iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Cydia werkt niet (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/18381-cydia-werkt-niet.html)

Wietjuh 02-02-09 21:54

Oke fijn, me topic word verplaatst en ik enthousiast over de oplossing omdatik terminal ook uit installer kan halen die het nog wel doet, MAAR:

Ik download terminal uit installer en die start vervolgens ook niet op, althans hij start wel op maar springt meteen weer naar me springboard -.-

Lucien1966 03-02-09 04:03

ondanks wat foutmeldingen tijdens het opstarten van Cydia, werkt het wel weer om dingen te downloaden/installeren

mikeytjee 03-02-09 15:28

Verdere oplossingen?

Update naar 2.2.1, zou dat helpen?
Of kan ik terminal nog wel werkend krijgen?

Wietjuh 03-02-09 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mikeytjee (Bericht 252368)
Verdere oplossingen?

Update naar 2.2.1, zou dat helpen?
Of kan ik terminal nog wel werkend krijgen?


Dit was ik, op een vriend zijn account...

Wietjuh 04-02-09 20:26

Update naar 2.2.1 doet t hem :D

Al je gegevens blijven gewoon op de pheun staan

bacoro 01-07-09 02:42

Help, mijn cydia laadt niet als ik hem start en probeer via een terminal programma's (iSSH, touchterm, e.a.) de volgende commando (apt-get delete cydia, etc etc) uit te voeren maar zo ver kom ik niet. Verbindingen slagen niet, zegt ie! Als host voer ik op adres in verkregen op mijnip.nl. Weet iemand wat ik bedoel?

Gegroet Ferit

popmart1970 08-07-09 12:49

Bij mij start cydia ook op maar klapt er steeds uit, heb via DiskAid de apt. list alles verwijderd op saurik en partial na....echter cydia klapt er nog steeds uit....wat te doen?????

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!!!

offline99 09-07-09 16:19

same here !!??
Heb via Freeze geprobeerd op nieuw Cydia te installeren maar dat helpt niet.
Hoe kan ik Cydia volledig verwijderen en daarna proberen via Freeze weer te installeren ? Of zijn er andere opties ??

NasPhone 10-07-09 22:00

goede avond,

Ik ben al bijna 2 jaar bekent met jailbreaken maar ik weet hier geen oplossing meer voor.
Het probleem is dat cydia gewoon helemaal niet meer werkt doordat hij de host niet meer kan laden. heb hem al weer 3x hersteld en weer ge jailbreaked, maarhet werkt gewoon niet meer. Ik wil graag weten hoe het met de andere mensen hier zit!

ik heb een Iphone 3GS en heb alles al geprobeert(zover ik weet)

vdvorst 13-07-09 19:26

Ehm.. heb het probleem nu ook.
Cydia start op en sluit weer af, ik krijg wel heel even beeld (staat dan refreshing of iets dergelijks)

Redsn0w opnieuw gebruikt, geen succes.. Toch niet weer restoren zeker? Zou de 6e keer worden sinds 3.0

Edit, letterlijk 3 keer hersteld en gejailbreakt. Maar telkens als ik dan de telefoon ga syncen blijft hij hangen in een reboot cycle. Danmaar een verse installatie... Gelukkig een backup van zyb.com dus contacten niet kwijt. Agenda toch al online dus enkel sms en instellingen kwijt

Hopelijk blijft hij nu wel weer werken..

Draicon 18-07-09 22:16

Nou uit het niets heb ik dit probleem dus ook. Helemaal niks veranderd of wat dan ook, maar opeens werkt Cydia niet meer. Heb de apt-get mogelijkheden uitgevoerd op MobileTerminal met helaas geen succes. Als hij om password vraagt kan je helemaal niks intikken.

Wat zijn nog meer mogelijkheden? Moet ik weer alles herstellen en opnieuw jailbreaken of is dat hopelijk niet nodig? Heb geen verstand van OpenSSH mocht dat de oplossing zijn, sowieso heb ik geen Wi-Fi in de buurt.

dendirk 18-07-09 22:21

heb sinds vandaag dit probleem ook cydia klapt er gewoon uit

iemand een oplossing ????


al hetgene van putty al getest echter zonder resultaat

Is dit misschien iets met cydia zelf?

dick43 18-07-09 22:29

Hallo heb een simlockvrije 3g 16gb heb niets veranderd maar sinds 1 uurtje start cydia niet meer op, slaat terug naar het startscherm nogmaals heb niets veranderd
vanmiddag is er wel een "mobile substrate" update gewesst, denk dat het hiermee te makene heeft
ale met al vindt ik winterboard en cydia erg onstabiel, ga maar eens herstellen en een tijdje zonder cydia verder, heb een werkende, stabiele iphone nodig, ik gebruik hem om mee te telefoneren, emailen en internetten. Al deze ellende heb ik geen tijd meer voor

dendirk 18-07-09 22:43

OPGELOST
 
Bij mij heb ik het opgelost door dit te doen !

Log in met winscp :

Delete alles in deze folder BEHALVE de "partitial" map var / lib / apt / lists

dave1980 18-07-09 22:44

had precies hetzelfde na die update. in terminal even de volgende regel plakken en uitvoeren.

apt-get update


werkte bij mij perfect.

Draicon 19-07-09 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendirk (Bericht 326279)
Bij mij heb ik het opgelost door dit te doen !

Log in met winscp :

Delete alles in deze folder BEHALVE de "partitial" map var / lib / apt / lists

Aangezien WinSCP bij mij niet werkt, probeer ik het met de iPhoneBrowser. Daar zie ik inderdaad de map var / lib / apt / lists staan. Moet ik dus alles uit de apt map en de lists map weg halen? In de partitial map had ik namelijk niks staan, wel in de lists map. Heb er weinig verstand van dus kan iemand helpen? :o

Vsteegman 19-07-09 03:44

Ik heb de oplossing:

Verwijder alles dat begint met apt.bignboss in private/var/lib/apt/lists

Draicon 20-07-09 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vsteegman (Bericht 326323)
Ik heb de oplossing:

Verwijder alles dat begint met apt.bignboss in private/var/lib/apt/lists

Je bent een held! Voor het eerst dat ik hier aan ging beginnen, maar dacht als ik slechts een paar van die bestanden moet verwijderen moet het geen kwaad kunnen. Kan nu weer Cydia in! Ook de rest bedankt zoals dendrik en dave1980.

mrgabi 22-07-09 16:11

jaa leuk..
alles van bigboss verwijderd maar nogsteeds geen cydia he...

Oplossing iemand?

spykes22 30-07-09 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrgabi (Bericht 328015)
jaa leuk..
alles van bigboss verwijderd maar nogsteeds geen cydia he...

Oplossing iemand?

nou ik heb het probleem ook...

geen oplosing...?

is er geen manier om cydia opnieuw LOS te installeren..???

iemand


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:55.