iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   [Cydget] Welke widgets (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/47968-cydget-welke-widgets.html)

Stiruam 18-11-09 01:50

Ik vind Cydget echt zo enorm tegenvallen hea, dat hij alles unload als ik op lock druk, nog geen goede themas gezien en vraag me ook af in hoeverre dit meer functionalitijd met zich mee brengt dan een normale html widget... Plus ram/snelheid, krijg verdacht veel het idee dat het ook via javascript en html vaak werkt en dus nogsteeds aan aanslag op je snelheid en ram is... Dra-ma...

ptrck 18-11-09 02:02

Lockscreen heet Element
 
Ik zag op de website van teehan wat meer info over de lockscreen.

Op 12 november:
Geoff Teehan said:
It’ll be called Element. Unfortunately not much more to report at this time. I’m hopeful we’ll have a beta soon.

Op 13 november:
Geoff Teehan said:
@Murtaza The beta may be free but something this useful should be worth buying. It won’t cost as much as others (intelliscreen) but we’ll likely need to charge for it. If we gave it away for free we’d be far less likely to care about its quality or its continual improvement.

Bomans 19-11-09 13:30

Via google wave kwam ik deze cydia repo tegen: http://cranie.com/repo/
Heeft ook een paar cydgets.

http://i48.tinypic.com/3325wys.jpg

ivm de twittercydget zegt de persoon:

I added the Twitter one from there too. Bad thing with that one is it has the full html site as default, so I went in to the Twitter.html file (system/library/lockcydgets/twitter.cydget/) and edited the source to pull up a mobile twitter site so that it was actually viewable. I personally chose Slandr Mobile Twitter | Login! Works ok, a few shortcomings with not being able to click on twitpic links and the keyboard doesn't work too well atm

ikPhone 19-11-09 13:34

Overigens vanochtend een tweet van saurik welke toekomstperspectief biedt voor nog snellere Cydgets...

Citaat:

saurik
I've been doing major performance work on Cycript. HTML Cydgets w/ Objective-C now "pop" w/ 0.9.288-1 (tomorrow, or cycript.org). @teehanlax

wastaal 21-11-09 10:48

Citaat:

Teehan:
For those who are inquiring re: Element. There's a new framework coming out tomorrow according to @saurik. Hopefully Element will follow. 11:25 PM Nov 19th from Tweetie
De update van Cydget staat sinds vandaag in Cydia. Nu wachten op Element dus.

S a n d e R 21-11-09 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice (Bericht 384353)
Je moet in het configureMe.js bestand "USILxxxx" aanpassen in "NLXX0002".

het configureMe.js bestand vind je in:

System/Library/LockCydgets/HTCHero.cydget/

weet iemand de code voor Utrecht? heb al vanalles geprobeerd maar zonder het juiste resultaat...

bedankt!

S a n d e R 21-11-09 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wim66 (Bericht 384746)
Als je de iHTC Clock bedoelt, gewoon de tijdomzetting wissen in /System/Library/LockCydgets/HTC.cydget/HTC1.html
Het volgende haal je weg en je hebt een 24-uurs klok:
Code:

if(hr==100){hr=112;am_pm='am';}

else if(hr<112){am_pm='am';}

else if(hr==112){am_pm='pm';}

else if(hr>112){am_pm='pm';hr=(hr-12);}

In deze regel kan je de achtergrond aanpassen, welke in /Private staan.
Code:

<body background="Clock.png">

en hoe haal je dat weg? ik kan /System/Library/LockCydgets/HTC.cydget/HTC1.html
[COLOR=Blue][COLOR=Black wel vinden maar niet bewerken...hoe doe jij dat dan? bedankt voor de hulp!!

S a n d e R 21-11-09 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wim66 (Bericht 384746)
Als je de iHTC Clock bedoelt, gewoon de tijdomzetting wissen in /System/Library/LockCydgets/HTC.cydget/HTC1.html
Het volgende haal je weg en je hebt een 24-uurs klok:
Code:

if(hr==100){hr=112;am_pm='am';}

else if(hr<112){am_pm='am';}

else if(hr==112){am_pm='pm';}

else if(hr>112){am_pm='pm';hr=(hr-12);}

In deze regel kan je de achtergrond aanpassen, welke in /Private staan.
Code:

<body background="Clock.png">

kun je iets specifieker zijn mbt het aanpassen vd achtergrond? ik kan die clock.png niet vinden namelijk. thnks

wim66 21-11-09 11:58

Code voor Utrecht: NLXX018

S a n d e R 21-11-09 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wim66 (Bericht 386091)
Code voor Utrecht: NLXX018

bedankt! het is overigens NLXX0018 ipv NLXX018....klein detail. nogmaals dank!

wim66 21-11-09 12:34

Ik heb de laatste versie van HTC geïnstalleerd, en deze heeft geen verschillende achtergronden voor de klok meer.
Er is nu alleen nog een transparante klok die over je eigen LockBackground geprojecteerd wordt.
HTC maakt een kopie, LockBackground.jpg wanneer je je achtergrond, gewoon onder "Instellingen"veranderd.
<body background="Clock.png"> hoef je dus niet meer te veranderen.
Het kan nog wel, maar dan moet je wel extra klok afbeeldingen hebben in /private.
Met de doorzichtige Clock.png uit die map kan je heel makkelijk zo'n afbeelding maken.

