iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Cydia voor beginners: software, sources en meer (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/17428-cydia-voor-beginners-software-sources-meer.html)

Cainnech 20-11-08 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 218838)
Zit jij nog steeds op fw 1.1.2?

Euhm ja... :-)

Als het marcheert afblijven !

Zou dat het probleem zijn denk je?

Ik heb in ieder geval al gereboot en Cydia opnieuw geinstalled maar nog steeds niets.

Bomans 20-11-08 11:14

Ik weet niet of het beschikbaar is voor jouw firmware.
Misschien weet iemand anders het.

Of eventueel updaten naar 2.1?

King1987 20-11-08 11:14

Ja, daar ligt het probleem. Het is namelijk alleen voor 2.0 of hoger. Mijn advies, lees eens de handleiding door en ga naar fw 2.1. Ben je meteen van je Xsim af ;)

Succes :D

Cainnech 20-11-08 11:16

Hmm...

De reden waarom ik destijds van 1.1.3 terug gegaan ben naar 1.1.2 is omdat ik toen mijn sms'jes kwijt was.

Ik zal eens proberen of het nu beter gaat lukken.

Bomans 20-11-08 11:18

Je sms'jes ben je sowieso kwijt, maar is dat dan echt zo belangrijk.

Je kan ze eventueel handmatig backuppen en later gewoon weer terugzetten als dat echt wilt.

Cainnech 20-11-08 15:15

Ik ben er toch effe mee bezig geweest maar ik ben ge-upgrade tot 2.1! Jeujjj

Maar nog steeds geen SendSMS :-(
Heb ik misschien een foute repo of zo? Het zou me verbazen want ik denk dat het er standaard moet inzitten...

*EDIT: Ik heb hem gevonden. Weliswaar enkel via de search. In de gewone lijst zag ik hem niet staan. Maar alles ok dus.

Bomans 20-11-08 15:21

Super! Alweer een tevreden klant :D

chinta 22-11-08 11:46

Hallo, ik heb zojuist installer en Cydia geinstalleerd op mijn 3g iphone. Tevens heb ik een hele rits programma gedownloadt die ik dus wil installeren op mijn iphone. MAAR de vraag is nu; hoe doe ik dit?? Ik heb bv. hotmail app ( een IPA bestand) gedownloadt. In windows klik ik op het programma dubbel --> itunes ziet hem in de folder 'programma's' maar ik weet niet hoe ik moet installeren.

Wel heb ik in itunes op synchroneer iphone gedrukt waarbij hij probeert te installeren (denk ik), vervolgens geeft itunes aan dat hij niet kan installeren omdat hij niet 'gecontroleerd' kan worden oid??

Er staat ook nergens een knop/rechtermuisknop installeren.............wie oh wie kan mij wijze raad geven?
Thanks!

iScorpio 22-11-08 11:52

@chinta, we ondersteunen hier alleen legaal verkregen software. Vragen over niet legaal verkregen .ipa bestanden worden hier niet ondersteund en je kan er zelfs een berisping voor krijgen. Maar ik neem aan dat je geen illegaal verkregen software gaat gebruiken.

chinta 22-11-08 12:07

@scorpio, dit lijkt me niet nee!! Ik vraag me alleen af hoe ik programma's moet installeren in Cydia. Gaat dit via Itunes?

King1987 22-11-08 12:12

Lees post 1 maar eens door chinta.

Die IPA bestanden zijn wel illigaal (ja sorry ;) )

macfreaker 22-11-08 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chinta (Bericht 220023)
@scorpio, dit lijkt me niet nee!! Ik vraag me alleen af hoe ik programma's moet installeren in Cydia. Gaat dit via Itunes?

Deze zijn inderdaad illegaal. Je kan die anders nergens downloaden dan in itunes. Je zal een berisping krijgen als je hier verder gaat over uitbreiden/ vragen stellen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 220029)
Lees post 1 maar eens door chinta.
Die IPA bestanden zijn wel illigaal (ja sorry ;) )

Zoals aangegeven door King1987 is de eerste post een goed begin.

chinta 22-11-08 12:31

Ooopsss ja sorry ik ben net begonnen met het jailbreaken! ik snap het nog niet echt allemaal!!

