//

FW 3.0: In Cydia juiste repo aanpassen bij geen Cydia-updates

FW 3.0: In Cydia juiste repo aanpassen bij geen Cydia-updates discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Ibby Op Twee iPhones gedaan en beiden zijn vastgelopen!!! Ben er nu al een van aan het herstellen. Misschien beter om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22-06-09, 21:36
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibby Bekijk bericht
Op Twee iPhones gedaan en beiden zijn vastgelopen!!!
Ben er nu al een van aan het herstellen.
Misschien beter om deze post eens te checken, want dit sucks
De werkwijze is keer op keer gecheckt en goed bevonden, dus geen zondebok bij een ander zoeken. Dat is niet terecht. Ik kan er niks aan doen dat jij iets fout doet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IROGER Bekijk bericht
mijn probleem is opgelost de jailbreak eroverheen gezet, en toen niet alles geupgrade in 1 keer, maar op ignore gedrukt, en toen 1 voor 1 geupdate
Het is vreselijk druk op de saurik repo server! Iedereen van over de hele wereld probeert de laatste dagen steeds updates te checken en op te halen. Vandaar dat je regelmatig Time-outs ziet in Cydia, op zich is dat geen probleem, want je kiest handmatig even voor Reload (de server load zal daardoor niet zakken, maar dat is een ander verhaal). Maar als APT (de applicatie "achter" Cydia) die time-outs krijgt (bij het ophalen en installeren van meerdere updates tegelijk), dan gaat het mis, APT kent geen Reload-mogelijkheid en gaat dan dus volledig de mist in. Het ligt dus vooral aan de drukte nu...

Wat je ook kiest: haal altijd wel de Essential Updates op, eventuele andere updates kun je later handmatig en apart doen (meer kans op succes dan tijdens 1 en dezelfde verbinding wegens al die drukte). Tip: 's ochtends vroeg is het het minst druk (maar op dit moment nog altijd erg druk) op de repo's, die Amerikanen liggen dan namelijk allemaal te pitten!

Laatst gewijzigd door Michael; 23-06-09 om 07:24. Reden: Editknop gebruiken SVP
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 22-06-09, 21:56
Ibby's schermafbeelding
Ibby Ibby is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
De werkwijze is keer op keer gecheckt en goed bevonden, dus geen zondebok bij een ander zoeken. Dat is niet terecht. Ik kan er niks aan doen dat jij iets fout doet.
Tis maar goed dat ik niet de enige ben, zoals ik lees!
__________________
Waiting for my iPhone 12
  #23  
Oud 22-06-09, 22:06
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibby Bekijk bericht
Tis maar goed dat ik niet de enige ben, zoals ik lees!
Dat lees je dan toch echt verkeerd. Oorzaak en gevolg liggen bij IROGER anders dan jij denkt. Goed lezen en fatsoenlijk gevolgtrekken is echter niet aan jou besteed blijkbaar en je wilt mijn werkwijze de schuld geven... Een werkwijze die er alleen maar voor zorgt dat je updates in en van Cydia krijgt, waar je die voorheen niet kreeg... Maar blijkbaar snap jij dat niet! ... Ik heb het al uitgelegd... Als er al een schuldige is aan het verhaal van IROGER (en wat veel anderen dus ook meemaken), dan is het dat APT de mist ingaat bij het updaten. Dat heeft niks te maken met waar deze hele topic over gaat. Dus hou alsjeblieft je nergens op gebaseerde verwijten voor je en leer goed lezen en nadenken.

