//

voip met siax

voip met siax discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) heeft iemand ervaring met Siax? Ik vroeg me af of dit een native apo was? Grz h...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-11-08, 00:44
harrys harrys is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 92
Standaard voip met siax

heeft iemand ervaring met Siax?
Ik vroeg me af of dit een native apo was?
Grz h
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-11-08, 10:39
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Lijkt erop dat dit een native app is. Wanneer je even googled dan krijg je volgende link.

siax.org-Download
  #3  
Oud 22-11-08, 11:31
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Maar dit schrikt me dan weer af

siax.org-Buy

Zijn ook gratis alternatieven
  #4  
Oud 22-11-08, 11:45
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Ik gebruik Truphone. App is gratis maar geprekken betaal je.
  #5  
Oud 22-11-08, 13:27
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

of Fring. Al ruim 6 weken ervaring en werkt zonder meer goed. zeker met de Voipover 3G aanvulling.
  #6  
Oud 26-11-08, 12:22
harrys harrys is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 92
Standaard

lijkt me dus niet duur, voor een app met bijvoorbeeld voipbuster gratis kunnen bellen.
grz
H
  #7  
Oud 01-12-08, 00:04
Wzzl Wzzl is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 4
Standaard

Hier mijn ervaringen en gebruik van SIAX

Ik gebruik SIAX nu zelf een paar weken samen met VoipCheap en met onze eigen zakelijke Asterisk centrale.

Daarvoor gebruikte ik Frings en nog wat andere sipp-ers geprobeerd. Allemaal gaven ze me te veel vertraging in de gesprekken of zat je vast aan eenvadnere vage tent die je dan sip minuten zat te verkopen. Frings was de eerste die tenminste toestond om zelf je SIP provider te kunnen kiezen en zeer handig al je chat kanalen bundelde.

Het adresboek van Frings vond ik irritant, het sorteerd op voornaam en niet zoals het iPhone adresboek onder groepen en achternaam. Dit vond ik vervelend. Ik wil een geïntegreerde applicatie hebben die naadloos aansluit op de iPhone en niet weer een nieuw interface voor opzoeken adressen en contacten.

Wat ik als een groot nadeel ervaar is als ik sip gebruik met VoipCheap over frings dan gaf dat een ongelooflijke vertraging en de geluidskwaliteit was gewoon slecht. Ik kon er tenminste niet met goed fatsoen een zakelijk gesprek mee voeren door de vertraging en het rare geluid wat ik kreeg (alof je in een glas prate). En het chatten op elk chat channel is natuurlijk ideaal van Frings. Daar gebruik ik het nog dagelijks voor.. maar audio bellen niet meer Later begreep ik dat alles ge-proxied wordt met de Frings server. Frings-Frings bellen was overigens een stuk beter maar voldeed niet aan wat ik wilde berijken

Ok terug naar SIAX.
Iets wat ik bij nog geen enkele andere applicatie gezien heb is dat deze app IAX2 VoIP protocol ondersteund. Dit is een variant op SIP dat NAT ongevoelig is en is standaard beschikbaar bij Asterisk de opensourcesoftware telefoon centrale. ( Asterisk :: The Open Source PBX & Telephony Platform | )

Draai je zelf asterisk thuis of op kantoor dan kan je dus IAX gebruiken i.p.v. SIP. Grote voordeel is dat Mobile/ADSL operators ( soms ) wel SIP filteren maar niet IAX. En dat je IAX op elke poort kan laten draaien waarmee filteren al weer wat lastiger wordt.
Ik draai nu twee accounts op mijn SIAX iPhone app:
- 1x SIP direct met VoipCheap om gratis naar alle vaste telefoonlijnen te kunnen bellen en 8cpm voor mobiele gesprekken (http://www.voipcheap.com)
- 1x IAX2 met mijn eigen asterisk centrale op kantoor die ook weer in verbinding staat met VoipCheap en met mijn inkomende vaste telefoonlijn.
Ik kan dus kiezen met uitbellen of ik via IAX (mijn eigen centrale) of via SIP ( VoipCheap ) ga bellen.

