iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Geinstalleerde apps niet zichtbaar (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/4633-geinstalleerde-apps-niet-zichtbaar.html)

Ezra 06-01-08 21:21

Geinstalleerde apps niet zichtbaar
 
Ik heb sinds vandaag bij veel apps die ik installeer via de installer dat ze niet verschijnen op de springboard.

Ze zijn wel geinstalleerd want ik zie ze in het lijstje staan als ik Launcher opstart.
Ook kan zie ik ze staan bij Customize -> Icon display order

Alleen hebben ze allemaal geen icoon. Ik zie alleen de naam vd app dus.
Via Launcher kan ik ze ook niet opstarten.

Wat ook wel raar is, is dat apps niet staan genoemd bij Installer -> uninstall


Voor mij een onbekend probleem..En ik kon na wat zoeken op het forum ook niks vinden wat hier op leek.
Dus als iemand een oplossing heeft dan hoor ik het graag!

-Rick 07-01-08 10:36

Hi Ezra !

Probeer eens een (zichtbare) app te uninstallen, komt dat een nietzichtbare app wel weer tevoorschijn ?

Bij m'n eigen iPhone wel gemerkt dat (ik gebruik Summerboard 2.0) dat wanneer ik 3 pagina's vol met apps heb dat er daarna niet meer te installeren valt. Wellicht dat de iPhone maar een beperkt aantal apps aan kan ?

Greetz,
Rick

Stiruam 07-01-08 11:31

Offf mischien even via Customize > icon display order > (oogje aantikken) en dan kijken welken er zichbaar zijn en welke niet...

Greetz, Stiruam

Ezra 07-01-08 12:53

Ik ben niet thuis dus kan het niet testen om een paar zichtbare apps te uninstallen..

Maar dat van dat oogje bij customize weet ik wel. Ze staan nml allemaal 'aan' . Dus dat moet geen probleem zijn.

Ik heb overigens 4 pagina's met apps. (1e standaard pag. meegerekend)
Dus misschien idd te veel...

Ezra 07-01-08 17:30

Heb net wat apps weggedaan, maar er is niks veranderd.
Ook als ik via Customize een paar werkende apps op onzichtbaar zet dan komen er geen andere bij..

Het valt me wel op dat alle apps die niet zichtbaar zijn, ook geen icoon hebben in de lijst van Customize.
Behalve Inewsgroup, maar die is ook niet zichtbaar

Ezra 07-01-08 18:54

En alweer de 3e opeenvolgende post van mij:

Het werkt weer!
Heb via ssh de apps die het niet deden verwijderd uit de Applications map en opnieuw geprobeerd te installeren. Wat dus gewerkt heeft.

Beetje vaag waarom ze het in eerste instantie dan niet deden...

sjowol 07-01-08 19:04

nee is best duidelijk, je hebt niet genoeg ruimte in je apps folder (teveel geinstalleerd) hierdoor installeerd installe ze maar half (niet opgevallen dat hij naar het springboard terugfloept tijdens een install?) dus heeft hij bij die apps nooit een icoon geinstalleerd zegmaar.. ik denk dat het "simlink" tijd voor je is

Ezra 07-01-08 19:12

Aha!! Dus dat was t..

Wel grappig, want de eerste app die ik geinstalleerd heb nadat ik die mappen verwijderd had was de "300mb killer" fix. Wat dus de applications folder verplaatst..

sjowol 07-01-08 19:44

ja gelukkig eigen ervaring (anders had ik het ook geweten) is ook suf want hij maakt de backup in dezelfde folder als waar je orgineel is... dus als je schijf al vol is blijft hij vol en is er dus ook geen plek meer om die simlink (shortcut) te plaatsen.
zowiezo voor iedereen waarbij installer tijdens een install crashed! let ff goed op, waarsch. is een deel van de app gewoon geinstalleerd!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:16.