iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Alternatief voor BossPrefs: SBSettings [Cydia] (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/24302-alternatief-voor-bossprefs-sbsettings-cydia.html)

King1987 28-11-08 17:36

Ja, dat kost meer batterij ;) (in de praktijk: ik merk er niets van, ik laad gewoon iedere nacht mn Iphone op)

ArB 28-11-08 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 224295)
Ja, dat kost meer batterij ;) (in de praktijk: ik merk er niets van, ik laad gewoon iedere nacht mn Iphone op)

Heb het eens in de gaten gehouden en met ALLES aan. Bluetooth / Wi-Fi / OpenSSH / GSM / GPRS / Push mail en sbsettings dus. Was ik na een nacht toch wel 4% batterij kwijt. ;)

King1987 28-11-08 18:25

Oja? Ik heb op mn 1e generatie wel andere ervaringen, toen heb ik die ssh aan laten staat (was wel op fw 2.0). Dit was eigenlijk het enige wat toen aanstond en je kon gewoon de batterij zien terug rennen.

ArB 28-11-08 18:29

Heb het niet gemeten met eerdere firmwares de laatste tijd. Maar 2.2 is erg zuinig in mijn beoordeling en mijn batterij gaat erg lang mee (=al 1 jaar oud)

Shorty007 28-11-08 18:51

de 1ste gen iphone ging bij mij ook erg lang mee op 1 batterijduur moet ik zeggen..

ztrezz 30-11-08 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 223550)
Is normaal. SSH activeert automatisch bij het herstarten van je iphone. Zie het als een veiligheid.
Stel dat je een app installeert en je iphone moet herstarten, maar hij blijft hangen op het bekende "appeltje", dan is het heel handig dat je ssh aanstaat. Kan je makkelijk verwijderen via cyberduck/winscp (als je Wi-Fi aanstaat tenminste). Dat is makkelijker dan te restoren :rolleyes:

Ik zie het als een bug. Als ik aangeef SSH uit te zetten, en ik herstart mijn iPhone, dan hoort het nog steeds uit te staan. Zo doet BossPrefs het ook. Als ik aan het installeren ben, dan zorg ik er wel voor dat ik SSH aanzet, zodat bij een reboot ik er inderdaad met winscp bij kan.

Edit: Ik zie dat Bossprefs SSH ook aan zet na een reboot.

Kluppergeest 02-12-08 15:46

Ik heb de SBSettings-app afgehaald via Cydia, en wanneer ik bovenaan van links naar rechts schuif met m'n vinger, opent er zich niets? Wat doe ik fout?

Wally21 02-12-08 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kluppergeest (Bericht 225887)
Ik heb de SBSettings-app afgehaald via Cydia, en wanneer ik bovenaan van links naar rechts schuif met m'n vinger, opent er zich niets? Wat doe ik fout?

En probeer eens van boven naar beneden. dat werkt bij mij nemlijk ook.:)

VisionRoy 03-12-08 11:13

Je moet van rechts naar links schuiven...

Van je batterij icon naar je netwerk icon zeg maar.

Waar ik net mee zat :
Als je Brothers In Arms wilt spelen moet je je iPhone in de Safe Mode zetten met SBSettings, anders heeft ie niet genoeg resources.

Nu stelt het niks voor om in de Safe Mode te komen, maar ik kon geen andere manier vinden om weer in de normale mode te komen dan door hem te resetten ? In de safe mode werkt SBSettings namelijk niet.

Iemand hier een oplossing voor of is dit gewoon zo ?

King1987 03-12-08 11:20

Mag ik vragen hoe je in de safe mode komt bij SBsettings? Heb die futere nog niet gezien. ;) Eruit is niet moeilijk, je iPhone gewoon rebooten :p

btw, ik schuif van links naar rechts

Undertaxxx 03-12-08 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ztrezz (Bericht 224835)
Ik zie het als een bug. Als ik aangeef SSH uit te zetten, en ik herstart mijn iPhone, dan hoort het nog steeds uit te staan. Zo doet BossPrefs het ook. Als ik aan het installeren ben, dan zorg ik er wel voor dat ik SSH aanzet, zodat bij een reboot ik er inderdaad met winscp bij kan.

Edit: Ik zie dat Bossprefs SSH ook aan zet na een reboot.

Idd, de source van beide applicaties is bijna identiek dus ze werken 'ongeveer' op dezelfde hoogte. Waarom telkens bij een reboot ssh automatisch wordt geactiveerd is om praktische redenen voorzien, zo kan je altijd bij een semi-brick weer in je Iphone komen. "Zo zegt de maker" hoef je niet bij de minste fout de firmware te herstellen/vernieuwen.

Of iedereen hier zo over denkt zullen we uiteraard in het midden laten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VisionRoy (Bericht 226378)
Je moet van rechts naar links schuiven...

Van je batterij icon naar je netwerk icon zeg maar.