Dit betekend:
- Ik ontvang mijn vaste telefoon lijn netjes op mijn mobiel *gratis* zonder *21*

- Iedere Wi-Fi of 3G netwerk wat SIP filtert of verkl**t omdat b.v. NAT fout staat ga ik langs met IAX2

- Ik kan met de interne centrale (Asterisk) bellen en me aan en afmelden op het call center van de zaak als ik wel of geen inkomende cliënten wil te woord staan.

- Ik kan interne telefoon gesprekken opzetten/opnemen alsof ik op kantoor ben. Inclusief teleconferentie rooms etc

Oftewel, ik ben zelf erg tevreden met SIAX. Het interface kan nog wel wat upgrades gebruiken aan verbeteringen. Qua implementatie van SIP en SIAX is SIAX naar mijn ervaring de snelste implementatie die de minste vertraging in de gesprekken geeft en een fatsoenlijke kwaliteit (vergelijk met de voip apps beschikbaar begin nov 2008).
Het gebruik van IAX2 protecol geeft een hele nieuwe wereld van mogelijkheden met de iPhone voor de zakelijke en geavanceerde thuis gebruiker.

Zover mijn review van SIAX

Wzzl

PS Ik heb geen enkele zakelijke relatie of financieel gewin met de genoemde bedrijven door ze te noemen anders dan dat ik afnemer ben.
  #8  
Oud 02-12-08, 02:38
hummel hummel is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 217
Standaard

zou ge het een beetje duidelijker kunnen uitleggen pls ? want die klinkt als chinees voor mij
wat is die SIP en IAX ?
en wat bedoel je met als die sip gefilterd wordt, gaat hij lang iax, gaat dit automatisch ?
waar vind ik de instellingen voor dit programma ? domain, username, password, proxyserver


ik wil bellen naar vaste lijnen en gsm

thx

Laatst gewijzigd door hummel; 02-12-08 om 02:41.
  #9  
Oud 02-12-08, 22:34
harrys harrys is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 92
Standaard

Hi WZZL,
leuk om je goede ervaringen te lezen.
Ik dacht zelf ook een dergelijke opzet, maar ben vooralsnog tevreden met binnenkomende sip gesprekken. Asterisk heb ik ooit wel ns bekeken, maar dit voerde mij te ver en heb eea met fritzboxen opgezet (niet vergelijkbaar uiteraard)
ga dus deze applicatie op mn iphone zetten.
grz
Har
  #10  
Oud 06-12-08, 22:01
Frenzie Frenzie is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wzzl Bekijk bericht
Hier mijn ervaringen en gebruik van SIAX

Ik gebruik SIAX nu zelf een paar weken samen met VoipCheap en met onze eigen zakelijke Asterisk centrale...
..knipperdeknip.
Dank voor deze voortreffelijke inleiding.
Heb gelijk de Siax proef versie geïnstalleerd.
Met Voipbuster werkt het bij mij ook prima!

(ik denk dat ik Fring er morgen maar afhaal).
  #11  
Oud 07-12-08, 22:01
Wzzl Wzzl is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frenzie Bekijk bericht
Dank voor deze voortreffelijke inleiding.
Heb gelijk de Siax proef versie geïnstalleerd.
Met Voipbuster werkt het bij mij ook prima!

(ik denk dat ik Fring er morgen maar afhaal).
Frings is nog wel erg handig voor chat, als het je alleen om bellen gaat dan is het idd een waist of bytes

Wzzl

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hummel Bekijk bericht
zou ge het een beetje duidelijker kunnen uitleggen pls ? want die klinkt als chinees voor mij
wat is die SIP en IAX ?
en wat bedoel je met als die sip gefilterd wordt, gaat hij lang iax, gaat dit automatisch ?
waar vind ik de instellingen voor dit programma ? domain, username, password, proxyserver


ik wil bellen naar vaste lijnen en gsm

thx
Hummel,

Dit zijn methoden om te kunnen bellen over internet. Wellicht is het eerst een goed plan om je iets meer te verdiepen in VoIP in het algemeen. Dan heb je dit chinees zo onder de knie Is niet erg moeilijk hoor

Hier wat linkjes.. de eerste is wellicht nog wat complex, de tweede is denk ik een goed start punt.

