//

De fouten in Cydia.

De fouten in Cydia. discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Sinds ik Fw 3.0 heb gejailbreaked doormiddel van Pwnage heb ik veel problemen met cydia! Ik heb al gelezen dat de zogenaamde: Time-Out ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-06-09, 00:48
Jeffa_90 Jeffa_90 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 31
Post De fouten in Cydia.

Hallo allemaal,
Sinds ik Fw 3.0 heb gejailbreaked doormiddel van Pwnage heb ik veel problemen met cydia!
Ik heb al gelezen dat de zogenaamde: Time-Out door de server zelf komt doordat hij overbelast is dus dat weet ik, maar dit zijn mijn fouten..

Weet iemand hier raad mee? elke downoad die ik wil doen via cydia geeft hij dit aan en soms zelfs nogmeer hieronder heb ik een paar printscreens van mijn telefoon gemaakt in die situatie.

Alvast bedankt ik hoor het graag,
(H)





Laatst gewijzigd door Jeffa_90; 23-06-09 om 00:50.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-06-09, 01:46
Rscabadboy Rscabadboy is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: antwerpen
Berichten: 14
Standaard

als ik in cydia updates wil doen krijg ik de volgende errors 1:Couldn't configure pre-dependend dpkg for ncurses,probably a dependency cycle.
2:/var/cache/apt/archives/grep_2.5.4-3_iphoneos-arm.deb
pre-dependency problem-not installing grep

Iemand enig idee watt dit is?
  #3  
Oud 23-06-09, 02:27
Overlord Overlord is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Katmandu...
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar Overlord
Standaard

lees ff mijn topicje...https://forum.iculture.nl/f8/ap...tml#post307234

ik heb hetzelfde aan de hand gehad.

de oplossing staat er ook bij hoe je het kan oplossen als je evn verder leest op de pagina
  #4  
Oud 23-06-09, 06:29
Jeffa_90 Jeffa_90 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Overlord Bekijk bericht
lees ff mijn topicje...https://forum.iculture.nl/f8/ap...tml#post307234

ik heb hetzelfde aan de hand gehad.

de oplossing staat er ook bij hoe je het kan oplossen als je evn verder leest op de pagina
oke, ik heb het doorgelezen maar de fouten die hun krijgen krijg ik niet..
Ik krijg andere fouten maar je wilt dus ermee zeggen dat als ik hem opnieuw jailbreak en alleen cydia erop gooi dat er niks aan de hand zou moeten zijn ?
  #5  
Oud 23-06-09, 21:54
Overlord Overlord is offline
• iOS 4.2.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Katmandu...
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar Overlord
Standaard

je kunt het tenminste proberen. je hebt toch niets te verliezen.

er is 1 persoon voor wie het blijkbaar niet gewerkt heeft. Ik heb het ook aan andere mensen verteld op de chat van *******us en voor die mensen werkt het ook
  #6  
Oud 23-06-09, 22:54
Jeffa_90 Jeffa_90 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Overlord Bekijk bericht
je kunt het tenminste proberen. je hebt toch niets te verliezen.

er is 1 persoon voor wie het blijkbaar niet gewerkt heeft. Ik heb het ook aan andere mensen verteld op de chat van *******us en voor die mensen werkt het ook
heb alles gedaan wat je zei en,
krijg dus nogsteeds fouten van: cached failure en host unreachable met die steeds verschillende sources..
  #7  
Oud 23-06-09, 23:59
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Cached failure heb ik ook voorbij zien komen een paar dagen geleden. Je weet zeker dat je Cydia verwijst naar de juiste saurik repo (die voor 3.0)? Het klinkt haast alsof je 'bind' beschadigd is of niet goed werkt en/of dat die bijgewerkt zou moeten worden (en dat lukt niet als je Cydia dus nog naar de oude saurik-repo verwijst). Lees ook even "mijn" topic* hierover in ieder geval, al was het maar om uit te sluiten!
Als dat toch het geval is (wel de juiste repo): heb je de laatste dagen wel alle Essential Updates van Cydia uitgevoerd?

*=/edit: Of begin hier te lezen... Kom je vanzelf wel weer via dat artikel uit op mijn forumtopic, maar dan heb je wat meer info over hoe en wat en waarom.
__________________
Wat is die zoekfunctie van dit forum toch heerlijk!

