//

[Ipad3] mappenstructuur na jailbreak mogelijk?

[Ipad3] mappenstructuur na jailbreak mogelijk? discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik overweeg mijn Ipad 3 te jailbreken omdat ik het verschrikkelijk irritant vind dat de Ipad een mappenstructuur opslag mogelijkheid mist. Mijn vraag: bestaat er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-06-12, 20:52
VjT VjT is offline
 
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 54
Standaard [Ipad3] mappenstructuur na jailbreak mogelijk?

Ik overweeg mijn Ipad 3 te jailbreken omdat ik het verschrikkelijk irritant vind dat de Ipad een mappenstructuur opslag mogelijkheid mist.

Mijn vraag: bestaat er een app die mij, na een jailbreak, de gewenste mappenstructuur kan brengen?

(zo ja welke app?)

Alvast dank voor een reactie.

Met groet,
Vincent
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-06-12, 20:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VjT Bekijk bericht
Mijn vraag: bestaat er een app die mij, na een jailbreak, de gewenste mappenstructuur kan brengen?
Met iFile kan je aan de standaard Unix mappenstructuur van de iPad. Helaas kan je daar niet zo maar mappen gaan aanmaken die je van de iPad met apps kan benaderen (behalve dan met iFile).

Dus je kan bv. niet zomaar plaatjes- en deuntjes mappen gaan aanmaken.
  #3  
Oud 07-06-12, 21:05
VjT VjT is offline
 
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 54
Standaard

Waar het mij voornamelijk om gaat is om bijvoorbeeld data bestanden via de pc rechtstreeks op de Ipad te zetten. Niet via Dropbox of ander cloud service.

Als ik je antwoord goed begrijp krijg ik dus via iFile toegang tot de reeds standaard aanwezige mappen. Correct.
Het kopieren wat ik wil kan dan dus. Correct?

echter het addertje onder het gras is dat als ik bijvoorbeeld een excelfile via de pc in een map geplaatst heb ik deze excelfile niet kan openen in/met bijvoorbeeld QuickOffice of een andere excelfile reader. Correct?
Is hier dan een andere oplossing voor of gaat het lezen van de bestanden allemaal via iFile?

Ik hoor het graag want als dit niet oplevert wat ik nodig heb dan ga ik ook niet jailbreaken.

ik hoor het wederom graag.
bedankt.
Gr, Vincent
  #4  
Oud 07-06-12, 21:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VjT Bekijk bericht
Als ik je antwoord goed begrijp krijg ik dus via iFile toegang tot de reeds standaard aanwezige mappen. Correct.
Het kopieren wat ik wil kan dan dus. Correct?
Correct (alleen de standaard aanwezige mappen zijn iOS (Unix) systeemmappen)

Citaat:
echter het addertje onder het gras is dat als ik bijvoorbeeld een excelfile via de pc in een map geplaatst heb ik deze excelfile niet kan openen in/met bijvoorbeeld QuickOffice of een andere excelfile reader. Correct?
Correct!

Citaat:
Is hier dan een andere oplossing voor of gaat het lezen van de bestanden allemaal via iFile?
iFile is zoiets als Windows Explorer.

Als QuickOffice dat ondersteunt kan je wel data syncen tussen QuickOffice op de ipad en iTunes.

Succes verder
  #5  
Oud 09-06-12, 08:28
VjT VjT is offline
 
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 54
Standaard

Helder, dank voor je deskundige reactie.
Laatste vraag: In deze iFile mappen kan ik dus niet de op de Ipad geinstalleerde programma's vinden en dan via deze weg mijn files "direct" in de app map plaatsen om zo wel direct de files beschikbaar te hebben in de gewenste app.

Groet,
Vincent
  #6  
Oud 09-06-12, 09:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VjT Bekijk bericht
Laatste vraag: In deze iFile mappen kan ik dus niet de op de Ipad geinstalleerde programma's vinden en dan via deze weg mijn files "direct" in de app map plaatsen om zo wel direct de files beschikbaar te hebben in de gewenste app.
Je kan de geïnstalleerde apps wel vinden, dat is niet zo moeilijk want die staan in /private/var/mobile/Applications/

Nu moet je even het Windowsknopje uitzetten

Een app in iOS (en OS X) is in principe hetzelfde als een .exe uitvoerbaar programma in Windows, maar alleen maar in principe. Binnen de app staan er nog andere submappen zoals bv. Library, het uitvoerbaar programma zelf en ja soms ook een submap Documents.

