iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   HomeScreen 2.0 Update (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/24899-homescreen-2-0-update.html)

rikfrombelgium 08-11-08 20:44

HomeScreen 2.0 Update
 
hallo;

aldwin van macthemes2.net heeft net een update van zijn bekende lockscreen widget uitgebracht. Nu met een verbergbare volledige kalender en 7dagen weersvoorspelling. Een absolute aanrader, gratis alternatief voor Kate.

te downloaden hier

HomeScreen_2.0.zip

om datum op je lockscreen te verbergen, engels

http://h4xr.org/006d

andere talen

MacThemes Forum / Remove Lockscreen Date and Time

Undertaxxx 09-11-08 10:01


Heb er enkele aanpassingen aan gedaan en zal deze straks releasen hier. Is wel erg handig nu dat je de kalender en het weer kan verbergen indien nodig.

Citaat:

Wat is er aangepast/inclusief ?

- File om de datum/tijd te doen verdwijnen van je lockscherm voor Nederlandse taal !

- StatusNotifier bericht meldingen op het lockscherm ook aangepast in het Nederlands. En ja hij zegt 1 gemiste oproep en bij meer zegt hij 5 gemiste oproepen :)

- Optie geactiveerd om de werkelijke dag in een andere kleur op de kalender te zien.

- Groote van de custom tijd/datum aangepast naar de groote van de originele tijd/datum

- Kalender weekdagen verandert naar de Nederlandse taal (MDWWVZZ).

- Kleur van de weekdagen verandert naar grijs.

- Slider is aangepast zodat je niet moet drukken om te unlocken maar een halve-slide naar rachts moet maken.

- File voor geen lockscherm labels is aangepast voor de Nederlandse taal.

sjoeii 09-11-08 12:23

Wow, deze is wel erg "impressive". Ik ben onder de indruk

bas2k 09-11-08 13:00

nice! ik wacht met spanning op je release!

Undertaxxx 09-11-08 19:15

[HOT] Homescreen 2.0 Update
 
1 Bijlage(n)
Deze is enkele dagen terug released op macforums maar heb enkele aanpassingen gedaan, vooral aanpassingen aan de taal. Deze nieuwe update bevat een uitschuifbare kalender en weer widget, zo kan je door een simpele druk op de datum de kalender tevoorschijn toveren. Door een druk op het weer van de dag zal je het menu voor de ganse week tevoorschijn halen. Allemaal erg handige opties en hier gaat het dus niet alleen om de 'schoonheid ervan'. Enjoy

Citaat:

Wat is er aangepast/inclusief ?

- File om de datum/tijd te doen verdwijnen van je lockscherm voor Nederlandse taal !

- StatusNotifier bericht meldingen op het lockscherm ook aangepast in het Nederlands. En ja hij zegt 1 gemiste oproep en bij meer zegt hij 5 gemiste oproepen :)

- Optie geactiveerd om de werkelijke dag in een andere kleur op de kalender te zien.

- Groote van de custom tijd/datum aangepast naar de groote van de originele tijd/datum

- Kalender weekdagen verandert naar de Nederlandse taal (MDWWVZZ).

- Custom (push) Maand en Dag aangepast naar Nederlands.

- Kleur van de weekdagen verandert naar grijs.

- Slider is aangepast zodat je niet moet drukken om te unlocken maar een halve-slide naar rachts moet maken.

- File voor geen lockscherm labels is aangepast voor de Nederlandse taal en dus 3G Iphone readt. Voor de oude iphone moet je de folder naam even veranderen naar en.Iproj
Citaat:

Credits To ALDWIN

macfreaker 09-11-08 19:57

Waar komt die nl.plist file dan te staan ?

Undertaxxx 09-11-08 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 215047)
Waar komt die nl.plist file dan te staan ?

Even vergeten te vermelden, deze komt in de volgende locatie.