Vraag 2: Moet je voor de proggies in Cydia betalen? En ik heb gelezen over leuke programma die je kan installeren --> spelletjes, iwakeup, etc, HOE kan ik hier aan komen dan? Ik heb nog nix op mijn iphone staan!! :(

King1987 22-11-08 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chinta (Bericht 220047)
Ooopsss ja sorry ik ben net begonnen met het jailbreaken! ik snap het nog niet echt allemaal!!

Vraag 2: Moet je voor de proggies in Cydia betalen? En ik heb gelezen over leuke programma die je kan installeren --> spelletjes, iwakeup, etc, HOE kan ik hier aan komen dan? Ik heb nog nix op mijn iphone staan!! :(

Ik raad je eens aan om de werking van Cydia door te lezen. Ook in de wiki staan interessante dingen. Er zijn betaalde app's in Cydia, maar ook gratis.

iWakeup komt uit de app-store (die van Apple zelf dus) en daar staan ook gratis en betaalde app's.

Nogmaals, lees jezelf eens een beetje in, doormiddel van het forum, dan word het allemaal duidelijk :)

Succes :D

Katrien001 24-11-08 01:20

Ik heb ook een vraagje (nadat ik meerdere forums heb doorgelezen ) IK heel veel apps geïnstalleerd via clydia maar zie ze nergens terug geen icons etc ..Heb gelezen dat veel applicatie op background draaien maar er zitten toch aardig wat bij waarvoor ik na mijn insziens toch een icoontje van mag verwachten ..Doe ik iets verkeerd of moet ik nog andere handlinge verrichten nadat ik eerst install en confirm heb getoests ..(zie ook nergens mijn gewonloade themes staan etc ) help

Thanks alvast

King1987 24-11-08 01:27

Thema's komen in winterboard terecht, en over welke appliciaties heb je het?
sbsettings bijvoobeeld krijg je geen icoontje van. Voordat je wat installeerd, altijd even de info lezen wat er bijhoort. Dat verklaart meestal al een hoop!

Katrien001 24-11-08 23:26

Bedankt voor je antwoord ..thema nergens op winterboard te zien ..Applicaties als bitesms, ********. installius, clear all sms, documents, IrealSMS, Itextuploader, lockdown etc tec ..ik neem aan dat hiervoor wel icoontje op mijn iphone zouden moeten komen staan ..krijg ook regelmatig foutmeldingen zoals bijvoorbeeld dat ik ondertussen een eroor krijg dan moet ik op okay drukken en bijb bij het opstarten van cydia deze foutmelding krijg sub-process bzip2 returned an error code..

Spooky 27-11-08 17:52

Hoi, ik weet niet of deze vraag hier op de juiste plaats staat maar toch, sinds een paar dagen ververst Cydia niet meer, doet wel alles downloaden etc, maar er komt niets nieuws in de lijst in map changes, enig idee wat hier het probleem is ????

Fougel 02-12-08 16:59

man man man
 
Wat ne dikke zever allemaal hier op da forum. Kan hier nu eens niemand duidelijk zijn. Ik heb ne iphone 3G in belgie gekocht dus hier is dat toestel niet gelockt ofzo. Hoe krijg ik daar nu die Cydia op. Is er iemand die toch iets of wat duidelijk antwoord kan geven ipv dadelijk een hoop links te posten en dan maar zeggen ja daar en daar en daar terwijl er tien van die links vervallen pagina's zijn en toestanden?????

ViktorV 02-12-08 17:27

@Fougel:
Stap voor stap:
Download het programma quickpwn 2.2 voor OSX, dit is even googlen of bij bittorent zoeken.
Installeren en precies doen wat het programma je verteld. Daar kan je kiezen of je ook Cydia installeerd. Dat ben je klaar.
Zo duidelijk?

