iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   Bluetooth automatisch aan wanneer in auto houder (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/46994-bluetooth-automatisch-wanneer-auto-houder.html)

Bosje 28-10-09 10:50

Bluetooth automatisch aan wanneer in auto houder
 
Hallo mensen!

Ik heb sinds kort de TomTom houder en dat werkt super! Nu moet ik steeds handmatig bluetooth aan en uit zetten voordat ik de carkit kan gebruiken. Is er wellicht een tooltje beschikbaar die bluetooth automatisch inschakeld zodra het aangesloten is op een krachtbron en deze weer uitschakeld zodra de iphone weer op de accu overschakeld?
Ik heb hier op het forum rond gekeken en op google gezocht maar kon niks vinden. Wellicht hebben jullie een idee!

Alvast bedankt!

Thomas.

Bomans 28-10-09 10:52

Zo een app is er niet.
Je kan wel Myprofiles installeren. Misschien is dat iets voor jou?

Bosje 28-10-09 11:47

Dat ziet er goed uit! Ik ga het proberen!

kuotje 28-10-09 13:59

En je hebt een jailbreak, via SBsettings kun je bluetooth heel snel aan en uit zetten.
maar mss is dat nog teveel moeite?:P

Bosje 28-10-09 14:51

Ik heb MyProfiles geprobeerd, maar dat doet gewoon niks.. Ik maak goeie rules aan maar zodra ik de egine aan zet geeft het geen reactie, beetje jammer.. Een hoop mensen klagen ook op forums dat het erg buggy is.

Ik gebruik idd ook sbsettings, maar dat vind ik eigenlijk te veel moeite haha.
Dan ga ik zelf iets te programeren die dit oplost.

in ieder geval bedankt voor jullie aandacht :)

Bomans 28-10-09 14:56

Maar als je bluetooth uitstaat dan zal die nooit automatisch aanspringen als je in de buurt van een BT device komt. Als hij aanstaat zal hij inderdaad automatisch verbinding maken. Is toch net hetzelfde als met Wi-Fi.
Jij kan gelijk wel programma schrijven, maar ls je BT uitstaat zal dat ook zo blijven tot jij het het aanzet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bosje (Bericht 375940)
Ik heb MyProfiles geprobeerd, maar dat doet gewoon niks.. Ik maak goeie rules aan maar zodra ik de egine aan zet geeft het geen reactie, beetje jammer.. Een hoop mensen klagen ook op forums dat het erg buggy is.

In de laatste versie is het BT probleem nochtans opgelost en er zijn dan ook veel tevreden reacties.

kuotje 28-10-09 15:26

Ja het lijkt mij toch zeker moeilijk om dat zo te programmeren. Wat Bomans al zegt als ie uit staat kan ie niks detecteren om zelf aan te gaan.

Bosje 28-10-09 17:36

Lezen is ook wel een kunst... Het is niet de bedoeling dat de bluetooth automatisch aanspringt wanneer de iphone dichtbij een gekoppeld bluetooth apparaat aanwezig is.. Het is de bedoeling dat de bluetooth automatisch aanspringt wanneer deze in de carkit geklikt word, alsin wanneer die op een krachtbron word aangesloten.

kuotje 29-10-09 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bosje (Bericht 376088)
Lezen is ook wel een kunst... Het is niet de bedoeling dat de bluetooth automatisch aanspringt wanneer de iphone dichtbij een gekoppeld bluetooth apparaat aanwezig is.. Het is de bedoeling dat de bluetooth automatisch aanspringt wanneer deze in de carkit geklikt word, alsin wanneer die op een krachtbron word aangesloten.

hij zal toch enigszins de andere BT bron moeten kunnen vinden. Ook al zit ie aangesloten en wanneer hij uitstaat is dat best moeilijk om in 1 x uit zijn eigen op te starten.

maar goed succes met programmeren dan :)
let me know als het lukt.

kris77 29-10-09 19:53

laat gewoon u BT altijd opstaan en probleem is toch opgelost!?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:28.