iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Stack 2.2 installeren Os 3.0 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/36851-stack-2-2-installeren-os-3-0-a.html)

heva 24-06-09 18:59

Stack 2.2 installeren Os 3.0
 
Hallo

Ik zou graag het cydia programmaatje 'Stack' installeren.
Nu heb ik dat artikel van iphoneclub gelezen maar snap de handelingen niet goed.
bv:'Blader daarna naar de betreffende directory (met commando cd) en voer het commando ‘dpkg -i stack2_2.deb’ uit in de terminal. Daarna moet je nog de Preferences Bundle installleren met het commando ‘/Library/MobileStack/InstallHelper –installPrefBundle’. Ook is MobileSubstrate vereist.'

Kan iemand me uitleggen wat ik in deze stappen moet doen, ik kan namelijk niet eg veel van da computer stuff.

Bedankt!

Timmeh_ 24-06-09 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heva (Bericht 309506)
Hallo

Ik zou graag het cydia programmaatje 'Stack' installeren.
Nu heb ik dat artikel van iphoneclub gelezen maar snap de handelingen niet goed.
bv:'Blader daarna naar de betreffende directory (met commando cd) en voer het commando ‘dpkg -i stack2_2.deb’ uit in de terminal. Daarna moet je nog de Preferences Bundle installleren met het commando ‘/Library/MobileStack/InstallHelper –installPrefBundle’. Ook is MobileSubstrate vereist.'

Kan iemand me uitleggen wat ik in deze stappen moet doen, ik kan namelijk niet eg veel van da computer stuff.

Bedankt!

Dan zou ik Stack niet installeren.. het is namelijk niet via Cydia te downloaden (wat overigens ook in het artikel staat) dit kan je doen met de terminal. Hiervoor is enige kennis van zaken wel vereist ;)

heva 24-06-09 19:06

Maar als ik t nooit probeer leer ik het ook niet he;)

Jah dat 'cydia programmaatje' was eig een type fout (de andere versies heb ik namelijk via cydia gedownload).
Ik ben er al ingeslaagd om Stack 2.2 in de directory: /private/var/mobile/Libary te zetten via cyberduck.
Is de rest echt onbegonnen zaak?

Bomans 24-06-09 19:11

als het stack.app is kan je die gewoon in root/applications zetten en dan je iphone herstarten. Dan staat hij erop.

heva 24-06-09 19:11

Nee het een .deb formaat

Eig is me vraag alleen: hoe open ik 'terminal'?

Timmeh_ 24-06-09 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heva (Bericht 309515)
Maar als ik t nooit probeer leer ik het ook niet he;)

Ja, dat is waar. Wel op eigen risico natuurlijk ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heva (Bericht 309521)
Nee het een .deb formaat

Eig is me vraag alleen: hoe open ik 'terminal'?

Finder > Programma's > Hulpprogramma's

Bomans 24-06-09 19:17

ssh je .deb file naar bijvoorbeeld /tmp folder.

Dan ssh je naar je iphone (SSH naar iphone: shh root@<iphoneIP>) en voer je volgend command uit:

dpkg -i /tmp/filename.deb (waarbij je "filename" uiteraard veranderd naar de naam van je .deb file ...)

heva 24-06-09 19:20

Daar komt miss een domme vraag: hoe voer je je een command uit? Haha

iMario 24-06-09 19:37

1. Installeer Terminal op je iPhone. Te vinden in Cydia.
2. Maak een SSH-connectie, of via USB (met DiskAid bijvoorbeeld)
3. Zet het deb-bestand in /private/var/root.
4. Open Terminal en typ het volgende:

login root ''druk enter''
alpine ''druk enter''
dpkg -i stack2_2.deb ''druk enter''
/Library/MobileStack/InstallHelper --installPrefBundle ''druk enter''
killall SpringBoard ''druk enter'''

5. Klaar!

heva 24-06-09 19:57

aah.. ok die terminal had ik nodig ! Bedankt!

Maar als ik mijn password: alpine in wil typen dan reageert terminal niet. Ik kan nx intype??

Doe ik iets fout?

iMario 24-06-09 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heva (Bericht 309590)
aah.. ok die terminal had ik nodig ! Bedankt!

Maar als ik mijn password: alpine in wil typen dan reageert terminal niet. Ik kan nx intype??

Doe ik iets fout?

Dat is normaal. Gewoon alpine intypen en dan op enter drukken.

heva 24-06-09 20:20

Heb alle commando's ingevoerd
Stond voor mij 1 foutje in: dpkg -i stack2_2.deb moet in mijn geval dpkg -i stack2_2-1.deb zijn.

Stack doet het nu wel :D Alleen als ik hem onder in beeld sleep dan verschuiven de andere apps niet. Het stock programmaatje gaat als het waren over de andere apps heen staan. Is dit te verhelpen zodat er 4 mooie icoontjes naast elkaar staan.

Alvast enorm bedankt! Zelfs de grootste klungel lukt het dus toch :P

iMario 24-06-09 20:25

Werkt niet echt super lekker nog. Je kan hem in je Dock verslepen, druk ergens op je scherm om het vast te zetten.

Ben op het moment Stack 3.0 aan het uitproberen!

Je kan Stack 3.0 krijgen door een donatie te maken.

heva 24-06-09 20:29

Is Stack 3.0 beter?

Het is dus niet mogelijk om 4 apps naast elkaar te krijgen?
Ook blijft Stack steeds zichtbaar in applicaties? Is dit te verhelpen?

Nja het is wel een hele handig programma jammer dat het ng niet 100 procent werkt.

Phoee nu krijg ik dat niet meer eens verplaatst. Hij beweegt wel mr krijg hem niet meer stil. Als ik ergens op het scherm druk, dan geeft die geen reactie

iMario 24-06-09 20:43

Ja, Stack 3.0 is beter. Veel beter!

Heeft al die problemen ook niet, die je daar opnoemt.

nicosomers 24-06-09 22:43

Ik heb bovenstaand uitgevoerd maar blijkbaar is er iets mis gegaan. Hoe verwijder ik alles weer? Ik heb de Deb, in /private/var/root verwijdert, en respring maar helaas. Iemand?

zwaan 25-06-09 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nicosomers (Bericht 309839)
Ik heb bovenstaand uitgevoerd maar blijkbaar is er iets mis gegaan. Hoe verwijder ik alles weer? Ik heb de Deb, in /private/var/root verwijdert, en respring maar helaas. Iemand?

Hij staat bij packages in Cydia en is vanaf daar ook te verwijderen.
Het deb bestand is alleen voor installatie en word niet betrokken bij het deinstalleren.

nicosomers 25-06-09 08:04

Dank je voor je hulp, ik heb het netjes kunnen verwijderen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:56.