Rodima 22-11-09 14:49

Al wat meer bekend wanneer de Cydget Element in Cydia verschijnt ?

PuddingNL 25-11-09 07:57

Element is toch die cydget widget met calendar, contacts, missed calls etc?

ikPhone 25-11-09 08:38

Ja, Elements is de cydget van Teehan+Lax, welke vernoemd wordt in de openingspost. Ik ben ook erg benieuwd wanneer deze verschijnt in Cydia. Het blijft wel opmerkelijk rustig op hun blogs en twitter-accounts hierover.....

Ben heel benieuwd... :-)

Fresh 25-11-09 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneclub.nl (Bericht 384550)
De iPhoneclub.nl RSS Cydget is op ons verzoek offline gehaald omdat er zonder ons medeweten gebruik is gemaakt van onze RSS-feed en daar eigen advertenties bij zijn geplaatst. Wij hebben de ontwikkelaar gevraagd om een versie zonder eigen advertenties aan te bieden, maar dat is niet zijn wens. Vandaar dat wij hebben verzocht om daarom deze widget niet meer verder aan te bieden (in verband met (commerciële) inbreuk op ons auteursrecht).

Ik begrijp het, hoor, maar het blijft dweilen met de kraan open.
Kijk hier maar eens. Dat is gewoon een lompe knip-plak copie van jullie artikel + eigen reclame.

Of zoiets. Sterk staaltje RSS werk, maar ook met eigen ads.

De grootste RSS meelifter met eigen ads vind ik nog wel deze. Door de mooie URL zal er zeker goed verdiend worden aan het werk van anderen, waaronder jullie werk.

In het verleden heb ik me eens bezig gehouden met RSS readers en websites die helemaal zijn opgebouwd rondom RSS feeds van andere blogs MET ads uiteraard. Het lijkt de normaalste zaak van de wereld te zijn tegenwoordig. Je lijft m.a.w. aan het blokkeren, maar als je er tijd voor hebt en je er niet al te misselijk van wordt, ga vooral door met het tegengaan van materiaalmisbruik. Goede zaak.
Gelukkig zijn er nog websites met unieke inhoud, zoals ook iPhoneclub.

Overigens heb ik niets Cydget (widgets) en de maker te maken, wel met iFoneguide. Fab1Man en ik bespreken nieuwtjes voor de repo altijd. Over sommige dingen maak ik me niet (meer) zo druk...

borgqueenx 25-11-09 17:43

de link in de 1e post heeft 2 dingen apart. Ik wil en de klok, weer en die mooie icoontjes op mn iphone hebben. hoe?

iCulture 25-11-09 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 387522)
Ik begrijp het, hoor, maar het blijft dweilen met de kraan open.
Kijk hier maar eens. Dat is gewoon een lompe knip-plak copie van jullie artikel + eigen reclame.

--knip

Dank! De eerste ga ik nu meteen achteraan, want dat is gewoon blatant inbreuk op auteursrecht. De andere twee (headlinerz.nl en iphone.nl) zijn veel lastiger aan te pakken, want dat zou onder citaatrecht kunnen vallen, alhoewel daarvoor geldt dat het dan ook echt een citaat moet zijn binnen de context van een eigen artikel. Ik zal dat navragen bij onze juridisch adviseur.

Wat de maker van de iPhoneclub Cydget deed was het complete bericht tonen met eigen advertenties. Dat mag 100% niet en dat is ook waarom ik nu die iPhonesat ga sommeren die artikelen offline te halen en met deze inbreuk te stoppen. Er zijn overigens meer partijen die dat deden/doen en die krijgen allemaal netjes een eerste verzoek hiermee te stoppen en indien daar geen gevolg aan wordt gegeven een nette juridische brief. De Auteurswet is vrij helder op dat punt. Dat tweede traject hoeven we gelukkig erg weinig te doen (want helaas kostbaar); het is vaak onwetendheid en er wordt na goede uitleg vrijwel altijd goed gevolg aan gegeven.

Voor de beide andere gevallen moet ik nadere informatie inwinnen, want dat ligt zoals gezegd iets ingewikkelder.

borgqueenx 25-11-09 19:33

ik heb geprobeerd de widget van de 1e post te installeren met winterboard, maar ik krijg nu gewoon een zwarte wallpaper op mijn lock screen, en meer niet.
Wat doe ik fout?

wat instructies zouden handig zijn...ik kijk erg uit naar dit thema.

kuotje 26-11-09 15:49

Heb even geen iPhone gehad ( 2 weken ) maar is het al mogelijk om net als die screenshot met Cydget de lockscreen te maken?
:)

borgqueenx 26-11-09 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 387924)
Heb even geen iPhone gehad ( 2 weken ) maar is het al mogelijk om net als die screenshot met Cydget de lockscreen te maken?
:)

ook benieuwd naar:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.