iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Winterboard doet niet wat ik wil (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/20753-winterboard-doet-niet-wil.html)

Eindbaas 04-09-08 20:27

Winterboard doet niet wat ik wil
 
hi, als ik een theme instel krijg ik ook andere iconen wat ik heel irritant vind. vroeger had je summerbord volgens mij, daar kon je zelf kiezen wat je wel en niet van een theme pakket wilde zien. maar bij winterboard kan je niks instellen.

is er een alternatief oid? bedankt.

iMario 04-09-08 20:45

Wat bedoel je precies? Als je een thema instelt dan is het logisch dat je iconen veranderen (want wat is nou een thema zonder extra iconen?)
Je kan bijv. handmatig in je iPhone gaan en dan de map Icons in: Library/Themes/HetThemaWatJeGebruikt/Icons, verwijderen... Dan krijg je de aangepaste iconen niet.

Eindbaas 04-09-08 20:50

nee, dat is niet logisch, soms wil je alleen de achtergrond, of alleen de iconen.

je kon zelf instellen vroeger...

iMario 04-09-08 20:56

Hmm, oke, ik vind het wel logisch dat je bij een thema iconen maakt;) Anders zet je toch je eigen thema map in: Library/Themes. Je noemt hem bijv. ''Mijn Thema'', de map ''Mijn Thema'' zet je dan in: Library/Themes, en in de map ''Mijn Thema'' zet je een Wallpaper.png... Dan selecteer je in WinterBoard ''Mijn Thema'' en dan heb je je achtergrond.

Eindbaas 04-09-08 20:58

ik wil niet in de root gaan kutten.. is er echt niks anders??

iMario 04-09-08 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eindbaas (Bericht 184143)
ik wil niet in de root gaan kutten.. is er echt niks anders??

Niet dat ik zo even weet. En je kan niks verkeerds doen, je zet er alleen een mapje neer met je wallpaper erin.

bababakkus 04-09-08 21:29

User wallpaper selcteren in winterboard, en dan je achtergrond instellen.... dan heb je alleen een achtergrond naar keuze + je originele icons

Eindbaas 04-09-08 22:40

wallpaper mag van mij gewoon veranderen maar de icons vind ik soms niet mooi... en costumize werkt heel slecht, mijn wallpaper blijft altijd zwart...

#peter 04-09-08 23:37

Volgens mij zijn alle mogelijkheden nu genoemd hoor gast..

* Alleen andere wallpaper, gebruik user wallpaper
* Heel ander thema, selecteer thema
* Thema met eigen wallpaper, selecteer thema en userwallpaper

* Dock en eigen wallpaper zonder iconen (als je std dock niet mooi vind) iconen uit de map gooien, daar kan dus niks bij fout gaan. Je doet gewoon hetzelfde als wat er gebeurt wanneer je download. Je hoeft niks te backuppen oid.

Andere mogelijkheden zijn er nog niet, kwestie van tijd....

Eindbaas 05-09-08 11:45

nou ik kan in winterboard niet in stellen dat hij alleen de springboard wallpaper laat zien of het hele thema...

#peter 05-09-08 12:20

Voor het hele thema hoef je toch alleen het thema aan vinken? Of hebben we het bijden over wat anders.

Alleen de achtergrond van het thema moet je idd ook even in de folders van je iphone, je kan wel gewoon bij instellingen van je iphone een achtergrond selecteren en dan user wallpaper kiezen, dan moet je even kijken of je de achtergrond van het thema ergens los kunt downloaden en je afbeeldingen synchronyseren in iTunes

Eindbaas 05-09-08 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door #peter (Bericht 184417)
Voor het hele thema hoef je toch alleen het thema aan vinken? Of hebben we het bijden over wat anders.

Alleen de achtergrond van het thema moet je idd ook even in de folders van je iphone, je kan wel gewoon bij instellingen van je iphone een achtergrond selecteren en dan user wallpaper kiezen, dan moet je even kijken of je de achtergrond van het thema ergens los kunt downloaden en je afbeeldingen synchronyseren in iTunes


een lockscreen wallp. is wat anders dan een springboard wallp.

wat ik gewoon wil is super simpel toch?

ik zie een thema met een hele mooie springboard wallp. heeft maar de iconen zijn super lelijk, dan wil ik dat thema instellen maar zonder de iconen en dan gewoon de standaard iconen, dit kon je in summerboard gewoon zelf kiezen....

bababakkus 05-09-08 13:00

Het antwoord is echt nu al 3 keer gegeven dus ik zou zeggen dat je er nu uit moet komen ;)

Eindbaas 05-09-08 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door #peter (Bericht 184236)
Volgens mij zijn alle mogelijkheden nu genoemd hoor gast..

* Alleen andere wallpaper, gebruik user wallpaper
* Heel ander thema, selecteer thema
* Thema met eigen wallpaper, selecteer thema en userwallpaper

* Dock en eigen wallpaper zonder iconen (als je std dock niet mooi vind) iconen uit de map gooien, daar kan dus niks bij fout gaan. Je doet gewoon hetzelfde als wat er gebeurt wanneer je download. Je hoeft niks te backuppen oid.

