iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   MMS 2G patch beschikbaar! (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/38002-mms-2g-patch-beschikbaar.html)

ligth011 28-06-09 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Merkie (Bericht 313518)
Activate2GMMS installeren via Cydia en vervolgens bij Settings > General > Network > Cellular Data Network (of het Nederlandse equivalent hiervan) je MMS-gegevens instellen. Rebooten en als het goed is heb je dan MMS :) .

hoe installeer ik activate2gmms

Merkie 28-06-09 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ligth011 (Bericht 313525)
hoe installeer ik activate2gmms

Staat in mijn post. Via Cydia. Heet programma heet trouwens ActivateMMS2G en niet Activate2GMMS. Gewoon via Cydia zoeken en dan vind je hem wel.

Chrisl 28-06-09 22:59

Hij onthoud mijn instellingen niet, hebben meer mensen hier last van???? Heb Vodafone btw...

Zodra ik settings sluit zijn de eerste 3 instellingen weg.

Zit helaas ook geen knopje save of iets dergelijks....

lema 28-06-09 23:02

Activate[wiki=8918]MMS[/wiki]2G net geinstalleerd en reboot device uitgevoerd. Nu blijft ie hangen op zwart scherm met apple'tje scherm. Hoe krijg ik hem hieruit?

iemand een idee

kdhoe 28-06-09 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lema (Bericht 313628)
Activate[wiki=8918]MMS[/wiki]2G net geinstalleerd en reboot device uitgevoerd. Nu blijft ie hangen op zwart scherm met apple'tje scherm. Hoe krijg ik hem hieruit?

iemand een idee

ik zie dat je nog 2.2.1 draait. De patch is alleen voor 3.0.

Het gemakkelijkste is restoren. Je kan ook manueel de bestanden terug zetten via Ssh. Maar dit is al wat moeilijker.

kdhoe 28-06-09 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 313623)
Hij onthoud mijn instellingen niet, hebben meer mensen hier last van???? Heb Vodafone btw...

Zodra ik settings sluit zijn de eerste 3 instellingen weg.

Zit helaas ook geen knopje save of iets dergelijks....

Een aangepaste IPCC of CarrierBundle installeren lost dit probleem op.

lema 28-06-09 23:13

Ik ben hem al aan het restoren, effe niet goed gelezen. Typisch gevalletje van Jammerrrr

mwagena 28-06-09 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe (Bericht 313640)
Een aangepaste IPCC of CarrierBundle installeren lost dit probleem op.

Waar kan ik zo'n CarrierBundle vandaan halen, voor in mijn geval NL KPN (Hi)
dank alvast

cypher21 28-06-09 23:40

Lijkt te werken hier met vodafone,
heb alleen 3 minuten geleden mezelf een MMS gestuurd, maar nog niet ontvangen


edit: MMS ontvangen :)

Denk alleen dat dit de eerste en laatste MMS is die ik ooit zal versturen of ontvangen, maar het werkt iig ;)

febe 28-06-09 23:48

Hmmm,

Net alles geinstalleerd, instellingen aangepast en gereboot , maar bij verzenden blijft ie hangen op t laatste stukje en geeft dan na een tijdje aan dat het versturen van het bericht is mislukt (uiroeptekentje).
Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?

Dutch Moose 29-06-09 00:17

huhh... rara dingen gebeuren er hier op het forum en op mijn iphone....

For starters: US iPhone 1gen met 16gb draaiend op FW3.0 JB & UNL

zojuist activatemms2g geinstalleerd en vanuit cydia verplichte reboot laten draaien.
Gelijk naar berichten om te testen maar bleef na versturen ogenschijnlijk hangen. Op zich logisch want ik heb nog niets ingesteld.

Ben toen op zoek gegaan om instellingen in te geven maar ik kan niets vinden... HELEMAAL NIETS! Toen liep de zaak vast (zie foto's), dus wederom reboot!

