iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   FW 3.0: In Cydia juiste repo aanpassen bij geen Cydia-updates (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/36447-fw-3-0-cydia-juiste-repo-aanpassen-geen-cydia-updates.html)

Buur 22-06-09 05:52

FW 3.0: In Cydia juiste repo aanpassen bij geen Cydia-updates
 
Na een hoop ellende en vreemde crashes sinds mijn gang naar FW3.0+jailbreak en op iPC en elders steeds lezen dat er updates van o.a. Cydia, SBSettings, Five Icon Dock, MobileSubstrate of AptBackup waren, die ik NIET kreeg aangeboden, ben ik eens gaan zoeken naar de oorzaak. Het bleek dat ik nog in de oude saurik repository zat te vissen, van voor FW3.0. Probleem was natuurlijk: hoe pas ik dat aan? Ik wilde niet opnieuw een custom firmware maken...

Mijn oplossing heb ik uitgeschreven in een stappenplannetje, zodat anderen er ook mee geholpen zijn, die tegen hetzelfde oplopen.

Gebruik CyberDuck/Transmit/Putty of eender welk sftp programma om dit bestandje van je iPhone te downloaden naar je computer:
/etc/apt/sources.list.d/saurik.list

Open deze in TextEdit/Teksteditor/Kladblok (let wel op dat je een programma gebruikt dat platte tekst wegschrijft en geen RTF-tekst o.i.d., kijk voor alle zekerheid even de voorkeuren van die teksteditor na hoe het bestand opnieuw bewaard wordt!).

Je ziet nu:

Code:

# do not edit this file to add your own custom sources
# this file is subject to be upgraded as part of a package
# either add your own .list file to /etc/apt/sources.list.d
# or add your entry to the global /etc/apt/sources.list file

deb http://apt.saurik.com/ tangelo main
#deb-src http://apt.saurik.com/ tangelo main

Pas op de een-na-laatste regel het woord 'tangelo' aan naar 'tangelo-3.7', voor de rest niks veranderen!

Zo zou het eruit moeten zien:

Code:

# do not edit this file to add your own custom sources
# this file is subject to be upgraded as part of a package
# either add your own .list file to /etc/apt/sources.list.d
# or add your entry to the global /etc/apt/sources.list file

deb http://apt.saurik.com/ tangelo-3.7 main
#deb-src http://apt.saurik.com/ tangelo main

Bewaar en vervang hierna (met je sftp-programma) die oude saurik.list op je iPhone met de nieuwe, zet de permissies op 644.

Als je hierna Cydia opent, zal deze de nieuwe saurik repo voor FW3.0 gebruiken en zul je om te beginnen direct de opmerking krijgen dat er Essential Updates zijn. Kies voor alles updaten.

Je bent nu weer up-to-date en krijgt ook voortaan de nieuwe updates WEL mee. :cool:

P.S. Je kunt (op voorhand al zelfs) nakijken of je de juiste saurik repository voor FW3.0 te pakken hebt, als je in Cydia naar de tab Manage en dan de knop Sources gaat, dan de saurik repo opzoekt (hij heet daar Telesphoreo Tangelo). Er behoort eronder exact te staan "Distribution of Unix Software for iPhoneOS 3". Staat de "3" er niet achter dan zit je nog in de oude repo te vissen. Staat die 3 er wel, dan zit je goed.

JWVD 22-06-09 07:26

Bedankt hoor, ik ga het zo wel even proberen :)

FerryM 22-06-09 12:52

Ik kan mijn Cydia na de update niet meer vinden, iemand een idee hoe ik die terug kan krijgen? Installer , winterbord etc niet meer zichtbaar...

john1979 22-06-09 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FerryM (Bericht 306313)
Ik kan mijn Cydia na de update niet meer vinden, iemand een idee hoe ik die terug kan krijgen? Installer , winterbord etc niet meer zichtbaar...

Na de update naar 3.0 bedoel je?

