuurlijk.

Guest-20180925190238 11-02-12 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 770436)
Ja kan geen OTA update uitvoeren als je een jailbreak hebt.

Je kan wel wel een OTA update starten als je een jailbreak hebt. Die OTA update gaat dan na een tijdje faliekant de mist in met alle gevolgen van dien.

(Ben "ervaringsdeskundige" door schade en schande) :mad:

Bomans 11-02-12 18:41

Ah, ik heb altijd gelezen (en gedacht) dat he niet kon.

Dan toch ook die tweak even installeren.

Guest-20180925190238 11-02-12 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 770439)
Ah, ik heb altijd gelezen (en gedacht) dat he niet kon.

Na een OTA catastrofe (met een semi-bricked iPhone) heb ik dat uitgezocht.

Een OTA Update is een Delta-Update en die update komt een aantal "alien directories" tegen zoals bv. /mobile/var/stash/Applications/ waar sommige standaard iOS apps in staan.

Nu weet de Delta-Update niet meer wat hij moet doen met de app updates die in /mobile/var/Applications/ moeten komen en crasht. Bij deze crash laat de OTA Update een puinhoop achter.

Bomans 11-02-12 18:55

Bedankt voor de uitleg (en het onderzoek) :-)

essesli 12-02-12 02:47

bedankt voor de tip goede tweak.no update via cydia en weg is u update firmware.

ray12021968 12-02-12 13:24

Goed afgekeken Geert.

Geert1976 12-02-12 15:01

hoe bedoel je Ray?

artronic 17-03-12 12:45

Had de tweak al eerder,echter er was volgens cydia een update van no update
Nu staat wel de batch er wel (helaas)maar hij update niet
batch kan wel weer weg met no batch,maar dan zie je ook niet of je mail hebt oid want alle batches zijn dan weg
iemand een ander idee?

Guest-20180925190238 17-03-12 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artronic (Bericht 780457)
iemand een ander idee?

"No OTABadge" uit Cydia :)

Rav3n 25-03-12 17:36

Of BadgeClear :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:10.