//

Geheugen lijkt vol te lopen, batterij snel leeg

Geheugen lijkt vol te lopen, batterij snel leeg discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste jailbreakers, sinds een paar weken heb ik serieuze problemen met mijn iPhone 5s 32gb en iPad mini 16gb (beide 7.0.5, was net te laat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-04-14, 19:17
arjen197 arjen197 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 8
Standaard Geheugen lijkt vol te lopen, batterij snel leeg

Beste jailbreakers,

sinds een paar weken heb ik serieuze problemen met mijn iPhone 5s 32gb en iPad mini 16gb (beide 7.0.5, was net te laat voor 7.0.6 , evasi0n jailbreaked).

Beide apparaten hebben een opslaggeheugen probleem. Nou komen we dat allemaal wel eens tegen, teveel foto's of HD-video's. Daarom eerst foto's verwijderd (zowel uit filmrol als fotostream), 1,5gb vrijgemaakt. Een paar dagen later na normaal gebruik (wel wat dingen geïnstalleerd), weer geheugen vol. Op de iPhone is nu zelfs 0 bytes vrij.
Er staan wel redelijk wat apps op, maar wanneer ik bij instellingen > gebruik kijk naar hoeveel de apps gebruiken, kom ik lang niet aan 32gb. Idem voor de iPad mini.

Ik gebruik de volgende tweaks / cydia apps: , f.lux, flipcontrolcenter, icaughtupro, virtualhome (iPhone), biolockdown (iPhone). Niet zo spannend, lijkt me.


Tegelijkertijd heb ik, met name op de iPhone, het probleem dat de batterij extreem kort meegaat: enkele uren maar! Hij wordt ook nogal warm, niet alleen bij opladen, maar zelfs tijdens een gewoon telefoongesprek. Ik weet niet of dat aan de JB ligt, of aan het gebruik van een autolader. Daar viel het me voor het eerst op dat de telefoon gloeiend was: autorit van 3 uur, iPhone aan autolader (random 12v-USB-stekker + officiële lightningkabel) en Sygic open voor navigatie. Ik twijfel of de batterijproblemen komen door het gebruik van een niet-officiële usb-stekker of door een JB-configuratie. In het screenshot zie je dat de tijd sinds volledig opladen ook niet meer wordt weergegeven. Ik heb http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-weer-vol.html al gelezen.


Heeft iemand anders ervaringen met bovenstaande? Ik ben een jailbreaker van het eerste uur, maar dit heb ik nog niet meegemaakt. Het liefste zou ik even herstellen en opnieuw beginnen, maar ik vrees dat ik dan aan 7.1 moet geloven, toch?

Thanks alvast!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_4658.jpg‎ (22,4 KB, 24x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-04-14, 03:00
renessy renessy is offline
• iOS 7.0.4
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

Probeer via cydia het programma Icleaner eens..... Ruimt lekker op!

Daarnaast heb ik ook f.lux ook op mn iphone gehad en die trok aardig wat power weg..... daarom heb ik die er toen afgegooid...
  #3  
Oud 21-04-14, 16:08
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Wat voor impact had F.lux bij jou? Ik heb 'm meestal uitstaan tot ik 't nodig vind (in het donker).
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #4  
Oud 21-04-14, 22:10
renessy renessy is offline
• iOS 7.0.4
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

Dan zet je je brightness toch wat lager als je je scherm te fel vindt? Net zo makkelijk of zelfs makkelijker..... Van onder naar boven schuiven op je scherm en aanpassen maar👍
  #5  
Oud 23-04-14, 01:30
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Off-topic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renessy Bekijk bericht
Dan zet je je brightness toch wat lager als je je scherm te fel vindt? Net zo makkelijk of zelfs makkelijker..... Van onder naar boven schuiven op je scherm en aanpassen maar👍
De kleurtemperatuur wordt er niet minder op

's Nachts in je volledig blauwe iOS & OS X schermen staren is overigens slecht voor je gezondheid