VoIPowering Your Office With Asterisk: Mastering SIP and IAX
CallVoip | kennis van producten

Succes,

Wzzl

Laatst gewijzigd door King1987; 07-12-08 om 22:08. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #12  
Oud 08-12-08, 09:12
Frenzie Frenzie is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wzzl Bekijk bericht
....knip.... Qua implementatie van SIP en SIAX is SIAX naar mijn ervaring de snelste implementatie die de minste vertraging in de gesprekken geeft en een fatsoenlijke kwaliteit (vergelijk met de voip apps beschikbaar begin nov 2008)..knipperdeknip..
Net als bij Fring duurt het een paar seconden voordat het toetsenbord verschijnt.

Enig idee of je het programma zo draaiend kan krijgen dat het meteen actief is (op de achtergrond kan laten draaien?)
  #13  
Oud 08-12-08, 12:58
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Ik heb de pro versie gekocht maar vind toch dat die regelmatig crasht. Misschien bij een volgende versie beter.
  #14  
Oud 17-12-08, 20:58
Wzzl Wzzl is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 4
Standaard

Dat klopt,

Soms krijg ik hm ook niet op gestart dan blijftie maar crachen. Bij de eerste versie had het te doen met een aantal entries in mijn phonebook waar die op verslikte. Dat is nu gefixed.
De nieuwste versie is bij mij stabiel.

Wzzl
  #15  
Oud 17-12-08, 21:40
cprins cprins is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frenzie Bekijk bericht
Net als bij Fring duurt het een paar seconden voordat het toetsenbord verschijnt.

Enig idee of je het programma zo draaiend kan krijgen dat het meteen actief is (op de achtergrond kan laten draaien?)
Backgrounder in Cydia
  #16  
Oud 18-12-08, 21:30
RoleX RoleX is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard

Ook ik gebruik SIAX, hoef er eigenlijk niks over te vertellen, Wzzl heeft het duidelijk geschreven.

Ik heb 7 dagen de trial getest en wil nu toch een licensie. Ik heb de UDID ingevoeerd en op buy geklikt. Daarna werd ik doorgestuurd naar checkout.com . Paypal gekozen en er werd 7,20 afgeschreven en weer overgeboekt naar mijn rekening. Als laatste heb ik het volgende melding gekregen:
Thanks for choosing SIAX! We have sent you the registration key to: e-mail@adres.nl

Maar ik heb geen mail ontvangen, kan iemand mij even vertellen hoe ik het voor mekaar krijg...
  #17  
Oud 18-12-08, 21:48
Frenzie Frenzie is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoleX Bekijk bericht
Ook ik gebruik SIAX, hoef er eigenlijk niks over te vertellen, Wzzl heeft het duidelijk geschreven.

Ik heb 7 dagen de trial getest en wil nu toch een licensie. Ik heb de UDID ingevoeerd en op buy geklikt. Daarna werd ik doorgestuurd naar checkout.com . Paypal gekozen en er werd 7,20 afgeschreven en weer overgeboekt naar mijn rekening. Als laatste heb ik het volgende melding gekregen:
Thanks for choosing SIAX! We have sent you the registration key to: e-mail@adres.nl

Maar ik heb geen mail ontvangen, kan iemand mij even vertellen hoe ik het voor mekaar krijg...
Men is zeer hulpvaardig: probeer het eens met een email naar michael(krulletje)siax.org
  #18  
Oud 22-12-08, 16:53
RoleX RoleX is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frenzie Bekijk bericht
Men is zeer hulpvaardig: probeer het eens met een email naar michael(krulletje)siax.org
Pfff licentie code zat in de SPAM-box maar goed hij werkt super.

Trouwens heb hem wel gratis gekregen. Er is is eerst 7,50 afgehaald en daarna weer terug gestort.
  #19  
Oud 20-01-09, 14:29
noon noon is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik heb de basic versie aangeschaft omdat de trial mij ook erg beviel. Alleen schakelt de default (voipbuster)account zichzelf regelmatig uit..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
voip app bunqueejump iPhone Apps 1 13-01-09 13:31
Voip applicaties bunqueejump iPhone Apps 0 16-12-08 00:28
Voip-Sip ?? widescreen Jailbreak apps en thema's 1 15-04-08 11:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:43.