System/Library/Frameworks/UIKit.framework/DateFormats

ViktorV 09-11-08 20:40

Hoe kan ik Mechelen veanderen in mijn woonplaats?

macfreaker 09-11-08 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViktorV (Bericht 215071)
Hoe kan ik Mechelen veanderen in mijn woonplaats?

Staat een javascript file in die je kan editten. Configure.js openen en veranderen naar jouw plaats.

rikfrombelgium 09-11-08 20:46

undertaxxx? wat heb je precies aangepast voor de kalenderdag in het rood? Ik wil dat ook, maar wil originele engelse versie behouden dus als ik weet wat je hebt aangepast kan ik het daarin doen. alvast bedankt.

ViktorV 09-11-08 20:50

Thanx voor je snelle antwoord, heb het nu verandert naar Amsterdam.
Weer wordt alsnog ***** ;)

macfreaker 09-11-08 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViktorV (Bericht 215082)
Thanx voor je snelle antwoord, heb het nu verandert naar Amsterdam.
Weer wordt alsnog ***** ;)

Heb je er dan NL achter gezet ?

Undertaxxx 09-11-08 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rikfrombelgium (Bericht 215077)
undertaxxx? wat heb je precies aangepast voor de kalenderdag in het rood? Ik wil dat ook, maar wil originele engelse versie behouden dus als ik weet wat je hebt aangepast kan ik het daarin doen. alvast bedankt.

je moet 2 aanpassingen doen, eentje in de calendar.js file en in de background.html. Of je kan ook even de calendar.js gebruiken uit mijn release en dan alleen even de background.html aanpassen.

Code:

    oD.od=oD.getDay(); //
Code:

t+='<td class="'+cDW+'">'+"MDWDVZZ".substr(s,1)+'</td>';
Code:

        .days #today {
            font-size:14px;
            color: red;
            font-family:Helvetica;
            font-weight:bold;
            background:black;


rikfrombelgium 09-11-08 21:04

perfect, enorm bedankt, nu is hij helemaal zoals het moet. Schitterende widget hé :)

bgordijn 09-11-08 21:25

Undertaxx

Mooi gemaakt hij doet t goed maar 2 vragen

- Kan je die achtergrond ook posten :)
- Als je de verwachting of de kalender hebt open geklapt en je gaat bijv bellen en je locjt je scherm weer dan is alles weer dichtgeklapt is dit te veranderen ?

sjoeii 09-11-08 21:52

Om de een of andere reden verschijnen de kalender en het weer helemaal niet bij mij. wat zou ik fout kunnen doen?
Mijn tijd doet het ook niet meer op mijn lockscreen.

EDIT: het is gelukt. Zelf proberen loont de moeite zie ik.

Raggamannn 10-11-08 01:54

is deze niet te verkrijgen met de normale manier van ontgrendelen?

thanks

sjoeii 10-11-08 08:53

ik vind het redelijk normaal. wat bedoel je precies?

Undertaxxx 10-11-08 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgordijn (Bericht 215098)
Undertaxx

Mooi gemaakt hij doet t goed maar 2 vragen

- Kan je die achtergrond ook posten :)
- Als je de verwachting of de kalender hebt open geklapt en je gaat bijv bellen en je locjt je scherm weer dan is alles weer dichtgeklapt is dit te veranderen ?

Ik zal deze vanavond na de job even posten. En het automatisch toeklappen van de widgets is idd best storend, ik ga eens even kijken met Aldwin dat er niets aan te doen is.

