iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Sms geluiden (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/45581-sms-geluiden.html)

Mootjuh 11-10-09 19:31

Misschien staat deze vraag hier verkeerd maar zou anders niet weten waar diemoet.

Ik heb via cydia een sms toon gedownload maar zie hem niet in de lijst bij geluiden. Wel staat die een vink aan in winterboard. Wie weet boe ik mijn sms geluid kan wijzigen ?

Alvast bedankt

ik zie op het forum wel dit staan.. maar snap dan niet waar ik onder system moet kijken... (via windows of via iphone.. zo ja.. hoe dan??)

SMS-geluid aanpassen


Standaard heeft de iPhone zes luidjes aanboord waaruit je kunt kiezen. Deze staan in de map /System/Library/Audio/UISounds en heten:
sms-received1.caf (Tri-tone)
sms-received2.caf (Chime)
sms-received3.caf (Glass)
sms-received4.caf (Horn)
sms-received4.caf (Bell)
sms-received6.caf (Electronic)

Vervang één van deze bestanden met je eigen geluidje en je hebt het sms-geluid aangepast. Zet je eigen gevonden geluid via iTunes om naar aif formaat en hernoem het resultaat naar bijvoorbeeld sms-received4.caf. Upload dit caf-bestand via SCP naar /System/Library/Audio/UISounds. Kies nu op je iPhone 'Horn' als New Text Message geluid.

FridgeNL 11-10-09 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mootjuh (Bericht 364731)
via windows of via iphone.. zo ja.. hoe dan??)

Installeer via Cydia OpenSSH en vervolgens is het mogelijk om met bijvoorbeeld een programma zoals DiskAid of Cuteftp bestanden aan te passen in de root van je iPhone.

Mootjuh 11-10-09 21:30

hmm.. ben een dommie volgens mij.... onder cydia openssh gedownload.. op windows dus diskaid.. maar kom dr dan nog niet uit.. haha zal wel aan mij liggen.. vind het wel raar dat als je via cydia een ringtone download die wel meteen zichtbaar is (of packages).. maar een sms tone niet..

FridgeNL 11-10-09 21:35

Ik heb een geregistreerde versie van DiskAid en ik kan linksonder kiezen uit 3 opties waaronder Root. Misschien dat het ook helpt om via de iTunes store FileAid te downloaden (gratis).

King1987 11-10-09 21:38

Tip
Kijk eens in de wiki, daar zijn wat handleidingen te vinden over hoe je in je iPhone komt. Je moet inderdaad de Root zijn :)


iMario 12-10-09 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fridge65 (Bericht 364749)
Installeer via Cydia OpenSSH en vervolgens is het mogelijk om met bijvoorbeeld een programma zoals DiskAid of Cuteftp bestanden aan te passen in de root van je iPhone.

OpenSSH is niet nodig om DiskAid te gebruiken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fridge65 (Bericht 364793)
Ik heb een geregistreerde versie van DiskAid en ik kan linksonder kiezen uit 3 opties waaronder Root. Misschien dat het ook helpt om via de iTunes store FileAid te downloaden (gratis).

Een gratis versie van FileAid werkt niet om een gratis DiskAid licentie te verkrijgen - ja, voor DiskAid moet betaald worden om bestanden op je iPhone te kunnen zetten.

Stijnsandt 22-06-10 18:07

hoe kan ik in de map [FONT=Courier New]/System/Library/Audio/UISounds komen ???[/FONT]
[FONT=Courier New]ik heb vista windows pc . [/FONT]
[FONT=Courier New]kan iemand mij helpen ?[/FONT]


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:20.