iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   iPhone vast na installeren vanuit Cydia of Installer (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/20133-iphone-vast-na-installeren-vanuit-cydia-installer.html)

elvisP 27-08-08 17:01

iPhone vast na installeren vanuit Cydia of Installer
 
Het is me ondertussen al een keer of 6 gebeurd.
Na het installeren van bv Winterboard van uit Cydia of een andere app vanuit Installer, dan staat de iPhone na verloop van tijd vast.
Opnieuw starten helpt niet want dat blijft ie hangen op het Apple logo.
Restoren is de enige manier.
Ik kan dus niets met Cydia of Installer installeren zonder dat de iPhone vast staat. Via de App-store geeft geen problemen.
Ik draai op FW 2.02, misschien weet iemand wat het probleem is?

markiedam 28-08-08 21:44

Ik heb precies hetzelfde! Valt me wel op dat het alleen gebeurt bij het progje Powertools.

jeffreyk 29-08-08 09:33

mischien ligt het aan de firmware (kijk even bij google of hier bij de zoekmachine;)

markiedam 29-08-08 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeffreyk (Bericht 180098)
mischien ligt het aan de firmware (kijk even bij google of hier bij de zoekmachine;)

Ik heb vanaf 1.1.4 alle firmware's al geprobeerd. Ik moet wel zeggen dat sinds 2.x het gezeur begonnen is. Had met 1.1.4 nooit enig problemen.

Ik heb recentelijk wel mijn Bootloader geupgrade naar 4.6, maar lijkt me stug dat dat er iets mee te maken heeft. Of kan dit toch wel?

Ik zou het echt niet meer weten. Draai momenteel gewoon weer 2.0.2 met Jailbreak/Unlock van QuickWpn. Alles van AppStore werkt prima, maar zodra ik 1 of 2 dingen via Cydia of Installer (maakt niet uit) installeer dan loopt mijn apparaat vast en is reboot de enige optie. Alleen vervolgens blijft hij dan hangen op het bootlogo.

King1987 29-08-08 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markiedam (Bericht 180147)
Ik heb vanaf 1.1.4 alle firmware's al geprobeerd. Ik moet wel zeggen dat sinds 2.x het gezeur begonnen is. Had met 1.1.4 nooit enig problemen.

Ik heb recentelijk wel mijn Bootloader geupgrade naar 4.6, maar lijkt me stug dat dat er iets mee te maken heeft. Of kan dit toch wel?

Ik zou het echt niet meer weten. Draai momenteel gewoon weer 2.0.2 met Jailbreak/Unlock van QuickWpn. Alles van AppStore werkt prima, maar zodra ik 1 of 2 dingen via Cydia of Installer (maakt niet uit) installeer dan loopt mijn apparaat vast en is reboot de enige optie. Alleen vervolgens blijft hij dan hangen op het bootlogo.

hmmm, aan je bootloader kan het niet liggen, want ik zit ook op 4.6 en kan ook installeren wat ik maar wil, dus dat moet het probleem niet zijn..en ik zit ook op 2.0.2 en kan installeren wat ik maar wil. (van cydia en installer)...

markiedam 29-08-08 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 180189)
hmmm, aan je bootloader kan het niet liggen, want ik zit ook op 4.6 en kan ook installeren wat ik maar wil, dus dat moet het probleem niet zijn..en ik zit ook op 2.0.2 en kan installeren wat ik maar wil. (van cydia en installer)...

Ik weet dat er voor MacOS wat problemen zijn geweest met de rechten van Cydia, maar aangezien ik Vista32Ultimate SP1 gebruik lijkt me dat ook uitgeloten.

Ik ga vanavond nog proberen om met een WinXP machine te flashen. Maar heb weinig hoop.

Neosto 30-08-08 08:23

Hier sinds net precies hetzelfde! Nooit last gehad met installeren (ook met 2.0.2 niet) maar vanmorgen installeerde ik toneFX vanuit cydia en toen liep ie kompleet vast. :mad:
iPhone doet niks meer, blijft hangen op het boot logo. In de herstel modus (home button indrukken en dan aansluiten op pc) kan ik niet eens restoren. Kan geen verbinding maken zegt iTunes.


EDIT: krijg nou wat!!!! Wil ik hem net nogmaals met home butten indrukken en aansluiten gaat ie opeens aan. :confused: :confused: :confused: Hier snap ik niks van, maar scheelt weer een hoop werk.

