iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Mobile Terminal foutje... (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/36853-mobile-terminal-foutje.html)

Chrisl 24-06-09 20:34

Mobile Terminal foutje...
 
Net geprobeerd om het wachtwoord van Mobile Terminal te veranderen (is gelukt trouwens) en kwam dit bugje (?) tegen...

http://i42.tinypic.com/2jb8cc3.jpg


Ik heb dit screenshotje echt zelf genomen en er is niet mee geknoeid...:D

iMario 24-06-09 20:41

Heb ik ook, maar je kunt hem gewoon draaien, door je iPhone te draaien. ;) Accelerometor gedoe dus.

Chrisl 24-06-09 20:45

Nee, dat werkte dus niet, moest per se andersom gaan zitten....

EDIT
nu werkt dat dus wel, ik heb het echt de eerste keer geprobeerd


iScorpio 24-06-09 20:48

Sinds wanneer gebruik jij een AT&T abbo in Nederland ;)

Chrisl 24-06-09 20:48

Al ruim een jaar, de roamingskosten lopen wel erg hard op moet ik zeggen hoor....

iScorpio 24-06-09 20:49

En dan heb jij een 'E' van EDGE i.p.v. het mooi rondje hier in NL?

Chrisl 24-06-09 20:54

tja, EDGE hè... beter als dat achterlijk rondje.....

Nowa 02-08-10 01:39

Als ik mobile terminal start gaat hij weer terug naar het home scherm. Zal m nog s opnieuw opstarten.

Edit: Na een reboot kan hem nog steeds niet starten. Check het morgen wel weer.. val bijna in slaap.

hapemo 02-08-10 13:12

hier netzo

Mart-in 02-08-10 16:16

Hier hetzelfde probleem, Mobile Terminal start op, een zwart scherm en het toetsenbord verschijnen. Twee seconden later crasht de applicatie. Is hier wat aan te doen door een bestandje aan te passen in de root?

Nowa 02-08-10 16:32

MobileTerminal-426.deb schijnt de oplossing te zijn. Ik gaat het even proberen.

MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Mart-in 02-08-10 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nowa (Bericht 511428)
MobileTerminal-426.deb schijnt de oplossing te zijn. Ik gaat het even proberen.

MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Ik ga het ook even proberen. Thnx voor de link iig!

EDIT: Werkt voor mij! Bestand downloaden via bovenstaande link, via SSH op je iPhone zetten en installeren met iFile, te downloaden via Cydia :)

Nowa 03-08-10 11:51

Yeps werkt inderdaad :) Ben er blij mee.

arttext 03-08-10 12:40

Mobile Terminal 426.deb werkt inderdaad prima onder iOS4, de versie die in Cydia staat niet. Overigens vind ik SSH echt een achterhaalde en ingewikkelde techniek als je alleen USB gebruikt. Met het gratis "iPhone Folders" , een Windows Explorer extensie, sleep je het bestand naar /var/root/Media/Cydia/AutoInstall op je iPhone, reboot de iPhone en klaar is Kees.

Mart-in 03-08-10 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arttext (Bericht 513050)
Mobile Terminal 426.deb werkt inderdaad prima onder iOS4, de versie die in Cydia staat niet. Overigens vind ik SSH echt een achterhaalde en ingewikkelde techniek als je alleen USB gebruikt. Met het gratis "iPhone Folders" , een Windows Explorer extensie, sleep je het bestand naar /var/root/Media/Cydia/AutoInstall op je iPhone, reboot de iPhone en klaar is Kees.

Moet je ergens nog een instelling activeren om dat AutoInstall werkend te krijgen? Ik heb wel de mappen op de juiste locaties aangemaakt. Maar als ik reboot lijkt er niks geinstalleerd. Het *.deb bestand is wel verdwenen, maar zelfs na meerdere malen rebooten verschijnt er niks op m'n Springboard..

isezumi 03-08-10 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mart-in (Bericht 513554)
Moet je ergens nog een instelling activeren om dat AutoInstall werkend te krijgen? Ik heb wel de mappen op de juiste locaties aangemaakt. Maar als ik reboot lijkt er niks geinstalleerd. Het *.deb bestand is wel verdwenen, maar zelfs na meerdere malen rebooten verschijnt er niks op m'n Springboard..

Hetzelfde probleem hier: ik doe hetzelfde wat arttext beschrijft...

EDIT: hmm 2 keer rebooten helpt schijnbaar... weird ass gebeuren...

arttext 04-08-10 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mart-in (Bericht 513554)
Moet je ergens nog een instelling activeren om dat AutoInstall werkend te krijgen? Ik heb wel de mappen op de juiste locaties aangemaakt. Maar als ik reboot lijkt er niks geinstalleerd. Het *.deb bestand is wel verdwenen, maar zelfs na meerdere malen rebooten verschijnt er niks op m'n Springboard..

Neen, geen settings, het gaat vanzelf.Toen ik het de eerste keer deed met "iPhonebrowser" werkte het ook niet, ik sleepte het bestand in de aangegeven folder en herstarte de iPhone. Niks, Nada, Niente. Toen ik met "iFile" op de iPhone controleerde of het bestand echt wel in die folder stond, was er niets. Toen ik hetzelfde de tweede keer deed met "iPhone Folders" werkte het wel. Gewoon een paar keer proberen, denk ik.

DennisE36 05-08-10 01:40

Klopt het overigens ook als je een Firmware update hebt gedaan, je root wachtwoord dan standaard weer "alpine" is?

arttext 05-08-10 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DennisE36 (Bericht 516752)
Klopt het overigens ook als je een Firmware update hebt gedaan, je root wachtwoord dan standaard weer "alpine" is?

Ja, ik heb mijn wachtwoorden juist gisteren weer veranderd.

Jerioo 17-08-10 17:17

Voor het overzetten van gegevens lijkt mij dit programatje erg geschikt: iPhone Explorer - A USB iPhone browser for Mac and PC


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:02.