***ploink*** (wat wil zeggen dat ik op jou niet meer ga reageren, is toch paarlen voor de zwijnen, stank voor dank.)

Laatst gewijzigd door Buur; 22-06-09 om 22:08.
  #24  
Oud 23-06-09, 03:36
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
- de meest voor de hand liggende vraag is: is OpenSSH wel geinstalleerd op je iPhone en staat die aan?
- Probeer je het wel op het juiste IP-adres?
- Gebruik je nog steeds het standaardwachtwoord (alpine voor beide users root en mobile) of heb je die veranderd na de upgrade naar 3.0? Hou er rekening mee dat met de upgrade de standaardwachtwoorden weer van kracht zijn (je zal ze dus weer even moeten veranderen, wil je op veilig spelen, maar dat kan natuurlijk alleen maar als je eerst ingelogd kunt komen).
- de meest voor de hand liggende vraag is: is OpenSSH wel geinstalleerd op je iPhone en staat die aan? -> yep

- Probeer je het wel op het juiste IP-adres? -> yep ook

- Gebruik je nog steeds het standaardwachtwoord (alpine voor beide users root en mobile) of heb je die veranderd na de upgrade naar 3.0? Hou er rekening mee dat met de upgrade de standaardwachtwoorden weer van kracht zijn (je zal ze dus weer even moeten veranderen, wil je op veilig spelen, maar dat kan natuurlijk alleen maar als je eerst ingelogd kunt komen). -> niet aan aangepast, probeerde gewoon root met wachtwoord alpine en ik krijg direct de melding acces denied..


Zal zo nog wel even wat dingetjes proberen, heb wel een idee

Edit: moest even voor SFTP kiezen in Transmit toen deed ie het dus wel

Laatst gewijzigd door shapezzz; 23-06-09 om 04:02.
  #25  
Oud 23-06-09, 07:20
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

da's een goeie! net ook gedaan maar het kan iets makkelijker... gewoon in winscp rechtsklikken en edit op die file.
hoppa 9 updates
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #26  
Oud 23-06-09, 10:27
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz Bekijk bericht
Edit: moest even voor SFTP kiezen in Transmit toen deed ie het dus wel
Whoahahaha, ja natuurlijk. Als ik schrijf dat je een sftp-prog nodig hebt, neem ik aan dat je ook het sftp-protocol gebruikt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
da's een goeie! net ook gedaan maar het kan iets makkelijker... gewoon in winscp rechtsklikken en edit op die file.
hoppa 9 updates
Ja, dat kan. Ikzelf vind direct werken op een origineel iPhone-bestand altijd een beetje riskant... Je hebt dan geen backup. Gaat het mis tijdens de bewerking of het opslaan, ben je meteen je originele bestand kwijt.
Maar fijn, weer iemand geholpen!

Laatst gewijzigd door Buur; 23-06-09 om 10:31.
  #27  
Oud 23-06-09, 11:22
de3jeh de3jeh is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: in een huis
Berichten: 25
Standaard

ik krijg niets er op geupdate met redsn0w en cydia en icy staan er op ik probeer openssh er op te krijgen werkt niet !

de updates werken niet

wat moet ik doen ?? krijg steed verchillende fout meldingen :-(
  #28  
Oud 23-06-09, 11:26
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Misschien handig als je even vermeld welke dat zijn?

/edit:
Overigens is het niet perse nodig om OpenSSH te installeren, hoor! Dat brengt weer security-issues met zich mee. Je kan ook bijv. iPhoneBrwoser of DiskAid gebruiken, en zo zijn er meer van dat soort tools voor op je computer, die de overdracht doen per USB i.p.v. Wi-Fi. Het ligt er maar net aan wat je wilt.
Oh, en verander even je profiel van jailbreak Nee in JA.

Laatst gewijzigd door Buur; 23-06-09 om 11:29.
  #29  
Oud 23-06-09, 11:40
de3jeh de3jeh is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: in een huis
Berichten: 25
Standaard

hehehe dank je wel ;-)

Maar ik heb zo wat elke fout gekregen die in dit topic al besproken zijn
is een voorbeeld en daarna krijg ik weer dood leuk de melding dat ik moet updaten

terwijl het toch er zo staat als jij het heb omschreven

Greetz Bas

P.S
SSH is inmiddels werkend
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png IMG_0001.PNG‎ (38,6 KB, 10x gelezen)

