iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   SSH aan/uitzetten in 2.0 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/16808-ssh-uitzetten-2-0-a.html)

Peterke 23-07-08 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthijst (Bericht 147892)
Met WinSCP of terminal commando geven:
launchctl unload -w /Library/LaunchDaemons/com.openssh.sshd.plist

en restarten, lijkt te werken...

Maar ja, bossprefs zal wel snel beschikbaar zijn...

Het stoppen gaat wel goed, het starten geeft een foutmelding terwijl het daarna weer wel mogelijk is een ssh verbinding op te zetten.

Iemand ook dit probleempje.

tommie 23-07-08 19:49

noujah hele topic is klaar :P installeer bossprefs en ssh kan met een druk op de knop aan of uit gezet worden :)

werkt prima overigens!

stef1234 23-07-08 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 123456 (Bericht 151494)
Goed zo. Test jij het even goed. Dan wacht ik nog even ;)


werkt perfect:D

RoelG 23-07-08 20:15

Heb het ook net getest (BossPrefs) en werkt perfect.
Ohja, voor degene die het zoeken: het moet via Cydia geinstalleerd worden. Dat vond ik hier nog niet terug.

Malork 23-07-08 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stef1234 (Bericht 151470)
bosspref is uit hiermee kun je ssh makkelijk uitzetten;)

Inderdaad ;) werkt iig prima, mooi! Wel nog een beta dus voorzichtigheid geboden maar Wi-Fi, bluetooth en SSH werken iig via bossPrefs.

ControlSje 23-07-08 21:55

Het zal wel aan mij liggen maar bij mij is er geen BossPrefs in Cydia.
in /etc/apt/sources.list.d staat bij mij de bigboss.list.
Iemand een idee wat te doen :confused:

yingie 23-07-08 21:58

BossPrefs staat gewoon in Cydia, hoor. Bij 'Install', dan 'all packages' en dan bij de 'B'...

ControlSje 23-07-08 22:03

Sorry bij mij gaat hij van Bootstrap Commands naar Cannabis Battery....Dus geen BossPrefs :confused:

cypher21 23-07-08 22:06

staat ie ook niet bij "changes"

Hier staat ie nml bovenaan

yingie 23-07-08 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 151638)
Sorry bij mij gaat hij van Bootstrap Commands naar Cannabis Battery....Dus geen BossPrefs :confused:

Andsers even je iPhone rebooten en Cydia dan weer starten...?

En inderdaad: je moet even bij 'changes' kijken, daar staan de apps die geschikt zijn voor 2.0.

ControlSje 23-07-08 22:12

Heb overal al gekeken ook in changes... Last updated: wordt wel goed weergegeven Zal even rebooten...


Edit: Changes geeft onder 23 jul 2008 14:41:04 AT&T Carrier Logo en TMobile Carrier Logos...

yingie 23-07-08 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 151653)
Heb overal al gekeken ook in changes... Last updated: wordt wel goed weergegeven Zal even rebooten...


Edit: Changes geeft onder 23 jul 2008 14:41:04 AT&T Carrier Logo en TMobile Carrier Logos...

En Flashlight, iReboot, Metronome, Powertool, ... is inmiddels behoorlijk wat beschikbaar in Cydia. Misschien moet je Cydia updaten...? Ik weet het anders ook niet waarom BossPrefs bij jou niet verschijnt.

Peterke 23-07-08 22:32

Ik heb de zoek functie gebruikt om BossPrefs te vinden binnen Cydia.

Ray 23-07-08 22:47

De tool die ik miste in 2.0! Nice
Laat de rest maar komen zou ik zeggen :D

ControlSje 23-07-08 22:52

Flashlight, iReboot, Metronome, Powertool heb ik wel. Maar BossPrefs nog steeds niet.

Ben een beetje aan het nadenken wat ik allemaal heb gedaan na het moment dat Cydia nog goed geupdate heeft. Ik heb wel mijn root password gewijzigd. Kan dit van invloed zijn?
Ik heb het password al terug gezet maar zonder resultaat.

Ik zoek nog maar wat verder....

yingie 23-07-08 22:56

Root password lijkt me niet van invloed te zijn op dit gebied dus... vreemd, hoor.

cypher21 23-07-08 22:59

controlsje

Heb je ook handmatig een reload gedaan in cydia?
Wat staat er bij jou bij "Last Updated" ?

btw, Metronome kwam later dan bossprefs :S

ControlSje 23-07-08 23:29

1 Bijlage(n)
Zie screenshot:
Bijlage 2756

yingie 23-07-08 23:32

Hm, zo te zien is er wat mis met je tijdsaanduiding, want in mijn Cydia staat gewoon 23.32 (bij wijze van...) terwijl bij jou 14.41 uur staat of zoiets... klopt niet helemaal.

ControlSje 23-07-08 23:35

Boven aan staat wanneer hij het laatst geupdate heeft 23 jul 2008 23:20:52 dus.
Voor zover ik weet wordt de tijd in de lijst alleen geupdate als er werkelijk nieuwe applicaties gevonden zijn.

