iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Transparante Statusbar optie is weg uit winterboard (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/26195-transparante-statusbar-optie-weg-winterboard.html)

mvgessel 01-12-08 16:49

Transparante Statusbar optie is weg uit winterboard
 
Weet iemand hoe ik de optie in winterboard terug kan krijgen en zo nee, een andere applicatie die voor mij de statusbar transparant kan maken?
ik kan er echt bijna niets over vinden. bij 2.1 had ik de optie wel in winterboard en na 2.2 is ie weg. :confused: erg jammer want dat maakte het springboard echt af...:rolleyes: ik hoop dat iemand me kan helpen! dank je wel alvast.

Undertaxxx 01-12-08 17:09

Maak zelf even een transpatante png van 320 x 20 pixels, voeg deze in een map genaamd Statusbar Transpa.theme en zet dan de map in system/library/themes/. Daarna even activeren via WinterBoard en je hebt weer een transparante statusbar.

mvgessel 03-12-08 09:15

hoi, bedankt voor je reactie, ik heb met winscp gedaan wat je zegt, alleen de map System library themes bestaat niet, wel root library themes, ik heb daar de directory aangemaakt en de png er neer gezet, het theme aangezet in winterboard...maar wat ik doe, ook al is het plaatje paars, het komt gewoon niet tevoorschijn op de iphone? moet die png aan bepaalde voorwaarden voldoen? ik maak hem in photoshop en zeg direct aan het begin bij file new dat ie transparant moet zijn. maar helemaal niks gewoon. wat doet ik nou fout? edit: ik heb het al gevonden:

System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_BG.png

hernoem deze file naar FSO_BG_old.png en plaats de nieuwe png hier in deze directory en hernoem deze naar:

FSO_BG.png

(als je nu op je lockscreen ook de statusbar stransparant wilt hebben moet je FST_BG.png hebben!)

reboot, en ziedaar! een transparante statusbar.!!!

Undertaxxx 03-12-08 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvgessel (Bericht 226319)
hoi, bedankt voor je reactie, ik heb met winscp gedaan wat je zegt, alleen de map System library themes bestaat niet, wel root library themes, ik heb daar de directory aangemaakt en de png er neer gezet, het theme aangezet in winterboard...maar wat ik doe, ook al is het plaatje paars, het komt gewoon niet tevoorschijn op de iphone? moet die png aan bepaalde voorwaarden voldoen? ik maak hem in photoshop en zeg direct aan het begin bij file new dat ie transparant moet zijn. maar helemaal niks gewoon. wat doet ik nou fout? edit: ik heb het al gevonden:

System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_BG.png

hernoem deze file naar FSO_BG_old.png en plaats de nieuwe png hier in deze directory en hernoem deze naar:

FSO_BG.png

(als je nu op je lockscreen ook de statusbar stransparant wilt hebben moet je FST_BG.png hebben!)

reboot, en ziedaar! een transparante statusbar.!!!

Was vergeten te zeggen dat je de png de naam StatusBar.png moet noemen als je het via WinterBoard doet :)

nikki_ttb 08-12-08 17:41

ik heb nu datzelfde.
Gek genoeg kan ik me toch echt herinneren dat deze transparante statusbalk er ook toen ik FW 2.2 had geinstalleerd, maar toen ik zonet al mijn instellingen resetten via het instellingen-menu is het niet meer terug te krijgen.
Dan ook maar zelf een transparante statusbalk maken? Of iemand een ander idee?

Konfu 09-12-08 18:40

Lees even mijn vraag in dit topic door (https://forum.iculture.nl/f22/i...ockscreen.html). Dit zou je normaal gezien moeten verder helpen.

Lucien1966 02-02-09 17:55

is er ook een mogelijkheid om de statusbar op je springboard transparant te maken/krijgen?

mvgessel 03-02-09 09:44

bericht hierboven!

hoi, bedankt voor je reactie, ik heb met winscp gedaan wat je zegt, alleen de map System library themes bestaat niet, wel root library themes, ik heb daar de directory aangemaakt en de png er neer gezet, het theme aangezet in winterboard...maar wat ik doe, ook al is het plaatje paars, het komt gewoon niet tevoorschijn op de iphone? moet die png aan bepaalde voorwaarden voldoen? ik maak hem in photoshop en zeg direct aan het begin bij file new dat ie transparant moet zijn. maar helemaal niks gewoon. wat doet ik nou fout? edit: ik heb het al gevonden:

System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_BG.png

hernoem deze file naar FSO_BG_old.png en plaats de nieuwe png hier in deze directory en hernoem deze naar:

FSO_BG.png

(als je nu op je lockscreen ook de statusbar stransparant wilt hebben moet je FST_BG.png hebben!)

reboot, en ziedaar! een transparante statusbar.!!!

Lucien1966 03-02-09 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvgessel (Bericht 252222)
bericht hierboven!

hoi, bedankt voor je reactie, ik heb met winscp gedaan wat je zegt, alleen de map System library themes bestaat niet, wel root library themes, ik heb daar de directory aangemaakt en de png er neer gezet, het theme aangezet in winterboard...maar wat ik doe, ook al is het plaatje paars, het komt gewoon niet tevoorschijn op de iphone? moet die png aan bepaalde voorwaarden voldoen? ik maak hem in photoshop en zeg direct aan het begin bij file new dat ie transparant moet zijn. maar helemaal niks gewoon. wat doet ik nou fout? edit: ik heb het al gevonden:

System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/FSO_BG.png

hernoem deze file naar FSO_BG_old.png en plaats de nieuwe png hier in deze directory en hernoem deze naar:

FSO_BG.png

(als je nu op je lockscreen ook de statusbar stransparant wilt hebben moet je FST_BG.png hebben!)

reboot, en ziedaar! een transparante statusbar.!!!

@mvgessel

als je dus deze 2 png's verander, hoef je dan niet die transparante statusbar theme aan te maken???

mvgessel 04-02-09 16:50

inderdaad
 
nee je hoeft dan geen theme aan te maken. een theme is wel gebruikersvriendelijker, maar ja als ie eenmaal transparant is ga je dat echt niet meer uitzetten. dus rechtstreeks de file vervangen vond ik beter. als je de originele renamed en de nieuwe er neer zet zoals hier beschreven is. en even opnieuw opstarten moet je statusbar transparant zijn. eventueel heb ik de transparante file nog wel voor je. als je die wilt hebben. succes! (oh ja misschien ten overvloede, maar je moet dit wel met SSH op de iphone en WINSCP op de pc doen he... password = dottie of alpine)

jpke 04-02-09 17:12

'k Snap nog niet eens wat deze functie doet, heb hem al een aangezet maar zag geen verschil. :D

Lucien1966 05-02-09 02:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvgessel (Bericht 252925)
nee je hoeft dan geen theme aan te maken. een theme is wel gebruikersvriendelijker, maar ja als ie eenmaal transparant is ga je dat echt niet meer uitzetten. dus rechtstreeks de file vervangen vond ik beter. als je de originele renamed en de nieuwe er neer zet zoals hier beschreven is. en even opnieuw opstarten moet je statusbar transparant zijn. eventueel heb ik de transparante file nog wel voor je. als je die wilt hebben. succes! (oh ja misschien ten overvloede, maar je moet dit wel met SSH op de iphone en WINSCP op de pc doen he... password = dottie of alpine)

@mvgessel

ik heb zelf een transparante statusbar in photoshop gemaakt en die png's vervangen, dat heeft geholpen, bedankt iig.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:55.