//

Bestuur je lichten of zelfs je complete huis met je Iphone

Bestuur je lichten of zelfs je complete huis met je Iphone discussie in Jailbreak apps en thema's forum; ( verdwijnt na registratie ) Zie: iPhone Home Controller - Home Automation from your iTouch and iPhone Je kan blijkbaar je lichten aan en uit zetten of dimmen, je pc ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak apps en thema's
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-01-08, 23:29
the007 the007 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 144
Standaard Bestuur je lichten of zelfs je complete huis met je Iphone

Zie:
iPhone Home Controller - Home Automation from your iTouch and iPhone

Je kan blijkbaar je lichten aan en uit zetten of dimmen, je pc aan en uitzetten, enz.
Dit door zendertjes te plaatsen denk ik.

Iemand al ervaring met zoiets?
Kan iemand aub eens uitleggen hoe het werkt en wat ik daar precies voor moet doen en kopen?
Ik geraak er soms niet aan uit.

edit: sorry, foutje in de titel, kan een mod dit aub aanpassen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-01-08, 10:45
mjay's schermafbeelding
mjay mjay is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Standaard

Ik heb wel ervaring met X10 producten.

Het werkt als volgt:

X10 bestaat uit controllers en modules. Een apparaat of lamp sluit je aan op een module en die gaat in het stopcontact. De controller gaat ergens anders in een wandcontactdoos. De controller en de module communiceren over het lichtnet, waardoor geen extra communicatienetwerk aangelegd hoeft te worden. Voorbeelden van controllers zijn transceivers (zender-ontvanger, ontvangt een signaal van een draadloze afstandsbediening en vertaalt dit naar een signaal op het lichtnet) of de computerinterface (kan aangesloten worden op een computer of zelf simpele programma's en tijdschema's uitvoeren). Voorbeelden van modules zijn lampmodules (waarmee lampen aan- of uitgeschakeld of gedimd kunnen worden) en apparaatmodules (waarmee apparaten met meer vermogen geschakeld kunnen worden).(bron: Wikipedia)

Als je bijv een Mac of PC aan je bestaande X10 systeem koppelt (vroeger via een COM port en nu via een USB controller), dan kan je jouw computer je hele susteem laten bedienen met tijdschema's en macro's. Nu kan je dus via je Wi-Fi netwerk met je iPhone je hele systeem bedienen via je computer.

Dit alles wordt ook wel Domotica genoemd.

Marmitek maakt X10 producten die geschikt zijn voor de Europese markt.

Laatst gewijzigd door mjay; 05-01-08 om 10:54.
  #3  
Oud 05-01-08, 11:06
the007 the007 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 144
Standaard

alvast bedankt voor de info

en wat koop ik daarvoor best? (niet te duur)
en hoe kan je dat dan via je pc op de iphone besturen?
  #4  
Oud 05-01-08, 11:08
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Hey, er bestaat toch ook iets als een stekker voor internet over je lichtnet? Dat heeft dezelfde princiepe dan?
Wel grappig, als ik wat meer geld heb zal ik er eens naar kijken ^^
  #5  
Oud 05-01-08, 13:19
davek davek is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Florida
Berichten: 76
Standaard

weet iemand of dit me xanuara ook gaat, wij hebben overal in ons huis xanuara blokken zitten kosten wel 150 euro per stuk maar kan alles wel draadloos bedienen en met de computer.
  #6  
Oud 05-01-08, 13:40
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

xanuara iPhone - Google zoeken Guess not ... Opzich is het wel leuk dat je dit allemaal kan regelen maar is dat nou echt die 150 euro per stuk waard?

