iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Installer probleem (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/13257-installer-probleem.html)

PauluS87 21-05-08 00:44

Installer probleem
 
Hey leden van het goede leven! :)

Tja nu heb ik een probleem en vind het zwaar balen. Via iMario heb ik deze source geinstalleerd --> http://ride4.org/shai.xml Het toevoegen ging makkelijk en het refreshen ook. Nu ging ik in de installer weer terug naar al de install mappen. Hier koos ik de map "sources" en zag daar een 130+ source pakket staan! Dus ik downloaden om eens te kijken wat het is. Dit duurt op zichzelf al een kwartier om allemaal te refreshen etc. Heel fijn, na al de sources toegevoegd te hebben wil ik eens eentje bekijken, en hop, loopt mijn installer vast!!?? Dus ik terug naar het springboard en iphone rebooten. Na eenmaal de iphone gereboot, kan ik installer niet meer gebruiken!! :mad: Als ik installer aanklik dan laad de iPhone wel installer en daarna stuurt hij me weer terug naar het springboard. En dit toch zeker 12-20 keer achterelkaar door, en ik kom er gewoon niet meer in verdorie! ;)

Iemand die mij aub kan helpen? Asjebliefd! :(

Ik hoop dat iemand met oplossingen wilt komen en ervaringen. Er zijn hier genoeg pro's onder ons dus hoop dat jullie mij willen helpen.

Alvast erg bedankt!

Gr,
Paul :D

ArB 21-05-08 00:47

Je hebt teveel sources erin staan. Even je geschiedenis wissen.

PauluS87 21-05-08 00:48

Hoe doene ik dat? Noob ik weet het :)

ps: bedankt voor je snelle reactie!

ArB 21-05-08 00:52

En dan geen zoekfunctie gebruiken ? noob :D

https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post106693

PauluS87 21-05-08 00:54

Ja hallo dat is installer helemaal weghalen ..... Ik wil alleen die package er van af keilen zodat ik de rest van mijn sources nog kan gebruiken... Is dara een mogelijkheid voor of iets anders?

ArB 21-05-08 00:57

Nou de bestanden zijn gecodeerd inmiddels (vanaf versie 3.1) en je hebt letterlijk je aantal sources te groot gemaakt. Dus je cache is juist je probleem. Got it ? ;)

Het is volgens mij alleen maar te herstellen door de installer te resetten.
Maar wellicht kun jij de bestanden met een Mac ook editen ?

PauluS87 21-05-08 00:59

DUs ik moet alles in de map installer weggooien? En daarna werkt de installer weer of moet ik echt alles wat installer heet, weg keilen, en dan met lliberty+ opnieuw installer installeren?

Tja sorry hoor, het is al laat en ik wil dit voor morgen nog opgelost krijgen met mijn NIET heldere hoofd :p

iMario 21-05-08 01:12

ik heb je idd aangeraden het es te proberen, ik heb 'all sources' al 3x geinstalleerd en uninstalled zonder problemen maar het effect was natuurlijk wel een HEEL ERG slome Installer.
ik weet niet waarom je nu niet meer in Installer kunt komen omdat ik zelf ook al heel erg vaak op de home button heb gedrukt omdat het me gewoon te lang duurde, maar ik had er geen problemen mee;)

PauluS87 21-05-08 01:14

Ik heb installer weer wat aan de praat gelukkig,

ik heb RemotePackages.plist verwijderd en de installer is nu aan het refreshen, even afwachten...

iMario 21-05-08 01:16

Dat klinkt al beter:D

Off-topic
nog belang bij de 1.1.4 Aqwoah keyboard? ik kan hem misschien wel posten als ik hem ff uit me iPhone haal:)


PauluS87 21-05-08 01:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 115494)
Dat klinkt al beter:D

Off-topic
nog belang bij de 1.1.4 Aqwoah keyboard? ik kan hem misschien wel posten als ik hem ff uit me iPhone haal:)


Nou ik wil eerst installer weer werkende, het apparte is, dat ik nu die plist heb verwijderd maar de installer weer lekker al die sources refreshed :p Ik ben nu bij uninstall al die 130+ weer aan het deinstalleren (het hele pakket). <Maar installer doet het gelukkig weer zonder mijn ouwe sources weg te rammen :p

En ik heb wel belang bij die aqwoah keyboard. Kun je ook ff screen posten?

Probleem is nog niet opgelost hoor moderator, nog even wachten met slotje aub :)

iMario 21-05-08 01:34

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PauluS87 (Bericht 115495)
En ik heb wel belang bij die aqwoah keyboard. Kun je ook ff screen posten?

hier de screens ;

PauluS87 21-05-08 01:39

Oke probleem opgelost!! Op de volgende manier,

Ik heb in /var/mobile/Library/ de InstallerRemotePackages.plist verwijderd! Nu kun je installer weer opstarten en zal de installer meteen weer beginnen met refreshen van de sources. Al je oude resources blijven erin plus het 130+ pakket wat ik geinstalleerd had. Ik heb nu dus als een donder dat pakket geuninstalled en nu werkt alles weer :D

Oplossing zelf gevonden maar toch bedankt jongens! Ik hoop dat een Zoek functie gebruiker dit terug gaat vinden :p waaronder ikzelf...:o

berry-the-sound 21-05-08 14:37

ik heb hetZelfde probleem met. Installer..
hoop dat dit het eindelijk oplost.ben al 6dagen aant zoeken naar een oplossing.
thnx voor de informatieve post :)

berry-the-sound 21-05-08 14:53

nog ff een vraagje...ik ben een totale noob op dit gebied... :p

Hoe kom ik in /var/mobile/Library/

iMario 21-05-08 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berry-the-sound (Bericht 115646)
nog ff een vraagje...ik ben een totale noob op dit gebied... :p

Hoe kom ik in /var/mobile/Library/

winscp raad ik je aan:)

berry-the-sound 21-05-08 19:39

oh, die had ik al op de pc staan...maar heb m toen links laten liggen, omdat ik niet in mn iPhone kwam...(kreeg geen verbinding)
Heb me dr weer ff voor gezet en na een paar min. zat ik dan toch in de iPhone!!

Thnx voor de tips!!!

Ik heb de InstallerRemotePackages.plist gewist.... en hij is op t moment bezig met Refreshing sources!

Super

thnx


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:45.