iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Nummers van je SIM-Kaart op je iPhone zetten met SIMport (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/2167-nummers-sim-kaart-op-iphone-zetten-simport.html)

ugene 17-01-08 21:55

Werkt super!! Alle contacten in 1 keer gekopieerd!

croiman 18-01-08 12:46

er is ook via installer iSIM te downloaden, bellen sms emailen vanaf simkaart.
copieren verplaatsen verwijderen contacts van iphone-sim , sim-iphone.

Stiruam 18-01-08 14:09

Ook email op de sim? Das hip! Die neem ik denk ik maar eens!

Greetz, Stiruam

Jordane 10-02-08 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 14680)
ok, misschien een beetje laat maar voor diegenen die niet al hun nummers moeilijk met de computer hebben moeten syncen en toch nog hun nummers van hun SIMkaart in hun iPhone willen zetten is er nu eindelijk een app, SIMport
ik heb de app bijgesloten, het is allemaal heel simpel:
  1. Download attached SIMport.app.zip en unzip
  2. het mapje in /Applications zetten met winscp/fugu, alles in het mapje ff chmodden naar 0755
  3. Reboot je iPhone en klaar! je hebt nu SIMport op je foon
hier is verder wat meer info op hackint0sh

Ik wil dit programma graag op mijn Iphone zetten, maar ben een beetje onervaren hiermee. Ik heb het programma gedownload op mijn desktop. Hoe krijg ik het programma vervolgens op mijn iphone? Stap 2 snap ik alleen niet. Wat is winscp en wat is ff chmodden naar 0755? Zou top zijn als je me even zou kunnen helpen.
gr.

croiman 10-02-08 18:39

kunt het gewoon installeren via installer, source ifoneguide.

vvde 12-02-08 14:26

Alleen werkt het dan ook op 1.1.3 dev manier....?
Staat nu nl in de installer dat dat niet gaat!!!
Als je het zelf via fugu doet kan dat dan wel met
1.1.3?

Tnx!

croiman 12-02-08 16:55

normaal is t er wel vo 113

vvde 12-02-08 20:21

Heb het gewoon maar gedaan via Fugu...:cool:
Werkt prima, alleen moet ik overal een + voor
zetten, maar is beter dan alles opnieuw invoeren :rolleyes:

Jordane 13-02-08 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 60405)
kunt het gewoon installeren via installer, source ifoneguide.

Ik zie simport niet staan in installer. In welk mapje zou deze moeten zitten?

vvde 13-02-08 19:21

Die zou moeten zitten in installer > install >ifoneguide apps.
Ik heb m via fugu erop gezet, werkt prima!

croiman 13-02-08 21:03

je zult dan de source moeten toevoegen in installer , je ga na installer, rechts onder druk op sources, dan rechtsboven edit en dan rechts add, en typ in: ifoneguide.nl/113 en ok, dan zal hij vanzelf refreshen. ga na instal dan, en zie je drie mappen van ifoneguide staan

Tim070 19-03-08 23:07

Kan die niet in installer.app ofzo gezet worden?

edit:
Laat maar

Nappie0310 30-03-08 10:59

Zelfde probleem
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mathphone (Bericht 42807)
hallo, ik heb dus SIMport gedownload en druk op het icoon in summerboard, er staat Loading .... dan gaat dat weg en komt er niks, ik druk op import en hij zegt O import succesfully en O failed! En ik ben er zeer zeker van dat er contacten op men SIM kaart staan, hopelijk hulp?

Alvast bedankt!!

MVG Mathieu

Ik kan helaas geen antwoord vinden op bovenstaand probleem.
Heb gisteren namelijk lang zitten klungelen en krijg steeds hetzelfde als Mathieu. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Deze tool is toch gratis of heb ik dat verkeerd begrepen? Ik heb trouwens wel 1.1.4 erop staan, kan het misschien daar aan liggen?

Hopelijk ligt het aan mij en kunnen jullie helpen:confused:

ironmanixs 30-03-08 12:10

Vanaf firmware 2.0, zit de optie importeren vanaf SIM standaard in de iPhone..
ja..ja.. ik weet het daar heb je nu niets aan ;)

croiman 30-03-08 13:21

Je kunt ook nog iSim proberen....