Greetz, Stiruam

Laatst gewijzigd door Stiruam; 05-01-08 om 13:42. Reden: FF iets toegevoegt
  #7  
Oud 05-01-08, 13:48
davek davek is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Florida
Berichten: 76
Standaard

om te spelen is alles het waard
  #8  
Oud 05-01-08, 14:16
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Hehehe lijkt me eigelijk wel leuk. Dan sluit ik er een aan op me broertjes pc en als ie dan gaat gamen en hij is aan het winnen schakel ik de stroom uit Halleluja wat een feest Nja 150 euro... Ik weet het niet! Maar het klinkt idd wel lekker relaxed alles vanaf je bank regelen, nu alleen nog een robot die je eten en drinken brengt en dan is het helemaal geweldig Tijd om Aibo te modden voor de iPhone...

Greetz, Stiruam
  #9  
Oud 05-01-08, 14:30
davek davek is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Florida
Berichten: 76
Standaard

nou we hebben wel al een robot die stofzuigt
  #10  
Oud 06-01-08, 00:20
mjay's schermafbeelding
mjay mjay is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the007 Bekijk bericht
en hoe kan je dat dan via je pc op de iphone besturen?
Op je computer moet je een site hosten via bijv. Apache. Je gaat dus dmv je iPhone via Safari naar die site en daar mee bestuur je dus je alles. Je moet maar even op Marmitek kijken naar de starter kits.
  #11  
Oud 06-01-08, 00:27
mjay's schermafbeelding
mjay mjay is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davek Bekijk bericht
weet iemand of dit me xanuara ook gaat, wij hebben overal in ons huis xanuara blokken zitten kosten wel 150 euro per stuk maar kan alles wel draadloos bedienen en met de computer.
Xanura

Xanura werkt met A10 ipv X10. A10 is een tweeweg systeem. Ik weet niet of dit compatibel is met elkaar.

Citaat:
A10- versus X10-protocol

Het X10-protocol zet een gesuperponeerd signaal op de nuldoorgang van de 230 V met een frequentie van 50 Hz. De interface zet een adres op het lichtnet en de actor met hetzelfde adres zal gaan schakelen. Het door Holec verbeterde A10-protocol werkt in principe hetzelfde echter;

- Het Xanura-signaal is een 'beleefd' signaal. Hij kijkt eerst of het lichtnet vrij is.
- Xanura heeft twee-weg-communicatie. De interface krijgt dus een signaal terug van de actor dat deze heeft geschakeld. Zoniet, dan verstuurt de interface het signaal nogmaals. Dit gebeurt in totaal drie keer.


Hierdoor treedt weliswaar een kleine schakelvertraging op, maar is Xanura ook zo betrouwbaar dat toepassing in de zorg is toegestaan. X10 is voor dat gebruik niet toegelaten.
  #12  
Oud 07-01-08, 12:18
Boy van Baal Boy van Baal is offline
• iOS 8.0
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mjay Bekijk bericht
Op je computer moet je een site hosten via bijv. Apache. Je gaat dus dmv je iPhone via Safari naar die site en daar mee bestuur je dus je alles. Je moet maar even op Marmitek kijken naar de starter kits.
Zelf heb ik de iphone nog niet maar je kan bijv.
www.logmein.com
Registreer daar en je download een programma ik raad je aan om de free sofware te nemen dan kost het niks! Hier mee kan je je pc overnemen je neem het hele muis toetsenbord je krijgt het scherm van die pc op jou pc scherm. Ik weet niet of het op de iphone werkt maar het is te proberen en anders is het makkelijk als je op school zit. En je wil ff op je eigen pc thuis kan dat zo
Nou veel plezier ermee !
  #13  
Oud 09-01-08, 12:44
jetgadget's schermafbeelding
jetgadget jetgadget is offline
• iOS 4.0.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

Kortom als je thuis een domotica systeem hebt wat via een webapplicatie via internet te bedienen is kun je dat op bijna elke internettelefoon dus ook op de iPhone.
Ik zit hier met een Funkmanagement systeem van Hateha. brengt me op geweldige ideeen, eens kijken of ze ook een internetmodule hebben!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:14.