Weet iemand waar Cydia zijn library van applicaties opslaat?

yingie 23-07-08 23:39

En als je 'refresh' aanklikt? BossPrefs kwam pas rond een uur of 10 vanavond beschikbnaar dus

ArB 23-07-08 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 151798)
En als je 'refresh' aanklikt? BossPrefs kwam pas rond een uur of 10 vanavond beschikbnaar dus

Als ik dat nu doe zie ik gelijk 2 essential updates. Oook eentje van cydia :)

yingie 23-07-08 23:48

Dan moet je die gewoon updaten en Cydia weer opstarten. Dan zal waarschijnlijk ook BossPrefs verschijnen. Heb geleerd dat de essential updates van Cydia ook echt essential; zijn:rolleyes:

ControlSje 23-07-08 23:49

Ik krijg net 2 essential updates binnen cydia en cydia source set... Dus de fout ligt niet aan Cydia, misschien dat de update het probleem verhelpt.
Keep u informed...


ps. Bossprefs stond nog niet in changed :confused:

ArB 23-07-08 23:50

~~We gaan offtopic~~

Ja maar ik heb al gemerkt dat je de essentiele updates van cydia niet allemaal tegelijk moet installeren. Want dan kan je iphone gewoon hangen. Al 3x meegemaakt.

Hier trouwens cydia geupdates en de sources (versie 5)
bosspreffs zat er gewoon tussen inderdaad. SSH maar weer uitgezet. :p

yingie 23-07-08 23:53

Ik blijf het vreemd vinden dat ie BossPrefs bij jou niet ziet, Controlsje. Weet verder ook geen oplossing.

ControlSje 23-07-08 23:54

1 Bijlage(n)
Ik wordt gek.... Bossprefs staat er nog steeds niet tussen... Wel een andere update "UICaboodle.py" Ik denk dat ik geen update van de BigBoss repo krijg...
Bijlage 2757

yingie 23-07-08 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 151807)
~~We gaan offtopic~~

Ja maar ik heb al gemerkt dat je de essentiele updates van cydia niet allemaal tegelijk moet installeren. Want dan kan je iphone gewoon hangen. Al 3x meegemaakt.

Hier trouwens cydia geupdates en de sources (versie 5)
bosspreffs zat er gewoon tussen inderdaad. SSH maar weer uitgezet. :p

Totnutoe geen problemen ondervonden met de essential updates:D

yingie 23-07-08 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 151814)
Ik wordt gek.... Bossprefs staat er nog steeds niet tussen... Wel een andere update "UICaboodle.py" Ik denk dat ik geen update van de BigBoss repo krijg...
Bijlage 2757

Heb je onder 'Manage' BigBoss's Source staan?

Edit: zo niet, dan staat die waarschijnlijk onder 'install' --> 'all packages' en dan scrollen naar de 'B'.

MCNO 24-07-08 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 151815)
Totnutoe geen problemen ondervonden met de essential updates:D

Ik wist niet eens dat je ze apart kon kiezen, dus ook hier geen problemen met gecombineerde updates.

ControlSje 24-07-08 00:07

BigBoss Source staat genstalleerd, ook al gereinstalled. Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is.

EDIT
Het is gelukt :D :D :D
Hoe ik het opgelost heb is handmatig de BigBoss repo verwijderd, Cydia geeft een melding dat het unsafe is om dat te doen, heb de melding genegeerd en gewoon verwijderd. Toen hij verwijderd was stonden er bijna geen applicaties meer in change. Maar wat er wel stond was een essetiele update van de Cydia's Source Set. Deze geinstalleerd en zag dat ook de bigBoss repo opnieuw geinstalleerd werd. Het resultaat...Ik kan BossPrefs installeren :D.



yingie 24-07-08 00:10

Wellicht een plaatselijke 'bug':D Waarschijnlijk dat een nachtje slapen wonderen gaat doen.

ControlSje 24-07-08 00:19

Iedereen bedankt voor het mee denken. special thanks to yingie.

yingie 24-07-08 09:07

Mooi mooi dat het werkt:)

iScorpio 24-07-08 12:12

De enige optie die het volgens mij nu nog niet doet in BossPrefs is EDGE uitzetten, maar het is ook nog maar een beta versie.

cypher21 24-07-08 12:14

Werkt wel scorpio

Gisteren nog getest, hij schakelde bij mij tegelijk ook Wi-Fi uit, maar goed.

Wat voor zover bekend (nog) niet werkt, is de airplane mode en phone mode in en uitschakelen

iScorpio 24-07-08 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 152108)
Werkt wel scorpio

Gisteren nog getest, hij schakelde bij mij tegelijk ook Wi-Fi uit, maar goed.

Wat voor zover bekend (nog) niet werkt, is de airplane mode en phone mode in en uitschakelen

Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik liet me leiden door het gprs sysmbool wat er wel bleef staan. Je hebt al uitleg hierover geven in een ander topic. Thanks!

tjiels 14-08-08 15:56

Ik heb ook even een vraagje met betrekking tot het gebruiken van ssh met firmware 2.0.1
Ik heb zojuist openssh geinstalleerd, maar ik krijg geen toegang met winSCP tot mijn iphone. Ik gebruik als username: root en als password: alpine. Maar ik krijg steeds de melding:server unexpectedly closed network connection iphone

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

alvast bedankt!

tjauwmin 14-08-08 17:29

Heb het zelfde probleem als tjiels. In bossprefs zet ik SSH aan en keer terug naar home. inloggen met winscp wil niet "network error, bosspreffs opnieuw geopent staat ssh uit :confused:. Heb voor dubbele check toggle ssh geinstallerd maar als ik enable druk gaat deze in 1 seconde weer eruit

Mr_Groovy 15-08-08 11:57

Ik heb ook dezelfde problemen met firmware 2.01 bossPreffs en SSH.
Gebruik win ScP 4.16.

Iemand die het wel werkend heeft onder 2.01?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:45.