iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   NES (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/2425-nes.html)

iCulture 16-11-07 18:46

NES
 
NES is een emulator voor het Nintendo Entertainment System. Je kunt met deze applicatie elke originele NES-game spelen. Het lastigste onderdeel is het installeren van games op de iPhone.
[div=class:wiki_right;]http://farm3.static.flickr.com/2140/...60531b2b_m.jpg[/div]
[h3]Games installeren[/h3]
Voordat je games kunt installeren zul je de games in ROM-formaat moeten downloaden of uitwisselen met vrienden. Daarna kun je ze via een [wiki]SSH[/wiki]-programma naar de map var/root/media/ROMs/NES kopiëren. Je kunt dit bijvoorbeeld doen met [wiki]WinSCP[/wiki] op een Windows-pc.
[h3]Games vinden[/h3]
Downloaden van deze applicatie kan via de website van de ontwikkelaar:

aschwin 15-01-08 01:43

Ik heb de 7z-bestanden met cyberduck in
/var/root/Media/ROMs/NES
geplaatst. De applicatie opent maar ik zie geen games. kan iemand me helpen?

aschwin 19-01-08 03:24

Het is al gelukt! de games moeten met .nes eindigen.

Stiruam 19-01-08 11:18

waar eindigde ze eerst dan op?

Greetz, Stiruam

aschwin 03-02-08 06:28

het eindigde eerst op .gz

danielle83 21-02-08 20:51

Oke hoe kan ik de nes roms plaatsen op me iphone, ik weet dat het via winscp moet, maar verder kom ik niet

danielle83 22-02-08 21:42

Oke ik ben weer verder, maar het zijn idd zip bestanden, hoe maak je er dan een NES bestand van?? Help.......

ronnepon 04-03-08 17:09

nes games saven
 
hallo,

als ik men nes games speel en kies save game en ga kijken bij de de games die gesaved staan daar dan helemaal niet. met andere woorden hij slaat mijn nes games niet op.

weet iemand mij te helpen?

danielle83 04-03-08 21:55

He he eindelijk doen me NES games het:D Enjaaa helemaal zelf achter gekomen haha.
De fout ligt bij de map die je moet aanmaken het moet zijn: var/mobile/Media/ROMs/NES

Suc6:cool:

STAPPER 12-03-08 02:53

960 NES ROMs on iPhone/iPod Touch
YouTube - 960 NES ROMs on iPhone/iPod Touch
Kind kan het doen ! :)

ronnepon 12-03-08 12:22

nes
 
jaja daar is niks aan maar spelletjes werken en al maar hij saved men games alleen niet.
hoe fix je dat?

Rogerrr 13-03-08 00:20

Ik heb via WinSCP een .nes bestand (gedownload via theoldcomputer.com) gezet in de map /var/mobile/Media/ROMs/NES gezet, het bestand staat er dus zo in: /var/mobile/Media/ROMs/NES/smb3.nes

Nu geeft de emulator nog steeds aan dat er geen ROMs gevonden zijn, wat is het probleem?

MrGizMo 14-03-08 16:21

var/root/media/ROMs/NES

moet je dus zelf aanmaken?

EDIT

var/mobile/media/ROMs/NES

moet het dus zijn, misschien handig om aan te passen in openings post ? :)



EN-IS 17-03-08 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogerrr (Bericht 80915)
Ik heb via WinSCP een .nes bestand (gedownload via theoldcomputer.com) gezet in de map /var/mobile/Media/ROMs/NES gezet, het bestand staat er dus zo in: /var/mobile/Media/ROMs/NES/smb3.nes

Nu geeft de emulator nog steeds aan dat er geen ROMs gevonden zijn, wat is het probleem?

Ja daar moeten ze in, was effe kwijt waar ik ze had geplaatst :D

AAIRWIN 20-04-08 21:35

opgelost!!!!

base01 22-04-08 14:14

als ik bij installers mobile finder dowload doet hij dat dan gaat hij hem installeren en dan klapt hij eruit en springt hij naar me bureaublad van me iphone, (dat is nu ineens bij elk progamma wat ik download) en ik heb hem ook opnieuw opgestart maar dat helpt niks, weet iemand wat ik kan doen?

base01 22-04-08 14:16

en als ik het met cyberduck doe geeft hij een error aan bij cyberduck dat hij geen connectie kan maken, en ik heb gewoon hem op veilig ssh ingesteld de goede ip van me iphone, root en alpine en op me iphone heb ik bij services me ssh aanstaan!

base01 10-05-08 19:37

weet iemand misschien al iets?

matthew 14-06-08 19:50

iemand die me kan zeggen welke theme de jongen op het filmpje gebruikt?

payampg 23-07-08 11:07

ff een vraag je ik kan "var/root/Media/ROMs/NES" niet aanmaken op iPhone 3G (ik gebruik iPhonebrowser)

op het linker kolom beginnen de folders al met root (daar in staan wel een paar file waaronder var maar als je daarop klikt dan crasht iphonbrowser, tenminste je krijgt een fout melding).

ik heb ergens gelezen dat je Library/Media/ROMs/NES folder moet maken en je ROMs daar in moet zetten maar het werkt nog steeds niet.

als ik op NES druk dan zegt ie dat ie je var/root/Media/ROMs/NES moet aan maken.
Iemand enig iedeee hoe het nou zit? thaks


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:28.