//

Kijkt de douane op je iphone/touch?

Kijkt de douane op je iphone/touch? discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Binnenkort ga ik op reis en ik zit met het volgende. Een vraagje voor ervaringsdeskundigen. Ik las van de week dit: nu.nl/internet | Massale laptopcontroles ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-05-09, 10:57
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard Kijkt de douane op je iphone/touch?

Binnenkort ga ik op reis en ik zit met het volgende.

Een vraagje voor ervaringsdeskundigen.

Ik las van de week dit: nu.nl/internet | Massale laptopcontroles Schiphol leveren niets op

Nu vraag ik me het volgende af:

  • Is er kans dat de doune op mijn iphone/touch kijkt wat ik allemaal heb draaien? En wat als ze installer/********** tegenkomen. Zijn ze gemachtigd daar actie op te ondernemen?
  • Als ik een pincode op mijn lockscreen zet (dat je alleen met een PINcode de iphone/touch kunt gebruiken).
    Ben ik verplicht die pincode aan de douane te geven dan wel de iphone/touch unlocken met de pin om ze toegang te verschaffen?
  • En hoe zit het met bovenstaande punten op andere vluchthavens in de USA? Hebben ze daar meer rechten dan hier?
IK ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen (ik loop er namelijk over te denken een aantal icoontjes met bossprefs te poofen en ik vraag me af of dat echt nodig is).
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-05-09, 11:23
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Als er ernstige verdenkingen van een misdrijf zijn, kunnen ze je iPhone onderzoeken, maar doen ze niet standaard bij alle reizigers hoor (zou een flinke dagtaak en aardige wachttijden opleveren)
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #3  
Oud 10-05-09, 11:29
galip91's schermafbeelding
galip91 galip91 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 42
Stuur een bericht via MSN naar galip91
Standaard

Nee, ik ben al meerdere malen door de controle geweest en ze hebben nog nooit gekeken naar mijn iPhone. Ik leg hem gewoon in dat bakje dat door de scanner heen gaat en pak het daarna weer op...
__________________
Acer Aspire One 1,5GB Ram; Win7 + OSx 10.5.6
MacBook Pro 15,6" 10.6.2
  #4  
Oud 10-05-09, 21:01
Serena Serena is offline
• iOS 11.0 beta
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 106
Standaard

Heb je dan zo'n schokkende dingen erop staan dat ze die niet mogen zien?
  #5  
Oud 10-05-09, 21:07
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Nee,en dat is de discussie ook niet, wel aub ontopic blijven.
Het gaat erom dat ik weet wat mijm rechten en plichten zijn.
Contacts en agenda alleen al zijn prive genoeg dat ik vind dat iemand die niet zomaar mag in zien.
  #6  
Oud 10-05-09, 21:38
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Dan is het heel simpel, ja, als ze dat willen, mogen ze kijken en zal je je wachtwoord moeten geven.

De kans is klein,maar in theorie kan het.

In de USA hebben ze misschien niet meer rechten, maar reken er wel op dat ze heel wat moeilijker doen om de rechten die ze hebben ten volle te benutten, vooral als jij zou weigeren je pin te geven.
  #7  
Oud 10-05-09, 22:42
appleerik appleerik is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 50
Standaard

ik had deze vraag ook al. ik ga deze zomer ook naar de USA, maar is het strafbaar als ze dus zegmaar gaan controleren en ze vinden dus cydia enzo?
  #8  
Oud 10-05-09, 23:02
Excellence Excellence is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appleerik Bekijk bericht
ik had deze vraag ook al. ik ga deze zomer ook naar de USA, maar is het strafbaar als ze dus zegmaar gaan controleren en ze vinden dus cydia enzo?
waarom zit iedereen zo gek te doen? De douane weet heus niet wat cydia inhoud. en of wat jailbreak is....
alleen iphone gebruikers weten dat en geloof mij, als ze uberhaupt weten wat jailbreak is dan kan ik je al vertellen dat ze niet weten of het illegaal is ja of nee... dus je hoeft je geen zorgen te maken
  #9  
Oud 11-05-09, 10:30
wesleyvosters wesleyvosters is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 60
Standaard

Ik begrijp niet waarom iedereen zich druk maakt, de douane controleerd of er dingen illegaal in of uitgevoerd worden. Dat heeft niks met je iPhone temaken tenzij je er 10 in je kofer hebt. Dit is meer iets voor de cybercrime afd. Van de politie
  #10  
Oud 11-05-09, 22:17
Wrongless3G Wrongless3G is offline
Banned
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Halsteren
Berichten: 52
Standaard

waarom mag je er geen 10 in je koffer hebben? als je gewoon de invoerrechten betaal en al die bullshit mag dat echt wel hoor.

en zie je het al voor je, een of andere meneer van de douane die je iphone aan het onderzoeken is, komop zeg.
als je zo bang ben dan poof je ze even weg voor een paar uurtjes, ook 2 minuten werk

Laatst gewijzigd door King1987; 11-05-09 om 22:19. Reden: Let een beetje op je woorden aub
  #11  
Oud 11-05-09, 23:10
hummel hummel is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 217
Standaard

alsof die gaan zeveren over ne jailbreak op ne iphone lol wa een belachelijke vraag is me da wel nie. Ik ben ooit al in de bak gesmeten door ne flik toen m zag dat mijne iphone gejailbreakt was. NOT
Met van die flauwe houden die mannen hun nie bezig ze
  #12  
Oud 12-05-09, 00:29
appleerik appleerik is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 50
Standaard

@ hummel

nu even in het nederlands?
  #13  
Oud 12-05-09, 00:38
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Excellence Bekijk bericht
waarom zit iedereen zo gek te doen? De douane weet heus niet wat cydia inhoud. en of wat jailbreak is....
alleen iphone gebruikers weten dat en geloof mij, als ze uberhaupt weten wat jailbreak is dan kan ik je al vertellen dat ze niet weten of het illegaal is ja of nee... dus je hoeft je geen zorgen te maken
Meen je dat nou echt?
Natuurlijk weten ze precies wat het is, en of het mag of niet, of denk jij dat die mensen alleen wat in zo'n hokje hangen en kijken of jij op je foto lijkt??