Laatst gewijzigd door Buur; 24-06-09 om 00:12.
  #8  
Oud 24-06-09, 00:31
Jeffa_90 Jeffa_90 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Cached failure heb ik ook voorbij zien komen een paar dagen geleden. Je weet zeker dat je Cydia verwijst naar de juiste saurik repo (die voor 3.0)? Het klinkt haast alsof je 'bind' beschadigd is of niet goed werkt en/of dat die bijgewerkt zou moeten worden (en dat lukt niet als je Cydia dus nog naar de oude saurik-repo verwijst). Lees ook even "mijn" topic* hierover in ieder geval, al was het maar om uit te sluiten!
Als dat toch het geval is (wel de juiste repo): heb je de laatste dagen wel alle Essential Updates van Cydia uitgevoerd?

*=/edit: Of begin hier te lezen... Kom je vanzelf wel weer via dat artikel uit op mijn forumtopic, maar dan heb je wat meer info over hoe en wat en waarom.
Had ik al eerder gelezen ja.. ik heb het weer even gecheckt en mij fil ziet er zo uit als ik het open ik neem aan dat het al goed is toch??
Spoiler

Laatst gewijzigd door Timmeh_; 26-06-09 om 17:03. Reden: Afbeelding in een spoiler gezet t.b.v. het overzicht van deze discussie.
  #9  
Oud 24-06-09, 00:51
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Dat is in ieder geval helemaal goed! (Al had je de tekst ook gewoon kunnen kopiëren en hier even plakken i.p.v. zo'n joekel van een plaat. )
Je hebt in Cydia onder Manage > Sources en dan Telesphoreo Tangelo ook de juiste tekst met het 3-tje achteraan staan? "Distribution of Unix Software for iPhoneOS 3"? Waarschijnlijk wel, maar toch "ff checkuh".

Wil je dan nog even de eerdere vraag beantwoorden m.b.t. de Essential Updates? Het lijkt er namelijk echt op dat er iets mis is met je Cydia (verouderde versie toch nog?) of een onderliggend noodzakelijk pakket.
  #10  
Oud 24-06-09, 00:53
hummel hummel is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 217
Standaard

ik had ook die vervelende errors in cydia
ge moet ICY niet installeren maar alleen cydia, dan krijgt ge die errors niet meer
zo heeft het toch bij mij geholpen
  #11  
Oud 24-06-09, 01:03
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hummel Bekijk bericht
ik had ook die vervelende errors in cydia
ge moet ICY niet installeren maar alleen cydia, dan krijgt ge die errors niet meer
zo heeft het toch bij mij geholpen
Dan mag je je profiel ook weer even aanpassen naar 3.0+jailbreak.

Maar on-topic: de OP heeft geen redsn0w gebruikt, maar PwnageTool. De problemen die van de combi Icy+Cydia komen, komen enkel voor bij het jailbreaken door redsn0w. Dus ik denk persoonlijk dat er iets anders aan de hand is en de oplossing dus ook ergens anders gezocht moet worden. Hij _zou_ natuurlijk weer opnieuw kunnen jailbreaken om opnieuw te beginnen (wat jij voorstelt), maar wat _mij_ betreft is zoiets altijd een laatste optie. Ik vind dat persoonlijk een "olifantenaanpak", als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar het is aan de OP om te beslissen!
  #12  
Oud 24-06-09, 19:55
Jeffa_90 Jeffa_90 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Dan mag je je profiel ook weer even aanpassen naar 3.0+jailbreak.

Maar on-topic: de OP heeft geen redsn0w gebruikt, maar PwnageTool. De problemen die van de combi Icy+Cydia komen, komen enkel voor bij het jailbreaken door redsn0w. Dus ik denk persoonlijk dat er iets anders aan de hand is en de oplossing dus ook ergens anders gezocht moet worden. Hij _zou_ natuurlijk weer opnieuw kunnen jailbreaken om opnieuw te beginnen (wat jij voorstelt), maar wat _mij_ betreft is zoiets altijd een laatste optie. Ik vind dat persoonlijk een "olifantenaanpak", als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar het is aan de OP om te beslissen!
Ik heb dus alles herstelt.. en met redsnow alleen cydia geinstalleerd.
Nu werkt het ietsjes beter maar nog krijg ik bij 50% van wat ik wil downloaden diezelfde fouten
  #13  
Oud 24-06-09, 20:37
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeffa_90 Bekijk bericht
Ik heb dus alles herstelt.. en met redsnow alleen cydia geinstalleerd.
Nu werkt het ietsjes beter maar nog krijg ik bij 50% van wat ik wil downloaden diezelfde fouten
Het is nu dus niet bij elke download meer, zoals voorheen? Misschien dan toch de drukte.
Hoe heb je hersteld trouwens? En heb je een backup teruggezet? Of geconfigureerd als nieuwe iPhone? Wat heb je allemaal al geinstalleerd via Cydia?
  #14  
Oud 24-06-09, 20:41
Jeffa_90 Jeffa_90 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buur Bekijk bericht
Het is nu dus niet bij elke download meer, zoals voorheen? Misschien dan toch de drukte.
Hoe heb je hersteld trouwens? En heb je een backup teruggezet? Of geconfigureerd als nieuwe iPhone? Wat heb je allemaal al geinstalleerd via Cydia?
Ik heb gewoon me iPhone aangesloten, iTunes geopend en herstellen gedrukt.. toen heb ik redsn0w geopend en alleen Cydia aangevinkt en gejailbreakt.