Opnieuw een jailbreak uitvoeren met Redsn0w :D;)

FerryM 22-06-09 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john1979 (Bericht 306347)
Na de update naar 3.0 bedoel je?

Opnieuw een jailbreak uitvoeren met Redsn0w :D;)


Cydia werkt nu! thanks! alleen nog een manier vinden dat mijn oude progr. er weer op werken. VD woordenboek doet niet meer, trein, Clinometer (v2[1].0) etc. helaas dus nu. Maar bedankt

mvveelen 22-06-09 13:33

Hmmm, ik bleek gelukkig al de juiste repo te hebben, maar een handige tut waarmee een hoop mensen hun voordeel kunnen doen !

Ik probeer sbsettings al enige tijd binnen te halen, maar krijg telkens de melding dat de host unreachable is. Meer mensen met dit probleem ? Is het te druk op hun server ;) ?

iphone-fan123 22-06-09 13:44

iemand die dit probleem kan oplossen:
couldn't configure pre-depend dpkg for ncursus, probably a dependency cycle

zo kan ik niets updaten...

joldemans 22-06-09 14:38

Ik heb vanochtend ook een jailbrake via redSnow gedaan. fijn, supremePrefs, winterboard, sbsettings, etc geinstalleerd enzo. Maar nu verdwijnt ineens mijn statusbar op random momenten...

Iemand die dit ook ervaart?

Chrisl 22-06-09 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joldemans (Bericht 306460)
Maar nu verdwijnt ineens mijn statusbar op random momenten...


Dit komt door Supreme prefs, die zijn niet voor 3.0... zou ze er maar gauw weer afgooien....

sksteenb 22-06-09 15:05

Thnx man, werkt nu helemaal prima.

Mocht iemand niet weten hoe je via sftp op je iphone komt (Windows):
Howto: SSH naar je iPhone of iPod touch (Windows) | OSX Mobile.nl

Buur 22-06-09 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 306371)
Hmmm, ik bleek gelukkig al de juiste repo te hebben, maar een handige tut waarmee een hoop mensen hun voordeel kunnen doen !

Ik probeer sbsettings al enige tijd binnen te halen, maar krijg telkens de melding dat de host unreachable is. Meer mensen met dit probleem ? Is het te druk op hun server ;) ?

Ik HOOP dat veel mensen hier hun voordeel mee hebben en dat we eindelijk eens goed kunnen vergelijken wat er nu wel werkt en wat niet (want dan gebruikt iedereen gelukkig dezelfde versies)! ;) Ik vond het al zo raar dat bij de een pakket X wel werkte en bij de ander niet... Nu krijgen we daar een beetje lijn in, zeker nu er ook een artikel op de voorpagina over geschreven is, zullen wel veel mensen dit lezen en indien nodig, aanpassen.

Wat betreft Host Unreachable in Cydia: je vermoedt het goed. Iedereen is natuurlijk deze dagen aan het updaten geslagen en dat vraagt nogal wat van de repo's... Alleen de repo van saurik moet al 80GB/dag verwerken op dit moment! (bron: een afbeelding van zijn server load).

Buur 22-06-09 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone-fan123 (Bericht 306388)
iemand die dit probleem kan oplossen:
couldn't configure pre-depend dpkg for ncursus, probably a dependency cycle

zo kan ik niets updaten...

Ik doe even een gooi... Kijk even na in Cydia: tab Manage > Packages en dan rechtsbovenaan op die knop klikken tot er Expert staat: staan de Core Utilities geinstalleerd? Zoniet, dan probeer dat eerst eens even?

Micronics 22-06-09 15:49

Wow! Thx!

En gelijk 12 updates! Waarvan 4 Essential.

Ooooww. Hij hangt op Mobile Subtrate, reboot? Nop.. Aj.
In DFU restoren en opnieuw. Nu met Originele Restore, geen custom....

shapezzz 22-06-09 16:38

Ik kom met geen mogelijkheid op mijn iPhone met bovengenoemde tools, Transmit op de Mac en WinSCP op Vista lukt het beide niet mee, Toggle-SSH en SBsettings etc. geinstalleerd maar krijg met geen mogelijkheid verbinding.