Andere mogelijkheden zijn er nog niet, kwestie van tijd....


dit werkt dus niet! ik krijg alleen de hele theme als ik deze aanvink, ook als ik de theme + use wallpaper @ winterboard

#peter 05-09-08 13:16

Ok nog een keer, bij userwallpaper aanvinken wordt je lockscreenwallpaper ook op je springbord geplaatst, dit is dus niet de thema wallpaper, hetgeen wat jij wil.

Je hebt twee mogelijkheden:

-Verwijder op je iphone de iconen (iets wat jij niet wil)

-Download ergens de theme wallpaper en synchroniseer deze in iTunes. (of haal hem van je iPhone) Kies hem als lockscreen wallpaper en selecteer userwallpaper in winterboard.(dan heb je dus het standaard thema met andere achtergrond)

Eindbaas 05-09-08 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door #peter (Bericht 184438)
Ok nog een keer, bij userwallpaper aanvinken wordt je lockscreenwallpaper ook op je springbord geplaatst, dit is dus niet de thema wallpaper, hetgeen wat jij wil.

Je hebt twee mogelijkheden:

-Verwijder op je iphone de iconen (iets wat jij niet wil)

-Download ergens de theme wallpaper en synchroniseer deze in iTunes. (of haal hem van je iPhone) Kies hem als lockscreen wallpaper en selecteer userwallpaper in winterboard.(dan heb je dus het standaard thema met andere achtergrond)

wat bedoel je daar mee?

en mijn lockscreen kan ik niet meer veranderen :s hij blijft het zelfe... ook zoiets.

en ik wil niet de zelfde wallpaper als me lockscreen.

customize kan dat wel... maar daar veranderd mijn springboard wallpaper niet...

iMario 05-09-08 13:40

Customize kan nog geen SpringBoard wallpaper veranderen op Firmware 2.0.(x).
Zal binnenkort wel een update komen dat Customize weer zo gaat werken als op Firmware 1.1.(x).
Je kan ook handmatig je LockBackground veranderen en dan opnieuw proberen, denk dat dat wel gaat werken... Maar dan moet je in je iPhone willlen gaan, he;)

cypher21 05-09-08 13:49

// titel aangepast, vond deze niet echt toepasselijk, aangezien winterboard niet zuigt, maar volgens jou zuigt omdat deze niet doet wat jij wilt.

Eindbaas 05-09-08 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 184447)
Customize kan nog geen SpringBoard wallpaper veranderen op Firmware 2.0.(x).
Zal binnenkort wel een update komen dat Customize weer zo gaat werken als op Firmware 1.1.(x).
Je kan ook handmatig je LockBackground veranderen en dan opnieuw proberen, denk dat dat wel gaat werken... Maar dan moet je in je iPhone willlen gaan, he;)

wanneer komt summerboard weer? vroeger kon je namelijk zo'n schuifje verzetten van I/O als je de wallpaper wel of niet wilde van het thema.


met customize kan het ook... maar daar blijft de sb wallpaper zwart..

iMario 05-09-08 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eindbaas (Bericht 184452)
wanneer komt summerboard weer? vroeger kon je namelijk zo'n schuifje verzetten van I/O als je de wallpaper wel of niet wilde van het thema.


met customize kan het ook... maar daar blijft de sb wallpaper zwart..

SummerBoard zal wel weer komen, wanneer weet ik niet precies...
Je kon idd een schuifje verzetten, maar dan had je de icons wel, en die wou je tog ook niet?;)

#peter 05-09-08 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eindbaas (Bericht 184452)
wanneer komt summerboard weer? vroeger kon je namelijk zo'n schuifje verzetten van I/O als je de wallpaper wel of niet wilde van het thema.


met customize kan het ook... maar daar blijft de sb wallpaper zwart..

Is dat niet precies hetzelfde als wat winterboard doet? Hier iig wel :)
Maar zoals gezegt, dan houd je wel de iconen.

Edit:

Zelf was bij mij het geval dat ik een bepaald dock gewoon wou. Heb toen 1 map gemaakt. Hier de dock ingeplaatst, de wallpaper en een map met iconen die ik wou. Kind kan de was doen..

Eindbaas 05-09-08 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 184454)
SummerBoard zal wel weer komen, wanneer weet ik niet precies...
Je kon idd een schuifje verzetten, maar dan had je de icons wel, en die wou je tog ook niet?;)


nee, ik kon de iconen ook uizetten... dan kreeg ik gewoon de default iconen...

WouWieJ 06-11-08 22:33

Ik heb in mijn enthousiasme een hoop zooi op winterboard gedownload. Mijn vraag is nu hoe haal ik al die thema's etc er weer af? Niet allemaal maar bepaalde ;)

The Doctor 07-11-08 04:32

Gewoon in Cydia deïnstalleren... :rolleyes:

King1987 07-11-08 09:05

Of via: var/stash/thema in winscp werkt ook:)

WouWieJ 07-11-08 17:10

Thx voor de reacties!
Winterboard is weer junk free ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:02.