iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Spraak voor de Iphone? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/15060-spraak-voor-de-iphone.html)

SparkyRih 24-06-08 15:42

Spraak voor de Iphone?
 
Ik denk er over na om een Iphone aan te schaffen als hij uit is in Nederland, maar ik heb een klein probleempje...

Ik ben visueel gehandicapt, en ben afhankelijk van spraak/vergrotingssoftware (op een mobiel meestal alleen bij tekstverwerking (vooral sms'en), de rest ((touch)knoppen, Muzieklijsten etc.) leer ik altijd uit mijn hoofd.... zo kan ik ook gewoon met een PSP overweg)... Maar het lezen van de teksten zonder vergroting is niet te doen voor mij...

Weet iemand of er software bestaad, of er misschien nog aankomt waarbij teksten, sms berichten worden voorgelezen? Of "echt" vergroot worden?

colliehome 24-06-08 15:45

Welkom SparkyRih , maar denk je niet - met alle respect- dat een touchscreen niet moeilijk is voor een persoon als jezelf. Wij , goedziende, maken al snel "touch" fouten.

Over de software ben ik niet zeker.

SparkyRih 24-06-08 15:50

Jawel, ik zie niet echt een probleem daarmee... misschien is het inderdaad wel verstandig om eens bij iemand te kijken of het wel echt voor mij werkt, maar ik verwacht niet dat ik daar moeite mee zal hebben...

Het enige probleem is eigenlijk het lezen van sms'jes... de rest leer ik wel...

colliehome 24-06-08 15:58

Het leren waar de " knopjes" zijn is niet zo moeilijk maar toch.Met minder zicht ben je al snel mis.
Inderdaad , misschien moet je het bij iemand eens proberen.
Met de smsjes is het moeilijker. Mail kan je standaard vergroten in je voorkeuren tot "Gigantisch" :-)

SparkyRih 24-06-08 16:09

Hoe groot is een letter/cijfer ongeveer, in verhouding met het scherm? vullend, half, of toch een stuk kleiner...

jacobdeboer33 24-06-08 17:09

Hallo SparkyRih

Nou het sms lettertype is best klein. Het is kleiner als de 'normaal' stand van een nokia toestel. Maar ik denk dat het wel op te lossen is. Dit misschien niet nu direct door software, maar door het wijzigen van de bestanden op de iphone. Zelf heb ik hier ook geen ervaring mee, maar ik zou mijn sms lettertype ook wel een standje groter willen. 10 of 12 punten zelfs.... En het uit je hoofd leren van het gehele toetsenbord kan moeilijk zijn hoor, vooral omdat de knopjes in beel niet groter zijn dan 1 bij 0,7 cm (dus best klein. Maar het lettertype moet door verschillende mensen op dit forum aangepast kunnen worden in grootte (als dit gedaan is meld het mij dan ook ff mensen). En als iemand het voor elkaar krijgt om in een sms app op de iphone het toetsenbord in landscape te krijgen, dan is het met de knoppen ook gelijk weer een stuk makkelijker. Hoop in ieder geval dat je hier wat aan hebt. Suc6

SparkyRih 24-06-08 21:30

Iets uit mijn hoofd leren, wennen aan nieuwe hardware gaat bij mij zeer snel (geduld hebben, en opletten)...

Bedankt voor de info, hopelijk lukt het iemand...

BadSide 24-06-08 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SparkyRih (Bericht 131087)
Iets uit mijn hoofd leren, wennen aan nieuwe hardware gaat bij mij zeer snel (geduld hebben, en opletten)...

Bedankt voor de info, hopelijk lukt het iemand...

Ik denk dat het lettertype wel door iemand te vergroten is (heb er zelf geen verstand van), alleen het toetsenbord vergroten lijkt me wat moeilijker, of het moet in landscape formaat beschikbaar komen.

Ik hoop dat het iemand voor je lukt, en dat je ook lekker van de iphone kan genieten. :):D

macjoris 24-06-08 22:25

In mail heeft het bij normaal 22 regels tekst, maar als je hem insteld op gigantisch heeft het 15 regels. Ik weet echter niet of dit groot genoeg voor je is. Heb er wel een foto van gemaakt, maar zoals ik al in een ander topic aangaf, heb ik geen kabel bij me om hem zo up te loaden (zit in tentamens en even geen behoefte om te gaan mailen downloaden ect). Dus als iemand anders het zou kunnen doen, evenals van een smsje dan ben je denk ik al een end geholpen. Ik zal het anders vrijdag/zaterdag proberen voor je te visualiseren.

Misschien kan je ook wachten tot de 11de, dan zal er zeer waarschijnlijk ook een proefmodel in de t-mobilewinkels (als je uit belgie komt mobistar winkels) liggen en kan je daar kijken en proberen.

De toetsen worden ook groter als je ze ingedrukt houdt, weet niet of dat nog vergemakkelijkd.

Ik vind het in ieder geval wel stoer van je wat je eventueel gaat proberen.

ArB 24-06-08 22:28

Ik zit net te bedenken dat cate (de oude caterpillar) andere fonts ondersteund. En dus ook grotere, misschien een goede optie ?

SparkyRih 24-06-08 23:49

catarpillar veranderd volgens mij alleen de stijl, voor wat ik gezien heb...
En de Iphone moet jailbroken zijn (of is dat al mogelijk met de firmware die op de nieuwe Iphones komt)...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:25.