iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   katra's weather lockscreen veranderen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/24620-katra-s-weather-lockscreen-veranderen.html)

Hisense 02-11-08 21:08

katra's weather lockscreen veranderen
 
Hallo,
Via cydia heb ik de katra's weather lockscreen/thema gedownload. Het is afkomstig van modmyi.
De thema/lockscreen ziet er opzich super uit en met de ingebouwde uitleg via ssh makkelijk aan te passen.
Nu zou ik graag de weersiconen van de lockscreen aanpassen voor animated icons. Zelf heb ik al verschillende pogingen gedaan maar zonder succes.
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Zou deze thema meer op die van de HTC telefoon laten lijken.

jvp 02-11-08 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hisense (Bericht 212722)
Hallo,
Via cydia heb ik de katra's weather lockscreen/thema gedownload. Het is afkomstig van modmyi.
De thema/lockscreen ziet er opzich super uit en met de ingebouwde uitleg via ssh makkelijk aan te passen.
Nu zou ik graag de weersiconen van de lockscreen aanpassen voor animated icons. Zelf heb ik al verschillende pogingen gedaan maar zonder succes.
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Zou deze thema meer op die van de HTC telefoon laten lijken.

kan je mij misschien ff uitleggen hoe je dit ook al weer doet
ben het ff helemaal weer kwijt
tijd niet gebruikt
alvast bedankt

ASNNetworks 02-11-08 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hisense (Bericht 212722)
Hallo,
Via cydia heb ik de katra's weather lockscreen/thema gedownload. Het is afkomstig van modmyi.
De thema/lockscreen ziet er opzich super uit en met de ingebouwde uitleg via ssh makkelijk aan te passen.
Nu zou ik graag de weersiconen van de lockscreen aanpassen voor animated icons. Zelf heb ik al verschillende pogingen gedaan maar zonder succes.
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Zou deze thema meer op die van de HTC telefoon laten lijken.

Die animated icons komen nog;) Ik volg die thema namelijk al een paar weken..Hij zou oorspronkelijk komen met animaties, zoals de HTC Weather dus, maar omdat het hem niet goed lukte maakte hij eerst een vaste versie...Hij weet nu al een stuk meer en is een stuk verder en zal de animated versie snel uitbrengen...Hoe snel is niet bekend;)

Hisense 03-11-08 06:48

wat je eigenlijk doet om het te veranderen is;
In de thema software staat een map met de software welke verwijst naar verschillende .png icons in een andere map, als je deze icons verandert voor een andere icon dan werkt het alleen als de oude icon vervangen wordt voor een nieuwe en deze precies dezelfde naam krijgt.
Met het vervangen van een .png voor een animated oftewel .gif zal je de software ook moeten veranderen en niet naar een .png laten zoeken maar naar een .gif. Allemaal vrij simpel maar nu kijkt dit programma ook naar internet, yahoo als je dit hebt ingesteld. Endan werken de .gif bestanden niet.

nicosomers 03-11-08 08:12

Mooi programma, is het ook mogelijk om de temperatuur in graden Celsius te laten aangeven i.p.v. Fahrenheit?

macfreaker 03-11-08 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicosomers (Bericht 212811)
Mooi programma, is het ook mogelijk om de temperatuur in graden Celsius te laten aangeven i.p.v. Fahrenheit?

Yep , het javascriptje aanpassen . Staat iets in van celcius = False en deze moet true zijn.

nicosomers 03-11-08 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 212815)
Yep , het javascriptje aanpassen . Staat iets in van celcius = False en deze moet true zijn.

Kun je me stap voor stap uitleggen hoe dit moet?
Waar kan ik het javascriptje vinden bijv. enz

Hisense 03-11-08 16:47

via ssh naar de theme vervolgens config file opzoeken, deze openen door erop te klikken. Dan krijg je een venster met het programma, hierin staat tevens de uitleg met onder andere het verhaal true/false settings

nicosomers 03-11-08 17:09

Kan dit ook via iPhoneBrowers?
In welke map kan ik het bestand vinden?

avdwerf 03-11-08 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicosomers (Bericht 213015)
Kan dit ook via iPhoneBrowers?
In welke map kan ik het bestand vinden?

/var/private/Themes/

nicosomers 03-11-08 17:20

De map private is er niet?

Hisense 03-11-08 17:33

Zucht ff zoeken is niet zo moeilijk maar goed.

Vanuit de Root, Library, dan themes ( kan zijn dat deze map leeg is maar dan gewoon in de map themes bovenaan op de map klikken en je ziet je map metgeinstalleerde themes staan.
Hierin zoek je de map met de theme katry's weather theme. Klik hierop en er opent lijst met mappen en losse bestanden hierin staat ook de file configme.png (in die richting heb ff geen pc tot mijn beschikking voor het exacte bestand, tevens kan je het exacte naam terug vinden onder more info in cydia bij dit theme).
Dit bestand moet je aanpassen, in dit bestand staat alles hoe het werkt letterlijk voor gekauwed. :-)

nicosomers 03-11-08 19:42

Okay gevonden hartelijke dank voor je hulp. ben op iPhone gebied nog een beetje een Nooob was behoorlijk thuis in WM. Maar de iPhone bevalt me veel beter,
Nogmaals mijn dank!

Hisense 03-11-08 20:10

Heeft iemand de icons van het HTC touch diamond weather theme, en dan de animated / bewegende iconen. Heb er nu twee en zijn erg klein,... Verschillende pogingen via google en diverse sites hebben niks opgeleverd.
Alvast bedankt

jvp 03-11-08 22:33

Heren, ik heb het bestand inmiddels geopend en veranderd in Den Haag, alleen blijft die zeggen dat die not avaible is op mijn lockscreen
wie helpt me met mijn laatste stapje?

ASNNetworks 04-11-08 10:43

@jvp
Je moet de plaats wel goed zetten. Dus Den Haag, Netherlands of misschien zelfs The Hague, Netherlands...

@Hisense
Ik zou geen moeite doen, de maker is zelf allang van plan om het animated te doen...Het is alleen erg lastig om veel frames te gebruiken...Vandaar dat hij eerst deze uit heeft gebracht;)

Er is trouwens een update nu...Weather HD! Heeft grotere en mooiere icons;)

Hisense 04-11-08 12:11

eigenlijk wil ik het veranderen om de software geheel te snappen. Heb al animated icons in dit thema werkend gekregen maar die zijn erg klein en hiermee niet het effect wat ik wil hebben.

ASNNetworks 04-11-08 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hisense (Bericht 213276)
eigenlijk wil ik het veranderen om de software geheel te snappen. Heb al animated icons in dit thema werkend gekregen maar die zijn erg klein en hiermee niet het effect wat ik wil hebben.

Ik zou wel toestemming vragen aan de ontwikkelaar...Aangezien hij alles heeft gemaakt, is het niet alleen oneerlijk, maar ook nog eens schending van auteursrechten...Als je zijn bestanden gebruikt tenminste...

Hij is o.a. actief op ModMyi.com hij heet Katra (nogal logisch)

jvp 04-11-08 14:44

yes, gelukt
thanks guys

Hisense 05-11-08 08:38

ik gebruik het alleen voor mijzelf en publiceer niks tevens heb ik de maker op de hoogte gesteld hiervan. Alle credits zijn voor de maker!! Alleen een paar aanpassingen voor jezelf, zie het maar als het veranderen van je wallpaper en je icons ;-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:48.