Waar ik net mee zat :
Als je Brothers In Arms wilt spelen moet je je iPhone in de Safe Mode zetten met SBSettings, anders heeft ie niet genoeg resources.

Nu stelt het niks voor om in de Safe Mode te komen, maar ik kon geen andere manier vinden om weer in de normale mode te komen dan door hem te resetten ? In de safe mode werkt SBSettings namelijk niet.

Iemand hier een oplossing voor of is dit gewoon zo ?

Geen idee waarom je je iphone in safe mode zet voor meer 'resources' maar hier werkt BIA perfect in de standaard modus. Heb het gisteren even getest na de veele geruchten over crashes en niet opstarten maar heb er zelf geen last van blijkbaar. Heb hem een 15 tal minuten gespeeld en heb geen narigheid ondekt eerlijk gezegd, game werkt hier dus zoals verwacht.

Uit de Safe-Modus komen kan je gewoon door een 'soft reset' uit te voeren. Dit wil dus met andere woorden zeggen dat je even de iphone moet herstarten doormiddel van de aan/uit knop bovenaan (rechts).

SBSettings: Deze applicatie staat zeker nog in zijn kinderschoenen en is nog een massa werk om de 'bugs' eruit te halen. Ik ben na veel testen maar terug overgestapt op de oude vertrouwde BossPrefs, deze doet zijn werk schitterend wat ik niet altijd kan vaststellen bij SBSettings. Zo is het uitschakelen van Edge met sbsettings onmogelijk, het lijkt of deze uistaat maar bij een refresh wordt ie automatisch geactiveerd. Ook bij het deactiveren van ssh heb ik het gevoel dat deze niet helemaal disabled is, als je kijkt via terminal is er toch nog een process aan de loop van ssh. Anyway ik neem na een update sbsettings nog wel eens onder de loep, maar tot dan blijf ik toch bij de betere BossPrefs.

Ray 04-12-08 11:11

Ik heb Sbsettings, maar er komen geen toggles naar voren, dus geen 3G, Wi-Fi, SSH enz
Hoe kan dit verholpen worden?

ViperNL 04-12-08 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ray (Bericht 226822)
Ik heb Sbsettings, maar er komen geen toggles naar voren, dus geen 3G, Wi-Fi, SSH enz
Hoe kan dit verholpen worden?

Reboot / reinstall dat al geprobeerd?

iMario 04-12-08 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ray (Bericht 226822)
Ik heb Sbsettings, maar er komen geen toggles naar voren, dus geen 3G, Wi-Fi, SSH enz
Hoe kan dit verholpen worden?

Staan ze wel aan? Kun je checken door naar Toggles te gaan: More > Toggles.

Ray 04-12-08 22:20

Had allebei al geprobeerd, maar ik heb de Sbtoggels in Cydia reinstalled. That did the job, thanks anyway!

Buur 04-12-08 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ztrezz (Bericht 224835)
Edit: Ik zie dat Bossprefs SSH ook aan zet na een reboot.

Niet als je via de Config-knop in BossPrefs (linksboven) de knop bij SSH on Reboot Always op UIT zet (standaard staat die knop inderdaad op aan, dezelfde setting als in SBSettings maar daarbij kun je dat niet veranderen). Na het uitzetten van die knop staat SSH nog steeds uit na een herstart (zoals je mag verwachten). :)
In SBSettings zit dat niet en heeft nog meer dingen niet. Dus gebruik ik ook nog steeds alleen maar BossPrefs, dat SBsettings is nog volop in ontwikkeling en ik pak liever de kinderziektes niet mee. ;)

ztrezz 05-12-08 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 227133)
Niet als je via de Config-knop in BossPrefs (linksboven) de knop bij SSH on Reboot Always op UIT zet (standaard staat die knop inderdaad op aan, dezelfde setting als in SBSettings maar daarbij kun je dat niet veranderen). Na het uitzetten van die knop staat SSH nog steeds uit na een herstart (zoals je mag verwachten). :)
In SBSettings zit dat niet en heeft nog meer dingen niet. Dus gebruik ik ook nog steeds alleen maar BossPrefs, dat SBsettings is nog volop in ontwikkeling en ik pak liever de kinderziektes niet mee. ;)

Yep, kwam ik later ook achter. En dat is eigenlijk de enige reden dat ik weer terug ben gegaan naar Bossprefs ipv SBSettings

Mi.Chelleee 06-12-08 17:41

Geweldig, Snel en handig!

Fasty 06-12-08 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ztrezz (Bericht 227475)
Yep, kwam ik later ook achter. En dat is eigenlijk de enige reden dat ik weer terug ben gegaan naar Bossprefs ipv SBSettings


daarvoor gebruik ik nog alle twee alleen bossprefs dus steeds minder. Ja en over dat SSH . Thja is nog vervelend hoop dat het met een update wordt opgelost. Maar ik weet dat het na een herstart weer aan staat dus zet het altijd even met de hand uit. En zal ik het vergeten merk ik het wel aan de accu duur:D inloggen lukt toch niet met een ander passwd..

