iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   bedroevend (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/153516-bedroevend.html)

the matrix 08-04-14 22:10

bedroevend
 
Menigeen schreeuwt om jailbreak en vervolgens bloedt het mi dood.

Geen enkele (on)zinnige app wordt meer besproken.
Is de komst van IOS7.xxx zodanig dat men geen energie meer steekt in JB apps of zijn ze de moeite niet waard.

Ik heb nog een paar leuke gevonden:
oa Cylinder, afgeleid van Barrel die allerlei schermswap variaties mogelijk maakt en nog gratis ook.

Clear background apps , met een bezemstreek alle geopende apps sluiten (na dubbelklik home toets)

:confused:

daveensannie 08-04-14 22:15

Menig zit op 7.1 die vooralsnog niet te jailbreaken is, denk dat daar het probleem zit haha

Bubbly 09-04-14 02:22

Ik weet ook niet waarom het jailbreak-gedeelte van dit forum steeds doodbloedt. De community zelf is springlevend, je moet het alleen ergens anders zoeken dan bij iCulture, helaas. Het is niet zo dat de meerderheid van de Nederlandse jailbreakers iOS 7 spectaculair genoeg vindt om niet te jailbreaken, er jailbreaken alleen maar meer mensen. Ze verlaten dit forum echter.

En iPhoneclub belicht jailbreak-nieuws bijna niet meer. (Minder nieuws, maar er zijn nog met enige regelmaat grote nieuwtjes, andere websites berichten er dagelijks over.) Soort kip-ei situatie. iPhoneclub vindt jailbreak niet interessant meer, jailbreakers vinden iPhoneclub niet interessant meer. Dus zoeken ze het elders.

Dat denk ik ten minste :D

freestyle4all 09-04-14 07:35

In mijn omgeving zie ik toch vooral dat men juist steeds minder met de jailbreak bezig is.
Vooral na 7.1 zijn er een flink aantal gewoon overgestapt, zonder dat ze de jailbreak missen.
Eigenlijk ken ik niemand meer mét een jailbreak.

Dat zijn dus de mensen die het nieuws hierover ook niet meer volgen.

ballegooier 09-04-14 08:01

Wil je mijn verhaal horen? :)

Persoonlijk vind ik het nog steeds vrij ingewikkelde materie. Ik vond het telkens als ik wilde jailbreaken zo lastig om er achter te komen welke software je precies nodig hebt (elk programma heeft weer een andere gekke naam) welke versie en de workaround: dus moet je bv een custom ispw maken en dan shift herstellen etc.

En dan telkens als er vlak nadat een iOS versie gekraakt was weer een update van iOS, die ik dan natuurlijk links liet liggen voor een tijd. Maar na verloop van tijd moest of wilde je dan toch een keer herstellen en met gedoe met SHSH blobs (probeerde ik netjes bij te houden, maar dat werkte alsnog niet altijd, zo was er een iOS versie waarbij je niets aan de SHSH had om een bepaalde reden en kon je alsnog niet herstellen naar die versie),

De vele, vele, foutmeldingen in iTunes in de late avontuurtjes verder deed me dan besluiten om maar gewoon te herstellen en dus te updaten op een andere computer om tenminste maar weer een werkbare telefoon te hebben.

M'n iPhone werd steeds minder een hobby maar steeds meer een apparaat waarvan ik afhankelijk ben en meerdere malen per dag nodig heb. Zo heb ik een tethered nooit overwogen, ik moet m'n iPhone kunnen herstarten of opstarten zonder hulp van computer mocht dat een keer nodig zijn.

Tot slot: had ik een keer een vaag probleem werd er door de hulpverleners toch altijd eerst verwezen naar de jailbreak. Dus om een oorzaak van een probleem te gaan opsporen moest ik eerst de jailbreak eens verwijderen..... :( die ik er net een tijdje met veel moeite draaiend op had.
Ik merkte dat het wel klopte, veel tweaks konden m'n iPhone (software) instabiel maken en springboard crashes zag ik genoeg.

