iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Apt Back up --> Nieuw in Cydia (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/21418-apt-back-up-nieuw-cydia.html)

Fasty 04-02-09 12:41

Ben er nu de eerste keer gebruik van aan het maken van aptbackup. Maar is het normaal dat de restore zo lang duurt?

him 04-02-09 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 252785)
Ben er nu de eerste keer gebruik van aan het maken van aptbackup. Maar is het normaal dat de restore zo lang duurt?


Gisteren geupgrade naar 2.2.1 en via aptbackup alles terug gezet.

Duurde bij mij ook erg lang (30-45 minuten) voordat alles terug stond.

Hou er wel rekening mee dat je autolock uitzet want als de iphone in slaap valt, valt ook je Wi-Fi weg en ik heb het idee dat de restore dan niet lukt ;)

Fasty 04-02-09 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door him (Bericht 252815)
Gisteren geupgrade naar 2.2.1 en via aptbackup alles terug gezet.

Duurde bij mij ook erg lang (30-45 minuten) voordat alles terug stond.

Hou er wel rekening mee dat je autolock uitzet want als de iphone in slaap valt, valt ook je Wi-Fi weg en ik heb het idee dat de restore dan niet lukt ;)


:D dat heb ik idd na een tweede poging maar gedaan. Ik zorgde er zelf voor dat de iphone aan bleef tot dat ik een keer te laat was. Maar ik weet nu dus ook waarvoor het zo lang duurde. Ik dacht dat je daarna de apps gewoon als update in cydia zag, maar hij zet ze er al meteen op!

X-Tince 08-02-09 22:22

Als je een restore doet bij Appt backup pakt hij toch de laatst gemaakte backup toch?

(Uiteraard als je na het maken van de backup een reservekopie maakt.)

Fasty 09-02-09 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince (Bericht 254565)
Als je een restore doet bij Appt backup pakt hij toch de laatst gemaakte backup toch?

(Uiteraard als je na het maken van de backup een reservekopie maakt.)


denk het wel ik denk alles wat je na de aptbackup hebt gedaan niet opnieuw komt
ik denk dat je dat soms opnieuw moet doen en dan even syncen

him 09-02-09 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door X-Tince (Bericht 254565)
Als je een restore doet bij Appt backup pakt hij toch de laatst gemaakte backup toch?

(Uiteraard als je na het maken van de backup een reservekopie maakt.)

Ja, je selecteerd de backup optie in aptbackup en deze wordt dan via iTunes opgeslagen.
Je moet dus voordat je een restore doet eerst de backup naar iTunes hebben gesynced. Hierna aptbackup installeren via cydia, en dan restoren.

JDFS 05-03-09 18:32

Wauw, werkt erg snel :D. Binnen 10 minuten al m'n Apps weer terug! Bedankt voor de uitleg Buur :).

WDS001 05-03-09 21:06

Is het normaal dat dat meer als 1 uur duurt?
En dat hij tijdens het heropstarten telkens ahw 'opnieuw' begint = appeltje verdwijnt en komt eventjes later terug...?

Okéé.. Dikke problemen..:(
De iPhone wil maar niet opstarten en blijft het dus telkens maar opnieuw doen, ook nadat ik aangesloten heb op iTunes..


EDIT: Alles is opgelost! Gelukkig maar..

Dijkzandt 07-03-09 19:03

Okee, Appt Back up maakt dus en back-up van je Cydia apps, maar wat mij steeds zoveel werk kost is om alle icoontjes weer op MIJN volgorde te zetten.
Ik hoopte dat opgelost te hebben met Categories, maar toen was ik na een full restore alles kwijt... Inmiddels heb ik op het forum geleerd dat ik dan Bossprefs moet hebben, en inderdaad, daar stonden al mijn progs als hidden, dus toen vond ik ze weer. Maaaar, ik was wel een uurtje en heel veel zweet verder....
Zorgt Appt Back up hier ook voor, gewoon lekker alles terug zoals het was?

Overigens maakt iTunes met een reservekopie geen (of niet altijd een) totale kopie van de inhoud. Ik maak(te) gebruik van LockBox voor wat wachtwoorden die ik maar niet kan onthouden, maar na iedere restore is mijn LockBox weer helemaal leeg....

dannyzreac 22-03-09 22:11

Ik heb een vraagje, ik heb een iPhone 3G, oorspronkelijk locked by AT&T, maar simlock vrij gemaakt door Yellowsn0w. Ik heb er op dit moment 2.2 op staan, maar wil voor een aantal app's graag even updaten naar 2.2.1. Aangezien ik hem met Yellowsn0w heb simlockvrij gemaakt, moet de baseband op 02.28.00 blijven, dus kan dat alleen met een customfirmware, waarbij de baseband met rust word gelaten. Ik zou graag een backup willen maken van mijn cydia app's, want ik heb geen zin om alles opnieuw te installeren! Kan ik de backup met SSH er af halen, en dan na de update met de customfirmware, weer er opzetten via SSH? Of als er een andere oplossing is, hoor ik het graag. Het gaat er dus om dat mijn baseband niet mag worden veranderd!

chollie 26-09-09 09:50

[3g]Upgrade, appbackup vraag
 
Ik ben voornemens te upgraden naar 3.1, ik heb net een backup gemaakt met appbackup, waar wordt de backup opgeslagen? ik neem namelijk aan dat wanneer ik de upgrade (en jailbreak) uitvoer, de iphone leeg is en dus ook de backup weg is, hoe kan je dan restoren nadat de upgrade is uitgevoerd? is dit een kwestie van appbackup weer downloaden en dan restoren? of moet ik echt de backup fysiek op mijn pc zetten?

I heb namelijk zooveeel apps erop staan, nu snap ik dat als ik hem aansluit op itunes er weer gesynced wordt, echter ben ik bang dat de instelligen, repo's etc. van de appz weg zijn..



tips?

King1987 26-09-09 10:04

// topics samengevoegd

alid88 26-09-09 13:44

ik heb hem gebruikt en is top app. maar is er geen programma waar je de cydia app op je computer/mac download?

HjB 08-12-09 20:33

Het programma slaat ergens anders op, maar in wat voor formaat? .deb?

wim735 12-08-10 15:54

werkt deze al op IOS 4?

aaifone 12-08-10 16:44

Ja, heb het gebruikt op mijn iPhone 3GS voor een upgrade van 4.0 naar 4.01. Werkte goed.

Buur 12-08-10 19:06

Al eerder gemeld: AptBackup werkt prima met iOS>4.0. Alleen moet je niet van 3.xx naar 4.xx gaan met AptBackup, want dan gaat het mis. Dat meldt BigBoss zelf ook.

Voor een hele compatibiliteitslijst van wat er inmiddels werkt met iOS4 en hoe, zie hier.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:54.