iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   PDAnet: Wi-Fi als accesspoint (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/22477-pdanet-wifi-accesspoint.html)

dikkedonder 25-09-08 11:37

PDAnet: Wi-Fi als accesspoint
 
Wie heeft dit aan de praat gekregen en hoe ?

Nikooos 25-09-08 12:21

Misschien wat meer info? Dit is een beetje karig namelijk.

mirsalimov 25-09-08 21:03

Het werkt!
Was even 5 min bezig mee en het werkt, ik haal met mijn asus eee pc 1000h ongeveer 220KB en dat is niet verkeerd!
Nu kun je gewoon internet met jou laptop onderweg via Iphone.


Zo moet je netwerk instellen voor windows xp:

Ga naar Start> Instellingen> Configuratiescherm > Netwerkverbindingen
dan zie je draadloze verbinding klik met rechtere muisknop >Eigenschappen > Draadloze Netwerken > Toevoegen

Bij SSID verzin maar wat leuks
Netwerkverificatie: Open
Gegevensversleuteling: Geen

Dit is een computer-naar-computer netwerk: aanvinken

Klik 2x op OK

Dan kom je weer naar Netwerkverbindingen > rechtere muisknoop > Beschikbare draadloze netwerken weergeven.

Dan zie je net aangemakte netwerknaam kies deze en maak verbinding (het kan even duren voor dat je verbinding als het niet gelijk lukt probeer nog eens)

Maak met Iphone verbinding met door jou net gemaakte netwerk.
Open PDANET op jou iphone en als het goed is heb je nu internet via jou Iphone!


P.S. Ik vraag me af of T-mobile dat leuk vind dat we Iphone als modem gebruiken?

wout76 25-09-08 23:49

Het lukt me niet.
Wie helpt ?

Op een of andere manier krijg ik geen Wi-Fi meer op de iPhone via het gemaakte netwerk

OOOH 26-09-08 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mirsalimov (Bericht 198401)
Het werkt!
Ga naar Start> Instellingen> Configuratiescherm > Netwerkverbindingen
Dit lukt nog

dan zie je draadloze verbinding klik met rechtere muisknop >Eigenschappen > Draadloze Netwerken > Toevoegen
Ik kan "draadloze verbinding" niet vinden

P.S. Ik vraag me af of T-mobile dat leuk vind dat we Iphone als modem gebruiken?
En NEE, T-mobile vind het niet leuk als je je iphone als modem gebruikt (is ook verboden)

weet iemand hoe ik dan verbinding kan krijgen?

alvast bedankt!

EDIT: ik gebruik ook xp

Liquid2ubstanc3 26-09-08 12:50

Wat voor abonnementen hebben jullie? Want het T-Mobile iPhone abbonement staat dit niet toe, of kan T-Mobile niet zien dat je via je laptop internet?

postbus31 26-09-08 14:36

Nope, die zien gewoon een iPhone online gaan.

OOOH 26-09-08 19:34

1 Bijlage(n)
jongens, ik krijg dit venster:

Wat moet ik doen?


PS: (heb ondertussen op mijn laptop draadloze netwerken gevonden)

postbus31 26-09-08 20:53

Laat me raden, je gebruikt thuis een accespoint om met je iPhone te internetten. Die verbinding moet je eerst even verwijderen.

OOOH 27-09-08 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 (Bericht 198836)
Laat me raden, je gebruikt thuis een accespoint om met je iPhone te internetten. Die verbinding moet je eerst even verwijderen.

bedoel je: mijn huidige Wi-Fi verbinding verwijderen uit die lijst?

postbus31 27-09-08 13:38

Op je iPhone aangeven, vergeet dit netwerk. Dat is dan je thuisnetwerk. Je iphone probeert hiermee te verbinden, en zo blokkeer je de Wi-Fi functionaliteit voor pdanet.

kdhoe 03-10-08 20:26

Daarnet ons internet uitgevallen. Ik heb direct PDANet even getest en het werkt echt goed. (zit er nu mee te surfen) Snel geconfigureerd. Ik heb EDGE bij Base (BE) en ik haal minstens 20-25kb/s met soms uitschieters tot 40kb/s. Surfen werkt dus redelijk vlot.

