iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   SSH (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/36855-ssh.html)

t-kroon 24-06-09 19:38

SSH
 
Hallo, ik heb zojuist mijn 3G gejailbreakt (3.0, van t-mobile). Ik weet er verder niet veel vanaf, maar de beveiliging is nu wel slecht geloof ik. Met BigBoss (las ik iets van) kon je de SSH weer dichtdoen. Is hij dan weer goed beveiligd? Of sla ik de spijker wel heel ver van zijn kop ;)?

iScorpio 24-06-09 19:40

Met programma's van BigBoss kan je SSH openen en sluiten. Dit zijn o.a. BossPrefs en SBSettings.

Chrisl 24-06-09 19:47

En je kan natuurlijk je SSH wachtwoord veranderen...

t-kroon 24-06-09 20:42

Hoe kan ik dat wachtwoord veranderen dan? En wat is wél beveiligd? SSH aan of uit?

Chrisl 24-06-09 20:50

Als je je wachtwoord veranderd kun je hem makkelijker aan laten staan, ze komen er dan toch niet in..

In mobile terminal, tik "login root", wachtwoord is alpine, hierna tik je "passwrd" zonder aanhalingstekens... Nu moet je je nieuwe wachtwoord invoeren en een keer herhalen...

t-kroon 24-06-09 21:00

Hartelijk dank!

pvdhelm 04-05-10 06:58

Geen verbinding met SSH
 
Na de spirit JB heeft SSH heel even gewerkt heb het een en ander kunnen veranderen maar nu kan ik met putty of Winscp niet meer in de iphone komen. Na de verbinding verbreekt de iphone de verbinding weer en gaat hij proberen opnieuw te connecten. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Cheacker 04-05-10 11:26

Klopt het IP-adres van je iPhone nog met degene in het programma? Bij mij was het geval dat ik het laatste cijfer moest veranderen.

pvdhelm 04-05-10 11:32

Probleem opgelost door openssh opnieuw te installeren. Heb hem niet verwijderd maar hersteld in cydia nu werkt alles weer Oké. Had in een ander forum gelezen dat dit probleem vaker gebeurt

theboko 30-05-10 10:59

probleem met ssh
 
hallo forumleden.

als ik openssh installeer op mijn iphone 3gs dan kan ik via winscp in de foon komen geen probleem. maar verbreek ik de verbinding en ik gebruik hem een tijd niet stopt hij ermee . wil ik vervolgens opnieuwe een verbinding maken dan lukt dat op geen manier. dan moet ik openssh opnieuw installeren en dan kan ik er wel weer in ,
is dit normaal ? of staat er een instelling niet goed of heb ik een andere prog nodig? wie kan me helpen?

mvg bennie

robbiedobbie 30-05-10 11:04

Dit heb ik ook af en toe gahad na jailbreak. Heb toen telefoon gerestored, toen gejailbreaked. dan cydia laten updaten en daarna ssh installeren. toen had ik geen problemen meer.

Dragon 30-05-10 11:10

SSH verwijderen via Cydia en de hele map SSH verwijderen die op je iPhone staat. Reboot.
Opnieuw SSH installeren en hij zou weer moeten werken.

theboko 30-05-10 11:12

hmmm das wel heel veel werk om dit probleem uit de wereld te helpen. stel ik doe dat , dat gaat dat via itunes neem ik aan ? maar word er dan wel dezelfde versie software opgezet zodat ik die jailbreak weer ken uitvoeren?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon (Bericht 457971)
SSH verwijderen via Cydia en de hele map SSH verwijderen die op je iPhone staat. Reboot.
Opnieuw SSH installeren en hij zou weer moeten werken.

deze optie is te doen lijkt me ik ga het zeker proberen.

bedankt voor de snelle reacties:D

waar vind ik die map ssh als openssh van de iphone af is .
sorry voor de (stomme) vele vragen maar ben nog niet lang in het bezit van een iphone

iMario 30-05-10 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door theboko (Bericht 457979)
waar vind ik die map ssh als openssh van de iphone af is .
sorry voor de (stomme) vele vragen maar ben nog niet lang in het bezit van een iphone

/root/etc/ssh

theboko 30-05-10 11:49

oke , maar kan ik dan nog wil in de foon als ik eerst ssh eraf gooi? omdat die map weg moet. je hebt toch ssh nodig om in je foon te komen of heb ik het nu totaal mis?

theboko 30-05-10 22:25

het is gelukt , kan er nu 8ter elkaar in komen . zonder openssh opnieuw te installeren

thx guy's

sincze 13-06-10 16:33

wat heb je gedaan
 
En hoe is het je gelukt??
tnx alvast voor de uitleg.

Florijntje 14-06-10 13:18

Je moet ook het mobile password wijzigen!
Inloggen su mobile via Terminal. Pas dan ben je echt veilig. Het is trouwens passwd!

kuipert 21-06-10 22:31

Cydia crashed, kan geen ssh doen..
 
Goed mensen....

Lekker probleempje!

Cydia blijft crashen als ik hem opstart.

Ik heb nu bijna alle progjes gebruikt maar niets helpt:

Iphonebrowser:
Werkt niet

I-Funbox:
Werkt niet

Winscp:
Werkt niet omdat ik ben vergeten om Openssh te installeren

Clearcydialist:
Werkt niet, kom niet verder als "connect your device"

Iphone Explorer:
Werkt niet

.......

Ben nu echt ten einde raad.

Iemand een beter idee om dus cydia opnieuw goed te laten lopen ZONDER dat ik dus moet reJailBreaken?

Groets

WDS001 21-06-10 22:35

Al eens een harde reset gedaan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:53.