Zodra je de app in iFile aanklikt kom je in de Sandbox ("zandbakje") van de app terecht. De Sandbox is een beveiligde omgeving waar iOS apps in draaien.

In principe zou je nu je documenten kunnen kopiëren naar de submap Documents. Hier gaat het nu al mis: jij benaderd met iFile immers die mappen als gebruiker "root".

Alles wat je nu in de submap Documents gaat plaatsen krijgt de toegangsrechten van de gebruiker "root" en niet van de gebruiker "mobile". Dus, die documenten kan de app niet openen. Als je heel moedig bent en je weet hoe het Unix commando "chmod" werkt zou je nu een Secure Shell (SSH) verbinding kunnen maken met het iDevice, dan in de terminal navigeren naar de Sandbox waar je voorheen de documenten hebt hebt geplaatst en de toegangsrechten veranderen met "chown" van "root" naar "mobile". De Sandox heeft een heel lange naam met letters en cijfers. die naam moet je dus eerst uit iFile noteren.

Als je niet goed weet waar je meer bezig bent kan je met deze oefening de iPad serieus vernaggelen.

PS:
Als de iPad een jailbreak heeft hoef je niet per sé iFile op de iPad zelf te gebruiken. Je kan in Windows ook dat rare progje iFunbox gebruiken. Met dit progje moet je ook inloggen als "root". Het probleem blijft dus hetzelfde.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 09-06-12 om 11:23. Reden: Stomme fout
  #7  
Oud 09-06-12, 09:26
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Kun je die hele exercitie niet ook met WinSCP meteen als gebruiker "mobile" doen?

Zelfs dan is het maar de vraag of het werkt; het hangt er maar net van af hoe slim de App geprogrammeerd is (bijvoorbeeld: heeft die een interne database van documenten, of kijkt hij bij opstarten steeds opnieuw welke bestanden in de de Documents folder staan).

Er zijn mensen die denken/hopen dat er in iOS6 misschien iets verandert op dit gebied. Volgende week is de WWDC; dan weten we wellicht meer.
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!

Laatst gewijzigd door XIII; 09-06-12 om 11:31. Reden: typo
  #8  
Oud 09-06-12, 09:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Kun je die hele exercitie niet ook met WinSCP meteen als gebruiker "mobile" doen?
Ik ken WinSCP niet Als je na het kopiëren met WinSCP de toegangsrechten kan veranderen zou het moeten kunnen. Ik geloof niet dat je als gebruiker "mobile" met WinSCP aan de Sandbox komt.

Ik zou het toch niet aanraden. Heb hier onlangs nog een vriend op bezoek gehad die zijn iPad vernaggeld had na een oefening iFunboxen.
  #9  
Oud 09-06-12, 10:34
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
de toegangsrechten veranderen met "chmod" van "root" naar "mobile"
Met "chmod" verander je de rechten van de huidige eigenaar; met "chown" verander je de eigenaar.
  #10  
Oud 09-06-12, 10:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Met "chmod" verander je de rechten van de huidige eigenaar; met "chown" verander je de eigenaar...
Ja natuurlijk Het was nog vroeg toen ik die post schreef, sorry
  #11  
Oud 09-06-12, 11:06
VjT VjT is offline
 
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 54
Standaard

zeer interessante discussie, alleen aangezien ik in de iOs omgeving nog niet zo thuis ben ben ik zeer voorzichtig om dit te gaan uitproberen.

Android is een ander verhaal maar met iOs schrikt me nog een beetje af.
Gr,
Vincent
  #12  
Oud 09-06-12, 11:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VjT Bekijk bericht
Android is een ander verhaal maar met iOs schrikt me nog een beetje af.
Android (Linux) verschilt niet zoveel van iOS (Unix).

Succes verder
  #13  
Oud 13-06-12, 19:52
VjT VjT is offline
 
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 54
Standaard

iOs6 gaat het niet verbeteren als ik zo her en der de reeds bekende inhoud doorlees. jammer
gr, Vincent
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: Mappenstructuur kwijt na eerste keer syncen nieuw systeem jeondevelopment iTunes 0 11-08-11 12:50
Windows: Mappenstructuur MP3 overnemen in ipod WillianV iTunes 0 31-05-10 20:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.