//

Problemen met verwijderen Sudoku

Problemen met verwijderen Sudoku discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een lastig probleem met Installer en Sudoku. Het probleem is als volgt: Ik heb Sudoku 1.0 van de WeiPhone source geinstalleerd en gespeeld. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-04-08, 13:16
S.A.F S.A.F is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard Problemen met verwijderen Sudoku

Ik heb een lastig probleem met Installer en Sudoku. Het probleem is als volgt: Ik heb Sudoku 1.0 van de WeiPhone source geinstalleerd en gespeeld. Was veel te makkelijk/slecht en dus wilde ik deze weer verwijderen. Via installer lukte het niet omdat installer steeds crashte (terug naar springboard) nadat ik op Uninstall sudoku 1.0 had gedrukt.

Vervolgens handmatig het mapje Sudoku.app uit de Applications folder verwijderd via WinSCP.

Nu het probleem: Nu ik een nieuw Sudoku spel (andere applicatie van een andere source) wil installeren zegt hij "Error: Remove other Sudoku application first."
Via Installer lukt het me dus niet om de oude Sudoku 1.0 uit mijn lijst te krijgen/uninstallen. Terwijl hij eigenlijk al van mijn telefoon af is? Heb ik namelijk handmatig gedaan.

Hoe krijg ik die vervelende restanten van die applicatie eraf!? Bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-04-08, 13:26
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Als je het bestand /private/var/mobile/Library/Installer/LocalPackages.plist bekijkt, dan kun je zien hoe de applicatie oorspronkelijk in geinstalleerd (wel controleren van welke source je de installatoie bekijkt). Ook staat in dit bestand de uninstall informatie. Suc6
  #3  
Oud 16-04-08, 13:38
S.A.F S.A.F is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Als je het bestand /private/var/mobile/Library/Installer/LocalPackages.plist bekijkt, dan kun je zien hoe de applicatie oorspronkelijk in geinstalleerd (wel controleren van welke source je de installatoie bekijkt). Ook staat in dit bestand de uninstall informatie. Suc6

Na /private/var/mobile/Library/ kan ik alleen kiezen uit Cubeworld en Preferences. Niet uit Installer. Ook als ik op Cubeworld of Preferences heb gedrukt kom ik geen mapje Installer tegen?
  #4  
Oud 16-04-08, 14:37
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.A.F Bekijk bericht
Na /private/var/mobile/Library/ kan ik alleen kiezen uit Cubeworld en Preferences. Niet uit Installer. Ook als ik op Cubeworld of Preferences heb gedrukt kom ik geen mapje Installer tegen?
Heb je nog 1.1.2? Bij 1.1.2 is de folder /private/var/root/Library/.
  #5  
Oud 16-04-08, 14:49
S.A.F S.A.F is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Ik heb 1.1.1. Nog steeds is er geen enkele reden om alle moeite te nemen (back-ups, etc.) om te upgraden! De laatste firmwares zijn zelfs niet eens geschikt voor sommige applicaties die het op 1.1.1 wel gewoon doen.

Ik ga het proberen!
  #6  
Oud 16-04-08, 15:01
S.A.F S.A.F is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Pfff ik word er geen stuk wijzer van. Sorry ControlSje. Ik heb gezocht hoe ik .plist bestanden met windows kan openen (met XMLSpear). Maar als ik het betreffende Localpackages.plist open krijg ik een hele stamboom met zaken te zien waarbij ik hetzelfde gevoel krijg als toen ik een wiskundeboek opensloeg op de middelbare school...

Denk dat ik de hoop maar opgeef en dat nieuwe Sudoku spel maar vergeet. :-(

Edit: Heb nu toch wat gevonden na wat domweg klikken in XMLSpear. Heb iets over de installatie van Sudoku 1.0 van WeiPhone gevonden (zie foto). Wat moet ik hier nu mee doen om het volledig te uninstallen, en ook uit Installer te krijgen (handmatig)?


Laatst gewijzigd door S.A.F; 16-04-08 om 15:06.
  #7  
Oud 16-04-08, 15:58
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

ik gebruik altijd WinSPC om de plist bestanden te openen. Als je ervaring hebt om xml bestande te lezen is dit geen probleem. Zo te zien heb je Sudoku geinstalleerd van weiphone.com. Als dit de versie is die je wil uninstallen zul je iets in de trand van onderstaande code zien.
Code:
  <dict>
   <key>install</key>
   <array>
    <array>
     <string>CopyPath</string>
     <string>Applications/</string>
     <string>/Applications/</string>
    </array>
   </array>
   <key>uninstall</key>
   <array>
    <array>
  <string>RemovePath</string>
  <string>/Applications/Sudoku.app</string>
    </array>
   </array>
  </dict>
Als je de uninstall sectie bekijkt zie je wat gedaan moet worden om de applicatie te verwijderen.

Om hem uit de installer te krijgen moet je de hele sectie die betrekking heeft op Sudoku verwijderen uit het bestand.

Laatst gewijzigd door ControlSje; 16-04-08 om 16:02.
  #8  
Oud 16-04-08, 17:19
S.A.F S.A.F is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Het is inderdaad de Sudoku applicatie van WeiPhone. Ik heb zoals jij dikgedrukt hebt aangegeven al de map Sudoku.app uit applications verwijderd.

Probleem is echter dat Installer nog denkt dat Sudoku van weiphone is geinstalleerd. Uninstall werkt dus niet (crasht) voor Sudoku. Omdat Installer nog denkt dat Sudoku van weiphone er nog in staat kan ik ook de nieuwe Sudoku game (andere source) niet installeren. Dan krijg ik "Error: Remove other Sudoku first".

Vraag is dus (denk ik): Hoe krijg ik handmatig Sudoku van weiphone uit de lijst met geinstalleerde applicaties in Installer!?
  #9  
Oud 16-04-08, 21:16
S.A.F S.A.F is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

ControlSje, enig idee?
  #10  
Oud 16-04-08, 22:20
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Om de installer te laten "weten" dat de applicatie verwijderd is zul de betreffende sectie uit LocalPackages.plist moeten verwijderen. Als je niet precies weet wat allemaal verwijderd moet worden mag je mij het bestand wel versturen dan kan ik de nodige wijzigingen maken e het gemodificeerde bestand terug sturen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sudoku blablaman iPhone Apps 8 24-07-09 22:57
Sudoku maker prld iPhone Apps 0 10-02-09 20:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:52.