iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Cydia blijft hangen bij update (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/17104-cydia-blijft-hangen-update.html)

Nilles 22-07-08 16:23

Cydia blijft hangen bij update
 
Ik heb zojuist mijn iPhone geupdate naar 2.0 en opende Cydia.
Deze gaf aan dat er een update beschikbaar was van Cydia en ik heb aangegeven deze op te halen.
Deze staat nu al minimaal een uur op hetzelfde punt.
Ik kan de iPhone niet meer uitzetten oid.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

kimvb 22-07-08 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nilles (Bericht 150357)
Ik heb zojuist mijn iPhone geupdate naar 2.0 en opende Cydia.
Deze gaf aan dat er een update beschikbaar was van Cydia en ik heb aangegeven deze op te halen.
Deze staat nu al minimaal een uur op hetzelfde punt.
Ik kan de iPhone niet meer uitzetten oid.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

gewoon terug herstellen heb ik ook moeten doen als hij iets aan het installeren was .
weet ook niet hoe het komt dat de iphone vast loopt denk niet dat je de enig bent die het voor heeft

Guest-20201108204737 22-07-08 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimvb (Bericht 150394)
gewoon terug herstellen heb ik ook moeten doen als hij iets aan het installeren was .
weet ook niet hoe het komt dat de iphone vast loopt denk niet dat je de enig bent die het voor heeft

Nee gewoon de iPhone even resetten en cydia opnieuw starten. Dat repareert het meestal.
Resetten doe je door home en power butten ingehoud te houden tot het scherm zwart wordt en ze vervolgens allebei los te laten wanneer de iPhone weer start.

kimvb 22-07-08 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Qeshm (Bericht 150420)
Nee gewoon de iPhone even resetten en cydia opnieuw starten. Dat repareert het meestal.
Resetten doe je door home en power butten ingehoud te houden tot het scherm zwart wordt en ze vervolgens allebei los te laten wanneer de iPhone weer start.

dit lukte bij mijn niet de iphone reageerde gewoon niet meer .
moest hem echt herstellen in itunes want kreeg er niets meer uit

hellboysz 22-07-08 19:00

Je kan ook een hard reboot doen power en home in gedrukt houden. greets

ihidde 23-07-08 13:30

Programma Update ging bij mij ook verkeerd heb maar weer helemaal gerestored

starboy 23-07-08 13:40

of je batt helemaal laten leeglopen...

help 23-07-08 14:14

dit heb ik net gedaan, en het werkt perfect . ( ik had namelijk hetzelfde probleem )
Zet je iphone uit d.m.v. powerknop en homeknop samen ingedrukt te houden. Als je hem daarna weer aanzet zal je een zwart scherm zien met de appel erop. Sluit nu je iphone aan op een pc. De iphone zal weer opstarten en volledig werken. Installeer vervolgens de updates 1 voor 1 en het zal gewoon werken.

joories 24-07-08 12:04

bij mij liep cydia ook vast, mijn oplosing: home en power knop tien seconden indrukken.

Tynian 24-07-08 16:24

Wel, heb bovenstaande opties ook geprobeerd, maar resultaat blijft hetzelfde: een iPhone die niet meer op wil starten. Alleen een restore helpt. Helaas duurt dat úren en Cydia lijkt er een handje van te hebben mijn iPhone te blokkeren, want ik heb er al een aantal restores opzitten. :(

Voor mij even geen Cydia meer!

Grample 24-07-08 16:53

Door home en power knoppen paar seconden ingedrukt te houden kun je de iPhone resetten en hoef je hem niet te herstellen als hij vast zit in Cydia (die trouwens voor geen meter werkt).

Tynian 24-07-08 16:57

Wel, dat blijkt bij mij dus niet te werken... het Apple danwel Pineapple logo blijft in beeld. Na heel lang wachten vindt iTunes de iPhone wel, maar geeft dan ook aan dat de iPhone niet reageert.

Alleen een restore is dan nog een optie.

Flink balen dus. En omdat die backups tegenwoordig zo lang duren, ben ik weer enkele dagen aan smsjes e.d. kwijt. :(

(idee is natuurlijk om vanaf nu 'met de hand' via SSH de sms database te downloaden van de iPhone als backup)

folker 28-07-08 10:03

Ik heb hetzelfde probleem. Hij wilt 4 updates gaan installeren, kan trouwens niet vinden hoe je dat een voor een zou kunnen doen, en daarbij blijft hij hangen. Enige wat ik kan doen is home en power button 5 sec ingedrukt houden, dan reset de iPhone en komt weer netjes terug.
Vrienden van me hebben hier ook last van, dus dit is een probleem waar veel mensen tegen aan lopen...

gserban 30-07-08 08:14

Hen he zelfde probleem als Folker elke keer moet ik home en power button ingedrukt houden :(

folker 30-07-08 10:30

Probleem is bij mij opgelost door de updates een voor een te installeren, daarmee blijft hij niet hangen.
Je kan trouwens de iPhone gewoon een reset geven door de power button en home button een sec of 5 ingedruk te houden, daarna komt hij weer netjes terug.

Tynian 30-07-08 11:16

Geen echte oplossing, maar ben er wel achter dat je in sommige gevallen na het installeren van een programma met Cydia gewoon echt even moet wachten tot Cydia de telefoon weer 'vrijgeeft'. Dus niet denken dat Cydia is vastgelopen, want na een minuut of twee(!) blijkt de boel dan ineens toch gewoon te werken.
Breek je hem echter eerder af, dan blijft de iPhone met een corrupt bestand achter en dat is het begin van het einde.

gserban 30-07-08 11:29

Eindelijk de oplossing gevonden en het werkt dit is echt vaag, zolang je tijdens het installeren maar je vinger over het scherm blijft bewegen of tappen dan loopt hij niet meer vast en maakt alles af, let op je moet ook niet te lang wachten op de toets close window te drukken dus continu vinger gemnastiek houden heren en dames ik ben nu al weer 3 uur probleem loos aan installeren heb alleen lamme vinger gekregen van al dat gefriemel :D

Geen enkele vastloper tot nu toe gehad :)

gemmelos 01-08-08 18:34

ik heb eerst de updates proberen te installeren maar daar hing ie vast en hebt ik home+off-button trick toegepast.
nu ben ik OpenSHH aant proberen te installeren, maar hij hangt weer vast!!
echt heel erg irri!!!!!!
iemand een oplossing ?

njim 01-08-08 20:16

heb ook cydia opde iphone,,staan 6 updates inde wacht,, wat nu,, help ben nieuw

gserban 01-08-08 23:05

Lees mijn bericht


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:33.