Ik ben er van overtuigd dat ze zich er geen seconde druk om maken,maar ze weten 110% zeker precies hoe en wat hoor, en dat wisten ze vermoedelijk nog eerder dan jij en ik ook.
  #14  
Oud 12-05-09, 04:53
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

en sinds wanneer is het illegaal om cydia op JOUW telefoon te draaien?
en als je je echt zorgen maakt: gebruik je toch gewoon poof.. knappe jongen die ziet dat je progjes verborgen hebt.
en pete: maak je nou een grapje of insinueer je echt dat douanebeampten slim zijn? rotflol!
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #15  
Oud 12-05-09, 09:25
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z Bekijk bericht
Dan is het heel simpel, ja, als ze dat willen, mogen ze kijken en zal je je wachtwoord moeten geven.

De kans is klein,maar in theorie kan het.

In de USA hebben ze misschien niet meer rechten, maar reken er wel op dat ze heel wat moeilijker doen om de rechten die ze hebben ten volle te benutten, vooral als jij zou weigeren je pin te geven.
Aja? Dan mag jij mij toch wel eens de wetteksten tonen die dat zeggen... Ik werk zelf voor een dienst die af en toe huiszoekingen doet en ik kan je verzekering dat de inhoud van een laptop/blackberry/iPhone/.... niet iets is waar je zonder een bevelschrift aanmag.

Ze mogen het door een scanner steken om te kijken dat het geen mooi vermomd explosiefje of fancy opbergkistje voor een setje messen enzo...

Maar zomaar toegang vragen tot mail en en contactgegevens? Misschien in Cuba ofzo.... Maar in een democratie met privacywetgeving?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z Bekijk bericht
Meen je dat nou echt?
Natuurlijk weten ze precies wat het is, en of het mag of niet, of denk jij dat die mensen alleen wat in zo'n hokje hangen en kijken of jij op je foto lijkt??

Ik ben er van overtuigd dat ze zich er geen seconde druk om maken,maar ze weten 110% zeker precies hoe en wat hoor, en dat wisten ze vermoedelijk nog eerder dan jij en ik ook.
Ik denk dat jij misschien het profiel van de doorsnee douanenier overschat... Of van de doorsnee consument in het algemeen... Spreek eens random 100 mensen aan die geen iPhone hebben en niet in de IT/telecomsector zitten en zie eens hoeveel weten wat "jailbreaken" is...
__________________
Het is opvallend dat de mensen die de iPhone het meest afbreken er meestal zelf geen hebben...
  #16  
Oud 12-05-09, 09:34
Pete.Z Pete.Z is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 110
Standaard

Als je even meeleest, het ging over de USA.....en geloof me, daar mogen ze gewoon in je laptop of wat dan ook kijken.

Verder heb ik vanuit een vorig beroep met de douane te maken gehad, en echt, die weten precies wat en hoe er op de markt is en komt.
  #17  
Oud 12-05-09, 10:14
Puck84 Puck84 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z Bekijk bericht
Als je even meeleest, het ging over de USA.....en geloof me, daar mogen ze gewoon in je laptop of wat dan ook kijken..
Eerst de wettekst lezen en dan geloven...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pete.Z Bekijk bericht
Verder heb ik vanuit een vorig beroep met de douane te maken gehad, en echt, die weten precies wat en hoe er op de markt is en komt.
Daar ga je toch iets concreter over moeten zijn eer ik er iets van geloof hoor.
  #18  
Oud 12-05-09, 10:43
pinki pinki is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: belgië - wijnegem
Berichten: 22
Standaard

mij is er enkel al enkele malen gevraagd tel/laptop aan te zetten om te kijken of het wel een echte is en geen lege behuizing met iets er in. zodra ze een opstartscherm zagen kon ik verder. naar de inhoud hebben ze nooit gekeken en dat zou ik ook niet toestaan.
  #19  
Oud 12-05-09, 13:25
Xenn0X Xenn0X is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 186
Standaard

same here, alleen gevraagd te laten zien dat hij werkt.
geld voor alle electronica. naar inhoud kijken ze niet.
  #20  
Oud 12-05-09, 14:10
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinki Bekijk bericht
mij is er enkel al enkele malen gevraagd tel/laptop aan te zetten om te kijken of het wel een echte is en geen lege behuizing met iets er in. zodra ze een opstartscherm zagen kon ik verder. naar de inhoud hebben ze nooit gekeken en dat zou ik ook niet toestaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X Bekijk bericht
same here, alleen gevraagd te laten zien dat hij werkt.
geld voor alle electronica. naar inhoud kijken ze niet.
Over welk land hebben jullie het dan?
De controle hier op schiphol of ergens in de USA.

Discussie begint me steeds meer te boeien, kennelijk zijn de ervaringen toch wel verschillend. Ik begrijp dus dat de douane in de USA iig wel meer rechten hebben.
Ik las min of meer in de ESTA dat je sowieso er voor tekent dat je afstand doet van je rechten etc etc en dat je niet in beroep kunt gaan. Dat zegt al wel iets over de houding van de USA als gastland (over de achtergrond van die houding kun je ook weer een discussie starten maar die behoort hier niet in dit topic dus aub wel ff ontopic blijven)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone langs de douane Mi Had Archief 1 24-03-08 12:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:55.