iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Icoon namen veranderen? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/2773-icoon-namen-veranderen.html)

T-zero 13-11-07 19:35

Icoon namen veranderen?
 
Hallo allemaal,

Mijn foto's icon onderin op mijn ipod touch wil niet veranderen. weet iemand hier miss de oplossing voor??

een aantal die al geprobeerd zijn:

Bestands naam van desbetrefende icon in thema voor summerboard wijzigen doormiddel van finder werkt niet!!(voor alle andere nederlandse icoontjes overgens wel!)

Plz kan iemand helpen???

GR

AeronNL 16-11-07 21:31

Theme icons
 
Ik heb net een aantal themes van de installer gedownload, en nu viel mij op dat een heleboel icons hetzelfde bleven.
na enig zoeken kwam ik er achter dat ik de icons uit de theme naar het nederlands moest vertalen, aangezien ik de nederlandse taal op mijn iphone heb.

maar nu het probleem:
het foto's icon blijft hetzelfde.
ik heb de icon uit het theme vertaald naar foto's, maar niet veranderd.
de ander icons leveren geen problemen op.

wat kan dit zijn?

gise 17-11-07 01:27

misschien dat de ' een probleem opleverd, dat deze wordt gezien als een script-code-sting-iets

Ik zo het proberen met een woord zonder 's bijvoorbeeld Foto, kijken of het dan wel werkt :)

AeronNL 17-11-07 16:09

hmm net geprobeerd, maar helaas zonder resultaat...
ik begrijp er niks van!

iemand een idee??

AeronNL 19-11-07 14:02

dit probleem heb ik ook...

heb je inmiddels een oplossing gevonden?

shorty 19-11-07 15:06

Even jullie topics samengevoegd :)

T-zero 19-11-07 16:41

thnak you, maar ik heb bijvoorbeeld video's ook vertaald en die pakt hij vreemd genoeg wel :S!

AeronNL 19-11-07 19:25

ja bij mij ook.
ik begrijp hier helemaal niets van!

AeronNL 22-11-07 21:02

als ik de icons de originele naam laat houden, en ik zet de tel. op engels, dan veranderd hij wel.
Is het mogelijk dat de naam foto's ergens veranders kan worden of aangepast?
Waar en hoe in de iphone kan ik dit doen?
Want het is duidelijk dat de naam van de icon niet overeenkomt met de naam in de iphone zelf.

iemand?

MikeyMike 25-11-07 23:32

Lijst met icoon namen
 
Heej allemaal,

Ik heb hier eens een lange lijst gezien voor de icoon namen tbv themes.
Wie weet welke lijst ik bedoel en waar die te vinden is? Met de Search is het me niet gelukt.

Het is de lijst waar in vermeld staat hoe je je iconen moet noemen, bijv. Calculator.png, enz.

Gr.
Mike

stephenvis 26-11-07 00:16

Mmmmmm, ik weet wel dat dit op modmyifone.com > guides > file locetions ofso staat (kijk onderaan bij huides het is eentje daarvam ;))

sjowol 26-11-07 02:03

als je een summerboard theme maakt heten alle iconen EXACT hetzelfde als ze op het springboard vermeld worden (met .png erachter dus)

MikeyMike 26-11-07 11:43

Ik heb nl. een Theme gemaakt alleen het icoon van Foto's is niet meeveranderd.
Ik heb de volgende namen geprobeerd.
Afbeeldingen.png
Foto's.png
Foto.png
Fotos.png
Photos.png

Iemand die weet hoe ie moet heten?

Alvast bedankt.

norush 26-11-07 14:29

je kunt ook het icoontje zelf veranderen, met de naam is mij ook niet gelukt, waarschijnlijk door de ' bij foto's.

AeronNL 26-11-07 14:37

mij is het indd ook niet gelukt om het foto's icoontje te wijzigen.
misschien is de enige manier indd om het icoon in de iphone zelf te vervangen.

norush 26-11-07 14:39

ik heb ook geprobeerd om in de taal bestanden foto's naar fotos aan te passen omdat ik dacht dat wellicht het ' teken het euvel was, maar dat lukte om de een of andere reden niet.

sjowol 26-11-07 16:50

oooooooooh zegdatdan :P
het icoontje voor foto's heet gewoon Photos.png (werkt hier prima hoor, wel hoofdlettergevoelig zoals altijd maar werkt echt...)
verder: Camera.png, Maps.png, Phone.png, Safari.png, Text.png, Calculator.png, Calendar.png, Stocks.png, Weather.png, Timer.png en Notes.png

MikeyMike 26-11-07 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 19885)
oooooooooh zegdatdan :P
het icoontje voor foto's heet gewoon Photos.png (werkt hier prima hoor, wel hoofdlettergevoelig zoals altijd maar werkt echt...)
verder: Camera.png, Maps.png, Phone.png, Safari.png, Text.png, Calculator.png, Calendar.png, Stocks.png, Weather.png, Timer.png en Notes.png

Dat werkt bij niet.
Tevens moest ik nederlandse benaming opgeven, Weather is dus Weer.png.
Enz.

sjowol 26-11-07 18:45

ja ok, in dat geval moet je dus ff kijken hoe die app wordt weergegeven in je m86ap.plist (of hoe dat ding ookalweer heet)
waarom zet je dan ook alles in het nederlands? ;)
ok ik heb ff de files (uit die iphone.nl file in \iPhone NL\Applications\MobileSlideShow.app\nl.lproj) opengetrokken, als ik dan kijk bij de settins voor foto's zie ik:
Citaat:

<key>CFBundleName</key>
<string>MobileSlideShow</string>
<key>NSHumanReadableCopyright</key>
<string>© Apple Computer, 2005</string>
<key>UISettingsDisplayName</key>
<string>Foto's</string>
hieruit maak ik op dat er 2 opties zijn die je kunt proberen:
de 1e (en meest waarschijnlijk denk ik) is de displayname: Foto's (MET ' dus)
de 2e: MobileSlideShow

succes!

iCulture 26-11-07 19:06

Waarmee voor de zoveelste keer maar weer bewezen is .. hoe meer informatie je vooraf geeft, hoe sneller de oplossing die je krijgt :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:43.