iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Icy en/of Cydia (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/38024-icy-cydia.html)

vdvorst 28-06-09 16:43

Icy en/of Cydia
 
Net dus een jailbreak gedaan, kun je in cydia niets updaten als je icy hebt... Kan ik alles nógmaals doen!

Dit is toch niet leuk zo! Raar dat het ook niet in de tutorial stond :(

DertKesh 07-07-09 22:59

Op internet lees ik dat Icy een combinatie is van Cydia en Installer. Dus alleen Icy is dan toch voldoende om te installeren?

Hunter 07-07-09 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vdvorst (Bericht 313219)
Net dus een jailbreak gedaan, kun je in cydia niets updaten als je icy hebt... Kan ik alles nógmaals doen!

Dit is toch niet leuk zo! Raar dat het ook niet in de tutorial stond :(

Gewoon alleen opnieuw jailbreaken met alleen Cydia aangevinkt.
Das toch wel een minuut of 10 werk.

milan13 07-07-09 23:48

hmmm, vreemd bij mij werken ze beiden gewoon goed..
ligt t aan mij of heb ii gewoon geluk gehad!?:D

martijnnooijen 10-07-09 11:15

Icy installeren via cydia?
 
Moet je icy perse via redsn0w installeren? Of kun je dat ook gewoon via cydia? Ik had al gezocht maar niks gevonden. Mschn moet je iets toevoegen maar wat? Plz help me!

Bomans 10-07-09 12:02

redsn0w is om te jailbreaken en unlocken. Daarmee kune je geen programma's installeren.

Icy kan je inderdaad via cydia op je iphone zetten.

Je moet in cydia deze source toevoegen: apt.ripdev.com

Anoukzand 20-09-09 12:22

Maar, ik heb gehoord, dat het enige verschil tussen cydia en icy is dat icy sneller is.

Nog andere dingen, want anders zet ik het erop terwijl er geen verschil is xD.

nielspod 21-09-09 16:12

Het is inderdaad sneller, maar persoonlijk vind ik Cydia beter, omdat het gewoon beter werkt (vind ik dan :) )

tinos 21-09-09 16:50

En op Cydia kan je meer downloaden .

DikkeWim 10-10-09 18:54

ik heb zowel Icy als Cydia geinstalleerd en wil een van de twee verwijderen.

Nergens te vinden hoe dat moet. Kan iemand helpen?

JWVD 10-10-09 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tinos (Bericht 354738)
En op Cydia kan je meer downloaden .

Fout. Icy kan zowel Cydia en Installer packages aan, dus in principe meer.

Pruis 13-10-09 14:09

Ik heb mijn iPhone 3GS gejailbreakt met blackra1n. Nadien ook Cydia en Icy automatisch laten installeren.

Echter, als ik Cydia opstart krijg ik een rood kader te zien waarin staat: Your copy of Cydia does not know what version it is, itself, running. This issue is normally caused by a corrupted /var/lib/dpkg/status file.This seems to be caused by asking redsn0w to install both Cydia and Icy during the jailbreak [...]


Als ik nu iets wil installeren met Icy dan krijg ik ook de melding dat dit niet lukt en iets met een foutmelding van dpkg.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

gamertje 13-10-09 21:19

Installer-Icy-Cydia op ipod touch
 
Ik vroeg me af is het mogelijk om zowel Installer als Cydia en eventueel Icy op een ipod touch te hebben. Ik vroeg me dit af omdat ik soms hier op het forum dingen over installer hoor dan weer over cydia.

Kan iemand me de verschillen uitleggen en me aan raden of het zinvol is cydia en installer bijv of alle drie.


MvG , Robbert

WDS001 13-10-09 21:21

Installer is verleden tijd, maar Cydia en Icy kan je wel op 1 iPod hebben. Als je Cydia hebt heb je eigenlijk het belangrijkste, Icy heb je niet echt nodig, de meeste toepassingen staan in Cydia.

Timmeh_ 13-10-09 21:23

Met alleen Cydia heb je alles tot je beschikking. Installer wordt niet meer ondersteund, dit is nu vervangen door Icy, een 'lichtgewicht' Cydia die sneller is.

Dus meer dan Cydia heb je niet nodig, tenzij je bijvoorbeeld de laadtijd van Cydia te lang vindt duren, dan kan je Icy installeren.

gamertje 13-10-09 21:52

Oke bedankt voor de informatie maar hoe installeer ik ICY

iMario 13-10-09 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gamertje (Bericht 366475)
Oke bedankt voor de informatie maar hoe installeer ik ICY

Door de RipDev repo te installeren, staat in het Repositories mapje in Cydia.

Timmeh_ 13-10-09 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pruis (Bericht 365924)
Ik heb mijn iPhone 3GS gejailbreakt met blackra1n. Nadien ook Cydia en Icy automatisch laten installeren.

Echter, als ik Cydia opstart krijg ik een rood kader te zien waarin staat: Your copy of Cydia does not know what version it is, itself, running. This issue is normally caused by a corrupted /var/lib/dpkg/status file.This seems to be caused by asking redsn0w to install both Cydia and Icy during the jailbreak [...]


Als ik nu iets wil installeren met Icy dan krijg ik ook de melding dat dit niet lukt en iets met een foutmelding van dpkg.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Ja! Ik had namelijk hetzelfde ;)

Het blijkt dat de Icy die in blackra1n zit geen 'proper version' is. Je kan in Cydia de ripdev-repo toevoegen en dan Icy installeren. Deze overschrijft dan de huidige versie, dus je hoeft de door blackra1n geïnstalleerde Icy niet te verwijderen. Nadat je via Cydia Icy hebt herïnstalleerd moet icy weer werken. :)

EDIT
// Discussies samengevoegd.


Pruis 13-10-09 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 366490)
Ja! Ik had namelijk hetzelfde ;)

Het blijkt dat de Icy die in blackra1n zit geen 'proper version' is. Je kan in Cydia de ripdev-repo toevoegen en dan Icy installeren. Deze overschrijft dan de huidige versie, dus je hoeft de door blackra1n geïnstalleerde Icy niet te verwijderen. Nadat je via Cydia Icy hebt herïnstalleerd moet icy weer werken. :)

EDIT
// Discussies samengevoegd.


Bedankt, het is gelukt! :)

gamertje 14-10-09 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 366479)
Door de RipDev repo te installeren, staat in het Repositories mapje in Cydia.

Gedaan maar ik heb geen icy nu.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.