//

iPhone forceren te verbinden met bepaalde frequentie

iPhone forceren te verbinden met bepaalde frequentie discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Vroeger had ik een iPhone 5 en die viel vaak terug van 4G naar 3G ook al had hij nog 2 streepjes 4G. De ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-08-15, 22:16
Bekkelik Bekkelik is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2014
Berichten: 11
Standaard iPhone forceren te verbinden met bepaalde frequentie

Hey,

Vroeger had ik een iPhone 5 en die viel vaak terug van 4G naar 3G ook al had hij nog 2 streepjes 4G. De 5 kon namelijk enkel verbinden met 1800 MHz.

Ik heb nu al zo'n half jaar de iPhone 6 en ik merk dat die vaak met 800 MHz verbonden is, ook waar ik werk. Ik heb Mobistar en ik weet dat die bijna overal 1800 MHz met 800 MHz combineren, maar af en toe nog enkel 1800 en geen 800 hebben en zeer af en toe het omgekeerde.
Het punt is: waar ik werk is er zeker 1800. Mijn 5 connecteerde en deconnecteerde vaak met 4G daar. Laatst zag ik in de fieldtest app dat ik met band 3 verbonden was en dan wou ik gelijk eens een speedtestje doen, en had 60 Mbps down, 30 Mbps up terwijl ik anders maar 20/10 haal ongeveer op 800.

Ook in een restaurantje waar ik vaak ga met collega's ben ik volgens mij verbonden met 900 MHz 2G (ik heb 5 streepjes) en mijn ene collega met 1800 MHz 2G (hij kan kiezen met welke frequentie hij wil verbinden, maar hij heeft geen iPhone. Hij heeft 3 streepjes), zijn er vaak problemen met mijn lijn: dropped calls, stukken uit het gesprek dat wegvallen,... terwijl hij (ook Mobistar) prima kan bellen.

Nu is mijn vraag: is er een jailbreak tweak waarmee je je iPhone kan 'forceren' om met een bepaalde frequentie te verbinden? Ik vindt er niks van op het internet.

Is er ook een tweak die alle beschikbare mobiele netwerken kan scannen en er info over geeft (bijvoorbeeld 2G 900, 2G 1800, 3G 900, ... is hier aanwezig van die provider ...)?

Alvast bedankt!


Groetjes
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-08-15, 07:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bekkelik Bekijk bericht
Nu is mijn vraag: is er een jailbreak tweak waarmee je je iPhone kan 'forceren' om met een bepaalde frequentie te verbinden? Ik vindt er niks van op het internet.
Nu is mijn antwoord: nee. Het is de 2G/3G/4G Base Cell die bepaalt met welke frequentie, mode en zendvermogen er verbonden wordt. De mobiele telefoon heeft daar geen enkele invloed op, ook niet met een tweak.

Citaat:
Is er ook een tweak die alle beschikbare mobiele netwerken kan scannen en er info over geeft (bijvoorbeeld 2G 900, 2G 1800, 3G 900, ... is hier aanwezig van die provider ...)?
Ja, Signal. Maar die tweak werkt niet goed met iPhone 6/6 Plus radio's.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 3gs verbinden met internet jdebruijn iPhone algemeen 3 01-07-12 20:44
Met iphone toestel met ip adres verbinden ! frokkel iPhone algemeen 4 08-03-11 23:57
Muziek: iphone naar Radio Frequentie hylaba Muziek, foto & video 3 22-01-11 13:34
Ipad verbinden met Iphone runnerpeter Archief 2 01-05-10 16:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:46.