iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Emulators (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/1573-emulators.html)

Arne2606 29-10-07 17:17

Emulators
 
Zijn er niet meer emulatoren dan de NES? Zoals super nes of gameboyadvance?

Greetz Arne

hanzopower 03-11-07 21:07

Of zoals mame.....ken al gehoord dat er ene mame emu aankomt (of er al is) voor de iphone....

Stiruam 06-11-07 19:12

gameboyadvance gaat denk ik niet meer die heeft de
4 x pijlen
2x knoppen
2 triggers
2x start en select

dat zal niet fijn spelen op touch screen

Stiruam 12-11-07 17:05

Wowomg blijkbaar wel door een nederlander gemaakt gpSPhone is een gba emulater... :O knap hoor!

YouTube - gpSPhone GBA emu on iPod touch!

Heej dat had ik vanmiddag nog gepost =D

Erg gaaf en zo te zien ook al op mooie snelheid...! En dat voor een Apha release...! very Nice... Gemaakt door een nederlander p.s. Cooool xD

iCulture 12-11-07 18:10

gpSPhone: GameBoy Advance op de iPhone
 
Eindelijk is 'ie er: een GameBoy Advance emulator voor de iPhone. De software heet gpSPhone en is speelbaar, maar heeft nog wel wat ruwe kantjes.

Lees verder over: gpSPhone: GameBoy Advance op de iPhone

Tag:

Stiruam 13-11-07 13:55

Na wat na checken zie ik dat het een PSP > GP2X > iPhone port is... Dus na wat optimaliseren zou hij beter moeten draaien denk ik! Wat word de volgende emulater...?
ik hoop Snes of Gameboy/Gameboy colour

Verder schrik niet: zou windows 95 en Mac os7 (Virtual DSK Image) ook gewoon mogelijk zijn op de iPhone...

Deze draaien namelijk ook op de PSP (osx7 is supersnel en windows is traag en laad 10 minuten ofzo) en de iPhone heeft een 2x zo sterk CPU dus zou dat in 5 moeten kunnen... xD hoe zit het met ram op de iPhone..?

Greetz, Stiruam

CLB 24-03-08 20:37

Ik heb twee emulators geinstalleerd:
- NES --> Nintendo emulator
- gpSPhone --> GBA emulator

De NES-ROMs moet ik in /var/mobile/Media/ROMs/NES gooien
De GBA-ROMs moet ik in /var/mobile/Media/ROMs/GBA gooien

De NES-ROMs werken wel in NES
De GBA-ROMs werken niet in gpSPhone

Iemand enig idee wat ik fout kan hebben gedaan...
De extensie van die GBA-ROMs is .gba (ook .GBA al geprobeert) maar niks werkt...

En ik wil natuurlijk liever 'n GBA emulator dan 'n NES emulator ivm gaafheid van games!

ASNNetworks 24-03-08 20:43

Je hebt een bios nodig...dit had ik ook namelijk..iedereen heeft dat trouwens, gpSPhone komt namelijk zonder de bios, je moet dit bestand gba_bios.bin - FileFront.com in gpSPhone.app (in Applications) zetten, en je bent klaar om te spelen;)

CLB 24-03-08 20:53

Gewoon de gehele .bin file erin gooien of eerst nog extracten en alle files erin gooien?

(ik dacht trouwens dat die bios niet meer hoefde, toch niet goed gelezen dus!)

Bedankt tot nu toe!!

flop 24-03-08 20:59

Geluid gba emulator
 
Weet iemand of het geluid van de gba emulator in de nabije toekomst nog wat soepeler gaat lopen?
Want in tegenstelling tot de graphics hapert het geluid nogal.
Of ligt het aan mijn Iphone?


Groeten.....
FLOP..

pck 24-03-08 22:34

SNES is er zeker snes4iphone

edit: net even geprobeerd,maar is erg traag en de controls liggen over het scherm, waardoor je niet alles meer goed ziet. In ieder geval een goed begin, want het werkt wel. Geen geluid echter.

Ik heb wel ScummVM geinstalleerd, voor het spelen van oude (LucasArts) Adventure Games. Deze werkt redelijk. Is geloof ik nog in beta fase. Snelheid laat hier en daar nog te wensen over en het touchscreen werkt naar mijn mening in het menu e.d. nog niet zo goed. Hier te vinden: ScummVM :: Home

ASNNetworks 24-03-08 23:20

SNES moet je gewoon in staande vorm spelen...net als gpSPhone en NES...gpSPhone en NES hebben geluid, maar haperen nogal en SNES heeft (nog) geen geluid...
@CLB, ja gewoon erin gooien;)

ANGER& 25-03-08 22:42

Ik zie overal Snes games maar ik zoek Sonic van Sega of psx spellen. Ik snap nog steeds niet hoe ik het op mn iphone moetkrijgen en het spelend te maken. Misschien heeft iemand een andere uitleg dan dat er al genoemd is, voor een quasi-leek(sukkel op comp. gebied)

Alvast bedankt

little_ghost 07-10-09 19:15

Ik heb wat rond gezocht want ben op zoek naar 2 bepaalde emulators, maar niks gevonden dus dacht héél misschien dat iemand hier iets nieuws weet te vertellen.

Ik ben namelijk opzoek naar een DS/DSi en een MS-DOS emulator.

Dus... als iemand iets weet... ik ben benieuwd :D

- Little_Ghost


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:39.