PS: Heb nu de perfecte wallpaper gevonden en nog een kleine aanpassing gedaan, screenshots volgen later op de dag :).

zeromancer 10-11-08 16:27

iemand een goeie uitleg hoe je dit installeerd?

rikfrombelgium 10-11-08 16:37

via ssh op je iphone zetten, themes map
dan selecteren in winterboard en klaar, configureren staat al uitgelegd.

zeromancer 10-11-08 16:57

Ok , bedankt :D .
Het werkt nu :)

Undertaxxx 10-11-08 18:36

@ Bgordijn, zoals gevraagd en zoals beloofd ;)

http://img233.imageshack.us/img233/8...thspacetu7.png

lodevs 10-11-08 20:48

dikke widget man. Ga em erop knallen morgen. Weet je wat nog helemaal top zijn? Dat wanneer je bv op je weersvoorspelling klikt je een detail krijgt. Zelfde voor de kalender... Dat je de afspraken en items in detail ziet.
Toch een vette widget

bas2k 11-11-08 12:49

****, heb statusnotifer enzo gewoon goed geinstalleerd. Maar hij geeft niet weer dat ik nieuwe email heb. Volgens mij had iemand op macthemes ook dat probleem, maar die had de hoop opgegeven. Jullie een idee wat er mis is?

http://basmulder.org/dump/IMG_0005.PNG

---

Lol hij werkt alweer! Heb in statusnotifier alles schakeltjes nog een keer opnieuw overgehaald. En nu doet hij weer!

lodevs 11-11-08 15:14

ik heb nog een vraagje...

als ik een bericht krijg of een gemiste oproep krijg ik de standaard popup van de iphone + zie ik via deze widget en de statusnotifier dat ik een gemiste heb.

Nu hoe kan ik die standaard popup van iphone weg krijgen. Zodat ik enkel maar via de widget te zien krijg...

Raggamannn 11-11-08 22:35

Ik heb gemerkt dat wanneer je belt je de secondes niet meer ziet. Is dit op te lossen, of heb ik iets verkeerds gedaan?

denniseik 11-11-08 22:42

Wow ! Mooi gedaan. Alleen ik heb op dit moment 2 mails, alleen die worden niet weergeven op het lockscreen. Heb je hier een add-on voor nodig ?

Raggamannn 11-11-08 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denniseik (Bericht 215711)
Wow ! Mooi gedaan. Alleen ik heb op dit moment 2 mails, alleen die worden niet weergeven op het lockscreen. Heb je hier een add-on voor nodig ?


Yep, Status Notifier

deninho 12-11-08 01:58

Waarschijnlijk doe ik iets heel doms fout, maar ik wil het toch vragen aangezien ik het niet op dit forum heb kunnen vinden. Ik heb mapje homescreen in mijn winterboard geselecteerd en als ik dan op de home knop van de iphone druk dan kom ik in de lockscreen. Maar ik zie geen achtergrond en ik mis de klok, wat heb ik verkeerd gedaan? Alvast bedankt!

darkvisje 12-11-08 19:32

1 vraag bij mij als ik naar het weer / data aan het kijken ben schiet hij in eens op zwart scherm (dus hij locked) kan ik aanpassen dat hij alleen locked als ik op die toets druk

Undertaxxx 12-11-08 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deninho (Bericht 215771)
Waarschijnlijk doe ik iets heel doms fout, maar ik wil het toch vragen aangezien ik het niet op dit forum heb kunnen vinden. Ik heb mapje homescreen in mijn winterboard geselecteerd en als ik dan op de home knop van de iphone druk dan kom ik in de lockscreen. Maar ik zie geen achtergrond en ik mis de klok, wat heb ik verkeerd gedaan? Alvast bedankt!

Staat je thema bovenaan de lijst van winterboard ? Gebruik jij zoiets als StatusNotifier, want er is een applicatie (kan even niet op de naam komen) die exact hetzelfde doet als StatusNotifier maar die heeft een optie die je moet enablen voor het gebruik bij winterboard.

En als ik op de home knop van me iphone druk dan kom ik toch niet in men Lockscreen terecht hoor, geen idee wat je daarme wil bedoelen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darkvisje (Bericht 216038)
1 vraag bij mij als ik naar het weer / data aan het kijken ben schiet hij in eens op zwart scherm (dus hij locked) kan ik aanpassen dat hij alleen locked als ik op die toets druk

Das een instelling van de iphone zelf, geen idee of iemand daar een applicatie voor kan maken. Maar via een javascript zal dit niet werken vrees ik.

lodevs 14-11-08 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door darkvisje (Bericht 216038)
1 vraag bij mij als ik naar het weer / data aan het kijken ben schiet hij in eens op zwart scherm (dus hij locked) kan ik aanpassen dat hij alleen locked als ik op die toets druk

jah klopt is redelijk vervelend !