Nappie0310 30-03-08 13:25

iSim? Ik heb ergens gelezen dat je hiervoor moet betalen of heb ik dat verkeerd begrepen? Ook weet ik nog niet hoe dit programmatje te installeren is maar daar ga ik nog eens even rustig naar zoeken

Stiruam 30-03-08 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ironmanixs (Bericht 89694)
Vanaf firmware 2.0, zit de optie importeren vanaf SIM standaard in de iPhone..
ja..ja.. ik weet het daar heb je nu niets aan ;)

En export to sim? Das ook wel handig :p wedden dat die er niet opzit :p

Greetz, Stiruam

croiman 30-03-08 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nappie0310 (Bericht 89754)
iSim? Ik heb ergens gelezen dat je hiervoor moet betalen of heb ik dat verkeerd begrepen? Ook weet ik nog niet hoe dit programmatje te installeren is maar daar ga ik nog eens even rustig naar zoeken

Van simkaart naar iphone gaat, er zijn meerdere opties waarvoor je moet betalen, maar als t alleen is om nr naar iphone te zetten , kun je deze app ook gebruiken.

bartos 02-04-08 11:18

via installer deze link even invoeren iFon som kilde i Installer.app på iPhone | iFon

en dan gewoon even gaan kijken bij all packages achter simport installen en done !!

grtz B

cypher21 02-04-08 11:25

simport staat ook gewoon in de iFoneguide repository.

Ik had het zelf niet nodig, maar eergister een iphone verkocht en simport erop gezet om de contacten van de sim te lezen.
Werkt prima! Het enige dat niet goed ging was dat de +31 vervangen werd door een 0

Hij kon achteraf in outlook dus alle nummers weer ff aanpassen

dikkiedick51 04-04-08 12:03

heb via internet het programma Isim besteld en vandaag de code via de mail binnengekregen, maar na activatie werkt het niet naar behoren. Als ik mijn contacten naar mijn simkaart wil kopieeren springt mijn iphone terug naar het springboard.

Volgens de supportafdeling moet ik de versie 1.05 hebben, maar weet niet waar ik deze vandaan moet halen. Heb al een paar keer een update gedaan via installer/sourse, maar zonder resultaat.

Iemand een idee hoe dit kan?

OTB BL 4.6 1.1.3

dikkiedick51 05-04-08 13:34

Iemand misschien al een oplossing voor mijn probleem?

Alvast bedankt

croiman 05-04-08 13:52

probeer t eens volledig te verwijderen, en dan te installeren terug, daarna activeren en het dan eens proberen.

Fresh 05-04-08 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dikkiedick51 (Bericht 93016)
heb via internet het programma Isim besteld en vandaag de code via de mail binnengekregen, maar na activatie werkt het niet naar behoren. Als ik mijn contacten naar mijn simkaart wil kopieeren springt mijn iphone terug naar het springboard.

Volgens de supportafdeling moet ik de versie 1.05 hebben, maar weet niet waar ik deze vandaan moet halen. Heb al een paar keer een update gedaan via installer/sourse, maar zonder resultaat.

Iemand een idee hoe dit kan?

OTB BL 4.6 1.1.3

Kijk eens of iSim alle plusjes (+) voor je telefoonnummers heeft verwijderd. Dan springt de telefoon inderdaad terug naar het springboard.

croiman 05-04-08 14:18

inderdaad, soms geeft je iphone 2x het + plusje voor telefoonnummers.

dikkiedick51 05-04-08 16:21

Hoe kan ik dit helemaal verwijderen, doe ik dit via winscp of via installer/uninstal.
Heb het namelijk al een paar keer verwijderd via intaller/uninstal maar zonder resultaat. Het plusje staat nog voor het nummer, alleen het gekke is dat in isim ik in contacten geen telefoonnummers maar alleen namen zie. Als ik er op klik gebeurd er niets , en klik il dan op all to sim krijg ik als melding: all contacts will be copied to your sim card. Continue? ik klik dan op OK en vervolgens springt de iphone naar het springboard.

Fresh 05-04-08 16:22

iSim werkt niet meer (goed) onder firmware 1.1.3 en 1.1.4.

dikkiedick51 05-04-08 16:37

Oke dan, volgens de site van Makayama zou het wel moeten werken, dus misschien voor niets € 9.95 betaald?
Ach ja er zijn ergere dingen om je druk over te maken toch, het is alleen jammer dat het niet op deze manier kan.
In iedergeval bedankt voor de snelle reactie van jullie kant.