Iemand een tip misschien ?

Buur 22-06-09 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 306619)
Ik kom met geen mogelijkheid op mijn iPhone

Ik ken je gevorderdengraad niet, dus ik hou het simpel voor alle zekerheid:
- de meest voor de hand liggende vraag is: is OpenSSH wel geinstalleerd op je iPhone en staat die aan?
- Probeer je het wel op het juiste IP-adres?
- Gebruik je nog steeds het standaardwachtwoord (alpine voor beide users root en mobile) of heb je die veranderd na de upgrade naar 3.0? Hou er rekening mee dat met de upgrade de standaardwachtwoorden weer van kracht zijn (je zal ze dus weer even moeten veranderen, wil je op veilig spelen, maar dat kan natuurlijk alleen maar als je eerst ingelogd kunt komen).

My 2cts

Buur 22-06-09 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FerryM (Bericht 306313)
Ik kan mijn Cydia na de update niet meer vinden, iemand een idee hoe ik die terug kan krijgen? Installer , winterbord etc niet meer zichtbaar...

Hoogstwaarschijnlijk heb je Cydia (en misschien nog meerdere andere apps) verborgen tijdens je vorige jailbreak en na de 3.0upgrade+jailbreak iTunes je backup terug laten zetten, waardoor de onzichtbaarheidsinstellingen weer van kracht werden. Cydia is dus wel geinstalleerd, alleen verborgen.

Wat schijnt te helpen (heb dit zelf niet getest, daar ik WEL zo slim was om alle onzichtbare apps weer zichtbaar te maken VOORdat ik FW3.0 erop zette, da's een tip voor je volgende keer! ;)) is het volgende. Een oplossing die niet zo voor de hand lijkt te liggen, maar wel werkt blijkbaar:

Ga naar Instellingen > Algemeen
Automatisch slot: UIT zetten
Codeslot: UIT zetten
Beperkingen; deze inschakelen en daarna weer uitschakelen.
(Misschien moet er hierna een respring of reboot plaatsvinden, daar heb ik niks over kunnen vinden.)

Nu zou Cydia weer zichtbaar moeten zijn op je SpringBoard.
Hierna mag je je Automatische slot en pincode (Codeslot) weer inschakelen, als je dat wilt. Dat verandert niks meer aan de zichtbaarheid.

Succes! En laat even terug weten of het echt geholpen heeft? Dan kunnen anderen er weer baat bij hebben.

P.S.
M.b.t. wat je meldt dat er nog meer niet zichtbaar is:
Installer zul je niet meer vinden, die is dood en de Installer repo's na 1 juli ook. Als je perse een vervanger voor Cydia zou willen, dan is er nu Icy (repo even toevoegen aan Cydia: apt.ripdev.com of kijk onder het kopje Repositories in Cydia, nadat die alle essentiële updates gehad heeft). Icy werkt op de Cydia-manier en gebruikt dus ook de Cydia-repo's.
WinterBoard is nog niet helemaal compatible met FW3.0! Hou de updates in de gaten dus. De stelregel nu met de grote overgang naar 3.0 is toch wel: bezint eer ge begint! Kijk steeds onder de knop More Info wat hetgeen doet wat je wilt installeren via Cydia en of het al compatible is met FW3.0. Of kijk regelmatig op het forum. Hou rekening met heel veel incompatibiliteiten, dus installeer niet als een gek al je oude toeters en bellen!
SBSettings 3.0.1 werkt nu naar behoren met FW3.0: hier kun je de eventueel nog verborgen apps weer mee te voorschijn halen. BossPrefs werkt ook (let op dat je de laatste versie gebruikt, ik meen 3.0.2), maar die zal niet meer bijgehouden worden door BigBoss, die gaat al zijn aandacht richten op SBSettings voortaan. Beste is dus om geen BossPrefs meer te gebruiken, maar SBSettings. (Voor degenen die BossPrefs gewend zijn en nu overstappen naar SBSettings: dit is een mooi voorbeeld van waarom je altijd die More Info bij een app in Cydia moet lezen VOOR installatie! SBSettings installeert geen icoontje op je SpringBoard, zoals BossPrefs dat wel had/heeft. SBSettings activeren gaat als volgt: slide van links naar rechts over je statusbalk (de balk bovenin met tijd e.d.). En dan nog een opmerking! Niet alle SBSettings Toggles en extra's die je ervoor kunt installeren, werken nu al met FW3.0! Dus ook hier geldt: ben voorzichtig met de toeters en bellen. AutoLock SBToggle werkt voorlopig nog niet, als voorbeeldje.)