Laatst gewijzigd door de3jeh; 23-06-09 om 11:54. Reden: plaatje staat er niet bij
  #30  
Oud 23-06-09, 11:53
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Aha! Zoeken is weten... Zie hier, die error schijnt vaker voor te komen (en nee, dat heeft niks met mijn werkwijze te maken, eerder met een toch wat misgegane jailbreak door redsn0w, als ik het goed begrijp). Wat is die Zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!
  #31  
Oud 23-06-09, 11:55
de3jeh de3jeh is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: in een huis
Berichten: 25
Standaard

hahahaha Buur

Dank je wel het is altijd makkelijk om te vragen naar de bekende weg
ik ga verder spitten
  #32  
Oud 23-06-09, 12:07
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de3jeh Bekijk bericht
Dank je wel het is altijd makkelijk om te vragen naar de bekende weg
ik ga verder spitten
Ik heb er maar meteen mijn handtekening van gemaakt!
Succes, in die link die ik je gaf, heb ik al 1 oplossing zien staan in ieder geval.

Laatst gewijzigd door Buur; 23-06-09 om 13:07.
  #33  
Oud 23-06-09, 13:22
de3jeh de3jeh is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: in een huis
Berichten: 25
Standaard

heb het inmiddels gedaan werkt perfect
dank je wel !!!!

Greetz Bas
  #34  
Oud 23-06-09, 13:33
xandyx xandyx is offline
• iOS 4.0.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 57
Standaard

Ik kan inmiddels bevestigen dat als je jailbreaked met redsnow en deze cydia & icy laat installeren je in de problemen komt.

Schijnbaar gaan die 2 op het moment niet goed samen, je krigt cydia update problemen..

Heb nieuwe restore + jailbreak gedaan met alleen cydia en de problemen zijn voorbij.
  #35  
Oud 23-06-09, 14:24
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xandyx Bekijk bericht
Ik kan inmiddels bevestigen dat als je jailbreaked met redsnow en deze cydia & icy laat installeren je in de problemen komt.

Schijnbaar gaan die 2 op het moment niet goed samen, je krigt cydia update problemen..

Heb nieuwe restore + jailbreak gedaan met alleen cydia en de problemen zijn voorbij.
Dank je wel voor het laten weten ook hier!
En om even off-topic te blijven: ik heb Cydia en Icy wel gewoon naast elkaar werkend, maar ik heb PwnageTool gebruikt om te jailbreaken en niet redsn0w. Het lijkt dus vooral door redsn0w te komen. Maar dat is meer iets om in dat andere topic (over die Cydia errors) te bespreken.

Back ONTOPIC:
Ik ben blij dat ik steeds terug hoor dat het keer op keer lukt! Fijn voor jullie en ik weet waarom ik de moeite heb gedaan het hier neer te "pennen".

/edit: saurik heeft tot op heden niet gereageerd op mijn tweet richting hem hierover. Hij is inmiddels dus wel op de hoogte van deze oplossing en mogelijk kan hij die verder "de wereld inzenden". Op de BigBoss site ben ik deze oplossing in ieder geval ook al tegengekomen. Dus voor mensen die nog twijfelen aan de werking... Het werkt echt.

Laatst gewijzigd door Buur; 23-06-09 om 14:35.
  #36  
Oud 23-06-09, 18:35
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

toch nog maar even 2 kanttekeneningen dan...
1) gelijkj na mijn laatste post (tijdens het updaten van cydia progjes) liep het apparaat vol-le-dig vast, moest dus een neiuwe restore doen... ditkeer wat voorzichtiger en lijkt nu beter te gaan
2) wat icy betreft wil ik wel graag nogmaals kwijt wat een baggerzooi door ripdev wordt geproduceert... kate is nooit stabiel geweest, installer is om zeep geholpen na ook nooit gewerkt te hebben en nu hebben ze cydia gepikt (ja inderdaad, ze doen hetzelfde en gebruiken de cydia repo's... simpelweg pikken saurik's harde werk) ik boycot ze zodoende en roep iedereen bij deze op dat ook te doen. een beetje steun aan saurik, die ons een fantastische install optie heeft gegeven en dit nog steeds prima bijhoud dmv updates en vernieuwingen, lijkt me dan ook zeker niet teveel gevraagd.
  #37  
Oud 23-06-09, 21:23
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