Undertaxxx 05-04-08 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dikkiedick51 (Bericht 93789)
Oke dan, volgens de site van Makayama zou het wel moeten werken, dus misschien voor niets € 9.95 betaald?
Ach ja er zijn ergere dingen om je druk over te maken toch, het is alleen jammer dat het niet op deze manier kan.
In iedergeval bedankt voor de snelle reactie van jullie kant.

Gebruik gewoon SIMport, werkt perfect zoals het moet en is gratis trouwens ;)

dikkiedick51 05-04-08 16:56

Als ik het goed heb gelezen zet Simport alleen de nummer op je iphone en niet op je Simcard?:o

ControlSje 05-04-08 17:10

Een omslachtige manier maar die wel werkt is:
1 Synchroniseer de contacten van de iPhone met je PC
2 Synchroniseer een andere telefoon (een nokia bijvoorbeeld) met je PC, zorg dat dezelfde contacten worden gebruikt als waar de iPhone ze naartoe heeft geschreven.
3 Verplaats de contacten van je andere telefoon naar de SIM.

Je moet er wel voor zorgen dat:
1 Je contacten op de PC leeg zijn bij aanvang.
2 Er geen contacten op de andere telefoon staan bij aanvang
3 De SIM kaart geen contacten heeft bij aanvang.

Ik zelf gebruik Outlook want hiermee is snel een backup gemaakt van je contacten en bijna alle telefoons kunnen synchroniseren met Outlook.

Fresh 05-04-08 17:13

Een USB simcard reader/writer van 10 euro kan ook wonderen doen!

dikkiedick51 05-04-08 17:19

Die Usb simkaart reader heb ik gehad, maar werkte niet goed( sitecom) en heb ik weer terug gebracht. Ga post 71 nog even proberen, jullie horen nog van mij.

ButcherJF 06-04-08 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 93812)
Een omslachtige manier maar die wel werkt is:
1 Synchroniseer de contacten van de iPhone met je PC
2 Synchroniseer een andere telefoon (een nokia bijvoorbeeld) met je PC, zorg dat dezelfde contacten worden gebruikt als waar de iPhone ze naartoe heeft geschreven.
3 Verplaats de contacten van je andere telefoon naar de SIM.

Je moet er wel voor zorgen dat:
1 Je contacten op de PC leeg zijn bij aanvang.
2 Er geen contacten op de andere telefoon staan bij aanvang
3 De SIM kaart geen contacten heeft bij aanvang.

Ik zelf gebruik Outlook want hiermee is snel een backup gemaakt van je contacten en bijna alle telefoons kunnen synchroniseren met Outlook.

Zo heb ik het ook al eens gedaan inderdaad. Beetje l*llig dat je hiervoor een telefoon van een ander merk nodig hebt.
Als we deze post eens naar Apple sturen, zouden ze dan niet eerder geneigd en genegen zijn dit in de nieuwe firmware op te lossen?;)

dikkiedick51 09-04-08 17:56

Volgens de maker van Isim zou ik er eerst 1.1.4 op moeten zetten en dan zou het moeten werken.

iphoner32 09-04-08 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 93778)
iSim werkt niet meer (goed) onder firmware 1.1.3 en 1.1.4.

Simport wel nog... Maar soms importeert hij niet alle nummers...

Kameraad van mij had volgens iphone/simport maar 1 contact... Ik had hem aangeraden een nieuwe te gaan halen bij zijn provider en alle nummers te laten overzetten... En dan stonden er plots 146 op...

cire 12-04-08 16:59

Helaas ik krijg een main script execution failed
Jammer want mis wel mijn nummers

vy_k 14-04-08 02:43

ik heb simport ook erop gezet alleen als ik erop click dan krijg ik het logo vergroot op me display en dan springt ie terug naar me springboard:S wat zou het probleem zijn???

freefashion 11-06-08 22:14

bij mij werkt die SIMport helemaal niet
ik krijg een melding dat de applicatie niet door het systeem ondersteund wordt...

enige alternatieven voor dit programma?

achilleuskiller 25-06-08 13:41

Vraagje: kan iemand mij uitleggen hoe je simport installeert via iphonebrowser?
Want als ik met iphonebrowser de app in de map naar Applications kopieer en dan iphone herstart, krijg ik ofwel geen icoontje te zien ofwel kan ik de app openen, loopt hij vast en keert hij terug naar homescreen..

A.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:45.