King1987 30-08-08 08:45

@ Neosto,

verwijder miss voor de zekerheid tonefx, miss is dat wel de boosdoender....of je moet egt totaal geen last meer hebben van vasthangende iphone, dan is het probleem gwoon opgelost ;)

shapezzz 30-08-08 08:56

Ik had dit ook toen ik vanuit Cydia het programma Snapture wilde installeren, iPhone compleet vast en bleef hangen in het bootlogo, restore was de enige optie :(
Voor mij ook direct de reden voorlopig maar niks vanuit Cydia of Installer te installeren ;)

Edit: dit zo nog een paar keer meer meegemaakt met een keer of 5 een restore als gevolg, zit nu op legitieme 2.0.2 zonder Installer en Cydia :)

markiedam 30-08-08 09:24

Hoe gek het ook klinkt, ik heb mijn bootloader gedowngrade naar 3.9 (fakeblank) en ik kan ineens weer alles installeren. Vaag of niet? ;)

Het is trouwens niet iets wat ik aanraadt als fix, aangezien spelen met je bootloader nogal gevaarlijk kan zijn.

Neosto 31-08-08 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markiedam (Bericht 180781)
Hoe gek het ook klinkt, ik heb mijn bootloader gedowngrade naar 3.9 (fakeblank) en ik kan ineens weer alles installeren. Vaag of niet? ;)

Het is trouwens niet iets wat ik aanraadt als fix, aangezien spelen met je bootloader nogal gevaarlijk kan zijn.

Hoe kan ik zien welke bootloader ik heb? Ging toneFX deinstalleren en iPhone liep weer helemaal vast! :mad:

BadSide 31-08-08 12:12

Heb ik al zo'n 3 of 4 keer gehad, bij het installeren van iets uit Cydia (heb het ook echt alleen bij Cydia). Maar goed, altijd gewoon herstellen... sinds de laatste restore heb ik er geen last meer van, tot nu toe.

elvisP 31-08-08 12:16

valt mij op dat kleine app geen probleem zijn.
winterboard is wat groter en dat levert een vastloper op.
Ik heb een vodafone carrier geinstalleerd via cydia en dat gaf geen probleem.
Ik durf geen grote apps te proberen.

elvisP 01-09-08 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 181317)
Heb ik al zo'n 3 of 4 keer gehad, bij het installeren van iets uit Cydia (heb het ook echt alleen bij Cydia). Maar goed, altijd gewoon herstellen... sinds de laatste restore heb ik er geen last meer van, tot nu toe.

Dus we nemen genoegen met het feit dat de iPhone vastloopt en gaan gewoon restoren?
Zou het kunnen zijn dat er iets aan Cydia mankeert?
Ben al aan mijn 10 restore bezig....

jantjuh 01-09-08 11:37

nee kan niet ik heb nog nooit gerestored en gebruik alleen maar cydia

atQuest 01-09-08 11:45

Cydia
 
Zelfde probleem hier.. heeft iemand een idee?

elvisP 01-09-08 12:53

zojuist gerestored en via cydia het vodafonelogo en 5 icon dock geinstalled.
Dat ging goed maar het was wel de 11e restore in een krappe week tijd.
App store is geen probleem.
Ik heb het idee dat er een bug in cydia zit.
Misschien een puntje voor de nieuws pagina?

Tijn1 01-09-08 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elvisP (Bericht 181759)
zojuist gerestored en via cydia het vodafonelogo en 5 icon dock geinstalled.
Dat ging goed maar het was wel de 11e restore in een krappe week tijd.
App store is geen probleem.
Ik heb het idee dat er een bug in cydia zit.
Misschien een puntje voor de nieuws pagina?

cydia heeft ook een probleem op dit moment een possix time out error!

kijk hier maar is: https://forum.iculture.nl/f8/ap...tml#post181588

elvisP 02-09-08 10:27

Na de 12e restore ben ik nu terug gegaan naar firmware 2.01
Alles is nu perfect, tot nu toe, moet nog wat uitvoeriger testen maar het ziet er beter uit.
Gisteren, onder 2.02, had ik een vastloper terwijl ik met Palringo bezig was. Toen was ik het zat.
Ik wacht wel op een nieuwe firmware update van Apple.

atQuest 02-09-08 10:30

2.0.1. heeft problemen met het communiceren met de zendmasten van t-mobile. 2.0.2. heeft dat niet, en zorgt ervoor dat de masten niet overbelast raken. Als er veel mensen met 2.0.1 op een toren zitten, kunnen 2.0.2. iphones daar ook problemen van ondervinden....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:40.