  #6  
Oud 28-04-14, 14:45
arjen197 arjen197 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 8
Standaard

Thanks voor de tips! Had f.lux erop staat omdat ik vaak nog uitzending gemist kijk of een appje stuur, voor het slapengaan. Zelfs op de laagste brightness vond ik het scherm nog te fel. Of het m'n gezondheid bevordert kan ik niet testen, maar in ieder geval erg ik me minder met f.lux

Nu verwijderd dus, f.lux. Met iCleaner zo'n 500mb vrijgemaakt. Daarnaast enkele grote apps verwijderd en video's uit m'n filmrol. Donderdag was er daardoor 2,5 GB vrij.
Vrijdagochtend alweer de mededeling dat het geheugen vol was.......

Icleaner opnieuw draaien geeft steeds een kleine 50 mb vrij en na restart weer 0 bytes. En dat staat er letterlijk, 0 bytes.

Vrees dat ik een corrupte jailbreak tweak of app geïnstalleerd heb en er niets anders op zit dan een volledig herstel naar 7.1.1
  #7  
Oud 28-04-14, 15:43
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik heb onlangs na een week zoeken een bestand van 11GB verwijderd. Ik vermoed zelf dat een buggy tweakje uit Cydia hier deels voor verantwoordelijk was (een tweak die screenshots in hun eigen album zet is onlangs door de repo beheerder teruggetrokken d.m.v. een update die iets ongedaan zou maken en zichzelf verwijderde). Misschien een tip?
  #8  
Oud 28-04-14, 15:46
arjen197 arjen197 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 8
Standaard

Hm ja dat klinkt meer als iets waar ik werk van moet maken. Enig idee of ik die buggy tweak kan verwijderen uit cydia (dwz geeft cydia bij installed packages echt alles weer?) of is het een kwestie van echt een week zoeken..?

In Cydia krijg ik nu het volgende overzicht van tweaks:

-AppList
-APT 0.7 HTTPS Method
-BigBoss Icon set
-BioLockdown
-Cydia Installer
-Cydia Substrate
-Cydia Translations
-evasi0n 7.x Untether
-FlipControlCenter
-iCaughtU Pro
-iCleaner Pro
-Substrate Safe Mode
-Virtual Home

Alles afkomstig van Bigboss of Cydia, behalve iCleaner Pro (die suggereert na installatie een eigen repo, en is pas geinstalleerd nadat het probleem er al was). Als ik Cydia ipv als 'gebruiker' instel als 'hacker' of 'ontwikkelaar' krijg ik wel een wat langere lijst..

Laatst gewijzigd door arjen197; 28-04-14 om 15:56. Reden: edit: lijst met tweaks
  #9  
Oud 28-04-14, 16:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjen197 Bekijk bericht
Vrijdagochtend alweer de mededeling dat het geheugen vol was.......
Je kan ook gaan zoeken naar grote bestanden. Installeer met Cydia gawk (als dat nog niet geïnstalleerd is). Maak een SSH verbinding met de iPhone en voer het onderstaande bash shell commando uit:

Code:
find / -iname "*" -ls | sort -rn -k 7.1 | gawk '{print $7,$11}' > files.txt
De (grote) bestanden staan in files.txt in de directory waar je het commando in uitvoert.
  #10  
Oud 29-04-14, 13:07
arjen197 arjen197 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 8
Standaard

Thanks voor jullie hulp! Even wat aan het klussen geweest vanochtend: terminal beëindigde mijn dappere poging om een files.txt met grote bestanden te maken, in een bijzondere map: de icaughtupro.app map.

Daar even ingekeken en daar staat een shitload aan .dat bestanden, variërend van 4kb tot 27mb per bestand. Op het reddit forum bleek al eerder een topic hierover bekend te zijn.

