iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   iPhone Screenshot Topic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/223-iphone-screenshot-topic.html)

tonhaarmans 08-08-08 21:06

Bedankt, het is inmiddels gelukt. Ik heb daar wel een nieuwe computer voor moeten kopen, want het werkt eigenlijk alleen op een Intel Mac. Op een PowerPC-Mac schijnt het ook te kunnen, maar daar moet je wel wat trucs voor uithalen.

Onder FW 1.1.4 gebruikte ik het programma 'screenshot' dat je op je iPhone in de map /bin kon zetten, daarna permissies van dit bestand veranderen in 755 en je kon via de Terminal eerst verbinding maken met je iPhone en daarna op je Mac 'screenshot' intypen, waarbij er een PNG-bestand F00.PNG in de map /tmp op je iPhone kwam. Dat programma 'screenshot' werkt helaas niet meer onder FW 2.0.

caatje 08-08-08 23:23

Ik had bedacht dat ik dan ook maar eens ging proberen m'n eigen thema te maken. Dus SSH geinstalleerd, Cyberduck, verbinding gemaakt, allemaal gelukt. Maar ik heb geen mapje met themes.
Als ik de wiki en het forum goed heb begrepen zou dat in de Library moeten zitten, zodat je de thema's die daarin zitten eventueel zou kunnen aanpassen met andere icons, achtergronden etc.
Kan iemand mij vertellen wat ik over het hoofd zie? Zal vast iets stoms zijn, maar ja, kom er echt even niet uit nu.

EDIT: :-) gevonden...... zat veel te ver te kijken, moest gewoon bij / en dan de eerste Library. Dus nu lekker knutselen...

tonhaarmans 08-08-08 23:28

Heb je die thema's wel gedownload en geïnstalleerd met Cydia? Standaard worden door de Customfirmware geen Thema's meegeïnstalleerd. Dat moet je zelf achteraf doen.

caatje 09-08-08 21:48

1 Bijlage(n)
Hoi Ton, dankjewel, ik was er inmiddels uit waar ze stonden. Dit is het resultaat geworden.
Vind het echt helemaal leuk dat Winterboard. Alleen nog even uitzoeken hoe ik de icoon van IHome ook aan kan passen, da's namelijk de enige die niet lukt.
En ik wil voor buienradar nog een leukere, net als voor appstore en de shoppinglist, maar die moet ik dan nog even vinden.
Nu eerst maar even upgraden naar 2.0.1 en dan weer verder puzzelen.

iJack 11-08-08 16:31

http://i219.photobucket.com/albums/c...e/IMG_0006.png

Tomba 13-08-08 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 162476)
Ik vond em idd ook wel leuk.

Thema is Phiberglass trouwens, met hier en daar wat iconen gewijzigd.

Als je de dock iconen verandert. Dus bijvoorbeeld je zet daar je sms icoon neer ipv je mail icoon. Zie je als schaduw nog steeds het orginele icoon. Dus het mail icoontje :p

cypher21 13-08-08 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomba (Bericht 168405)
Als je de dock iconen verandert. Dus bijvoorbeeld je zet daar je sms icoon neer ipv je mail icoon. Zie je als schaduw nog steeds het orginele icoon. Dus het mail icoontje :p

Ja, de schaduw is gewoon vast in het plaatje van het dock opgenomen.

Dat zul je dus zelf moeten photoshoppen.

Ik vind die indeling zoals die op mijn dock staat het prettigst, dus ik hou het iig zo :)

Mizzle 14-08-08 09:12

Mooi!
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gelderland20 (Bericht 159748)

Erg fraai gelderland20; zou je me een beetje op weg kunnen helpen? Ik ben met name in je dock(icons) geinteresseerd, kan je vertellen waar je ze vandaan hebt of hier posten?

tonhaarmans 14-08-08 09:44

2 Bijlage(n)
Ik heb in het Other.artwork-bestand de volgende drie bestanden veranderd:
Other-0.png veranderd in in een een wit plaatje van 59x60 pixels.
Other-1.png en other-2.png veranderd in een bijna transparant plaatje (1% opaciteit zwart) van 59x60 pixels.
Dan worden de 'Add to Homescreen'-plaatjes niet vervormd en ziet bijvoorbeeld het Hyves-icon eruit zoals in de eerste bijlage.

Als je uitsluitend Other-1.png verandert, dan krijg je het icon uit bijlage 2.

conspiracy 16-08-08 10:29

En die van mij.. :)
http://img300.imageshack.us/img300/6113/img0001bd2.png


gelderland20 17-08-08 18:20

6 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mizzle (Bericht 168815)
Erg fraai gelderland20; zou je me een beetje op weg kunnen helpen? Ik ben met name in je dock(icons) geinteresseerd, kan je vertellen waar je ze vandaan hebt of hier posten?

Dit zijn ze ;)

Bijlage 3070Bijlage 3071Bijlage 3072Bijlage 3073

Maar ondertussen heb ik voor het safari en telefoon icoon al weer een mooiere gevonden :D

Bijlage 3074Bijlage 3075

iBen 17-08-08 20:08

Hoe krijg ik de screenshots hierin gezet?

tonhaarmans 17-08-08 20:16

Als je het screenshot eenmaal op je bureaublad hebt: Post Repy -> Beheer bijlagen.

iBen 17-08-08 20:27

Alvast bedankt.
Ik was al zover gekomen maar als ik dan het voorbeeld wilde bekijken , zag ik de afbeelding niet. Klopt dat ?
Alleen een venster met rode tekst"klik hier enz".
Ik durfde hem niet te posten om het forum niet te bevuilen.

iBen 17-08-08 21:22

1 Bijlage(n)
Ik probeer het dan maar.
Bijlage 3079

Dit is IWood realized

Fasty 18-08-08 09:16

he mensen,

Vraagje je moet hier zeker de jailbreaked software voor op de iPhone hebben. Je hebt geen app hiervoor in de store he.

macfreaker 18-08-08 09:19

Inderdaad uw iphoen moet jailbreaked zijn en dan winterboard of summerboord installeren en je kan de themes ook installeren en gebruiken.

sossienl 18-08-08 12:31


daaf85 18-08-08 13:30

ik heb zojuist winterboard geinstalleerd (summerboard kon ik in zowel cydia en installer niet vinden). eens even kijken of ik wat moois kan maken :P.

iMario 18-08-08 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sossienl (Bericht 171294)

die is vet! vooral dat je de nieuwtjes van iPhoneclub eronder hebt:)
zou je kunnen uitleggen hoe je dat precies doet? weet wel hoe je zo'n hele site als achtergrond kan doen, maar een klein stukje niet...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:32.