iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Video opnemen op iPhone! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/3613-video-opnemen-op-iphone.html)

mjay 13-12-07 10:09

Video opnemen op iPhone!
 
Er staat op Hackintosh een post naar deze pagina.

iPhone Video Recording | Monster and Friends

Je kan nu 5 sec opnemen maar er wordt aan gewerkt.
Hier staat nog meer info.

Video Recorder... - ModMyiFone.com - Apple iPhone forum, iPhone hacking, iPhone mods, and more

Ik heb het getest op 1.1.2 en het werkt!
Hij neemt 5 seconden op en speelt die gelijk weer af, dan sluit de app vanzelf weer af. Het is nu een "proof of concept" het is nu wachten op de updates.

Blackherrie 13-12-07 11:21

Kijk das een goed begin!
Ze hebben het over Ram geheugen zit vol ? Ding heeft toch 8gb ?
Of is dat ook weer verdeeld ?

Jef 13-12-07 11:59

De opslagcapaciteit van de iphone bedraagt 8Gb. Dit is echter niet de grootte van het ram geheugen!

Op een aantal sites staat dat het totale Ram geheugen van de Iphone 128 Mb bedraagt

Stiruam 13-12-07 17:14

Hmm tja waarschijnlijk wordten de frames in TGA (uncompressed) naar het ram gestuurd daarna geresized en dan aanelkaar toegevoegt en dan neem idd wat ram in beslag. Echter zie ik meer iets in een firmware update van Apple! Want dit is mogelijk en ik weet daarom wel zeker dat ze het erbij zullen doen!

Greetz, Stiruam

sjowol 13-12-07 19:51

rle tga's? ja dan moet ik ff nerdje spelen hoor maar als je het mij vraagt is het standaard iphoneformaat .png (wel compressie maar lossless) en kan je inmiddels al foto's met verschillende compressies opslaan (kijk maar in screenshot.app -> jpg, png, tiff en pdf)

Stiruam 13-12-07 20:27

Jha ik denk dit omdat uncompressed data wordt veel sneller opgeslagen dan compressed aangezien die ge-compressed moet worden :p en snelheid is belangerijk als je genoeg frames per second wil halen :D. TGA is bij veel prove of concept programma's (op handhelds en andere portable gear) het meest gebruikte data formaat voor foto's en screenshots echter kan dit natuurlijk hier anders zijn maar daarom gebruik ik mischien :p

Greetz, Stiruam

Michael 14-12-07 08:01

Maar het werkt wel ook als is het een alpha versie. Ziet er goed uit voor een beginnend video opname apparaat voor de iPhone. Dus wachten op een betaversie die ook bewaard.

Stiruam 14-12-07 12:37

Verwachten jullie dan niet dat Apple dit A.s.a.p in z'n firmware zal zetten? Ik bedoel dat is een rede om te jailbreaken en dat wil apple juist weer niet want jailbreak is weer een stap dichter bij een unlock het enige wat je dan nog hoeft te doen is anysim draaien...

Greetz, Stiruam

sjowol 14-12-07 17:27

cool! jij kan elke gejailbreakede iphone unlocken mbv anySIM?
ik heb nog wel een stapeltje liggen hoor, allemaal gejailbreaked met een 4.6 bootloader, regel jij het even? ;)
maar nee dus, de jailbreak heeft weinig met de unlock te maken hoor... het gaat er alleen om dat je dan root-rechtten hebt en dus zelf kan installeren op je iPhone. en idd die videofunctie komt vast nog wel, ik zou alleen niet weten wat je ermee doet want als die net zulke baggerkwaliteit heeft als de camera kunnen ze hem beter nu al weggooien.

Stiruam 14-12-07 17:37

Jajaja maar je snapt best wat ik bedoel. Er zijn nogsteeds "Denk ik" veel mensen met een niet-gejailbreakde iPhone met de oude bootloader in de US zijn! Volgens mij weet je ook best dat ik dat ook wel weet...

Nou je kan de camera dan bagger vinden maar met een VGA camera haal je al 640x480 en dat is beter dan het hele scherm van de iPhone... nou dan neemt dat ook "maar" 1/3 van het scherm in want de rest is voor info en de anders zien dus dan heb je ook geen top qualitijd nodig. Ik hoop wel op een betere camera want 2 MP is wel erg weinig :p

Greetz, Stiruam

Nikooos 14-12-07 18:40

De 2 megapixel camera wordt zelfs gezien als HD kwaliteit voor video.

Lees hier maar Slashdot | Hack Turns iPhone Camera Into HD Camcorder

Daar staat dat bijvoorbeeld canon's HD videorecorder een 2.9 megapixel 'sensor' heeft. Terwijl een 'normale' canon camera een 680K pixel 'sensor' heeft..

Voor foto's is het inderdaad maar middelmatig..

Stiruam 14-12-07 18:44

Hmm facinating :D... Ik is men ook al in staat de video's op te slaan of gaat dat dan weer niet? Anders ben ik wel benieuwd naar een video @ 45 fps :p van 5 seconde... Echter zal dat wel niet anders was er allang een video te zien geweest met die resolutie :p Maar Thanx voor de info psychonikeo

Greetz, Stiruam

Nikooos 14-12-07 18:50

mja info altijd handig.. Dat opslaan zal allemaal nog wel gaan lukken. Heb ik alle vertrouwen in. ;)

Stiruam 14-12-07 18:56

Tuurlijk als men al zo ver is dat we het kunnen opnemen moeten men alleen nog een codec vinden waar je makkelijk goede qualitijd video's mee kan opnemen :p 3GP is daarmee geschrapt en dat is een uber simple code (jammer dus dat de qualitijd zo slecht is) dus mischien avi/wmv/asf maar of een mac formaat als Mov...? ik ben benieuwd :p

Greetz, Stiruam

Mauske 14-12-07 23:39

Ik zie hem niet in de installer.app.. en ik heb wel de source erin staan...
Wie kan me helpen ?

vriesfde 15-12-07 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 27646)
De 2 megapixel camera wordt zelfs gezien als HD kwaliteit voor video.

