iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Hoe werkt iCal op de iPhone (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/138-werkt-ical-op-de-iphone.html)

Bartje 20-09-07 20:00

Hoe werkt iCal op de iPhone
 
Een van de zaken waar bijna niets over te vinden is, is de werking van iCal op de iPhone.

Nu heb ik op Youtube al wel filmpjes gezien waarbij de werking in globo wordt uiteengezet.

Ik stel mij evenwel volgende vraag : ik heb ik iCal een stuk of 6 verschillende kalenders (prive, werk, sportclub,…)

Als ik op de iPhone naar de dagagenda kijk, zie ik dan welke afspraak bij welke kalender hoort. Ten tweede, en dat is zeker zo belangrijk : als ik zelf een afspraak op de iPhone ingeef, kan ik dan bepalen voor welke agenda die bestemd is ? Als dat niet zo zou zijn, hoe synct een en ander dan met iCal op mijn Mac ? In welke agenda worden de afspraken dan geplaatst ?

Bartje 21-09-07 14:28

Is er echt niemand die iCal gebruikt op zijn/haar iPhone ?

Freek 21-09-07 17:09

Bartje,
Ik ben een Windows gebruiker en gebruik aldus Outlook. Het is voor zover ik weet niet mogelijk om op de iPhone meerdere kalenders te gebruiken, laat staan te selecteren.

Overigens ben ik persoonlijk (maar ik gebruik één agenda voor zowel zakelijk als privé) wel erg te spreken over de agendafunctie. Enige minpuntje vind ik dat er geen weeknummers zichtbaar zijn op de iPhone.

iberno 28-09-07 10:57

ik zit ook nog steeds met dat probleem.... misschien dat er mensen zijn die dit helder uit kunnen leggen....

Ik zelf gebruik Mac en Windows (voor zakelijk). Mijn collega gebruikt alleen windows dus laten we het daar maar even bij houden om een uniform gebruik te krijgen.

Het volgende is het probleem.

Mijn collega en ik hebben nu een gmail agenda (meerdere agenda's binnen 1 account). Nu zijn we op zich niet afhankelijk van gmail en kunnen ook overstappen op een andere online agenda dus als het ergens anders wel mee werkt hoor ik het graag! Maar wat moet gebeuren.

Als ik een afspraak invoer op mijn iphone, bij een klant, dan moet mijn collega deze ook kunnen in zien (mijn agenda dus binnenhalen) nadat deze via een sync met de pc hem ergens op internet heeft gedropt (bijv. gmmail maar dit werkt dus niet). Zelfde moet dus ook omgekeerd kunnen.

Via Windows Mail wil dit dus niet, je kunt geen agenda syncen met iphone. Icalendar op de iphone kun je nergens publiceren (via Wi-Fi bijv) dus het moet via een sync met de pc gaan... maar met welk programma? beetje warrig verhaal maar hoop dat iemand het snapt haha...

Spikes 30-09-07 21:37

Ik gebruik iCal (al bijna 4 jaar). Ben er bijzonder blij mee. Helaas kan de iPhone geen onderscheid maken tussen verschillende agenda's. Mijn Palm Treo kon dat wel, maar dat was ongeveer het enige voordeel van de Treo.

cles 05-10-07 14:59

bij de volgende updates van apple zal het waarschijnlijk wel lukken.
Zoek op internet naar "sync google calender Ical" hoe ales een beetje te omzeilen. Op internet staan verschillende opties

brouw139 07-10-07 22:49

bartje,

inmiddels zul je wel gehoord hebben dat ical prachtig synchroniseert met de iphone.
zij het dattie alle verschillende agenda's op 1 berg gooit, maar volgens mij na wijziging wel netjes terugzet...
maar taken synchroniseren, homaar, en dat is jammer. er schijnt wel iemand iets aan het maken te zijn maar daar zie ik nog niet echt iets van..
afwachten dus...

iberno 08-10-07 12:15

ik heb het zelfs met die spanning sync niet voor elkaar om vanaf de iphone iets in ical op de mac te zetten... spanning sync doet het heerlijk met binnenhalen van alle agenda's uit google, hulde! maar niet nog vanaf iphone richting mac.....

iberno 08-10-07 12:28

oeps, en toen had ik het opeens wel voor elkaar :-) handig spaning sync!!! het werkt dus wel! in itunes kun je aanvinken welke iphone agenda met welke ical agenda moet syncen en dan in Spanning Sync weer welke met google.... hulde!

katjang 28-10-07 23:19

Iemand al meegemaakt dat er geen gegevens van de iPhone naar iCal worden gesynced??

Heb iCal Leopard trouwens. Alle simpele oplossingen (agenda's kiezen om heen te schrijven in iTunes) geprobeerd... krijg ook geen foutmelding... maar helaas ook geen agendaitems op mijn Mac!

cles 29-10-07 09:46

heb spanning sync aangeschaft, 25$ per jaar
lees ik in de mac magazine dat plaxo 3.0 (gratis) ook geweldig schijnt te werken. ga dit proberen en zal een recensie schrijven over mijn ervaringen

christiaan1985 01-11-07 12:21

Ik heb een aantal links in mijn iCal staan die door mijn macbook via internet worden gesynchroniseerd. Zoals Google Calender ed. Gebeurt dit ook op mijn iPhone? Of moet ik hem steeds weer aansluiten op mijn mac om de nieuwste afspraken te downloaden?

Spree 01-11-07 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door christiaan1985 (Bericht 11827)
Ik heb een aantal links in mijn iCal staan die door mijn macbook via internet worden gesynchroniseerd. Zoals Google Calender ed. Gebeurt dit ook op mijn iPhone? Of moet ik hem steeds weer aansluiten op mijn mac om de nieuwste afspraken te downloaden?

Daarvoor moet je inderdaad verbinding maken met je mac, de iPhone ondersteunt zelf niet het abonneren op agenda's.

christiaan1985 02-11-07 00:02

Oke, jammurr..

iberno 21-11-07 23:42

en iemand inmiddels ervaring met dat plaxo????


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:14.