Goh, ik probeer overvolledig te zijn, geloof ik... :D

/EDIT:
Weer helemaal "back on topic"... Zojuist heeft Cydia alweer een update gehad van zichzelf! Denk eraan: ALTIJD installeren, nooit die Ignore-knop kiezen!

Ibby 22-06-09 20:38

Mijn dank is groot, heel mijn iPhone is van slag...
Na de upgrade essentiele updates een vastloper in Cydia.
Nu met opstarten alleen maar een appeltje...:mad:

IROGER 22-06-09 20:50

update van cydia werkt niet krijg couldn't configure pre-depend dpkg for ncursus, probably a dependency cycle iedere keer

iemand een idee,

Ibby 22-06-09 21:00

Op Twee iPhones gedaan en beiden zijn vastgelopen!!!
Ben er nu al een van aan het herstellen.
Misschien beter om deze post eens te checken, want dit sucks :mad:

IROGER 22-06-09 21:30

mijn probleem is opgelost de jailbreak eroverheen gezet, en toen niet alles geupgrade in 1 keer, maar op ignore gedrukt, en toen 1 voor 1 geupdate

Buur 22-06-09 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ibby (Bericht 306947)
Op Twee iPhones gedaan en beiden zijn vastgelopen!!!
Ben er nu al een van aan het herstellen.
Misschien beter om deze post eens te checken, want dit sucks :mad:

De werkwijze is keer op keer gecheckt en goed bevonden, dus geen zondebok bij een ander zoeken. Dat is niet terecht. Ik kan er niks aan doen dat jij iets fout doet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IROGER (Bericht 306989)
mijn probleem is opgelost de jailbreak eroverheen gezet, en toen niet alles geupgrade in 1 keer, maar op ignore gedrukt, en toen 1 voor 1 geupdate

Het is vreselijk druk op de saurik repo server! Iedereen van over de hele wereld probeert de laatste dagen steeds updates te checken en op te halen. Vandaar dat je regelmatig Time-outs ziet in Cydia, op zich is dat geen probleem, want je kiest handmatig even voor Reload (de server load zal daardoor niet zakken, maar dat is een ander verhaal). Maar als APT (de applicatie "achter" Cydia) die time-outs krijgt (bij het ophalen en installeren van meerdere updates tegelijk), dan gaat het mis, APT kent geen Reload-mogelijkheid en gaat dan dus volledig de mist in. Het ligt dus vooral aan de drukte nu...

Wat je ook kiest: haal altijd wel de Essential Updates op, eventuele andere updates kun je later handmatig en apart doen (meer kans op succes dan tijdens 1 en dezelfde verbinding wegens al die drukte). Tip: 's ochtends vroeg is het het minst druk (maar op dit moment nog altijd erg druk) op de repo's, die Amerikanen liggen dan namelijk allemaal te pitten! ;)

Ibby 22-06-09 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 306996)
De werkwijze is keer op keer gecheckt en goed bevonden, dus geen zondebok bij een ander zoeken. Dat is niet terecht. Ik kan er niks aan doen dat jij iets fout doet.

Tis maar goed dat ik niet de enige ben, zoals ik lees!