koelie73 08-12-08 17:57

Even een vraagje want ik zoek me suf en kom er niet uit:

zojuist mijn 2G iphone geupgrade naar FW 2.2 met quickPWN22-1. Daarbij ook unlocked en alles volgens de juiste stappen gedaan. Dat ging goed. Ik heb de eerste keer gekozen voor de installer en voor cydia. Echter bleek daarna dat ik via de installer niet alle "oude" installs en apps kon terugvinden. (Open SSH, fix voor Edge, NL Taalpakket na invoer van ifoneguide source). Dus die Installer bleek weinig toe te voegen. Cydia heeft mijn voorkeur, dus ik heb via SHIFT Restore de hele riedel nog een keer gedaan en deze keer alleen Cydia gekozen en de installer niet aangevinkt. Echter ook via Cydia zoek ik me suf naar de standaard installs. Nummerherkenning patch is er wel, maar het NL Taalpakket (+taalcorrectie) kan ik weer niet vinden. Ook heb ik in de iPhone Settings geen verwijzing meer naar "EDGE" om daar de T-Mobile instellingen in te voeren. Ik dacht dat daar een patch voor bestond, maar ook die vind ik niet meer. Kortom, ik mis nogal wat zaken sinds de upgrade naar 2.2. Ik heb in Cydia de ifoneguide repo geactiveerd, maar deze is nogal beperkt en ook hier vind ik niet het gewenste taalpakket.

Waar vind ik die overige apps? Als die toch alleen via de Installer kunnen, kan ik die dan zonder QuickPWN alsnog er op krijgen? Hoe zit het met bijv. dingen als BSD Subsytem die je op 114 altijd moest installeren. Zit dat er nu bij ingebakken?

King1987 08-12-08 18:12

BSD Subsyteem heb je niet meer nodig (? voor wat diende dat ook weer, ik hoef het iig niet meer te installeren?) En de taalpakket heb je ook niet meer nodig. Staat namelijk in de iPhone zelf. (onder instellingen kan je dat vinden)

OwBeeGee 10-12-08 21:22

:cool: kan niet echt vinden in dit topic waar en of wat nou precies de sources zijn?

Heb inmiddels alleen maar Xwaves Official Debian Repository for iPhone and iPod Touch kunnen toevoegen als extra repo. *deze is voor xGPS - navigatie voor de 3g*

De RupertGee repo (http://redwolfberry.com/rupertgee/cydia/) geeft halve installatie errors?

Zijn er nog meer Handmatige repo's toe te voegen in Cydia?? Zoja graag een reactie!!

CannonDale 15-12-08 11:11

Gister mijn 2G 2.0 via iTunes geupdate naar 2.2 en via quickPWN22-1, Cydia geinstalleerd. Via Cydia dan weer alle relevante repo's installed. Heb tijdens de install van sommige repos wat source errors gekregen, maar door op ok te klikken liep het install gewoon verder en voila. Heb nu weer lekker veel downloads tot mijn beschikking. Ik ben weer blij :D Alleen Appstore tot je beschikking is 10x niks. Dan benut je de phone echt niet !!

mutz 15-12-08 23:16

hi allen,

Ik reageer niet snel, maar kom hier echt niet uit.

Ik heb een 3g gejailbreaked etc. hierop staat dus Cydia.

Als ik kijk bij de geinstalleerde packages (onder manage) kom ik dingen tegen waarvan ik echt niet het idee had dat ik ze geinstalleerd had:
- APT
- base structure
- bourne again SHell
- Core Utilities
- Darwin Tools
- wat zip rommel
- inet utils (ftp, inetd, ping telnet ...)
- nano

sommige packages hebben ook flauwe en bizarre namen like less (provides less information than more does)

nou ga zo maar door.

WAT MOET Ik met deze packages? Staan ze niet enorm in de weg? hebben ze een doel? vreten ze niet aan mijn performance? en WAAROM zie ik die packages NERGENS in mijn springboard.

had dit topic al doorgelezen en de site van saurik, maar krijg toch niet echt een antwoord.

wie kan dit eens netjes uit de doeken doen voor me?

vriendelijk bedankt!

ArB 15-12-08 23:33

Alle bovengenoemde pakketten zijn library's die nodig zijn om cydia (en andere jailbreakprogramma's) goed te laten draaien. Bij een windows computer zouden dit de DLL's zijn die bij een .EXE horen. ;)
Ze hebben dus een doel en staan zeker niet in de weg. En vreten alleen maar stroom als je een functie gebruikt.

joldemans 18-12-08 00:45

Hoi,
Ik hdb gisteren een jailbraek update naar 2.2 gedaan. Nu dacht ik van fijn, weer een snelle cydia maar helaas. De hele waslijst (deze heeft ie bewaard van jailbreak 2.1) bij changes zorgt er volgens mij voor de cydia superlang moet starten.