Plotseling kwam er een mms binnen op het toestel waarna ik ge-mmst had, dus dat werkte gewoon, nog eens geprobeerd en die kwam dus ook gewoon aan. MMS naar iphone gestuurd en die komen ook gewoon binnen. Heel bijzonder als je het mij vraagt want ik kan nergens mijn MMS instellingen ingeven en/of veranderen.
Ik heb een orange simmetje wat nu dus automatisch op tmobile draait. Geen iphone abo of data abo-tje... niets van dat alles!

Dan nu het belangrijkste...
instaleren en mms-en lijkt me... No Sweat at all!

Works like a charm...!

Thaan 29-06-09 00:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kdhoe (Bericht 313640)
Een aangepaste IPCC of CarrierBundle installeren lost dit probleem op.

Hier dus niet, zowel de mobileconfig van benm.at als iphone.tdfclan.nl (de MMS beta) als de originele IPCC van T-Mobile en een aangepaste IPCC uit een ander topic verhelpen dit niet.

Hoe zorg ik dus dat hij mijn MMS instellingen onthoud?

Lips 29-06-09 02:12

Opstart problemen na ActivateMMS2G installatie
 
Nadat ik via Cydia de app "ActivateMMS2G" heb geïnstalleerd start de iPhone niet meer op d.w.z. er blijft continu het zogenaamde opstart appeltje in het display staan.


Tot nu toe is het ook niet mogelijk het systeem in de DFU stand te krijgen.

macfreaker 29-06-09 05:42

Je krijgt deze altijd in dfu mode. Je moet het alleen goed doen en blijven proberen.

Lips 29-06-09 06:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 313764)
Je krijgt deze altijd in dfu mode. Je moet het alleen goed doen en blijven proberen.

Na heel veel proberen is het eindelijk gelukt!

Willumpie 29-06-09 09:34

Na installatie van de patch heb ik het ook eindelijk werkend gekregen. Top! Alhoewel, ik zie de instellingen, ik zie het camera-icoontje, maar als ik wil versturen krijg ik na 2 minuten wachten (en balkje op 90%) een foutmelding. Ligt dit aan de settings? Ik heb ze van de wiki overgenomen voor vodafone

cypher21 29-06-09 09:35

Dat probleem had ik ook, en dat lag eraan omdat de APN niet opgeslagen werd met Vodafone,

Ik heb een IPCC voor Vodafone in iTunes geladen en gesynct. daarna werkte het wel

Zie deze post voor IPCC: https://forum.iculture.nl/f18/i...tml#post299177

En deze om iTunes 8.2 geschikt te maken om IPCC te accepteren:
https://forum.iculture.nl/f28/i...2-mac-win.html

LaurentBE 29-06-09 09:52

Ik heb hetzelfde probleem als de andere hier, de applicatie lijkt te werken.
Ik zie het 'fototoestel'-icoontje in de standaard sms app. Maar mijn apn, user en password van mijn provider lijkt hij niet te bewaren, waardoor foto's verzenden dus mislukt.

Mijn provider is Proximus (België).
Iemand een idee waar ik die carrier bundel voor proximus kan vinden, en hoe erop te krijgen ? Ik wil best die oplossing proberen om te zien of apn-user-password dan wel bewaard blijven.

Deze mms app voor Iphone 2G op fw3.0 vind ik overigens wel geslaagd als ik ze nog werkend krijg. Zo'n 'fototoestel-icoontje' in de sms app vind ik goed, geen gedoe met een andere app's.

cypher21 29-06-09 09:56

@Laurent:

Zoeken op "Proximus ipcc" geeft mij dit resultaat:
https://forum.iculture.nl/f18/i...s-netwerk.html

Had je zelf kunnen doen ;) maar goed, succes

Bomans 29-06-09 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentBE (Bericht 313865)
... Mijn provider is Proximus (België).
Iemand een idee waar ik die carrier bundel voor proximus kan vinden, en hoe erop te krijgen ? Ik wil best die oplossing proberen om te zien of apn-user-password dan wel bewaard blijven. ...

ipcc voor proximus kan je hier vinden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:05.