Buur 22-06-09 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ibby (Bericht 307011)
Tis maar goed dat ik niet de enige ben, zoals ik lees!

Dat lees je dan toch echt verkeerd. Oorzaak en gevolg liggen bij IROGER anders dan jij denkt. Goed lezen en fatsoenlijk gevolgtrekken is echter niet aan jou besteed blijkbaar en je wilt mijn werkwijze de schuld geven... Een werkwijze die er alleen maar voor zorgt dat je updates in en van Cydia krijgt, waar je die voorheen niet kreeg... Maar blijkbaar snap jij dat niet! ... Ik heb het al uitgelegd... Als er al een schuldige is aan het verhaal van IROGER (en wat veel anderen dus ook meemaken), dan is het dat APT de mist ingaat bij het updaten. Dat heeft niks te maken met waar deze hele topic over gaat. Dus hou alsjeblieft je nergens op gebaseerde verwijten voor je en leer goed lezen en nadenken.

***ploink*** (wat wil zeggen dat ik op jou niet meer ga reageren, is toch paarlen voor de zwijnen, stank voor dank.)

shapezzz 23-06-09 03:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 306662)
- de meest voor de hand liggende vraag is: is OpenSSH wel geinstalleerd op je iPhone en staat die aan?
- Probeer je het wel op het juiste IP-adres?
- Gebruik je nog steeds het standaardwachtwoord (alpine voor beide users root en mobile) of heb je die veranderd na de upgrade naar 3.0? Hou er rekening mee dat met de upgrade de standaardwachtwoorden weer van kracht zijn (je zal ze dus weer even moeten veranderen, wil je op veilig spelen, maar dat kan natuurlijk alleen maar als je eerst ingelogd kunt komen).

- de meest voor de hand liggende vraag is: is OpenSSH wel geinstalleerd op je iPhone en staat die aan? -> yep ;)

- Probeer je het wel op het juiste IP-adres? -> yep ook ;)

- Gebruik je nog steeds het standaardwachtwoord (alpine voor beide users root en mobile) of heb je die veranderd na de upgrade naar 3.0? Hou er rekening mee dat met de upgrade de standaardwachtwoorden weer van kracht zijn (je zal ze dus weer even moeten veranderen, wil je op veilig spelen, maar dat kan natuurlijk alleen maar als je eerst ingelogd kunt komen). -> niet aan aangepast, probeerde gewoon root met wachtwoord alpine en ik krijg direct de melding acces denied..


Zal zo nog wel even wat dingetjes proberen, heb wel een idee ;)

Edit: moest even voor SFTP kiezen in Transmit toen deed ie het dus wel :)

sjowol 23-06-09 07:20

da's een goeie! net ook gedaan maar het kan iets makkelijker... gewoon in winscp rechtsklikken en edit op die file.
hoppa 9 updates :)

Buur 23-06-09 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 307240)
Edit: moest even voor SFTP kiezen in Transmit toen deed ie het dus wel :)

Whoahahaha, ja natuurlijk. Als ik schrijf dat je een sftp-prog nodig hebt, neem ik aan dat je ook het sftp-protocol gebruikt. ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 307254)
da's een goeie! net ook gedaan maar het kan iets makkelijker... gewoon in winscp rechtsklikken en edit op die file.
hoppa 9 updates :)

Ja, dat kan. Ikzelf vind direct werken op een origineel iPhone-bestand altijd een beetje riskant... Je hebt dan geen backup. Gaat het mis tijdens de bewerking of het opslaan, ben je meteen je originele bestand kwijt.
Maar fijn, weer iemand geholpen! :)

de3jeh 23-06-09 11:22

ik krijg niets er op geupdate met redsn0w en cydia en icy staan er op ik probeer openssh er op te krijgen werkt niet !

de updates werken niet

wat moet ik doen ?? krijg steed verchillende fout meldingen :-(

Buur 23-06-09 11:26

Misschien handig als je even vermeld welke dat zijn?