Nu nog een manier om die bestanden netjes op te ruimen, want ik vrees dat de map verwijderen problemen oplevert. Elk bestand braaf aanvinken in iFile en zo verwijderen of kent iemand een betere optie (zoeken op bestandsnaam, daarna deleteall?)
  #11  
Oud 29-04-14, 13:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjen197 Bekijk bericht
...in een bijzondere map: de icaughtupro.app map.
Dat is geen "map" maar een Application Bundle.

Citaat:
Nu nog een manier om die bestanden netjes op te ruimen, want ik vrees dat de map verwijderen problemen oplevert.
Installeer uit Cydia Netatalk. Herstart de iPhone. Maak dan met Finder een (AFP) verbinding met de iPhone en verwijder dat waarvan je denkt dat het weg mag.

Sluit de iPhone aan een stroombron aan als je met de OS X Terminal of Finder aan de slag gaat.
  #12  
Oud 29-04-14, 13:25
arjen197 arjen197 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 8
Standaard

Oke ik was er klaar mee. Thanks voor alle gouden tips, ik heb ze verzilverd. Had helaas geen geduld meer voor die laatste (wel nog even rondgekeken in finder), maar heb de hele application bundle (zo dus ) rigoureus verwijderd.

iCaughtuPro bleek 8,1 GB aan logbestanden te hebben opgeslagen de afgelopen maand. Gemiddeld eentje per uur, beginnend bij 1 kb en de laatste waren 27 mb per stuk. Goeiendag...
  #13  
Oud 29-04-14, 13:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjen197 Bekijk bericht
...maar heb de hele application bundle (zo dus ) rigoureus verwijderd.
Als je dat appje met Cydia (en dus dpkg) verwijderd hebt komt alles goed. Heb je de AB van dat appje manueel verwijderd kan je in de toekomst problemen krijgen met de apt cache en dpkg.

Ook een goeie dag gewenst en succes verder.
  #14  
Oud 29-04-14, 14:27
arjen197 arjen197 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 8
Standaard

Ja, ik realiseerde me de risico's. Helaas had verwijderen in Cydia niet zoveel zin: 2 mb. Alle data bestanden bleven staan, ook na verwijderen, herinstalleren, weer verwijderen inclusief respring en volledige reboot. Het was dus kiezen of delen
  #15  
Oud 29-04-14, 14:59
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Werkte de tweak verder wel?
  #16  
Oud 29-04-14, 15:11
arjen197 arjen197 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 8
Standaard

Ja, perfect. Was er erg tevreden over ook. In combi net flipcontrolcenter (vliegtuigmodus in- / data uitschakelen niet mogelijk zonder ontgrendelen) was m'n 5s wel zo'n beetje tegen de meeste domme dieven bestand.

Optie in iCaughtU pro om de uitknop bovenop niet te kunnen gebruiken totdat je unlockt is vooral ook handig. Geen enkele mogelijkheid om findmyiphone tegen te werken verder dus. Tenzij de code geraden wordt of de accu leegraakt..
  #17  
Oud 29-04-14, 18:59
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Uitzetten op LS deactiveren en CC toggles kiezen had ik ook al. Heb 'm daarstraks gekocht. Niet alle functies lijken te werken en ik mis een betere Activator-integratie in plaats van losstaande functies, maar zal weer eens contact opnemen met de dev.

Als ik jou was zou ik ook even mailtje sturen over dit alles
Reageren

Labels
accu batterij geheugen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij snel leeg, na respring weer vol Number iPhone algemeen 13 06-01-13 12:33
I phone snel leeg tijd gebruik & standby lopen synchroon Thermo iPhone algemeen 0 11-08-11 14:58
iPhone 3G valt uit tijdens bellen. Batterij van vol plotseling leeg clautje25 iPhone algemeen 16 27-06-11 23:21
Accu snel leeg en ook weer snel vol?! Sebastiaan iPhone algemeen 52 01-01-11 00:22
Leeg lopen batterij terwijl de iphone uitstaat ??? tlpeter Archief 1 25-04-09 12:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:53.