iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   vastloper door installer... (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/2668-vastloper-door-installer.html)

burakk_a 22-11-07 20:39

vastloper door installer...
 
ik heb dus allemaal sources toegevoegd aan installer. nadat ik dat had gedaan
probeerde ik een paar apps te downloaden. de iphone kwam vast te zitten en ik heb m ge-reset. als ik nu de iphone aanzet zit hij meteen weer vast niets werkt dan nog ik kan m alleen maar weer resetten. ook ibrickr ziet niet dat de iphone is aangesloten en itunes al helemaal niet.

kan iemand me helpen? :(

sjoran 23-11-07 14:00

Ik heb hetzelfde probleem............baal er verschikkelijk van en kan egt helemaal niets meer........ik had ook sources toegevoegd en nadat ik een thema geinstallerd had deed die het nie meer......het enige wat ik kan is resetten.........ik heb ook een ander topic gepost maar heb daar nog geen antwoord....als ik wat weet laat ik het je weten, als jij dat ook doet.......suc6

MacFoxx 23-11-07 14:11

Jullie hebben waarschijnlijk applicaties geinstalleerd die corrupt zijn en daardoor je iPhone niet meer 'werkt'.
Als je die apps kan deinstalleren, dan kan het weer werken of je iPhone opnieuw herstellen oftewel recoveren.

burakk_a 23-11-07 14:24

ik probeer m al de hele tijd te restoren maar hij wil niet downgraden en nu wilt itunes ook niet melden dat ik in de recovery mode zit, terwijl ik wel een plaatje heb van een kabel en itunes logo:S

MacFoxx 23-11-07 15:03

als je de kabel en iTunes logo te zien krijgt is het niet goed gedaan
je moet je [wiki=635]iphone[/wiki] uitzetten dan iTunes opstarten dan iphone aanzetten en als het appeltje komt je aanknop en homeknop inhouden todat het [wiki=1181]Scherm[/wiki] van je iphone zwart [wiki=1208]Word[/wiki] !!dan laat je de aanknop los en houd je de homeknop ingedrukt !! nu zal iTunes zeggen iphone in [wiki=1965]Recovery mode[/wiki] zit.

Of kijk anders in de wiki: https://forum.iculture.nl/f1/ip...very-mode.html

burakk_a 23-11-07 15:08

dat heb ik al verschillende keren geprobeerd maar het wil maar niet lukken

Richard 24-11-07 00:34

Ik had vanavond hetzelfde. Mijn Springboard was corrupt geraakt (had ik die extra Repositories maar niet moeten uitproberen). Daardoor bleef hij rebooten en daarna enorm traag reageren, totdat hij de Springboard opnieuw opstartte. Uitzetten ging ook erg traag.
Ik kon hem ook niet meer vanaf een PC benaderen via de USB Kabel.

Uiteindelijk heb ik opnieuw opgestart, maar dan bleeik ik de aanknop en de homeknop ingedrukt houden. Na enige tijd, kreeg ik toen niet de gele driehoek, maar een wit icon met iTunes en de USB connector te zien.
Toen ik hem daarna aansloot, kon ik via iTunes weer een restore uitvoeren.

Eerder deze week had ik de een update van 1.0.2 naar 1.1.1 uitgevoerd (na eerst een revirginize). Dat was verder prima verlopen.
Nu kon ik ook dus direct naar 1.1.1 restoren.
Inmiddels weer even de jailbreak en de unlock uitgevoerd en ik kan weer opgelucht adem halen. Alleen jammer dat ik mijn laatste afspraken niet had kunnen synch'en naar een PC en dat ik weer even de laatst gelezen pagina in mijn ebook moet opzoeken (The Hidden Layer)...

Carlo_1983 24-11-07 08:45

hier precies hetzelfde probleem ...iphone rageert niet of traag.
aansluiten op itune werkt ook niet iemand een idee?