/edit:
Overigens is het niet perse nodig om OpenSSH te installeren, hoor! Dat brengt weer security-issues met zich mee. Je kan ook bijv. iPhoneBrwoser of DiskAid gebruiken, en zo zijn er meer van dat soort tools voor op je computer, die de overdracht doen per USB i.p.v. Wi-Fi. Het ligt er maar net aan wat je wilt.
Oh, en verander even je profiel van jailbreak Nee in JA. ;)

de3jeh 23-06-09 11:40

1 Bijlage(n)
hehehe dank je wel ;-)

Maar ik heb zo wat elke fout gekregen die in dit topic al besproken zijn
is een voorbeeld en daarna krijg ik weer dood leuk de melding dat ik moet updaten

terwijl het toch er zo staat als jij het heb omschreven

Greetz Bas

P.S
SSH is inmiddels werkend ;)

Buur 23-06-09 11:53

Aha! Zoeken is weten... Zie hier, die error schijnt vaker voor te komen (en nee, dat heeft niks met mijn werkwijze te maken, eerder met een toch wat misgegane jailbreak door redsn0w, als ik het goed begrijp). Wat is die Zoekfunctie van dit forum toch heerlijk! :D

de3jeh 23-06-09 11:55

hahahaha Buur

Dank je wel het is altijd makkelijk om te vragen naar de bekende weg ;)
ik ga verder spitten ;)

Buur 23-06-09 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de3jeh (Bericht 307575)
Dank je wel het is altijd makkelijk om te vragen naar de bekende weg ;)
ik ga verder spitten ;)

Ik heb er maar meteen mijn handtekening van gemaakt! ;)
Succes, in die link die ik je gaf, heb ik al 1 oplossing zien staan in ieder geval.

de3jeh 23-06-09 13:22

heb het inmiddels gedaan werkt perfect ;)
dank je wel !!!! :D

Greetz Bas

xandyx 23-06-09 13:33

Ik kan inmiddels bevestigen dat als je jailbreaked met redsnow en deze cydia & icy laat installeren je in de problemen komt.

Schijnbaar gaan die 2 op het moment niet goed samen, je krigt cydia update problemen..

Heb nieuwe restore + jailbreak gedaan met alleen cydia en de problemen zijn voorbij.

Buur 23-06-09 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xandyx (Bericht 307740)
Ik kan inmiddels bevestigen dat als je jailbreaked met redsnow en deze cydia & icy laat installeren je in de problemen komt.

Schijnbaar gaan die 2 op het moment niet goed samen, je krigt cydia update problemen..

Heb nieuwe restore + jailbreak gedaan met alleen cydia en de problemen zijn voorbij.

Dank je wel voor het laten weten ook hier! :)
En om even off-topic te blijven: ik heb Cydia en Icy wel gewoon naast elkaar werkend, maar ik heb PwnageTool gebruikt om te jailbreaken en niet redsn0w. Het lijkt dus vooral door redsn0w te komen. Maar dat is meer iets om in dat andere topic (over die Cydia errors) te bespreken.

Back ONTOPIC:
Ik ben blij dat ik steeds terug hoor dat het keer op keer lukt! Fijn voor jullie en ik weet waarom ik de moeite heb gedaan het hier neer te "pennen". ;)

/edit: saurik heeft tot op heden niet gereageerd op mijn tweet richting hem hierover. Hij is inmiddels dus wel op de hoogte van deze oplossing en mogelijk kan hij die verder "de wereld inzenden". Op de BigBoss site ben ik deze oplossing in ieder geval ook al tegengekomen. Dus voor mensen die nog twijfelen aan de werking... Het werkt echt. ;)

