iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Statusbar lockscreen (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/26483-statusbar-lockscreen.html)

Konfu 06-12-08 14:56

Statusbar lockscreen
 
Hey,

Door in com.apple.springboard.plist de waarde van de key SBDefaultStatusBarModeKey op 0 te zetten (ipv de defaultwaarde 2), is de statusbar van mijn springboard niet langer zwart, maar heeft het dezelfde kleur als wanneer je de mail of sms applicatie opent (grijs met blauwe iconen en groene batterij).

Door enkel de waarde in de plist te veranderen, bespaart mij dit veel tijd (ik moet geen plaatjes zitten maken en andere icoontje).

De verschillende waardes die mogelijk zijn:
0: Colorful statusbar
2: invisible statusbar
3: semi-transparent statusbar
4: Causes the bar to be full transparent but leaving the icons visible
6: Red bar with white icons and text

Nu zou ik dit ook voor mijn lockscreen willen gebruiken, alleen weet ik niet welke waarde ik moet aanpassen en in welk plist bestand. In de com.apple.springboard vind ik niks over de lockscreen.

Kan er mij iemand helpen ?

nikki_ttb 10-12-08 00:57

Zou je de directory van com.apple.springboard.plist met ons kunnen delen?

EDIT
ik heb het kunnen vinden in: ROOT/SYSTEM/LIBRARY/LAUNCHDEAMONS, en kom daar ook het bestand tegen. Het is echter een bestand van 1kb, en kan verder niets met dat bestand.
Dubbelklikken geeft een foutmelding: Er is geen toepassing gekoppeld aan het opgegeven bestand voor deze bewerking

Even vermelden dat ik mijn telefoon inga met behulp van DiskAid, en niet met SSH, maar dat zal geen verschil mogen maken, toch?



EDIT
Inmiddels de 2e edit!
ik ben er dus achter gekomen dat ik .PLIST-bestand moet kopieren naar mijn computer, en daar het kan openen met kladblok, en kan bewerken. Helaas kan ik in het hele bestand geen SBDefaultStatusBarModeKey tegenkomen?!!!

Even een logje:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>EnvironmentVariables</key>
<dict>
<key>DYLD_INSERT_LIBRARIES</key>
<string>/Library/MobileSubstrate/MobileSubstrate.dylib</string>
</dict>
<key>KeepAlive</key>
<true/>
<key>Label</key>
<string>com.apple.SpringBoard</string>
<key>MachServices</key>
<dict>
<key>PurpleSystemEventPort</key>
<dict>
<key>ResetAtClose</key>
<true/>
</dict>
<key>com.apple.CARenderServer</key>
<dict>
<key>ResetAtClose</key>
<true/>
</dict>
<key>com.apple.SBUserNotification</key>
<dict>
<key>ResetAtClose</key>
<true/>
</dict>
<key>com.apple.remotenotification.server</key>
<dict>
<key>ResetAtClose</key>
<true/>
</dict>
<key>com.apple.remotenotification.server.notifications</key>
<dict>
<key>ResetAtClose</key>
<true/>
</dict>
<key>com.apple.remotenotification.server.preferences</key>
<dict>
<key>ResetAtClose</key>
<true/>
</dict>
<key>com.apple.springboard</key>
<dict>
<key>HideUntilCheckIn</key>
<true/>
<key>ResetAtClose</key>
<true/>
</dict>
<key>com.apple.springboard.UIKit.migserver</key>
<dict>
<key>ResetAtClose</key>
<true/>
</dict>
<key>com.apple.springboard.migserver</key>
<dict>
<key>ResetAtClose</key>
<true/>
</dict>
</dict>
<key>ProgramArguments</key>
<array>
<string>/System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/SpringBoard</string>
</array>
<key>UserName</key>
<string>mobile</string>
</dict>
</plist>



InternetRebel 10-12-08 10:53

In de Developer Kit van Apple zit een hele handige en gratis PLIST editor. Wanneer je je iPhone via bijvoorbeeld Transmit benaderd (SFTP) kun je makkelijk en snel (lijkt wel reclame voor Frisia :p) rommelen met alle PLIST bestanden.

Let op: feit dat het op deze manier makkelijk gaat neemt natuurlijk niet weg dat je op moet blijven letten dat je geen dingen verkloot, maak altijd even een backup van het bestaande bestand. Kan ook makkelijk vanuit Transmit met de optie "Duplicate".

Ik weet niet of het is toegestaan dit programma hier in het forum te plakken? Het is gratis, maar je moet normaal gesproken door een registratie-procedure van Apple heen, dus twijfelgevalletje (heb het dus over die PLIST editor).

nikki_ttb 10-12-08 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 229290)
In de Developer Kit van Apple zit een hele handige en gratis PLIST editor. Wanneer je je iPhone via bijvoorbeeld Transmit benaderd (SFTP) kun je makkelijk en snel (lijkt wel reclame voor Frisia :p) rommelen met alle PLIST bestanden.

Let op: feit dat het op deze manier makkelijk gaat neemt natuurlijk niet weg dat je op moet blijven letten dat je geen dingen verkloot, maak altijd even een backup van het bestaande bestand. Kan ook makkelijk vanuit Transmit met de optie "Duplicate".

Ik weet niet of het is toegestaan dit programma hier in het forum te plakken? Het is gratis, maar je moet normaal gesproken door een registratie-procedure van Apple heen, dus twijfelgevalletje (heb het dus over die PLIST editor).

Bedoel je te zeggen dat ik dus niet de goede instellingen kan vinden het logje omdat ik niet dat programma heb, waar je het over hebt?

Konfu 10-12-08 18:21

Hey

De com.apple.springboard.plist bevindt zich in de /private/var/mobile/Library/Preferences/ directory.

Om de plist te kunnen bewerken moet je eerst het binaire formaat van de plist omzetten naar xml formaat.

Ik bewerk het bestand als volgt (ik ben een windows gebruiker):

Ik connecteer met putty via SSH op mijn iPhone en dan typ ik het volgende commando in om de plist file te converteren naar xml:

plutil -convert xml1 /private/var/mobile/Library/Preferences/com.apple.springboard.plist (je zal nu zien dat het plist bestand op je iPhone groter geworden is in size, maw je hebt het nu naar xml formaat geconverteerd)

Dan moet je het bestand naar je pc kopieren en dan kun je het bewerken. Je zoekt dan naar het volgende stukje code:

<key>com.apple.springboard</key>
<dict>
<key>SBDefaultStatusBarModeKey</key>
<integer>0</integer>
</dict>

waarbij je dan de waarde van de integer verandert (zie beginpost voor de mogelijke waarden).

Eenmaal alles aangepast, zet je het bestand terug op de iPhone en converteer je het terug naar binary formaat met het volgende commando:

plutil -convert binary1 /private/var/mobile/Library/Preferences/com.apple.springboard.plist

Het enige wat je nu nog moet doen, is de iPhone even rebooten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:25.