@sjowol:
Ik begrijp niet goed wat dit met het topic te maken heeft?
  #38  
Oud 23-06-09, 21:56
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

mijn icy rant helemaal niets (maar moest het ff kwijt ) althans probeerde natuurlijk dat als het toch niet werkt je netzogoed alleen voor cydia kan gaan.
wat betreft puntje 1, wat begrijp je niet? het moment dat ik die repo aanpaste kreeg ik 15 updates, tijdens de installatie hiervan liep alles vast en moest ik dus restoren... lijkt me dat voorzichtigheid met deze oplossing dus zeker geboden is
  #39  
Oud 23-06-09, 22:57
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

OK, ik begrijp het weer.
En je hebt gelijk. Hoe langer je wacht met Cydia naar de juiste 3.0 repo te verwijzen door mijn stappenplannetje, hoe meer updates je iPhone te verwerken krijgt natuurlijk... Ik snap je waarschuwing nu helemaal, NIET alles in 1x updaten dus (wat ik eerder nog aanraadde), maar liefst 1 voor 1 inmiddels. Bedankt voor het advies!

/edit:
Toch ff offtopic over ripdev: ik ben het niet zozeer eens over je voorgestelde boycot, daar hou ik persoonlijk niet van, maar onderstreep verder wel je mening en ervaringen met hun software en werkwijze. 1 uitzondering echter, en die wil ik toch noemen. Met iDA was ik wel heel tevreden (ik krijg hem sinds mijn overgang naar 3.0+JB niet meer aan de praat, maar moet er me nog eens goed druk om maken misschien...), maar dat was geen eigengemaakte software, denk ik. iDA is in mijn ogen een veeeeel beter product dan wat bijv. Navigon in de AppStore nu aanbiedt (ik heb ze namelijk allebei ter vergelijk, via een achterdeurtje, sssttt). Sygic zal daar veel in de pap te brokkelen bij hebben gehad. RipDEV is mogelijk zelfs enkel ingehuurd voor de verspreiding/verkoop (en ik meen dat daar nu ook wat problemen mee zijn zelfs, de directe link op de ripdev-homepage is al weg, de directe link (als je die weet) werkt nog wel, maar daar las ik iets over dat er juridische kwesties zouden zijn...). Nouja, Icy geef ik even het voordeel van de twijfel, maar op de snelheid na, zie ik inderdaad niet zoveel verschil met Cydia (al zegt Icy wel heel netjes wat de 'dependencies' zijn, in Cydia is dat vaak zoekwerk). Maar laat ik in 1 ding het volledig met je eens zijn: saurik = the man!

Laatst gewijzigd door Buur; 23-06-09 om 23:27.
  #40  
Oud 23-06-09, 23:21
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

ja ok, dit is ook idd niet de plek om mijn frustraties mbt ripdev te luchtten maar elke keer als ik die naam zie gaat mijn bloed koken.. installer was ooit zo mooi.. maarja weer ontopic:
1 voor 1 is idd waarschijnlijk de beste manier alhoewel ik alleen een update essential deed waarbij alles vastliep, dit waren "maar" 5 updates... nu dus een schone instal gedaan en aptbackup lekker laten zitten.. alles doet het wer prima!
overigens zie je altijd in cydia een lijstje met alles wat geinstalleerd wordt (dus dependencies) in het venster waar je moet confirmen... dat je het ff weet.
Reageren

Labels
aanpassen, cydia, repo, saurik



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Maak je eigen cydia repo! starbbs Jailbreak apps en thema's 5 06-04-11 14:52
iPhone: Cydia Repo toevoegen spysical Jailbreak 0 27-06-10 21:47
Cydia Updates (Changes) MichaelJ Jailbreak apps en thema's 10 17-09-09 10:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:50.