iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Backup maken van jailbreak-apps (AppBackup/AptBackup/PkgBackup) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/44907-backup-maken-jailbreak-apps-appbackup-aptbackup-pkgbackup.html)

alixgauthier 24-10-08 13:38

Backup maken van jailbreak-apps (AppBackup/AptBackup/PkgBackup)
 
hallo iedereen,
ik ben een trots eigenaar van een iphone 3g 16gb witte,ben nu in 2.1 gejailbreak.
maar ik heb een probleemtje:ik had de apt backup gezet op mijn versie 2.0.2(ook gejailbreak)een back up gedaan.dan mijn iphone in 2.1 gezet,opnieuw jailbreak,opnieuw apt backup,dan restore ed dan ....niks???
kan iemand mij helpen?ik vond die apt de max voor als app uit cydia niet elke keer opnieuw moeten zoeken,maar het lukt niet bij mij
grts

RATBORG 11-08-09 18:52

Cydia sources backuppen!
 
Hallo

Is er een app of manier om makkelijk je sources te backuppen? Of mee te laten nemen in je Apple backup? Lijkt me wat makkelijker dan deze steeds handmatig ná elke FW-upgrade te moeten invoeren!

Gr :confused:

WDS001 11-08-09 19:20

Citaat:

Wat misschien nog makkelijker is, is het toevoegen van deze source: PwnCenter Repository Deze bied namelijk All Sources aan, als je deze installeerd, heb je in 1 keer alle sources in Cydia staan.
Via een ander forum.. Da's mss ook handig?

Bomans 11-08-09 21:39

Misschien is dit wat?
PkgBackup maakt backup van applicaties uit Cydia - iPhone - iPhoneclub.nl

RATBORG 11-08-09 22:05

Bomans, dat werkt niet indien je sources hebt waar je een unieke code of inlognaam voor nodig heb; http://website.com/cydia/gebruikersn...9949/727162892

als je zo'n sourcename hebt die elke keer uniek is zoals bij sommige sources met topapps (waar je vipaccounts hebt tegen betaling) kan pkgbackup deze apps niet terugzetten uit n backup!! Pkgbackup en apybackup halen namelijk naar mijn weten de apps opnieuw van de sources, die staan niet opgeslagen! Het bevat alleen de INFO.

@wds ->
zal ns kijken maar ook hier heb ik niet veel aan!

Bomans 11-08-09 23:14

Dan zit er niets anders op dan je gekraakte apps van de vip repo's elke keer opniuew manueel te installeren ...

Gielk 01-10-09 23:05

jailbreak opnieuw zonder jailbreak apps te verliezen
 
Ik heb op dit moment mijn iPhone gejailbreakt.
Maar nu heb ik het probleem dat Cydia niet meer opstart.
ik heb nog al veel jailbreak apps op de iPhone staan en die wil ik niet kwijt.
maar wil wel graag nieuwe apps instaleren maar dit wil niet meer omdat Cydia niet meer opstart.
WAT moet ik nu doen.
-ik wil mijn apps niet kwijtraken.
-Cydia start niet op.
-en wil graag dat Cydia weer gaat doen.

hebben jullie een idee ?
ik niet ik ben radeloos:confused::confused::confused::confused:


(ik heb er naar gezocht maar niet kunnen vinden.
ik eb wel oplossingen kunnen vinden maar zij hebben die apps op hun iPhone of iPod staan of kunnen bij Cydia om zonder problemen gegevens op te slaan. daarin tegen kan ik dus niet bij Cydia!!)

Gielk 03-10-09 08:14

Er is dus niemand die mij kan helpen

Michel15 03-10-09 08:20

Ik meen dat er iets op het forum staat, dat je via SSH in de iPhone moet zien te geraken om enkele bestandjes te verwijderen, waarna Cydia het weer doet.

Gielk 04-10-09 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 360087)
Ik meen dat er iets op het forum staat, dat je via SSH in de iPhone moet zien te geraken om enkele bestandjes te verwijderen, waarna Cydia het weer doet.

heb ik ook geprobeerd maar niet gelukt ! :(!

iemand anders ?

WDS001 05-10-09 10:03

Je kan die na restore toch gewoon opnieuw installeren uit Cydia? Schrijf ze even op en je kan alles er zo opnieuw opkrijgen..

iMario 08-10-09 16:14

Er zijn verscheidene programma's om Cydia programma's te backuppen; AptBackup, AppBackup... zo zullen er nog wel 2 zijn. Er staat er ook een in de Cydia Store.