Brian_NL 17-11-08 21:35

Ik krijg geen kalender te zien, hoe kan dat?
Er staat wel netjes zoveel smsjes etc, en het weer, maar geen kalender..

kozee 17-11-08 22:08

Hallo nadit ik dit geinstalleerd heb blijft dit op het bootlogo met dat rondje die zo draait
Iemand oplossing?
Grtz

jessehoste 17-11-08 22:24

Weet iemand een stappenplan hoe je deze widget op je iphone zet( in welke mappen je moet plaatsen enzo...)
Thnx...:)

En ook, als ik een melding krijg dat ik een sms heb, toont hij dat op mijn lockscreen, maar ook standaard in een blauw kader van Apple? hoe krijg ik dit weg??? Gelieve zo rap mogelijk terug te sturen:) thx

Ik zit nog met een paar probleempjes die ik niet kan oplossen.
- In welke map zet ik de foto van lockscreen?
- Hoe doe ik de standaard datum van Apple weg?
- Hoe doe ik de standaar pop-up SMS van Apple verdwijnen?

Dankuwel als je dat kan oplossen voor mij:)

kozee 18-11-08 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 214873)

Heb er enkele aanpassingen aan gedaan en zal deze straks releasen hier. Is wel erg handig nu dat je de kalender en het weer kan verbergen indien nodig.

Moet je van de eerste post die je hebt gepost waar er nu [Update] bijstaat die slock.theme & lockclock laten staan of niet?
grtz + De kalender komt er bij mij niet op en het slotje moet ik nu nog altijd schuiven is dat normaal?

Brian_NL 18-11-08 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kozee (Bericht 218230)
De kalender komt er bij mij niet op.

Dat heb ik dus ook..
Is het bij jou al opgelost?

markj 18-11-08 22:17

Waarschijnlijk heeft iedereen momenteel op z'n LockScreen staan:

Dinsdag | November 19, 2008

Wil je liever deze volgorde zien:

Dinsdag 19 November 2008

Dan moet je het bestand date.js even aanpassen. In dit bestand staat, helemaal onderaan:

PHP-code:

today =  days[now.getDay()] + " | " +
   
months[now.getMonth()] + " " +
   
date ", " +
   (
fourdigits(now.getYear())); 

Vervang deze regels door de volgende regels:

PHP-code:

today =  days[now.getDay()] + " " +
date " " months[now.getMonth()] + " " +
   (
fourdigits(now.getYear())); 

Nu staat je datum in een volgorde die, tenminste voor mij, logischer is. :)

Ben je vervolgens nóg niet tevreden en wil je de maanden niet met hoofdletter (we wonen immers niet in Amerika of Engeland!) dan moet je wederom in het bestand date.js even alle namen van de maanden aanpassen van:

PHP-code:

var months = new Array(
  
'Januari','Februari','Maart','April','Mei',
  
'Juni','Juli','Augustus','September','Oktober',
  
'November','December'); 

...naar...
PHP-code:

var months = new Array(
  
'januari','februari','maart','april','mei',
  
'juni','juli','augustus','september','oktober',
  
'november','december'); 

Nu staat er netjes op je LockScreen:

Dinsdag 19 november 2008

Misschien een idee voor Undertaxxx om deze aanpassingen in zijn versie van HomeScreen over te nemen? Of wellicht in versie 3.0 (of 2.1? :D) te plaatsen? ;)

Brian_NL 18-11-08 22:31

Werkt prima Markj

Kan je ook het weer in het Nederlands vertalen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:57.