Weet iemand hoe je deze lijst kunt cleanen of zo instellen dat ir maar een week van veranderingen bijhoud?

Drogbanian 23-12-08 18:13

Iemand gewoon interessante sources? (om toch weer even on-toppic) te gaan?
Ik heb zowel installer als Cydia.
Ik heb net geupdated naar 2.2 en vind niet veel apps terug. Vroeger had ik veel sources bij installer, maar kan deze nog niet terugvinden.

iScorpio 23-12-08 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drogbanian (Bericht 234129)
Ik heb net geupdated naar 2.2 en vind niet veel apps terug. Vroeger had ik veel sources bij installer, maar kan deze nog niet terugvinden.

Om toch on-topic te blijven, in Cydia vindt je tegenwoordig bijna alles terug. Installer wordt bijna niet meer gebruikt en biedt ook lang niet zoveel programma's aan. Ik zou mij gaan richten op het gebruik van Cydia (zoals de topic naam aangeeft ;) .

Drogbanian 24-12-08 09:47

Gevonden sources en werken:
http://ispaziorepo.com/cydia/apt
Index of /cydia
http://nickplee.com/cydiasource/


Gevonden sources maar waarbij ik de melding krijg "Did not Find Repository":
http://apt.bigboss.us.com/repofiles/cydia/
Index of /repo
http://repo.smxy.org/cydia/apt/



Gevonden sources, geven een source error maar komen wel bij mijn sources:
Index of /apt/
http://urbanfanatics.com/cydia/
cheap laminate floors solid wood at mapleidea.com
Weiphone??
http://app.ifonetec.com/cydia/
Webs - Free website, free hosting, free webpage - Make a web site with photo albums, blogs, videos, forums and more!

Enig idee hoe dit komt en wat dit wil zeggen?

Er waren er ook nog een heel aantal waar ik een source error kreeg of de foutmelding "Did not Find Repository"...

Wnn je source hebt toegevoegd, kan je dan direct zoeken op moet je eerst nog via sections, repo, installen?

dre007 25-12-08 15:20

niemand een source waar ik tetris kan vinden? Heb er al verschillende geprobeerd maar, of errors of geen tetris!

Solid_Snake 28-12-08 15:42

Op mijn display van cydia' staat dat ik nog 2 upgrades kan doen. Heb er intussen 4 achter de rug. Nu installeer ik dit maar ik krijg regelmatig een foutmelding (broke pipe?) en na een tijdje keert hij terug naar cydia. Het programma installeert o.a GNU, opensst, Sqlite... en upgrade van bigboss's source... .
Wat kan ik aan deze foutmelding doen en is het een probleem als ik deze upgrade's niet heb gedownload?

duray 05-01-09 13:33

dag allemaal ik heb sinds vandaag op mijn iphone een jailbreak toegepast alles ging goed maar als ik apps wil downloaden van cydia gaat ook goed alleen ik zie er niks van terug op sb

Drogbanian 05-01-09 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duray (Bericht 239588)
dag allemaal ik heb sinds vandaag op mijn iphone een jailbreak toegepast alles ging goed maar als ik apps wil downloaden van cydia gaat ook goed alleen ik zie er niks van terug op sb

Je iPhone es rebooten.

Welke app's heb je? Welke sources?

duray 05-01-09 14:16

sms achtergrond veranderen maar dat gebeurt niet en nog een paar andere bigboss apptapp ripdev ste packaging

King1987 05-01-09 14:20

Daar heb je winterboard voor nodig :) (sms achtergrond)

duray 05-01-09 14:22

die heb ik later erop gezet en ik heb wel mijn achtergrond kunnen veranderen en een dock toegepast dat werkte wel
wat zijn goeie sources

King1987 05-01-09 14:34

Alles wat bij Cydia staat onder more sources in het begin scherm. Ik raad je aan dit topic eens globaal door te lezen, dan weet je hoe Cydia werkt. Beetje zelfstudie is wel zo leuk :)

duray 05-01-09 14:37

oke dank je wel

onzin 07-01-09 18:27

cydia is top!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:26.