Richard 24-11-07 12:07

Na een korte nachtrust (teveel rotzooien met de iPhone), heb ik hem niet alleen kunnen restoren naar 1.1.1 (waarna ik er weer controle over had), maar gelijk ook een upgrade naar 1.1.2 uitgevoerd.
Het liep in eerste instantie niet geheel vlekkeloos, maar dat zal grotendeels wel aan het late tijdstip gelegen hebben.
Tip: Niet dit soort belangrijke acties uitvoeren na middernacht!!!:D:D:D

Carlo_1983 24-11-07 14:08

Ik heb nu ook 1.1.2 erop ben nu bezig hem verder te unlocken...wat een gezoek??

Kunnen ze hier niet een mooi programma voor maken die alles doet ???

ahahaha

laat het even weten als alles werkt..

groeten Carlo

***EDIT***

Ik kom niet verder bij het stukje waar je weer moet updaten naar 1.1.2 en tussen tijds niet mag resetten(opnieuw opstarten).
Je moet dan een windows.bat bestand uitvoeren dit doet het wel maar als ik dat ssh aanvink en jailbreak kies dan krijg ik een melding dat ik oktoprep eerst moet uitvoeren?? wat al is gedaan?? via de installer een paar stappen terug??

iemand een idee...ik kon trouwens de community source niet vinden in de installer??
moet deze geinstallerd worden?

groeten carlo

Richard 24-11-07 22:32

@Carlo:
Heb je een restore of een update naar 1.1.2 uitgevoerd?
Als je de restore uitvoert ipv een update, wordt de Oktoprep ongedaan gemaakt.

Waarschijnlijk moet je de restore naar 1.1.1 opnieuw uitvoeren, de nodige stappen (tot aan upgrade naar 1.1.2) opnieuw uitvoeren.
Dan moet het daarna een stuk beter gaan. Tenminste bij mij wel.

Ik had zelf wat problemen met de AnySIM 1.2 beta (kreeg de melding dat er geen unlock was uitgevoerd), maar hij bleek het naderhand wel goed te doen.
Soms moet je de stappen even een paar keer opnieuw lezen voordat je ze uitvoert. Dat heeft bij mij in ieder geval goed geholpen.

Fresh 24-11-07 23:50

Het probleem is al opgelost... :)

Carlo_1983 25-11-07 02:25

??? (het probleem is al opgelost) wat bedoel je?

Ik doe hem updaten naar 1.1.2 via help.moet goed zijn toch...
hoe zie je of oktoprep is geinstalleerd???

Fresh 25-11-07 02:30

burakk_a had een... nou ja, ueberBrick na verscheidene update pogingen. We hebben z'n fone helemaal geunbrickt. Hij had een unlocked 1.0.2 tijdens de crash. Na verschillende updatepogingen had z'n iPhone de baseband van 1.1.2. Unvirginized!
Ja jongens, die hebben we samen draaiend gekregen. Denk daar maar eens over na...

burakk_a vertelt de rest zelf wel denk ik...

Fresh...

Carlo_1983 25-11-07 02:34

@fresh, hoe kan ik zien of oktoprep is geinstalleerd?
misschien dat ik hierdoor niet verder kan...
En moet je elke keer je sim verwisselen?

greetz Carlo

Fresh 25-11-07 03:41

Dat kun je niet zien, heel vreemd. Maar maak wel de hele installatie af! De installatie gaat nog door na de popup!
Je hoeft je SIM alleen te wisselen bij anySIM.

Carlo_1983 25-11-07 10:46

Alles gaat goed totdat ik oktoprep doe installeren ?? tijdens de install springt hij terug naar het springboard, stel dat dit goed is dat hij direct terug sprint naar het springboard dan doe ik de iphone updaten met de functie help updates zoeken dit gaat ook allemaal goed maar na de update krijg ik weer dat witte stekkertje te zien en de itunes teken? de iphone is dan weer gelocked? wat moet ik dan doen ?

bedankt alvast ....greetz Carlo

burakk_a 25-11-07 14:59

1000x dank aan fresh! hij heeft me in totaal bijna 5 uur geholpen :D
het was heel moeilijk, en fresh gaf t al bijna op, maar uiteindelijk kon de iphone gee weerstand meer bieden!!

wat we hebben gedaan is eigenlijk heel vaak restoren en proberen te booten, dat was het grootste struikelblok


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:06.