Ik heb mijn reservekopie van mijn contacten enz terug gezet alleen, en wat ik heb gedownoad is bijv. mxTube, alibisms, im+3
wat ik niet kon downloaden waar dus de fouten kwamen zijn o.a. sbsettings en ik wou een toetsenboord downloaden deed ik dat zonder fouten maar vink ik hem aan bij winterboard is er geen verandering aan me toetsenboord..
  #15  
Oud 24-06-09, 20:59
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Zou Winterboard het probleem kunnen zijn? Ik lees meer problemen van mensen die trubbels hebben en die geinstalleerd, en na de-installatie zijn hun problemen ineens verdwenen. WinterBoard grijpt dan ook heel erg diep in je systeem in. Misschien kun je het nog even zonder stellen?
SBSettings is wel de laatste versie trouwens? (3.0.1) En welke versie van SBSettingsToggles heb je? 2.99-4 is de laatste. Op dit moment.
De andere apps in je lijstje zeggen me even niks. Dat wil zeggen: ik weet niet hoe compatible die inmiddels zijn.

Maar even terug. O.a. deze 2 (WB+SBS en natuurlijk alle toevoegingen/extraatjes/aanpassingen daar weer voor) grijpen in het systeem flink in en zijn dus van de "gevaarlijkste" soort dingen die je kunt installeren. Zelfde als toetsenbordjes, themes, alles wat gebaseerd is op MobileSubstrate, etc., etc... Zoek problemen dus daar vooral in, in dingen die je systeem veranderen of anders laten werken of eruit laten zien dan de standaard-Apple-manier. Blijf ook nog even weg van dingen als SupremePrefs en wacht op de updates speciaal voor FW3.0.

Vreselijk dubbelop, maar het zij zo...: ben voorzichtig met wat je installeert op je FW3.0, er is nog heel veel in Cydia te vinden wat incompatible geworden is. Geduld, er komen vanzelf updates. Ik heb persoonlijk gekozen voor even heel wat minder toeters en bellen, t.b.v. de stabiliteit van mijn iPhone. (Een van de dingen die ik wel aangepast hebt, is dat ik nu een werkend tethering (met nog steeds VisualVoicemail en MMS) profiel geinstalleerd heb. Maar ik moet je wel zeggen dat ik gewacht heb tot anderen meldden dat ze geen problemen ondervonden hiervan. )

/edit: mochten de problemen aanwezig blijven, bedenk je dan dat je de iPhone ook even helemaal kunt herstellen als nieuwe iPhone (dus geen backup terugzetten via iTunes, dat heb je nu wel gedaan, of ik begrijp je niet goed). Je zult dan helemaal opnieuw moeten beginnen, maar ach, dat heb je nu ook al gemoeten en het heeft nog niet 100% geholpen. Er kunnen wat foute instellingen opgeslagen staan in je backup OF die backup is mogelijk beschadigd. Dat kan natuurlijk ook voor trubbels zorgen. Met een 'configuratie als nieuwe iPhone' begin je echter ECHT helemaal opnieuw, je bent dus dan ook je smsjes en zo kwijt. Voor het geval je dat niet wist...

Laatst gewijzigd door Buur; 24-06-09 om 21:44.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
fouten -100000 en 8008 Bart274 iPhone Apps 2 10-11-10 00:42
Fouten bij T-Mobile Sehash Odido (T-Mobile) 0 29-07-10 12:59
Fouten in SDK macfreaker Ontwikkelen voor iOS 5 29-03-09 12:14
T9 blijft fouten maken stefsegers Archief 3 10-02-08 11:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:09.