iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Gegevens beschermen: hoe? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/27091-gegevens-beschermen.html)

Flydt 17-12-08 10:45

Gegevens beschermen: hoe?
 
Ik heb een vraag omtrent het 'beschermen' / 'beveiligen' van de gegevens die op je iPhone staan. Is er een app waarmee je de gegevens die op je iPhone staan kunt beschermen?

En dan meer in de zin van wanneer het ik het toestel ooit verlies dat ik dan op een afstand de iPhone kan blokkeren. Er zijn natuurlijk programma's waarbij je de gegevens op je iPhone rechtstreeks kan beveiligen dmv een code. Ook hier zo ik graag willen weten welke apps aan te raden zijn.

Ik zou echt onwijs geholpen zijn als iemand mij hiermee kan helpen, want gevoelige informatie kwijt raken is natuurlijk niet de bedoeling. ;)

Alvast bedankt!

Bomans 17-12-08 10:59

Dit misschien?

Te vinden via cydia onder de naam Cylay

Flydt 17-12-08 11:16

Harstikke bedankt, dat is wat ik zocht! :P

Wat een top programma zeg, zo duur is het niet ($19.99 voor een jaar) en de mogelijkheden zijn echt onwijs uitgebreid! Thanks Bomans!

InternetRebel 17-12-08 11:16

Ik gebruik voor passwords, pincodes en andere privé nummers en gegevens eWallet (AppStore, Homepage). Dat had ik op mijn Windows Mobile toestel ook al en dat slaat de gegevens mooi encrypted op. Voor Windows is er ook een Desktop versie om de gegevens makkerlijker in te voeren en te synchroniseren, voor de Mac is die er helaas nog niet.

Flydt 17-12-08 12:33

Ok thanks, maar dat is niet als Cylay om van afstand nog gegevens te deleten/aan te passen?

eWallet is ook zeker handig, maar was toch meer op zoek naar iets dergelijks als Cylay. Is eWallet zijn geld wel waard? Want je hebt meerdere apps die hetzelfde doen.

InternetRebel 17-12-08 14:45

Nee, eWallet kan inderdaad niet achteraf (in opdracht) gegevens wissen o.i.d., het is puur een app om je vertrouwelijke gegevens op een grafisch fraaie maar bovenal veilige manier op te slaan. Ik heb ook wat andere apps geprobeerd, zoals "Wallet", maar die zorgden er dan welliswaar voor dat je via de iPhone interface niet bij de gegevens kon komen zonder wachtwoord, maar de gegevens waren wel gewoon via SSH direct van de iPhone te trekken, veiligheid van lik me vestje dus.

Maar mijn persoonlijke voorkeur gaat voornamelijk naar eWallet uit omdat ik dit programma al twee jaar op mijn Windows Mobile toestel gebruikte, dus het is gewoon bekend en dan stap je ook niet zo snel over naar iets anders. ;-)

Tenvox 04-01-09 12:21

Hi Leden,

Vraagje over Cylay. Ik ben nog niet zo tevreden. Reden? Ik kan mijn iphone nog niet terugvinden als ik hem als 'Lost' heb op gegeven. Daarnaast vind ik hun website uitermate slecht en veel links doen het gewoon niet. Forum stelt ook geen ruk voor en ik voel me met een kat in de zak.

Zo krijg ik nu het onderbuik gevoel dat alleen de 3G iphone werkt met Cylay. Wie kan mij opweg helpen en mijn vragen dusdanig beantwoorden zodat ik weer wat vertrouwen krijg ik deze app.

Groeten
T


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:33.