Jchan 08-10-08 01:11

Ik gebruik af en toe PdaNet als ik even online wil. Alleen valt mij verbinden erg vaak weg. Ook al heb ik Insomnia en backgrounder aan. Als dat gebeurt moet ik alles weer opnieuw instellen. Erg frustrerend dus.

Ik vermoed dat het ligt dat er mensen op mijn ad-hoc netwerk verbinding proberen te maken, want in PdaNet zie ik soms systeemnamen van andere Pc's. Ik heb geprobeerd het te versleutelen, maar dat lukt niet (op XP). Op m'n mac is dat al wel gelukt.

Heeft iemand een oplossing hier voor?

HugeO 08-10-08 16:21

Ik heb gisteren iPhone modem en NetShare geprobeerd en werken beide perfect op dezelfde manier (SOCKS proxy op 1080, iPhonemodem client programma is dus niet eens nodig). Hoefde alleen IP in te vullen, niet eens een subnet of gateway.

Waarom zou je hier dan eigenlijk nog een 3e programma voor willen gebruiken?

InternetRebel 08-10-08 18:05

De reden voor mij was dat ik geen zin heb om overal proxies op te geven. Surf je alleen, okee, maar wil je FTP-en moet je ook daar gaan zitten knoeien met proxies. Met PdaNet (waar ik nu meer online zit btw) hoef ik helemaal niks te veranderen. Even een netwerkje leggen tussen PowerBook en iPhone (doe ik toch al om er meuk op te zetten enzo) en knopje klikken en online zijn. Ik kan nu zonder poespas surfen, mailen, FTP-en en remote Mac van vriendin een serive-beurt geven (wat overigens niet echt rap gaat via 3G).

HugeO 08-10-08 18:21

Klopt inderdaad. Alleen is dan waarschijnlijk wel door t-mobile te zien dat je aan het tetheren bent. Ik ga het gewoon gebruiken en we zien wel of ze aan de bel trekken! :D

InternetRebel 08-10-08 18:38

Mjah, ik heb hier al vaker gelezen dat dat niet schijnt te mogen van T-Mobile, maar in mijn officiële contract (met een Windows Mobile toestel) staat daar niets over en ik gebruik het al twee jaar volop om te Internetten. Bovendien kreeg ik net te horen van T-Mobile dat ik geen "iPhone abonnement" heb, ook al heb ik een iPhone, dus ik heb waarschijnlijk de mazzel me daar geen zorgen over te hoeven maken.

Overigens begon PdaNet zojuist ook moeilijk te doen, zal je net zien. Het is een beetje zuur om te moeten melden, maar helaas kan er nog steeds geen enkel programma op de iPhone tippen aan mijn oude vertrouwde methode van gewoon via bluetooth "inbellen" met mijn Windows Mobile toestel. Lang leve de duo-SIM!

Redjeee 09-10-08 17:59

mijn laptop maakt wel verbindind maar mijn iphone blijft zeggen

please go to Wi-Fi setting and connect to your computers ad hoc

Maar daar ben ik al mee verbonden.

Op mijn laptop zie ik het volgende
Verbonden met iphone
beperkte verbinding mogelijkheden

Wie kan me helpen ???

Thnx

Redjeee 14-10-08 14:39

bedankt voor jullie snelle reactie maar na een update van cudia werkt hij weer perfect thnx !
:eek:

Cmdaulnis 21-10-08 13:14

Top programma, zit ergens op school waar ik dus niet kan inloggen, school van m'n vriendin en ik werk hier aan m'n scriptie..
Heb nu perfect internet om af en toe iets op te zoeken!
Verbinding stabiel en behoorlijk snel, ik zeg ideaal!!!

edit;
Had in 3 maanden ongeveer 160 mb binnengehaald en nu via m'n laptop even een update van adobe cs3 gedownload, zit ik nu op 250mb, ik denk niet dat tmobile er blij mee is als heel veel mensen die gaan doen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:15.