Michel15 08-10-09 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 362665)
Er zijn verscheidene programma's om Cydia programma's te backuppen; AptBackup, AppBackup... zo zullen er nog wel 2 zijn. Er staat er ook een in de Cydia Store.


Dan moet je wel in Cydia kunnen komen, hij kan er niet in.
Dat is nou net het probleem ;)

koekjedebij 17-10-09 16:50

aptbackup (cydia), hoe verder na een upgrade en jailbreak
 
Hoi,

Ik zit ff met een probleemje/vraag waar denk ik iemand die het al eens heeft gedaan zo antwoord op kan geven.

Het zit zo:
Vandaag ben ik met mijn 3G geupgrade van 3.0.1 (gejailbreaked met redsn0w) naar 3.1.2 (gejailbreaked met blackra1n).
Voor ik de upgrade heb gedaan heb ik een sync gedaan en een backup gemaakt. Daarnaast heb ik met aptbackup een backup gemaakt van mijn cydia apps.
Nu eenmaal op 3.1.2 heb ik aptbackup weer geinstalleerd en wil ik mijn cydia backup terug zetten.
Helaas wil aptbackup dat niet doen omdat -zo zegt de melding- hij eerst een restore gedaan wil hebben.
Ik ben alleen bang dat als ik met itunes 'herstel' kies dat ie dan een originele firmware erin jast en ik dus mijn jailbreak weer kwijt ben.

Ik heb dus nog een aptbackup-lijst van 3.0.1 gemaakt maar hoe zet ik die nu op 3.1.2 nou terug???

Wie kan mij dit uitleggen?

Alvast bedankt

Chrisl 17-10-09 19:35

Ik had dat ook, nadat ik in iTunes de reservekopie terug had gezet na de update deed hij het wel, hij heeft alles keurig terug gezet.

koekjedebij 17-10-09 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 369150)
Ik had dat ook, nadat ik in iTunes de reservekopie terug had gezet na de update deed hij het wel, hij heeft alles keurig terug gezet.

Ja, maar als ik op 'herstellen' klik dan gaat ie een hele grote file downloaden.
Ik vermoed dat dat de 3.1.2 firmware is.
Die stap heb ik nooit afgewacht omdat ik bang ben dat ie dan opnieuw mijn foon van een schone 3.1.2 voorziet ik en dan weer helemaal opnieuw kan beginnen met jailbreaken en restoren van programma's.

Bedoel jij soms een andere backup dat je voor het restoren gebruikt?
Graag meer info

Please help!!!

Michel15 17-10-09 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij (Bericht 369006)
Hoi,

Ik zit ff met een probleemje/vraag waar denk ik iemand die het al eens heeft gedaan zo antwoord op kan geven.

Het zit zo:
Vandaag ben ik met mijn 3G geupgrade van 3.0.1 (gejailbreaked met redsn0w) naar 3.1.2 (gejailbreaked met blackra1n).
Voor ik de upgrade heb gedaan heb ik een sync gedaan en een backup gemaakt. Daarnaast heb ik met aptbackup een backup gemaakt van mijn cydia apps.
Nu eenmaal op 3.1.2 heb ik aptbackup weer geinstalleerd en wil ik mijn cydia backup terug zetten.
Helaas wil aptbackup dat niet doen omdat -zo zegt de melding- hij eerst een restore gedaan wil hebben.
Ik ben alleen bang dat als ik met itunes 'herstel' kies dat ie dan een originele firmware erin jast en ik dus mijn jailbreak weer kwijt ben.

Ik heb dus nog een aptbackup-lijst van 3.0.1 gemaakt maar hoe zet ik die nu op 3.1.2 nou terug???

Wie kan mij dit uitleggen?

Alvast bedankt

Aptbackup wil een restore doen van je backup, klinkt me vrij logisch in de oren ;)

Timmeh_ 17-10-09 23:24

// Verplaatst naar Installer/Cydia iPhone applicaties.

koekjedebij 18-10-09 06:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 369277)
// Verplaatst naar Installer/Cydia iPhone applicaties.

hoe? De backup bestaat uit een reeks kleine files die gerenamed zijn door itunes en dus geen leesbare naam meer hebben. Hoe weet je nou welke file wat is?

Michel15 18-10-09 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij (Bericht 369316)
hoe? De backup bestaat uit een reeks kleine files die gerenamed zijn door itunes en dus geen leesbare naam meer hebben. Hoe weet je nou welke file wat is?

De opmerking van Timmeh heeft niks met jouw probleem te maken.

Hij heeft dittopic verplaatst ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:21.