Lees hier maar Slashdot | Hack Turns iPhone Camera Into HD Camcorder

Daar staat dat bijvoorbeeld canon's HD videorecorder een 2.9 megapixel 'sensor' heeft. Terwijl een 'normale' canon camera een 680K pixel 'sensor' heeft..

Voor foto's is het inderdaad maar middelmatig..

Dit is en beetje appels met peren vergelijken vind ik. Als je er zelf in gelooft prima, maar...
-Heb je ooit wel eens een (Canon) video camera gezien met een 2mm plastic lensje?
-Is de lichtgevoeligheid hetzelfde?

Ik heb verder een hele reeks Canon apparatuur tot mijn beschikking (werk bij Canon Europa) en ik kan je verzekeren dat een 1.2 megapixel camera een beter plaatje oplevert dan menig 5 megapixel GSM/camera combi.

Greets, Frans

Stiruam 15-12-07 19:12

Hmmja klopt niet helemaal maat overdrijf jij het niet een beetje Frans :p ik bedoel dat ie niet zo scherp is zou tog te fixen moeten zijn door de foto naar de resolitie van een 1.2 Mp camera te resizen? dan neemt de resoltie af en de scherpte dus toe zou ik zeggen... Of vergis ik me hier :D Maar idd als ze zonder enige bewerking moeten worden gepresenteerd zijn foto's van een mobiel erg erg erg slecht :p

Greetz, Stiruam

JajeBlade 04-02-08 00:36

Ik heb de alpha of inmiddels al beta video recorder draaien op 1.1.1 maar wanneer komt die van apple zelf uit daar heb ik na de posts van zijn site meer vertrouwen in. Maarja voor hetzelfde geld is het morge gefixt. De kwalitijd vind ik nog wel ok voor een 2MP lens en zo'n crappy programma want dit word zeker nog verbeterd. Ik werk zelf met HD-video-camera's :D dus ja dat kan niet beter toch? Dus ik wacht in spanning af op de officiele (en werkende) release.

EasyI 04-02-08 08:38

Hehe, bij mij werkt het, super tool maar 5 sec is niet lang

JajeBlade 04-02-08 16:56

en je kunt hem nog niet opslaan of wel?

Glorax 19-08-08 23:45

ongelofelijk dat er maar zo weinig mensen zijn die zich druk maken over het feit dat je met de iphone geen videos kan maken. Mijn zoon zit met een pre-paid van LG van 99,50 en kan de mooiste videos opnemen.............zit ik naast hem met mijn iPhone......

darkvisje 20-08-08 00:52

i agree en het zelfde voor bluethoot :(

steelx01 20-08-08 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glorax (Bericht 172915)
ongelofelijk dat er maar zo weinig mensen zijn die zich druk maken over het feit dat je met de iphone geen videos kan maken. Mijn zoon zit met een pre-paid van LG van 99,50 en kan de mooiste videos opnemen.............zit ik naast hem met mijn iPhone......

Goh, waar je je al niet druk over kan maken. Jij kan weer custom firmware installeren, custom thema's, allerlei emulators, volwaardige snelle browser, en ga zo maar door. Een fatsoenlijke video app komt er nog wel, net zoals turn-by-turn navigatie.

En trouwens, als je je zo minder voelt, koop dan een HD Camcorder voor een paar honderd..

Frits 21-08-08 15:21

iPhone Video Recorder - DreamCatcher Official Site

Dreamcather,..funzt 1A .)
Dit filmpje:
YouTube - 12082008 truck pulling broken tram
heb ik dus met mijn Iphone gemaakt,....

Groetjes :)

KoenvW 21-08-08 15:30

ligt het aan mij of heeft dat filmpje een hele slechte framerate?

Frits 21-08-08 15:33

15fps :)

Is toch beter als GEEN video of ?!

McNessie 21-08-08 16:07

Zag bij de FAQ dat ze voorbereidingen maken om in de app store te komen. Mooi!!

KoenvW 21-08-08 16:28

het ziet er meer uit als hooguit 5 fps, of is dit een beta versie van dat programma ofzo?

Bomans 21-08-08 18:14

Vraag ik me ook af.
heb je dit op je fw 2.0.1 gefilmd?

mjay 23-08-08 10:37

Cycorder is een gratis app van Jay Freeman (Saurik), de man achter Cydia.
Cycorder neemt op in mjpeg en daar door geen conversie nodig naar mpeg4 dus niet meer wachten.
Cycorder is gratis, enige nadeel... geen geluid.

tjiels 23-08-08 12:49

Idd Cycorder is een heel goed alternatief. Heeft zelfs een betere framerate dan iphone video recorder en het beeld is natuurlijker wat betreft de kleuren.
Nu nog wachten op geluid :D

peer-peer 24-08-08 11:36

Hoe krijg ik de video naar mijn imac

slodo 24-08-08 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peer-peer (Bericht 176494)
Hoe krijg ik de video naar mijn imac

ik heb het programma nog niet, dus ik weet niet of je het naar je zelf toe zou kunnen mailen, maar anders kan je het vast wel handmatig doen

Loekieloek 25-08-08 11:04

Dat vraag ik me nu ook af. Kan filmen en zie de filmpjes ook op mijn iphone.
Alleen staan ze niet in de fotomap. Ze zullen vast ergens in een map staan waar je standaard niet bijkan? Moet ik ze dan via ssh uit mijn telefoon halen of met een iphone browser? Wie o wie weet dit?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:22.