iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   cydia (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/38280-cydia.html)

ligth011 29-06-09 22:59

cydia
 
ik heb sinds gisteren last dat cydia niet opstart

loading data en weer terug naar het beinscherm van de iphone.
kun je ccyddia instaleren zonder fw te vervangen

want 3.0 werkt goed bij mij alleen mms niet.

francebramie 30-06-09 11:07

Ik heb hier sinds gisteren ook last van... Loading data en dan terug naar springboard.

Ik heb een custom firmware geinstalleerd, en niet via redsn0w...
Ik heb Icy wel geinstalleerd, dus zal het daar maar mee doen tot mijn PC is gemaakt en ik kan herstellen en jailbreaken met redsn0w

edit: Icy sluit ook af als ik de repo's wil refreshen...

Chrisl 30-06-09 15:11

Ik heb hier ook last van, loading data -----> springboard....

EDIT

voor mij is dit de oplossing:

Ga naar var, lib, apt, lists en delete daar alle entrys behalve die van saurik en de map partial. Start dan cydia weer op en hij doet het weer.



ligth011 30-06-09 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 315098)
Ik heb hier ook last van, loading data -----> springboard....

EDIT

voor mij is dit de oplossing:

Ga naar var, lib, apt, lists en delete daar alle entrys behalve die van saurik en de map partial. Start dan cydia weer op en hij doet het weer.



waar vindt ik var,apt etc??
even iets duidelijker aub

jasper 01-07-09 00:02

/var/lib/apt/lists/ is een directory op het filesysteem op je iPhone. Je kunt dat benaderen als je ingelogd bent op je iPhone via SSH, of via een programma als DiskAid.

Voor mij werkt het helaas niet. Ik zie dan ook geen 'Loading data', maar gewoon een soort van opstartscherm zonder verdere tekst dat er ook meteen weer uitklapt.

Ik heb ook een Terminal emulator geïnstalleerd, maar hiermee heb ik hetzelfde; als ik het opstart klapt het er vrij snel weer uit.

Iemand een idee?

francebramie 01-07-09 09:44

Pc is gecrashed, kan het niet uittesten... :(

EDIT: Op PC van m'n vriend even WinSCP geinstalleerd en hetgene verwijderd wat je zei.
alles werkt nu goed... Bedankt!

maar kan je vertellen wat ik nu heb verwijderd? Gewoon om te weten ? :p

Chrisl 01-07-09 17:45

Volgens mij zijn het de sources die je nu hebt verwijderd... Maar ze stonden er ook gelijk weer in bij mij....

francebramie 01-07-09 18:46

Bij mij stonden ze er ook weer in.

ligth011 01-07-09 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door francebramie (Bericht 316118)
Bij mij stonden ze er ook weer in.

maar was het probleem veholpen

francebramie 01-07-09 19:22

Ja. Kan weer gewoon cydia gebruiken

Chrisl 01-07-09 19:39

Nou, graag gedaan dan hè.... :D

ligth011 01-07-09 23:30

idd bestanden verwijderd, cydia geupdate en active mms erop gezet en mms werkt.

bedankt allemaal

emonty 06-07-09 16:59

probleem niet opgelost, zelfs na nieuwe upgrade, jailbreak, 3g helemaal kaal, Cydia klapt er gewoon uit

ligth011 06-07-09 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door emonty (Bericht 319239)
probleem niet opgelost, zelfs na nieuwe upgrade, jailbreak, 3g helemaal kaal, Cydia klapt er gewoon uit

heb je die bestanden wel verwijderd

emonty 06-07-09 17:02

die zijn er niet, helemaal leeg die directories :rolleyes:

ligth011 06-07-09 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door emonty (Bericht 319243)
die zijn er niet, helemaal leeg die directories :rolleyes:

raar ik heb gewoon die bestanden verwijderd die in het topic staat.
welke iphone heb jij?

emonty 06-07-09 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ligth011 (Bericht 319247)
raar ik heb gewoon die bestanden verwijderd die in het topic staat.
welke iphone heb jij?

Ik heb de 3G

ligth011 06-07-09 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door emonty (Bericht 319248)
dezelfde als jij

ik heb de 1e generatie iphone

emonty 06-07-09 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ligth011 (Bericht 319255)
ik heb de 1e generatie iphone

3G, keek te snel. Anyway die directories zijn bij mij leeg na een "verse" jaibreak, Cydia staat er op, maar springt dus gewoon terug elke keer. Heb al drie keer de 3G opnieuw helemaal geinstalleerd en gejail breaked, maar het lost het probleem niet op

bsuma 07-07-09 18:17

Ik heb hetzelfde probleem, vandaag mijn iPhone 3G geupdate naar 3.0 , daarna jailbreak gedaan met Cydia als programma, maar inmiddels als ik op cydia klik, zwart scherm, en weer terug naar Springboard. Iemand een idee of oplossing hiervoor. Let op: kan dus niets installeren via Cydia.

MiguelM600 07-07-09 23:15

Hoi, ben via andere post ook tot zelfde conclusie gekomen, het verwijderen van de bestanden .list lost het probleem... Alleen, wat doe je als je per ongeluk ook de saurik list hebt verwijderd? Oeps, is mij dus overkomen, nu krijg ik geen updates, maar ik krijg de repo niet handmatig toegevoegd misschien kan iemand mij op weg helpen? Vast bedankt.

offline99 09-07-09 18:42

jahoor, bij mij hetzelfde, IPHON3GS jailbreak+unlock, freeeze cydia vervolgens werkte alles toppie, totdat SBSettings er opgezet werd.
Cydia alleen zwart scherm daarna springboard.
Zoals hier beschreven betreffende files (via Var, lib, apts) verwijderd en Cydia opnieuw er opgezet.
Maar helaas na het openingsscherm wordt gevraagd om de settings als ik dan bijv. Graphicuser aanklik gaat ie weer terug naar het springboard.

Zijn er nog andere oplossingen zonder alles opnieuw er op te hoeven zetten ?

Romek 26-07-09 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door offline99 (Bericht 321299)
jahoor, bij mij hetzelfde, IPHON3GS jailbreak+unlock, freeeze cydia vervolgens werkte alles toppie, totdat SBSettings er opgezet werd.
Cydia alleen zwart scherm daarna springboard.
Zoals hier beschreven betreffende files (via Var, lib, apts) verwijderd en Cydia opnieuw er opgezet.
Maar helaas na het openingsscherm wordt gevraagd om de settings als ik dan bijv. Graphicuser aanklik gaat ie weer terug naar het springboard.

Zijn er nog andere oplossingen zonder alles opnieuw er op te hoeven zetten ?


Same here....

Iemand een oplossing?

offline99 26-07-09 23:28

ik heb alles weer opnieuw gedaan (incl. SBSettings) en het werkt eindelijk.

Dus zoals wel vaker met jailbreak en unlocken van vorige Iphones/firmwares, meerdere keren herhalen totdat het goed werkt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:31.