sjowol 23-06-09 18:35

toch nog maar even 2 kanttekeneningen dan...
1) gelijkj na mijn laatste post (tijdens het updaten van cydia progjes) liep het apparaat vol-le-dig vast, moest dus een neiuwe restore doen... ditkeer wat voorzichtiger en lijkt nu beter te gaan
2) wat icy betreft wil ik wel graag nogmaals kwijt wat een baggerzooi door ripdev wordt geproduceert... kate is nooit stabiel geweest, installer is om zeep geholpen na ook nooit gewerkt te hebben en nu hebben ze cydia gepikt (ja inderdaad, ze doen hetzelfde en gebruiken de cydia repo's... simpelweg pikken saurik's harde werk) ik boycot ze zodoende en roep iedereen bij deze op dat ook te doen. een beetje steun aan saurik, die ons een fantastische install optie heeft gegeven en dit nog steeds prima bijhoud dmv updates en vernieuwingen, lijkt me dan ook zeker niet teveel gevraagd.

Buur 23-06-09 21:23

@sjowol:
Ik begrijp niet goed wat dit met het topic te maken heeft?

sjowol 23-06-09 21:56

mijn icy rant helemaal niets (maar moest het ff kwijt :P) althans probeerde natuurlijk dat als het toch niet werkt je netzogoed alleen voor cydia kan gaan.
wat betreft puntje 1, wat begrijp je niet? het moment dat ik die repo aanpaste kreeg ik 15 updates, tijdens de installatie hiervan liep alles vast en moest ik dus restoren... lijkt me dat voorzichtigheid met deze oplossing dus zeker geboden is

Buur 23-06-09 22:57

OK, ik begrijp het weer. ;)
En je hebt gelijk. Hoe langer je wacht met Cydia naar de juiste 3.0 repo te verwijzen door mijn stappenplannetje, hoe meer updates je iPhone te verwerken krijgt natuurlijk... Ik snap je waarschuwing nu helemaal, NIET alles in 1x updaten dus (wat ik eerder nog aanraadde), maar liefst 1 voor 1 inmiddels. Bedankt voor het advies!

/edit:
Toch ff offtopic over ripdev: ik ben het niet zozeer eens over je voorgestelde boycot, daar hou ik persoonlijk niet van, maar onderstreep verder wel je mening en ervaringen met hun software en werkwijze. 1 uitzondering echter, en die wil ik toch noemen. Met iDA was ik wel heel tevreden (ik krijg hem sinds mijn overgang naar 3.0+JB niet meer aan de praat, maar moet er me nog eens goed druk om maken misschien...), maar dat was geen eigengemaakte software, denk ik. iDA is in mijn ogen een veeeeel beter product dan wat bijv. Navigon in de AppStore nu aanbiedt (ik heb ze namelijk allebei ter vergelijk, via een achterdeurtje, sssttt). Sygic zal daar veel in de pap te brokkelen bij hebben gehad. RipDEV is mogelijk zelfs enkel ingehuurd voor de verspreiding/verkoop (en ik meen dat daar nu ook wat problemen mee zijn zelfs, de directe link op de ripdev-homepage is al weg, de directe link (als je die weet) werkt nog wel, maar daar las ik iets over dat er juridische kwesties zouden zijn...). Nouja, Icy geef ik even het voordeel van de twijfel, maar op de snelheid na, zie ik inderdaad niet zoveel verschil met Cydia (al zegt Icy wel heel netjes wat de 'dependencies' zijn, in Cydia is dat vaak zoekwerk). Maar laat ik in 1 ding het volledig met je eens zijn: saurik = the man! ;)

sjowol 23-06-09 23:21

ja ok, dit is ook idd niet de plek om mijn frustraties mbt ripdev te luchtten maar elke keer als ik die naam zie gaat mijn bloed koken.. installer was ooit zo mooi.. maarja weer ontopic:
1 voor 1 is idd waarschijnlijk de beste manier alhoewel ik alleen een update essential deed waarbij alles vastliep, dit waren "maar" 5 updates... nu dus een schone instal gedaan en aptbackup lekker laten zitten.. alles doet het wer prima!
overigens zie je altijd in cydia een lijstje met alles wat geinstalleerd wordt (dus dependencies) in het venster waar je moet confirmen... dat je het ff weet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:20.