Uiteindelijk was ik het gekloot gewoon beu en koos eieren voor m'n geld. Ik heb inmiddels een gezin en heb geen tijd en behoefte meer om nog extra tijd te investeren in het tweaken van m'n iPhone (het volgen van de ontwikkelingen in de scène, de extra handelingen die je moet met iPhone etc) en leef nu met een niet gejailbreakte iPhone. Natuurlijk mis ik nog wel eens wat, maar het gelazer met herstellen en foutmeldingen en uitpluizen welke redsn0w ik precies wel of niet moest gebruiken icm welke iOS versie om een eigen custom te maken etc etc mis ik zeker niet :D

Om een kort verhaal lang te maken :)

Geert1976 09-04-14 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 956227)
En iPhoneclub belicht jailbreak-nieuws bijna niet meer. (Minder nieuws, maar er zijn nog met enige regelmaat grote nieuwtjes, andere websites berichten er dagelijks over.) Soort kip-ei situatie. iPhoneclub vindt jailbreak niet interessant meer, jailbreakers vinden iPhoneclub niet interessant meer. Dus zoeken ze het elders.

Dat denk ik ten minste :D

Hier ben ik het volkomen mee eens!
Sterker nog, ik opende laatst een nieuw topic over het nieuwe Auxo2, deze werd net zo hard (binnen een uur tijd) weer op slot gegooid door een Moderator.

Dus inderdaad, de interesse binnen iPhoneclub/ iCulture-forum voor nieuwe Cydia tweaks/apps is vrijwel nihil (ja, dit is slechts mijn ''bescheiden'' mening ;) )

Ik ben tegenwoordig actief op het Jailbreak forum van Reddit. Ik haal hier fantastische tips vandaan. (ook soms Theme-tips).

Guest-20180925190238 09-04-14 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 956333)
Sterker nog, ik opende laatst een nieuw topic over het nieuwe Auxo2, deze werd net zo hard (binnen een uur tijd) weer op slot gegooid door een Moderator.

Serieus blijven hé Geert. Dat Auxo2 topic werd gesloten omdat:

Citaat:

Dit topic is gesloten omdat de titel onvoldoende aangeeft waar de discussie over gaat of simpelweg veel te algemeen is. Probeer de volgende keer een duidelijker beschrijvend onderwerp te gebruiken. Zie ook de instructies in de gekleurde vakken bij het aanmaken van een nieuw topic.

Datamonster 09-04-14 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the matrix (Bericht 956219)
Menigeen schreeuwt om jailbreak en vervolgens bloedt het mi dood.

Geen enkele (on)zinnige app wordt meer besproken.
Is de komst van IOS7.xxx zodanig dat men geen energie meer steekt in JB apps of zijn ze de moeite niet waard.

Ik heb nog een paar leuke gevonden:
oa Cylinder, afgeleid van Barrel die allerlei schermswap variaties mogelijk maakt en nog gratis ook.

Clear background apps , met een bezemstreek alle geopende apps sluiten (na dubbelklik home toets)

:confused:

Denk inderdaad dat iculture te mainstream is geworden en vooral voor de grote groep standaard gebruikers interessant is.:d
Jealbreakers zijn andere informatie bronnen inmiddels geschikter;)

Geert1976 09-04-14 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 956334)
Serieus blijven hé Geert. Dat Auxo2 topic werd gesloten omdat:

Timosha; wellicht had er een aanvulling geplaatst kunnen worden op mijn topic, iets van; Geert, zou je je bericht kunnen aanpassen, dit ter verduidelijking (ipv meteen een slot erop)

Maar goed, het zijn regels waar ik me aan moet houden (en dat begrijp ik volkomen), maar wellicht een ietwat overdreven en strenge reactie van deze Mod.

Maar no biggie, ik ben zeer content met Reddit!

Guest-20180925190238 10-04-14 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 956343)
Maar goed, het zijn regels waar ik me aan moet houden (en dat begrijp ik volkomen), maar wellicht een ietwat overdreven en strenge reactie van deze Mod.

Alleen worden de regels willekeurig toegepast. Dit topic heeft ook een nietszeggende titel en wordt niet gesloten. Dus, soms mag het en soms niet. :rolleyes:

Veel plezier gewenst op de Reddit website.:)

colliehome 10-04-14 08:38

Ik ben diegene die topics met 1 woord steeds sluit. Een topic moet voor mij in één oogopslag kunnen melden wat de vraag of tip is. Niet dat ik het eerst moet openen. Topics zoals "Help" zien we elke dag. Dat dit topic er nog is komt omdat ik het niet had gezien... tot nu.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.