BruceSV 08-12-08 12:31

Hoe kan ik op firmware 2.2 met sbsettings geinstalleerd het makkelikste openssh uitschakelen??

Alvast bedankt,

edit:
Na ff de wiki geraadpleegd te hebben kwam ik erachter dat het dus BossPreffs is... Stom dat ze het nog niet in SBSettings geimplementeerd hebben...

King1987 08-12-08 13:11

Kan ook in SBsettings: openssh uit cydia downloaden en voila, vergeet je wachtwoord niet te vervangen! (dus geen alpine meer)

h4ns 10-12-08 19:33

Vind het eigenlijk raar dat GPS/locatie voorziening geen onderdeel is van die Toggle's. Heeft dat een bepaalde reden? Dacht dat GPS ook flink wat extra stroom gebuikte.

Fasty 10-12-08 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door h4ns (Bericht 229542)
Vind het eigenlijk raar dat GPS/locatie voorziening geen onderdeel is van die Toggle's. Heeft dat een bepaalde reden? Dacht dat GPS ook flink wat extra stroom gebuikte.


volgens mij kun je wel een invoegtoepassing downloaden voor GPS toggle

ViperNL 10-12-08 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 229543)
volgens mij kun je wel een invoegtoepassing downloaden voor GPS toggle

nee hoor, ik kan het iig niet vinden en het is ook al eerder in dit topic gevraagd...

https://forum.iculture.nl/f8/ap...tml#post222927

Fasty 10-12-08 21:20

Heb even gecheckt maar hij is zeker te vinden in de Bigboss & planet-iphones source. zoeken op location services toggle ;)

ViperNL 23-12-08 09:11

Ok dat verklaard een hoop, waarom noemen ze (Apple en Cydia) dat niet gewoon GPS?

Astro 23-12-08 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViperNL (Bericht 233880)
Ok dat verklaard een hoop, waarom noemen ze (Apple en Cydia) dat niet gewoon GPS?

heeft die location services ook niet te maken met de plaatsbepaling op de 2G (met gsm masten)

ViperNL 23-12-08 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astro (Bericht 234049)
heeft die location services ook niet te maken met de plaatsbepaling op de 2G (met gsm masten)

Ja dus:

Citaat:

When using Location Services3 (on by default — Settings > General), iPhone employs a combination of Wi-Fi,1 cellular, and GPS2 to determine your location. GPS works best with a clear view of the sky (outdoors) while Wi-Fi and cellular can work very well indoors.
Note that some applications that use location services, such as tracking mode in Maps, may use additional power. See this page for additional information on how to get the most out of your iPhone battery.

thx :)

Reverb 04-01-09 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xanderrijken (Bericht 224280)
Had bij 2.1 de indruk dat na mijn installatie van sbsetting de batterij sneller leeg ging?
Iemand anders ook deze ervaring?

Dat zou ik ook wel willen weten, want he programma draait natuurlijk wel aldoor op de achtergrond in tegenstelling tot Bossprefs

King1987 27-02-09 22:25

1 Bijlage(n)
Nieuw in Cydia te downloaden, de KeepAwake toggle voor SBsettings Het zorgt er voor dat je Wi-Fi altijd aan blijft staan (als hij geactiveerd is) en niet meer uitgaat. Bijvoorbeeld wanneer je met Winscp bezig bent en je iPhone is even inactief schakeld hij Wi-Fi uit. Nu niet meer. Dus wat mij betreft een welkome aanvulling.

Zie screenshot

alvani 27-02-09 23:07

Bedankt voor de tip! ;) Erg handig inderdaad!

zwaan 28-02-09 11:36

Poll: Ik schuif..
van links naar rechts.
van rechts naar links.


Tussenstand:

http://www.gfxpoll.nl/pollgfx/25695.png


Ik ben benieuwd :D

omehar 06-03-09 16:18

Ik gebruik een DUALsimkaart in de iphone en kan dus switchen tussen 2 telnummers.
Hiervoor verschijnt een menu onder instellingen/telefoon/simprogramma's/ <SIM1/SIM2>

Nu wil ik hiervoor een toggle/snelkoppeling hebben.
Ben aan de slag geweest met bossprefs en de Add Service mode maar krijg dit niet voor elkaar. Ook SB settings schijnt niet het programma te zijn.

Iemand een idee dit aan te pakken?

damnet 06-03-09 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrsplendid (Bericht 210467)

Ik hoop dat er ooit nog iets komt wat automatisch je 3G aan/uitzet bij b.v. safari

Ja precies, en dan ook voor de GPS, als je bijv. xGPS opstart, nu moet je eerst "locatievoorzieningen" aanzetten.

Is er al zoiest degelijk te vinden?
Jammer dat je in SBSettings je e-mail accounts ook niet snel in en uit kan schakkelen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:12.