iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Cydia en AppStore apps weg? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/32585-cydia-appstore-apps-weg.html)

benjaminnolan 07-04-09 10:13

Cydia en AppStore apps weg?
 
Ik heb mijn iPhone2G gister geüpdatet naar firmware 3.0 beta 2 en ik ben nu cydia kwijt en heel veel apps. Dat komt door dat ik categories had maar het probleem is dat cydia daar ook in zat. Nu kan ik dus geen bosspreffs opnieuw instaleren om ze weer zichtbaar te maken omdat dat in cydia zit... Iemand enig idee?

iPhonebooth 07-04-09 10:49

Kunnen al die apps wel draaien op 3.0? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat dat nog niet gaat....

benjaminnolan 07-04-09 11:05

Volgens mij wel, het zijn er meer dan 100 dus 1 er van moet wel werken

iPhonebooth 07-04-09 11:13

Heb je 3.0 wel een jailbreak laten ondergaan? Das de manier om cydia weer te krijgen denk ik...

benjaminnolan 07-04-09 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhonebooth (Bericht 275378)
Heb je 3.0 wel een jailbreak laten ondergaan? Das de manier om cydia weer te krijgen denk ik...

ja ik heb wel een jailbrake gedaan want ik heb geen dev account dus ik moest wel...

iPhonebooth 07-04-09 11:19

En heb je cydia aangevinkt?

benjaminnolan 07-04-09 11:22

Ik denk het wel, ik had 4 opties. jailbrake activate replace bootlogo en unlock. Ik heb jailbrake aangehinkt dus ik denk weldat ik cydia zou moeten hebben

iPhonebooth 07-04-09 11:31

kreeg je niet dit scherm????

http://rdsbc2008.wordpress.com/files...wn_setting.jpg

benjaminnolan 07-04-09 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhonebooth (Bericht 275387)

nee... opnieuw jailbraken dus?

iPhonebooth 07-04-09 11:42

Zou je kunnen proberen. Maar omdat ik niet op 3.0 zit weet ik niet zeker of je in Quickpwn ditzelfde scherm hoort te krijgen. Maar het kan weinig kwaad om het nogmaals te doen denk ik....

En PS, maak anders ff een screenie van het scherm dat je krijgt...

benjaminnolan 07-04-09 11:50

1 Bijlage(n)
dit is de screeny, ik ga hem straks weer jailbraken post dan wel het resultaat

iPhonebooth 07-04-09 12:03

hmmmm, dat scherm ken ik niet.... Maar het lijkt me idd dat hij Cydia en Installer er gelijk opzet. Weet je wat dat icoontje rechtsonder doet?

benjaminnolan 07-04-09 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhonebooth (Bericht 275397)
hmmmm, dat scherm ken ik niet.... Maar het lijkt me idd dat hij Cydia en Installer er gelijk opzet. Weet je wat dat icoontje rechtsonder doet?

rechts onder is volgensmij unlock voor als je nog firmware 2.0 ofzo draait want dan wordt de baseband wel geupdate maar van firmware 2.2.1 naar firmware 3.0 word er voor de iPhone 2g geen baseband update gedaan

iPhonebooth 07-04-09 12:08

Aha... Dat verklaart het

Welke versie van quickpwn heb je, de nieuwste?

benjaminnolan 07-04-09 12:10

jep maar het is wel een beta versie omdat de 3.0 ook beta is, is het geen officiele reliece

Dbr 07-04-09 12:11

Dat laatste mag je niet aanvinken, dat is om te unlocken, maar als je dat aanvinkt en je bootloaders selecteert, dan zal de toepassing crashen terwijl hij probeert om de iPhone in restore mode te laten herstarten.

Ik heb de laatste beta met dezelfde quickpwn gejailbreakt (op m'n oude iPhone 2G 8GB) en normaalgezien zet hij icy erop. Ga in icy en dan sources, edit, + en kies voor add all. Refresh de sources. Het kan zijn dat je icy moet heropstarten voordat je iets ziet.

iPhonebooth 07-04-09 12:15

En kun je daarmee ook die apps of eventueel cydia terug krijgen????

Dbr 07-04-09 12:19

Momenteel kan ik het niet terugvinden, maar icy is eigenlijk evengoed hoor, met icy kan je dezelfde sources als van cydia en installer combineren en gebruiken. Het kan wel zijn, dat tijdens je upgrade alle andere apps verwijderd zijn, dus die zal je via app store (voor de officiële apps) en ook via icy (voor je cydia+installer apps) terug erop moeten zetten.

benjaminnolan 07-04-09 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dbr (Bericht 275406)
Momenteel kan ik het niet terugvinden, maar icy is eigenlijk evengoed hoor, met icy kan je dezelfde sources als van cydia en installer combineren en gebruiken. Het kan wel zijn, dat tijdens je upgrade alle andere apps verwijderd zijn, dus die zal je via app store (voor de officiële apps) en ook via icy (voor je cydia+installer apps) terug erop moeten zetten.

hij is nu de sources aan het refreshen maar ik weet zeker dat er wel apps opstaan want volgens itunes staat er 700MB aan apps op, terwijl ik niks zie. ondertussen bosspreffs geinstaleerd via icy maar crahsed bij opstart. enig ander programma waarmee ik ze terug kan krijgen?

Dbr 07-04-09 12:31

dat programma's crashen is normaal, niet alle programma's zijn bijgewerkt om te kunnen werken op iPhone OS 3.0
En wat toont hij? 700 MB apps (appstore) of 700 MB overige (dus van cydia en dergelijke). Bij het eerste geval zou hij ze normaalgezien moeten tonen, indien niet, dan ligt het waarschijnlijk aan de categories, bij het tweede, staan ze er misschien wel op, maar zijn ze niet meer geinstalleerd. Een herinstallatie via icy kan het probleem oplossen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:05.