Installer problemen discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Zijn de verwijderde applicaties wel weg van je Springbord? Ik ben bang dat je de applicatie folder er meer als 1 keer op je iPhone ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Zijn de verwijderde applicaties wel weg van je Springbord? Ik ben bang dat je de applicatie folder er meer als 1 keer op je iPhone hebt staan. Waarschijnlijk staat in /Private/var ook een Applications folder.
Zo ja kijk daar eens of de applicaties die je hebt verwijderd daar verwijderd zijn. Als ze daar verwijderd zijn en ze zijn ook verwijderd van je springbord moet je ook een symlink in de root hebben met de naam Applications. Dit zou betekenen dat de folder /Applications absoleet geworden is en verwijderd kan worden. Waarschijnlijk heb je ook nog een /Applications.backup folder waar een backup van je originele applicatie folder in staat. Deze kopie is als zekerheid gemaakt en kan eigenlijk ook verwijderd worden. Voor dat je gaat verwijderen zou je de folders misschien beter even kunnen kopieren naar je computer (just in case)... Suc6. Laatst gewijzigd door ControlSje; 13-06-08 om 14:07. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||||
|
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Enig idee dat ik zomaar een map Application kan weggooien? Laatst gewijzigd door Beaux; 13-06-08 om 16:46. |
|
|||
|
|||
Om te beginnen is het belangrijk te weten dat een symlink een verwijzing is naar een fysieke folder. Een symlink kun je herkennen aan het pijltje links onder op het folder icoontje. (bijvoorbeeld /var en /tmp in jou scherm afdruk). De folder /var is een verwijzing naar /private/var, waarbij private/var de fysieke folder is.
het symbool / betekend root en is de hoofdfolder (<gronddirectory>) op je iphone. Dus /Applications.backup zou in de root moeten staan (waar ook Applications, bin, cores e.a. in staan). Maar voor zover ik in het scherm voolbeeld kan zien heb je deze folder niet. Wat ik niet begrijp is dat na een uninstall van een applicatie, de applicatie folder blijft bestaan in beide (/Applications en /private/var/Applications) Applications folders. Dus om eerlijk te zijn weet ik niet welke Applications folder de active is. Ik denk dat de folder in /Private/var verwijderd kan worden, dit zal echter geen ruimte creeren op je 1st partitie. Ik zou adviseren om, voordat je deze folder verwijderd, eerst handmatig de applicaties te verwijderen uit /Applications die je gedeinstalleerd hebt. Daarna BossTool installeren en hiermee de fonts en ringtones verplaatsen. Na installatie van de Bosstool zou deze applicatie in 1 van de Applications folders moeten staan. Dit is dan de active folder. Hoogst waarschijnlijk is /Applications de actieve omdat je geen symlink Applications hebt in de root. Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is... Suc6. Laatst gewijzigd door ControlSje; 13-06-08 om 17:04. |
|
||||
|
||||
Is duidelijk, Application is active folder en niet de var/application.
var/application kan dus weg, want daar staat de bosstool niet in. Met bosstool maak ik meer ruimte vrij, ringtones & fonts. Kan ik dan alsnog een var/application aanmaken om nog meer ruimte vrij te maken? zoals hier staat beschreven..? https://forum.iculture.nl/f1/ip...aller-app.html Alvast super bedankt. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Zoals Bomans al aangeeft kun je met de BossTool ook de Applicaties verplaatsen. Deze doet hetzelfde, maar er is vaker gemeld dat er problemen kunnen ontstaan door het verplaatsen van de Applicatie en daarom wordt geadviseerd dit NIET te doen.
|
|
||||
|
||||
Ik kan gelukkig weer applicaties installeren, heb nu ook weer wat geheugen op mijn iPhone:
/var/root$ df Filesystem 512-blocks Used Avail Capacity Mounted on /dev/disk0s1 614400 440216 168040 72% / devfs 36 36 0 100% /dev /dev/disk0s2 31103856 8561536 22542320 28% /private/var Bedankt voor hulp en tips Beaux |
|
|||
|
|||
Goed te horen dat alles weer naar behoren werkt.
En graag gedaan.... daar zijn we voor toch . |
|
|||
|
|||
Hye ik Heb Een Vraag Ik Vind Nergens De INstaller Van ModMiFone staan ?! Waar staat Hij ergens?
Thx |
|
|||
|
|||
vrienden
dit forum volgend kijk ik eens in mijn iPhone Vind DRIE Applications folders: /Applications /var/Applications /private/var/Applications Een verandering in de ene gebeurt ook in de andere twee. Zit ik u aan alle drie vast? Wat nu? |
|
|||
|
|||
De fysieke folder is /Applications. De andere 2 zijn verwijzingen, dus niets aan de hand en verwijzingen nemen geen ruimte in beslag.
Laatst gewijzigd door ControlSje; 21-07-08 om 00:39. |
|
|||
|
|||
Controlsje,
Daarom ben jij een GURU en ik rolmodel voor dummies. Dank voor de duidelijkheid. pSB |
|
|||
|
|||
Graag gedaan en veel plezier met je iPhone. .
|
|
|||
|
|||
okeej .. ik heb dus weer het zelfde probleem terug.. :S
maar als ik dan lees wat jullie allemaal doen .. dat kan ik dus niet wat moe ik nu doen om te zorgen dat me installer niet wegvalt |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
problemen met installer | sagopa | Archief | 3 | 22-08-09 00:44 |
[FW: 2.1] Cydia en Installer problemen? | markiedam | Jailbreak apps en thema's | 31 | 24-11-08 12:45 |
problemen met installer | romgan | Archief | 4 | 11-06-08 21:40 |
installer problemen | donovoso | Jailbreak apps en thema's | 4 | 22-05-08 21:36 |
installer Wi-Fi problemen | donovoso | Jailbreak apps en thema's | 2 | 20-05-08 12:54 |
|
|